Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[PYTANIE] Pajero II vs Pajero III
Autor Wiadomość
XamDC 
Nowy Forumowicz
XamDC

Auto: Outlander II 2.2 Di-D Mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2017
Posty: 2
Skąd: Lublin
Wysłany: 28-12-2019, 16:09   [PYTANIE] Pajero II vs Pajero III

Witam,

Przymierzam się do kupna mojej pierwszej terenówki, bardziej celuje w wyprawy niż taplanie się w błocie po klamki (przynajmniej na razie mi się tak wydaje;) ). Samochodem nie będę jeździł na codzień. Po wstępnych przymiarkach zakres poszukiwań ograniczyłem do 3 modeli samochodów:
Pajero II - 2,5 lub 2,8 TD, Pajero III - 3,2 Di-D lub Hyundai Terracan - 2,9 CRDi.

Tu ma pytanie, która generacja Pajero będzie się lepiej do tego nadawać? Cenowo oba samochody są bardzo do siebie zbliżone, myślę że coś przyzwoitego udało by się kupić w granica 15-18 tys zł. Najchętniej bym kupił dużego diesla w automacie i koniecznie w wersji long.

Za Pajero II przemawia rama (o ile nie jest zgniata) i prostsza konstrukcja. Nie miałem okazji jeździć tym samochodem, ale wydaje mi się że silniki diesla w obecnych czasach będą trochę za słabe, a wirus za dużo tu nie pomoże. Brak automatycznej skrzyni biegów przy tych silnikach i z t6ego co słyszałem doś duży hałas.

Pajero III - minusem jest brak ramy (ale czy na pewno?), nowsza konstrukcja (ale z 2 strony bardziej skomplikowana) i dość drogie usterki np. wymiana/regeneracja pompy i wymiana baku... Na plus przemawia silnik 3,2 z automatem, komfort podróżowania. Ponadto niektóre modele miały też blokadę tylnego dyfra, ale podejrzewam, że jest ich niewiele.

Miałem okazje jeździć III w benzynie 3,5 L i w automacie (właściwie to było Montero). Zarówno na drodze i w terenie spisywał się dosyć dobrze - zrobiłem nim ok 10 tys kilometrów i byłem bardzo zadowolony. Po tych samych trasach jeździłem Rav 4 z reduktorem 2.0 turbo benzyna i różnica była kolosalna. Montero było o wiele stabilniejsze, mniej nim telepało, komfort był dużo większy i miało spory zapas mocy. O dziwo splanie w granicach 13 l/100km. Dla ravki 15l/100 km to była norma.


Czy możecie mi coś doradzić ? Czy szukać Pajero II, która na pewno będzie starsza czy może jednak rozejrzeć się już za III z początków produkcji. Co się lepiej spisze na zagranicznych wyprawach?
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 29-12-2019, 20:35   

XamDC napisał/a:
Za Pajero II przemawia rama (o ile nie jest zgniata) i prostsza konstrukcja. Nie miałem okazji jeździć tym samochodem, ale wydaje mi się że silniki diesla w obecnych czasach będą trochę za słabe, a wirus za dużo tu nie pomoże. Brak automatycznej skrzyni biegów przy tych silnikach i z t6ego co słyszałem doś duży hałas.
Każda pliszka swój ogonek chwali :) Jeździliśmy daaallleekko naszym Miskiem 2,8 long w automacie. Jeździliśmy też i w terenie i w obu przypadkach jest OK. Łatwy i przyjemny do zabudowy. Bolaczką jest niestety rama :/ Teraz, ze względu na ramę w seniorze, jest w manualu long i silnik 2,5 ale z super zdrową ramą i podłogą. A co można zrobić jak zmodyfikować dla dwóch osób to zapraszam do obaczenia https://youtu.be/uu12pjngoSk
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
piotr277 
Forumowicz


Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 172
Skąd: Warszawa-Ursynów
Wysłany: 01-01-2020, 12:40   

Lepszy będzie ten, który będzie w lepszym stanie.
PII i PIII nie mają żadnych błędów konstrukcyjnych, które powodują poczucie "loterii" (o baku w PIII napisałeś - wymieniasz i spokój).
Wiadomo - PIII - nowocześniejsza konstrukcja, PII - prostsza konstrukcja.
Czy wybierzesz PII czy PIII - będziesz zadowolony :)
_________________
PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.