Outlander 2.0 skrzynia manualna |
Autor |
Wiadomość |
robus88
Nowy Forumowicz
Auto: Citroen Xantia/Peugeot 207
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2019 Posty: 12 Skąd: Ożarów Mazowiecki
|
Wysłany: 29-11-2019, 20:45
|
|
|
RedAxe napisał/a: | Ciężko jest porównać ASX z Outlanderem, są to samochody z innych półek.
Sam początkowo chciałem kupić ASX. Po jazdach próbnych Outlanderem i ASX, zdecydowałem się na Outlandera. Zupełnie inny komfort jazdy, duża przestrzeń w środku, wielki bagażnik, w podstawowym wyposażeniu są elementy, które w ASX są dostępne dopiero w wyższych wersjach.
Oczywista bolączka to 5 biegowa skrzynia biegów, ale też bez przesady. U mnie spalanie od 6,5 do 8, w zależności od tego jak bardzo się spieszę. Rocznie około 30 tys. km. Jak do tej pory zero awarii.
Z perspektywy czasu wyboru nie żałuję, jest o niebo lepszy od ASX w większości aspektów. |
Czyli spalanie w manualu znacznie niższe.
A na ekspresowej czy autostradzie bardzo męczy głośny dźwięk, przy tej prędkości 140 i 4000 obrotów? |
|
|
|
 |
artisan
Forumowicz
Auto: był Lancer SB jest O III CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2010 Posty: 202 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 29-11-2019, 23:33
|
|
|
Ja uważam tak jak RedAxe że Outlander ma dużo więcej zalet niz ASX, jest po prostu autem o jedną półkę wyżej. W podobnej cenie nawet bym się nie zastanawiał (chyba że tak bardzo zależy ci na automacie). Co do parkowania przy swoich gabarytach jest b. zwrotny i parkuje mi się nie trudniej niż Lancerem którym jeździłem wcześniej. Co do hałasu to nie wiem jak nowy ASX ale jeździłem starym ASX i był słabo wyciszony. Outlander jest dużo lepiej wyciszony i po prostu przyjemniejszy w codziennym użytkowaniu. Lubię też nim pokonywać długie trasy, mimo tego, że faktycznie przyśpieszenia w cvt nie jest najlepsze. Przy podobnej cenie dla mnie wybór jest oczywisty. |
_________________ Blog turystyczny
http://misienarowerze.blogspot.com/
Blog o małej Mitsu Bisi.
http://orzeszekzgabonu.blogspot.com/ |
|
|
|
 |
Czarny Ziutek
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Mar 2018 Posty: 28 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-11-2019, 21:41
|
|
|
Hej, mam manuala to się wypowiem
Po pierwsze to lubię powachlować i automatu przy zakupie nie brałem pod uwagę, chociaż jak się ostatnio przejechałem eclipse crossem z cvt to muszę przyznać, że całkiem fajnie, zwłaszcza w korkach.
Jeśli chodzi o spalanie to tylko na podstawie wskazań komputera: po mieście 9-12l w zależności od korków w Krakowie, trasa z pełnym obciążeniem, trzema rowerami na dachu i prędkościami ok 140km/h 13-14l; i nie wiem jak tym autem trzebaby jeździć żeby spalanie było poniżej 9l.. chyba z górki Ponoć cvt jest oszczędniejsze jeśli chodzi o paliwo, nie wiem jak z żywotnością...
Jak się jeździ manualem? Całkiem fajnie i żwawo ale brakuje VI biegu, bo od 130 w górę irytująco wyje; no i wsteczny nie jest synchronizowany
Jeśli chodzi o wyciszenie to jak na tę cenę jest dobrze, znacząco ciszej niż w vw...
W nowym roczniku poprawili hamulce i amortyzatory, no i w końcu jest nawiew na drugi rząd siedzeń...
Na plus, że są póki co normalne zegary i fizyczne przyciski, a nie to nieergonomiczne dotykowe coś...
Z irytujących rzeczy to np. automatyka klimy, która żyje w swoim świecie i jak na razie nie zanosi się żeby ktoś w końcu ją przeprogramował jak trzeba; oraz w mojej bieda edition, fotel pasażera regulowany jest jedynie w przód i tył... A i szyby są na pewno cieńsze niż w vw, chociaż nie wiem jak teraz bo "inżynierowie" z vw pewnie i to już zdążyli "poprawić"
Na ASXa nie patrzyłem bo na moje potrzeby bagażnik był zbyt mały... |
|
|
|
 |
RedAxe
Mitsumaniak
Auto: Outlander 2016 2.0 MT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2016 Posty: 58 Skąd: Klucze
|
Wysłany: 30-11-2019, 22:08
|
|
|
Co to znaczy synchronizowany wsteczny???
Trochę jeżdżę różnymi samochodami, ale tego nie rozumiem-nie słyszałem o tym.
Nawiew jest od początku, spod pierwszych siedzeń.
O co chodzi z grubszymi szybami w wieśaucie???
Chyba żartujesz. |
|
|
|
 |
Brodzins
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2016 2.0 Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Sie 2018 Posty: 358 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-12-2019, 09:36
|
|
|
RedAxe napisał/a: | Co to znaczy synchronizowany wsteczny???
Trochę jeżdżę różnymi samochodami, ale tego nie rozumiem-nie słyszałem o tym.
Nawiew jest od początku, spod pierwszych siedzeń.
O co chodzi z grubszymi szybami w wieśaucie???
Chyba żartujesz. |
Synchronizacja wstecznego - wbij w Google hasło, rozjaśni się po dwóch trzech postach na innych forach
Chodzi o nawiew na "twarz" z konsoli środkowej dla pasażerów z tyłu.
Na nogi jest od zawsze.
Kwestia grubości szyb jest ciekawa, oraz tego jak izoluja od ciepła /zimna.
Kupiłem żonie suzuki swifta ostatnio... Lekkie słoneczko i czuję się jak wampir który zaraz spłonie, tak grzeje przez szyby... Pali w ręce
Żeby nie było że off top - jeździłem outkiem w manualu, sam mam cvt.
Gdybym nie jeździł codziennie po Krakowie, to może manual by dał radę.
W korkach automat rzecz niezastąpiona. Warta dopłaty
Mniej pali, ale to walka o jakiś 1 litr - który można urwać przy dobrych warunkach w stosunku do manuala.
Na autostradzie jest super. Obroty 2.500 rpm przy 130km/h. Przy 170 km/hjakieś 3.500 rpm.
Od silnika cicho, ale wiatr daje po uszach.
Outlander to bryła lodówki, więc aerodynamika słaba. |
_________________
 |
|
|
|
 |
robus88
Nowy Forumowicz
Auto: Citroen Xantia/Peugeot 207
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2019 Posty: 12 Skąd: Ożarów Mazowiecki
|
Wysłany: 03-12-2019, 12:35
|
|
|
Czy z jakością lakieru rzeczywiście jest tak źle? Szczególnie na drogach szybkiego ruchu.
Czy polecacie montować folię ochronną na zderzak i pokrywę komory silnika? |
|
|
|
 |
Brodzins
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2016 2.0 Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Sie 2018 Posty: 358 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-12-2019, 13:12
|
|
|
robus88 napisał/a: | Czy z jakością lakieru rzeczywiście jest tak źle? Szczególnie na drogach szybkiego ruchu.
Czy polecacie montować folię ochronną na zderzak i pokrywę komory silnika? |
Robię prawie 40 tyś rocznie.
Połowa po drogach szybkiego ruchu. Kupiłem czarny lakier w zaprawce i raz na czas maziam maskę. Jak widzę biały podkład
Na zderzaku czysto... nie wiem albo się lepiej trzyma, albo plastik amortyzuje kamienie... Nie wiem...
Ogólnie lakier rysuje się od patrzenia. Mój wygląda jakbym go druciakiem jechał raz na miesiąc. A tylko parę razy szczotką na myjni myłem. Po uprzednim spłukaniu w miarę dokładnym.
Ale szkoda mi polerować, bo za moment będzie to samo - jakoś nie przejmuje się tym.
Odpowiadając na pytanie - maskę bym okleił i błotniki przednie. Od razu.
Zderzak też można przy okazji. Nie zaszkodzi.
Rozważ także folię bezbarwną na lampy - jak robić to komplet |
_________________
 |
|
|
|
 |
grzes
Mitsumaniak nawschod
Auto: OIII2WD, był Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Gru 2009 Posty: 122 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 04-12-2019, 13:06
|
|
|
Jeżdżę takim 5 rok, 90 tysięcy. Generalnie z auta jestem bardzo zadowolony. Kiedy go kupowłaem, identyczna wersja z CVT 4x4 kosztowała tylko 10 tysięcy więcej – niestety przyśpieszał 2 sekundy wolniej do 100, co ewidentnie dało się odczuć w jeździe próbnej. Szkoda że nie oferowali wtedy ( i chyba nadal) manuala z benzyną i 4x4. 6 biegu brakuje na autostradach, cichy nie jest, choć podobno w kolejnych rocznikach to poprawili. ASX to inne gabaryty. |
|
|
|
 |
Pablo79
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0 2017+gaz BRC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2017 Posty: 47 Skąd: Piła
|
Wysłany: 11-12-2019, 07:37
|
|
|
Nie ma porównania pomiędzy tymi samochodami.
Jeśli jesteś w stanie wrócić z atomatu do manula, to się nie zastanawiaj.
Ja mam w gazie to nie liczę spalania, ale średnia, to chyba z 11 litrów lpg na 100km.
Mój Outlander 2016 w najtanszej wersji jest tylko 100 kg cięższy od golfa kolegi z silnikiem 1.4.
Nie tylko mało pali, ma jeszcze dobre odejście.
Czy ASX też ma silnik 2.0 150 km?
Outlander w najtańszej wersji ma wszystko czego potrzebuję, poza grzaniem lusterek zewnętrznych.
Teraz wyskoczyła mi potrzeba zainstalowania haka i może od razu wstawię kamerę. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10774 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 11-12-2019, 09:59
|
|
|
jacekk napisał/a: | Prędkość maksymalna 190, którą musi osiągnąć w okolicach obrotów mocy maksymalnej, więc należy się spodziewać 4000 obr przy 140 km/h. Przy 6-biegowej skrzyni byłoby tak samo tylko biegi 1-5 byłyby krótsze. Bo rozwiązań typu nadbieg raczej się nie stosuje w skrzyniach ręcznych. |
Oczywiście ze są nadbiegi w manualu. Nawet 5 biegowa w galancie z przed 22 lat tak ma w zależnosci od typu nawet 0.731 przełozenie na 5t ce.
4 tys obrotow przy 140km/h to musi niestety palic sporo paliwa.
Znajomemy O3 CVT pali 10-11 litrów PB. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
robus88
Nowy Forumowicz
Auto: Citroen Xantia/Peugeot 207
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2019 Posty: 12 Skąd: Ożarów Mazowiecki
|
Wysłany: 12-12-2019, 15:17
|
|
|
Panowie a jak oceniacie i porównujęcie Outlandera w manualu do takiej KIA Sportage 1.6 GDI 132 km w wersji M?
Napisałem konkretnie o tej wersji, bowiem podobno gaz współpracuje normalnie. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10774 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 13-12-2019, 10:26
|
|
|
robus88 napisał/a: | Panowie a jak oceniacie i porównujęcie Outlandera w manualu do takiej KIA Sportage 1.6 GDI 132 km w wersji M |
Te 132 konie nie jedzie .... przyspieszanie 80-120km/h to wieczość. Pali dośc sporo.
Co do LPG to instalacja dedykowana jak większośc do nowych, nie wiem jak z mejscem na butle. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 14-12-2019, 13:00
|
|
|
robus88 napisał/a: |
Panowie a jak oceniacie i porównujęcie Outlandera w manualu do takiej KIA Sportage 1.6 GDI 132 km w wersji M? | mam tucsona z tym silnikiem , jedzie jak wysoko kręcisz bo nie ma turbo , przy normalnej jeżdzie pali 7,5 l w warszawie w trasie do 140 podobnie do 8 l. na autostradzie i ogólnie pow. 2000 obrotów całkiem dobrze wstaje podobnie jak oII w 2,0 did ,natomiast gdi nie bardzo do gazu nie ma aut regulacji,a poza tym przy takim spalaniu szkoda psuć auta |
_________________
 |
|
|
|
 |
kotakot
Forumowicz
Auto: był Lancer '07, jest 03 '19
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 126 Skąd: Grudziądz-Toruń-Wawa
|
Wysłany: 14-12-2019, 21:34
|
|
|
Czy z omawianym modelu (2.0, manual, 5 osobowy, wersja podstawowa wyposażenia) fotele tylniej kanapy maja regulacje kata oparcia? Zapomniałem dopytac w salonie. Dzięki. |
|
|
|
 |
acent
Forumowicz
Auto: O3 lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Sty 2019 Posty: 157 Skąd: szo
|
Wysłany: 15-12-2019, 18:29
|
|
|
Tak ma. |
_________________ Pozdr Acent |
|
|
|
 |
|