| Nierówna praca silnika | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | lipski88   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Eclips Cross
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 25 Lis 2018
 Posty: 10
 Skąd: SZCZECIN
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-11-2019, 00:18   Nierówna praca silnika |   
 |  
               | 
 |  
               | Hej, zauważyłem od kilku dni u siebie ze auto na postoju jak jest odpalone to nierówno pracuje silnik (wskazówka obrotów lekko skacze góra dół ), Generalnie najbardziej jest to odczuwalne kiedy silnik jest zimny, chociaż zdążą się tez taka nierówna praca na rozgrzanym silniku. Skrzynia CVT czy ktoś z was zauważył podobny problem ??? |  
				| _________________ Lipski88
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Michauek22   Forumowicz
 
 Auto: Eclipse Cross
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 10 Kwi 2018
 Posty: 275
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-12-2019, 20:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | To nie jest problem, tak ma być dopóki się nie rozgrzeje. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jano35   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi eclipse cross
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 22 Wrz 2018
 Posty: 45
 Skąd: Skawina
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-12-2019, 20:08 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cytat: |  	  | To nie jest problem, tak ma być dopóki się nie rozgrzeje. | 
 
 Co się nie rozgrzeje....opony, klocki, olej, rura wydechowa????
 Jak teraz mu pływają obroty to co będzie przy -15. Auto ma miarowo pracować i tyle w każdym zakresie obrotów.
 I jeszcze jedno jak wskazówka obrotów skacze czy silnik też zmienia ton pracy?
 I jeszcze drugie, czy masz włączone A/C.
 Już wyjaśniam. Gdy startuję autem zimnym  jadę tylko 1km  odebrać pociechę z basenu to bagraf temperatury wychyla mi się tylko 1mm. Stojąc i czekając ok20min na zapalonym z włączonym wiadomo ogrzewaniem  22st. to bagraf po tych 20min dochodzi do jakiegoś poziomu 4mm i skacze 4-3-4-3. Okazało się że mimo temp -1 to niedo....niedobre auto włącza cyklicznie wentylator i auto nie może się nagrzać na postoju. Strach pomyśleć jak  w zimie stanął bym na bezdrożach. Wracając do tego jeszcze drugie może ten zacny Japończyk z niewyjaśnionych powodów nie może się zdecydować czy grzać czy chłodzić i stąd Ci obroty latają.  Zresztą mnie też, ale zauważam to tylko w tych sytuacjach postojowych. Jak startuję w podróż praca dom
  to tego nie dostrzegam. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mkm   Forumowicz
 
 Auto: Colty
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 187 razy
 Dołączył: 26 Lut 2008
 Posty: 14126
 Skąd: Krakow
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-12-2019, 17:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | jano35, 20minut stoisz na odpalonym silniku i się dziwisz, że się wentylator włącza? Jeszcze napisz, że klima odpalona i też Cię praca wentylatora dziwi... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | p70   Nowy Forumowicz
 p70
 
 Auto: Eclipse Cross
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 15 Gru 2019
 Posty: 17
 Skąd: Skarszewy/Gdańsk/Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-12-2019, 15:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam wszystkich forumowiczów, odpowiedź pod tytułem "tak musi być" albo "nic takiego się nie dzieje" jest nie na poziomie i świadczy o chęci pozbycia się klienta, który "wymyśla".
 Prawda jest taka, że obroty powinny być równe i na zimnym i na ciepłym, tak jak auto działało w salonie. Coś jest ewidentnie zwalone w dopływie powietrza, można szukać : filtr powietrza, kiedyś za dawkę odpowiadał silnik krokowy-nie wiem czy teraz też tak jest. Ale na Boga, po kilkunastu tysiącach km ? Ewidentne niedopatrzenie ze strony Mitsubishi.
 |  
				| _________________ Drugi Miczibiczi w życiu
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Michauek22   Forumowicz
 
 Auto: Eclipse Cross
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 10 Kwi 2018
 Posty: 275
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-12-2019, 18:14 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | p70 napisał/a: |  	  | obroty powinny być równe i na zimnym i na ciepłym | 
 równe tak, różne - niekoniecznie.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mkm   Forumowicz
 
 Auto: Colty
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 187 razy
 Dołączył: 26 Lut 2008
 Posty: 14126
 Skąd: Krakow
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-12-2019, 22:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sprawa podstawowa. Ustalmy co to jest nierówna praca
 
 Czy to jest skakanie obrotów, pływanie obrotów, spadek/wzrost obrotów czy po prostu przerywana praca.
 
 Ustalmy też różnice obrotów podczas tej "nierówności".
 Czy to milimetrowy ruch wskazówki, skoki co podziałkę, czy wysokie podbicia.
 
 Znaczna część nie świadczy o awarii i jest normalna - wystarczy przez kilometr "dać w palnik" i objawy znikają.
 
 Nauczmy się "czytać" sterowniki, czyli rozumieć auto - to sterowniki cały czas chcą wachlować obrotami, żeby zapewnić sobie optymalne warunki pracy.
 
 Dbajmy o akumulator. Przy krótkich przejazdach z właczonymi dmuchawami, ogrzewaniami, światłami, radiami, ładowarkami w dodatku w korku lub ślimaczym tempem nie ma szans, żeby alternator wyrabiał z akumulatorem.
 Sama myśl o braku prądu powoduje w sterownikach atak paniki.
 
 Pilnujmy tego o czym wspomniał p70 - dolot i rurki podciśnień, opaski itp. Czyli głównie gryzonie.
 
 Pilnujmy paliwa i filtra powietrza. Paliwo wiadomo - filtr to powietrze. Jak jeżdzimy w kurzu lub po sąsiedzku coś się buduje, filtr powietrza warto wymieniać częściej.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | p70   Nowy Forumowicz
 p70
 
 Auto: Eclipse Cross
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 15 Gru 2019
 Posty: 17
 Skąd: Skarszewy/Gdańsk/Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-12-2019, 19:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | W moim przypadku jest to chwilowe "zacięcie" w pracy, coś jakby się "przypychał" na krótką chwilkę, zmiana ruchu wskazówki co podziałkę. Zaobserwowałem w temperaturach otoczenia poniżej + 10 st C i niższych (im zimniej tym jest to mocniej zauważalne). Występuje tylko na zimnym silniku, kiedy pracuje na podwyższonych obrotach. Po lekkim rozgrzaniu i automatycznym obniżeniu obrotów problem nie występuje. Filtr powietrza wymieniony-czysty, paliwa nie był wymieniany ale jeżeli byłby to filtr paliwa to problem byłby cały czas (większość czasu). Czyli ewidentnie jest tu zależność temperatury otoczenia i temperatury sinika co wskazuje na nieprawidłowo działający sterownik lub jakiś czujnik sczytujący. Pewnie będzie potrzebny jakiś upgrade tak jak w przypadku źle działającego wskaźnika paliwa (zawieszał się), lub niezasadne załączenia układu FCM (ostrzeżenie o konieczności hamowania). Samochód mam od 11.2018 ale nie było mojego VINu na kampaniach serwisowych  także tu też się nie spodziewam. |  
				| _________________ Drugi Miczibiczi w życiu
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Michauek22   Forumowicz
 
 Auto: Eclipse Cross
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 10 Kwi 2018
 Posty: 275
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-12-2019, 15:41 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | p70 napisał/a: |  	  | Samochód mam od 11.2018 ale nie było mojego VINu na kampaniach serwisowych  także tu też się nie spodziewam. | 
 Teraz nie było, ale może będzie w przyszłości, nigdy nie wiadomo co im się tam przypomni, niedoróbek jest mnóstwo w dzisiejszych czasach i dotyczy to wszystkich marek, nie tyko Mitsu...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | andrzejxxx   Nowy Forumowicz
 
 Auto: eclipse cross
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 14 Paź 2020
 Posty: 14
 Skąd: Rzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-12-2020, 14:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zauważyłem podobna prawidłowość. Problem rozwiązał się częściowo po zatankowaniu lepszej benzyny. Zwróć uwagę gdzie tankujesz może to pomoże. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Michauek22   Forumowicz
 
 Auto: Eclipse Cross
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 10 Kwi 2018
 Posty: 275
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-12-2020, 17:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tylko że benzyna jest "chrzczona" wszędzie, na dużych stacjach też tylko mniej, takie mamy czasy   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Gorson79   Nowy Forumowicz
 Gorson79
 
 Auto: Outlander ll
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 27 Kwi 2023
 Posty: 1
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-11-2024, 16:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, zakupiliśmy na wakacjach Eclipsa  1.5 i mamy podobne objawy na zimnym  silniku, benzyna 95, skrzynia cvt, pod obciążeniem objawy zanikają( włączenie biegu) ,czy ktoś coś podpowie, szukam również  informacji o filtrze paliwa bo chętnie bym już wymienił bo auto ma 115 tys km, gdzie jest i jaki filtr, będę wdzięczny za podpowiedzi   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marek Wydro   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Eclipse Cross 1,5
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 17 Gru 2023
 Posty: 10
 Skąd: Mielec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-04-2025, 10:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dołączę do tematu. EC 1,5 manual, 2018, przebieg 116 km od jakiegoś czasu przy gaszeniu występuje dość często tzw. spalanie stukowe czyli lekkie dudnienie do zatrzymania. Ale ostatnio 1 raz na około 10 rozruchów występuje 2 sekundowy ciężki rozruch w postaci du du du i dopiero wchodzi na właściwe obroty bez konsekwencji w pracy silnika bo auto mocne i praca silnika nie niepokoi. Czasem włączy się kontrolka Check Engine która gaśnie po przejechaniu około 10 km. Proszę o jakieś porady. Pozdrawiam. |  
				| _________________ Ben
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bizi78   Mitsumaniak
 Reklamożerca.
 
  
 Auto: MSS 1.3 family 01r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 824 razy
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 21075
 Skąd: Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-04-2025, 10:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Skoro wywala CE, to warto najpierw sprawdzić błędy. |  
				| _________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę
  . 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marek Wydro   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Eclipse Cross 1,5
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 17 Gru 2023
 Posty: 10
 Skąd: Mielec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-04-2025, 12:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Błędy sprawdzone. Przy rozruchu wadliwie ustawione wałki rozrządu. Wskazanie na wariatory. Ale nie wiem czy to trafne. |  
				| _________________ Ben
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |