 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Słabe światła mijania |
Autor |
Wiadomość |
DaveTor
Nowy Forumowicz
Auto: MPIV V80 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2019 Posty: 13 Skąd: Torun
|
Wysłany: 26-12-2019, 15:28 Słabe światła mijania
|
|
|
Witam wszystkich mitsumaniakow,
jak w temacie- po przejęciu cudnego Pajero jedna z nielicznych wad, którą namierzyłem i nie do końca chcę dalej z nią żyć to dramatycznie słabe światła mijania (xenony) w moim PIV.
Klosze są przejrzyste, poprzedni użytkownik wymieniał żarówki na jakieś drogie "petardy" na nic się to jednak zdało.
Nigdzie nie znalazłem tutaj podobnego wątku- czy ktoś w swoim miśku zmagał się z podobnym problemem?
Z góry dzięki za jakieś wskazówki |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 26-12-2019, 16:18
|
|
|
Jeśli światła to soczewki to pewnie wypaliły się już odbłyśniki i wymagają regeneracji lub naprawy. Są firmy które się specjalizują w naprawie lamp, można też rozebrać lampę samemu i odbłyśniki wysłać do napylenia nowej warstwy, jest to tańsza opcja niż kompleksowa regeneracja ale wymaga umiejętności manualnych. |
|
|
|
 |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 26-12-2019, 20:46
|
|
|
Mam rocznik 2009 , przebieg około 200tys, robiłem regenerację, zapłaciłem chyba 700zł za 2 lampy. Przed regeneracją na stacji diagnostycznej jasność świecenia była na granicy, teraz jak nówka. Odbłyśnik przy xeononach ma gorąco i normalne jest że dużo szybciej się kończy niż przy normalnej żarówce, gdyby stacje diagnostyczne to wyłapywały to regeneracja xenonów byłaby powszechna. |
|
|
|
 |
DaveTor
Nowy Forumowicz
Auto: MPIV V80 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2019 Posty: 13 Skąd: Torun
|
Wysłany: 26-12-2019, 22:07
|
|
|
Tak, światła typ soczewki. Czyli jeśli dobrze Was rozumiem z dobrej jakości odbłyśnikiem w tym modelu zasadniczo światła mijania są sensowne??
Cholera, super, bałem się odpowiedzi "ten typ tak ma" bo wizualnie te reflektory mi źle nie wyglądały. Jest więc nadzieja, Przyjrze się bliżej tym odbłyśnikom. W moim poprzednim analogowym jeepku wynalazków typu xenony nie miałem (btw, światła mijania fabrycznie mocno przeciętne), więc dla mnie wypalony odbłyśnik to będzie zjawisko nowe. Wielkie dzięki panowie!! |
|
|
|
 |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 26-12-2019, 22:11
|
|
|
zregeneruj soczewki i załóż dzienne dualne razem z ledem przeciwmgłowym w miejsce seryjnych halogenów, zrobiłem tak, super rozwiązanie, cały czas jeździsz na pozycji świateł AUTO, xenon się praktycznie nie zużywa, będzie długo jak nowy |
|
|
|
 |
DaveTor
Nowy Forumowicz
Auto: MPIV V80 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2019 Posty: 13 Skąd: Torun
|
Wysłany: 26-12-2019, 23:54
|
|
|
Przy wypalaniu sie odbłyśnika jak najbardziej ma to sens. Duale się pojawią, przy okazji- gdzie/ pod co podpiąleś włącznik dziennych? |
|
|
|
 |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 27-12-2019, 06:37
|
|
|
pod postojowe, zgodnie z instrukcja dziennych, czyli świecą po przekręceniu kluczyka |
|
|
|
 |
DaveTor
Nowy Forumowicz
Auto: MPIV V80 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2019 Posty: 13 Skąd: Torun
|
Wysłany: 27-12-2019, 19:16
|
|
|
Dziękuję za pomoc, super cenna! |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 27-12-2019, 21:21
|
|
|
Ja tam bym dał sobie spokój z halogenami i zamontował bym same dzienne bo halogeny przeciwmgielne przeważnie denerwują tylko jadących z naprzeciw bo wielu nadużywa tych świateł jeżdżąc nawet wtedy jak jest dobra widoczność. |
|
|
|
 |
DaveTor
Nowy Forumowicz
Auto: MPIV V80 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2019 Posty: 13 Skąd: Torun
|
Wysłany: 31-12-2019, 12:31
|
|
|
Nie należę do ludzi, którzy naduzywaja przeciwmgielnych, raczej korzystam z wynalazku ultrarzadko, więc chyba szkoda 'zubażać' samochód o fabryczne wyposażenie.
Zainwestowałem w duale eagleeye, zobaczymy jak wyjdzie. Alternatywą były giętkie ledy z opcją dynamicznego kierunku, ale nie mam nikogo w okolicy kogo bym znał i powierzył rozklejanie reflektorów. Niemniej efekt wizualnie byłby najciekawszy.
Z przeróbek i naprawy w nowym mitsu, już poza tematem, pozostaje:
1. wpasowanie gniazd 2x USB do ładowania i USB+aux do dzwieku w
przestrzeń po zapalniczce w konsoli środkowej deski (pod klapką)
2. Wymiana zwijaka, żeby odzyskać sterowanie radia i telefonu z kierownicy-jeśli macie sugestie odnosnie producenta i modelu byłbym wdzięczny za podpowiedzi, żeby nie wtopic w tandetne lub zwijak bez kompletu wtyczek/wiązek
Pozdrawiam przedsylwestrowo! |
|
|
|
 |
Daroot
Forumowicz Daroot Garage
Auto: Pajero IV, 2010r, 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Gru 2019 Posty: 35 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 31-12-2019, 12:50
|
|
|
Potwierdzam. W moim P IV odbłyśniki po regeneracji, xenon świeci niesamowicie mocno. |
|
|
|
 |
DaveTor
Nowy Forumowicz
Auto: MPIV V80 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2019 Posty: 13 Skąd: Torun
|
Wysłany: 02-01-2020, 17:30
|
|
|
gshesiu napisał/a: | Mam rocznik 2009 , przebieg około 200tys, robiłem regenerację, zapłaciłem chyba 700zł za 2 lampy. |
Koledzy, niestety okazało się, że w mojej okolicy (Toruń) nie ma firmy profesjonalnie zajmującej się naprawą lamp (odbłyśników).
Zdradzicie gdzie i w jakiej cenie robiliście regenerację?
Profesjonalnie wyglądająca (i brzmiąca) firma z Poznania chce za komplet do PIV 1200 PLN. Jako ciekawostka- usługa robiona od ręki w ok 6h, PODOBNO w naszych Pajero odbłyśnik statystycznie starczał na 4 lata, facet natryskuje coś, co ma być rzekomo dużo trwalsze.
Ale 1200PLN to jednak nieco więcej niż Twoje #gshesiu 7 stówek;)
...więc przy rekomendowanej przez Was usłudze nie koniecznie muszę za ten mój poznański namiar umierać- jakkolwiek sama kwota była dla mnie na wejściu akceptowalna- samochodu na kwartał nie kupiłem, a reflektory muszą działać dobrze. |
|
|
|
 |
Sebastian_T
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2, 2011
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 26 Lut 2009 Posty: 229 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-01-2020, 09:38
|
|
|
Ja robiłem pod Warszawą, w Otwocku, na ulicy Niezapominajki, gugluje się.
Tyle że ja jestem zaraz obok, więc to nie był problem - od ręki, jakieś 4h, pan nic nie natryskuje, tylko rozkleja, wymienia odbłyśnik (~4-letni oryginalny był całkowicie matowy), czyści resztę, skleja. ~3 lata temu robiłem, nic nie paruje, nic nie wlatuje do środka, świeci.
Kosztowało mnie to poniżej 7 stówek wtedy. Wiem, że można też wysyłkowo, no ale to wtedy nie od ręki... |
_________________ Sebastian_T |
|
|
|
 |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 06-01-2020, 11:51
|
|
|
DaveTor napisał/a: |
Koledzy, niestety okazało się, że w mojej okolicy (Toruń) nie ma firmy profesjonalnie zajmującej się naprawą lamp (odbłyśników).
Zdradzicie gdzie i w jakiej cenie robiliście regenerację?
| robiłem w tej firmie, skutek rewelacyjny potwierdzony pomiarem na stacji kontroli pojazdów, cena wg mnie niewygórowana, auto zostawiłem popołudniu, następnego dnia po godzinie 15 odebrałem http://www.xenon-serwis.pl/ Regeneracja polegała na wymianie czegoś tam, a nie na pracach malarskich.
Cena usługi regeneracji oryginałów to była cena około jednego nowego zamiennika, wg mnie dobra oferta.
[ Dodano: 06-01-2020, 12:05 ]
DaveTor napisał/a: |
2. Wymiana zwijaka, żeby odzyskać sterowanie radia i telefonu z kierownicy-jeśli macie sugestie odnosnie producenta i modelu byłbym wdzięczny za podpowiedzi, żeby nie wtopic w tandetne lub zwijak bez kompletu wtyczek/wiązek | Tu mam dziwną historię. Kupiłem w PL z allegro, zwijak miał nie zapinającą się zieloną chyba klapkę, niestety odesłałem do jakiejś firmy z trójmiasta. Nastepnie , jako że cena w aso była nieakceptowalna, zaryzykowałem jakieś grosiki i kupiłem za 35,48zł w sierpniu 2018r z ... aliex... , od sprzedawcy który najwięcej sprzedaje tego (to pasuje do innych mitsu) , wydałem mniej niż połowę tego co przez allegro, i działa to do dzisiaj, dobrze zrobione, bez problemów, jeżdże na tym ponad rok. |
|
|
|
 |
DaveTor
Nowy Forumowicz
Auto: MPIV V80 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2019 Posty: 13 Skąd: Torun
|
Wysłany: 06-01-2020, 22:56
|
|
|
#Gshesiu, na aliexp za cholerne zwijaka nie mogę wyklikac.
Co do allegro sam już też kiedyś zaliczyłem wtope w chiński zwijak z (qashqai żony)- działał cały tydzień, więc "z pewną dozą niepewności" podchodzę do tych wynalazkow. Rozumiem, że Twój z Ali w sposób widoczny czymś się różni...?
Lampy. Raz jeszcze dziękuję panowie za informacje, wszystkim zasluzony lajk za mnie i potomnych, którzy tu trafia.
W międzyczasie znalazłem jeszcze jakiś namiar na Złotniki Kujawskie, jutro więc kontaktuje się z trzema specami od regeneracji (Luboń k. Poznania, Otwock i Złotniki), złożę tu raport jak coś ustalę. Idealny scenariusz to taki, że mogę podjechać rano pod warsztat i odebrać samochód po południu. |
|
|
|
 |
|
|