| Problem z temperaturą wewnątrz auta | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | bobsoncube   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Galant 1999 2.5i V6
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 24 Paź 2019
 Posty: 5
 Skąd: Bolesławiec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-12-2019, 20:24   Problem z temperaturą wewnątrz auta |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam wszystkich mitsumaniaków!  Mam problem w moim galancie 99 2,5 v6 benz-gaz. Otóż ogrzewanie w aucie chodzi bardzo losowo, to znaczy gdy ustawiam temperature 32 st(max) czasami potrafi lecieć letnie powietrze a czasami leci prawidłowo czyli gorące, lecz zmiana na na przykład 27 stopni nie daje różnicy. Dopiero po zmianie na 18-19 czuć wyraźną różnicę, choć nie zawsze, bowiem na 18 stopniach też potrafi lecieć ciepłe powietrze. Rezultatem tego jest ciągłe przestawianie pokrętła w skrajne położenia. Ogólnie rzecz biorąc jest to uciążliwe. Co więcej, dmuchawa ustawiona na "jedną kreskę" czyli zdawać by się mogło że jest to mały podmuch, dmucha całkiem mocno. Bardzo proszę o opinie i pozdrawiam wszystkich!     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jacek11   Mitsumaniak
 Yatsu~eku
 
 Auto: EA2W  Żółwik, Outlander CW8W
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 122 razy
 Dołączył: 07 Lis 2007
 Posty: 11269
 Skąd: Radomsko
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-12-2019, 20:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | bobsoncube, sprawdzałeś pracę nadmuchu w Auto ?  Weź termometr, ustaw jakąś temperaturę zadaną, i sprawdź czy dobije do tej wartości. Kolejna sprawa, to czy masz odpowiednią ilość płynu chłodzącego ?
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bobsoncube   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Galant 1999 2.5i V6
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 24 Paź 2019
 Posty: 5
 Skąd: Bolesławiec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-12-2019, 21:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Poziom płynu chłodniczego mieści się w normie i jest stały. Nic nie cieknie. Co do sprawdzenia temperatury to nie robiłem tego. Dodam tylko że zwykle nie jeżdzę w trybie AUTO ale w trybie manualnym. Pozdrawiam |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24478
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
  
 | 
            
               |  Wysłany: 11-12-2019, 22:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | auto dotyczy tylko kierunku i siły nawiewu - dążenie do temp. czy na auto czy manual będzie zawsze w podobny sposób - w sensie jak jest zimno to dobije do tej temp. i potem wieje zimne i jest to całkiem normalne powietrze 32°C jest zimniejsze od ludzkiego 36.6 i zawsze będzie odczuwane jako zimne
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcino   Mitsumaniak
 Góral niskopienny
 
  
 Auto: Galant 2.5 V6 97r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 68 razy
 Dołączył: 02 Cze 2005
 Posty: 10813
 Skąd: okolice Tczewa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-12-2019, 08:45 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Krzyzak napisał/a: |  	  | powietrze 32°C jest zimniejsze od ludzkiego 36.6 i zawsze będzie odczuwane jako zimne | 
 Darek, jak wieje u mnie nastawione na 32 to ja czuje to jako gorące..... bez jaj ze nie czujesz ze idzie ciepłe.
 U mnie działa to dobrze aczkolwiek radio ma wpływ na nastawioną temp, jak radio dogrzeje to czujnik tem jest oszukany lekko. DObra nastawa dla mnie aby bylo ciepło to 22-23. Teraz na krótkich odcinkach nawet 27 ustawiam aby mocno dpgrzac zeby nie było wilgoci i dmucha wtedy naprawdę ciepłym
 |  
				| _________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 był - 2011 - 2019    - Pug 307sw
 była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
   
 "A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
   Czyli w tym przypadku 6a13
  " by tomchuck 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-12-2019, 10:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przy ustawieniu temperatury na 28 st. C i więcej w tym aucie nie da się wysiedzieć. Jest tak gorąco, że aż się plastiki kleją. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maciejos   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Mitsubishi Galant SE 2.5 V6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 29 Sie 2007
 Posty: 412
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-12-2019, 14:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja mam już mega gorąco, gdy zrobię ok. 25 stopni. Przy maksymalnej (32 stopnie) temp. nie mogę nawet jeździć, bo z tego gorąca robię się senny, a nie muszę tłumaczyć, jak może skończyć się senność, podczas prowadzenia auta. |  
				| _________________ Przygoda z Mitsu nadal trwa
   
 Mitsubishi Galant SE 2.5 V6  - 2015 - do teraz (first love...and the last...)
 RIP - Nissan Primera P11 2.0 - od 2015 do 2015 (zostały żyletki)
 RIP - Lancer CB4A - od 2014 do 2014 (zderzenie z dzikiem)
 Colt GTi CA5A - od 2010 do 2013 ...ehhh..."No Gti No Fun" jak to mawiał Rafamalk...
 Colt CA4A - od 2007 do 2010 - moje pierwsze auto...płakałem, gdy odjeżdżał w siną dal...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcino   Mitsumaniak
 Góral niskopienny
 
  
 Auto: Galant 2.5 V6 97r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 68 razy
 Dołączył: 02 Cze 2005
 Posty: 10813
 Skąd: okolice Tczewa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-12-2019, 14:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie no wiadomo ze bedzie gorąco. Na krótką chwile 3-5min to można.  Jak zimny to można ustawić sobie 32stC  a i tak szybciej nie zagrzeje do 23stC |  
				| _________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 był - 2011 - 2019    - Pug 307sw
 była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
   
 "A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
   Czyli w tym przypadku 6a13
  " by tomchuck 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24478
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
  
 | 
            
               |  Wysłany: 12-12-2019, 15:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | ja naprawdę nie wiem, przecież wydaje mi się, że piszę jasno - słowo klucz: nastawione 	  | Marcino napisał/a: |  	  | jak wieje u mnie nastawione na 32 to ja czuje to jako gorące..... bez jaj ze nie czujesz ze idzie ciepłe | 
 nastawione to nie to co wieje z nawiewów! serio Marcin? - jak latem nastawiasz 22 to klima daje 22?
 czy jednak z nawiewów masz 8-10 stopni, żeby zniwelować gorąco?
 tak samo zimą - nastawiasz 32 to na początku daje max gorąco z nagrzewnicy, aż kurz się pali i śmierdzi a potem wieje tak, żeby dalej utrzymać, więc jak masz 32 i wieje 32 to odczuwasz to jako zimne, bo człowiek ma 36.6 - zagrzej sobie wodę na 32 i zobacz co czujesz wkładając do niej palec
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcino   Mitsumaniak
 Góral niskopienny
 
  
 Auto: Galant 2.5 V6 97r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 68 razy
 Dołączył: 02 Cze 2005
 Posty: 10813
 Skąd: okolice Tczewa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-12-2019, 10:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie zgadzam się....  bo wieje gorącym aby jak najszybciej osiągnąć ustawioną temperaturę. Po osiągnięciu to normalne ze wieje takim aby utrzymać to co jest i nie ma potrzeby dmuchać gorącym. |  
				| _________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 był - 2011 - 2019    - Pug 307sw
 była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
   
 "A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
   Czyli w tym przypadku 6a13
  " by tomchuck 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24478
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
  
 | 
            
               |  Wysłany: 13-12-2019, 13:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | z czym? - bo przecież napisałem dokładnie to samo co ty... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcino   Mitsumaniak
 Góral niskopienny
 
  
 Auto: Galant 2.5 V6 97r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 68 razy
 Dołączył: 02 Cze 2005
 Posty: 10813
 Skąd: okolice Tczewa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-12-2019, 15:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | NO ok. niech ci bedzie. Ale 32 to nie jest zimne
 |  
				| _________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 był - 2011 - 2019    - Pug 307sw
 była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
   
 "A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
   Czyli w tym przypadku 6a13
  " by tomchuck 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | -Fenek-   Forumowicz
 
  
 Auto: Galant EA5A 6A13 2001r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 15 Sty 2018
 Posty: 172
 Skąd: Opole
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-12-2019, 20:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | O ile się nie mylę, 17 to maksymalne chłodzenie, 18 to maksymalne grzanie, niezależne, a przynajmniej nie aż tak bardzo od temperatury w środku. Może głupie pytanie, ale chłodne powietrze leci też kiedy silnik jest gorący? Może się niedogrzewa albo jeszcze nie jest ciepły?
 
 Po drugie, sprawdź rurkę od czujnika klimy, w tym wątku na 12 stronie wrzuciłem zdjęcia jak to powinno wyglądać. Zobaczyć czy rurka jest na swoim miejscu można nawet bez zdejmowania schowka, trzeba dobrze spojrzeć albo wspomóc się telefonem.
 
 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=24835&postdays=0&postorder=asc&start=165
 |  
				| _________________ Moje jeździdełko =)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Greg TimaskA   Nowy Forumowicz
 Greg
 
 Auto: Mitsubishi Galant EA 2,5 kombi
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 26 Mar 2019
 Posty: 13
 Skąd: Wrocek
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-02-2020, 16:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | Chciałbym wtrącić kilka moich "doświadczeń" bo miałem z tym również problemy. Z moich skromnych obserwacji, jest kilka czynników, które mogą mieć wpływ:  termostat [chyba było mówione, to sorry] - sprawdzić - wymienić; radio/odtwarzacz wpływa na "czujnik" [zwłaszcza w auto]; masz gaz - sprawdź "bliskość" podłączenia parownika bo jeśli jest za? blisko podłączenia nagrzewnicy to może "ściągać ciepło do siebie; i prozaicznie, zauważyłem po swoim że nie może być za wysoki poziom płynu chłodniczego [w bezpiecznym oczywiście zakresie] bo w przeciwieństwie do poprzednio posiadanej Mazdy 626 [gdzie, jak był za niski, to wariowały mi obroty] TU gdy jest za wysoki? układ  nie grzeje dobrze lub "wariuje" w grzaniu kabiny....Na wiosnę/lato można go podwyższyć - lepsze to niż kosztowne inwestowanie w...różne naprawy/zamiany/przeróbki. |  
				| _________________ TimaskA
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-02-2020, 22:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Greg TimaskA, W jaki sposób chcesz w tym silniku wpływać na poziom płynu chłodzącego w układzie? 
 P.S., Też przed Galantem miałem Mazdę 626 (konkretnie 626 GE 2,0 16V-silnik FS- z 1995 r.) i jak mi poszła pompa wody i wyciekła część płynu z układu chłodzącego to mi zaczęła gwałtownie rwać/szarpać przy przyśpieszaniu.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |