Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zczytywanie błędów z ECU
Autor Wiadomość
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 10-12-2019, 13:56   

Nawet mimo różnic w temperaturze na zewnątrz czy w jakości paliwa taki błąd nie powinien się zapalić. Miałem kilka autek z LPG i nigdy nic takiego z powodu zimowego gazu mi się nie zapaliło. Ten błąd się pojawia jak korekcja wyjdzie chyba poza zakres +-25% a to już sporo. Te +-5% powinno być podczas strojenia instalacji, przy innych warunkach czy innym gazie może się to nieznacznie różnić ale na pewno nie powinno to być tyle że pojawia się taki błąd. Po to są te korekty by korygowały takie właśnie nieprawidłowości.
Jeśli sytuacja występuje tylko na gazie to w gazie jest babol no chyba że masz u siebie tak kiepski gaz ale to raczej wielka rzadkość bo jak od około 2000r. jeżdżę na LPG to jeszcze takiego czegoś nie miałem aby gaz był aż tak kiepskiej jakości.
 
 
michal84 
Forumowicz

Auto: Colt VII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 102
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-12-2019, 08:46   

plecho1 napisał/a:
Nawet mimo różnic w temperaturze na zewnątrz czy w jakości paliwa taki błąd nie powinien się zapalić. Miałem kilka autek z LPG i nigdy nic takiego z powodu zimowego gazu mi się nie zapaliło. Ten błąd się pojawia jak korekcja wyjdzie chyba poza zakres +-25% a to już sporo. Te +-5% powinno być podczas strojenia instalacji, przy innych warunkach czy innym gazie może się to nieznacznie różnić ale na pewno nie powinno to być tyle że pojawia się taki błąd. Po to są te korekty by korygowały takie właśnie nieprawidłowości.
Jeśli sytuacja występuje tylko na gazie to w gazie jest babol no chyba że masz u siebie tak kiepski gaz ale to raczej wielka rzadkość bo jak od około 2000r. jeżdżę na LPG to jeszcze takiego czegoś nie miałem aby gaz był aż tak kiepskiej jakości.


Dokładnie plecho1 tak jak mówisz, w innych samochodach nie mam takich problemów, super wszystko działa, 200 tys na gazie zero checków może raz cewka uszkodzona to i check się wtedy miał prawo pojawić. Cóż gazownik wymienił całą listwę i mapsensor od gazu, pojedziliśmy wystroił oby nie tak jak przedtem 2 razy, zobaczymy jak będzie, ale teraz po 10 tys. sprawdze jak gaz "dobrze działa".
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 22-12-2019, 11:14   

Możliwe że to faktycznie wina tych wymienionych elementów bo już kilkukrotnie słyszałem o problemach z tymi mapsensorami które gazownicy zmieniali na mapsensory LPGTecha bo podobno trwalsze a działają zamiennie. Zdarzają się też problemy z nieszczelnością w tych listwach ale problemy z tymi listwami wtryskowymi to jednak rzadkość. Są to jednak dość skomplikowane urządzenia więc zawsze może się coś takiego zdarzyć w masowej produkcji.
 
 
michal84 
Forumowicz

Auto: Colt VII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 102
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-12-2019, 14:43   

plecho1 napisał/a:
Możliwe że to faktycznie wina tych wymienionych elementów bo już kilkukrotnie słyszałem o problemach z tymi mapsensorami które gazownicy zmieniali na mapsensory LPGTecha bo podobno trwalsze a działają zamiennie. Zdarzają się też problemy z nieszczelnością w tych listwach ale problemy z tymi listwami wtryskowymi to jednak rzadkość. Są to jednak dość skomplikowane urządzenia więc zawsze może się coś takiego zdarzyć w masowej produkcji.


2 dni po wymianie trochę lepiej bo błąd tylko się pojawia jak narazie nie podczas jazdy, ale tylko jak stoję, np. na skrzyżowaniu jest korek ruszam i check kiedyś pojedyńczy teraz jeden po drugim trwa to krótko, ale strasznie irytuje. Nie mam zabardzo czym tego nagrać bo pojawia się to nieregularnie, tak to bym nagrał filmik. Gazownik zasugerował, że może mapsensor od banyzny jest uszkodzony, jak sądzicie czy przy takim uszkodzeniu mogą pojawić się takie błędy na gazie? Mapsensor benzyny jakie daje objawy? Mówię wam mega się poirytowałem, wszystko pięknie działało, a po roku lecą checki. Ewidentnie gaz zajechał szklanki, luzy skasowane, ale teraz silnik zrobiony, gaz podobno wyregulowany u speca i w ząbek czesany nadal coś jest nie tak. Struna, dobrze reguluje macie jakieś pozytywne doświadczenia? Patrząc na wątek o Lancerach, zachodze w podziw co Stag robi z silnikami.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 22-12-2019, 16:30   

Najważniejszy jest tu monter bo nawet najlepsze graty źle zamontowane lub wyregulowane będą robiły problemy. Strunę chwali wiele osób, normalnie zajmuje się tuningiem aut a gaz to dodatkowe zajęcie.
Mapsensor można próbować przetestować, najłatwiej porównać z odczytem mapsensora instalacji LPG.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.