| Nie było, a jest czyli komputer pokładowy. | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | burst [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-05-2007, 21:34   Nie było, a jest czyli komputer pokładowy. |   
 |  
               | 
 |  
               | Był już post - niema a mógł by być, było też nie było a będzię nadeszła więc pora na nie było a jest  . Dzisiaj po 2 miesiącach projektowania, programowania, lutowania i wytężania szarej masy zamontowałem i uruchomiłem komputer pokładowy w moim Lancerku. Z jednego mikrokontrolera udało mi się wycisnąć 7 poty i sporo funkcji, więc od początku: Jest licznik dystansu całkowitego, jest też licznik, który można resetować ile dusza zapragnie. Licznik kilometrów pokonanych od ostatniego tankowania, który resetuje się jeżeli przybędzie w zbiorniku przynajmniej 7l benzynki. Chyba jedna z ważniejszych funkcji to wskaźnik spalania chwilowego i średniego. Jest też pomiar prędkości, wskaźnik maxymalnej i średniej prędkości. Oczywiście żaden komputer pokładowy nie może obyć się bez termometru więc włożyłem 2, jeden pokazuje temperature w autku drugi na zewnątrz. Oczywiście trzeba zaspokoić ciekawość co do warunków pogodowych więc termometry pokazują też maksymalną i minimalną temperaturę i oczywiście ostrzega gdy spadnie do poziomu kiedy piękny czarny asfalt zamienia się w lodowisko. Nie mogłem też nie włożyć do środka stopera, który liczy jak długo jechałem i ile czasu spędziłem stojąc w korkach. Do pełni szczęscia brakowało tylko żeby komputerek mówił mi ile mam paliwa w zbiorniku i na podstawie średniego spalania podpowiadał na pokonanie ilu kilometrów pozwoli zawartość zbiornika. Jako że nie lubie kiedy ktoś mi parkuje w tylnych lampach, zrobiłem funkcje awaryjnego hamowania, urządzonko sprawdza z jaką prędkością jadę i kiedy stwierdzi, że prędkość gwałtownie spadła uruchamia awaryjne co by inni widzieli że się zatrzymałem w sposób dość gwałtowny. Oczywiście skoro komputer pobiera potrzebne mu dane z ECU to nie mogło zabraknąć pełnej diagnostyki silnika, koniec biegania z diodą czy laptopem, naciskam 2 pstryczki i wiem już czemu CE daje po oczach (zapaliło się tylko raz ale skoro już robiłem), błędy można oczywiście skasować, można też odczytać zapamiętane errory. No i oczywiście skoro mam wyświetlacz LCD z podświetleniem w 7 kolorach to nie mogło zabraknąć opcji zmiany tych kolorków bez konieczności rozbierania wszystkiego, więc wystarczy nacisnąć pstryczek i już świeci inaczej. No i wreszcie przestane zostawiać Lancerka na światłach bo skoro już taką informatyzację mu zrobiłem (prawie jak Roman w szkołach) no to musi chłopak przypominać mi donośnym piszczeniem o włączeniu i wyłączeniu lampek.
 
 To by było na tyle jeżeli chodzi o funkcje co do montażu to rozebrałem licznik i pożegnałem licznik kilometrów, który siedział w nim od 15 lat. Wszystko wygląda nie najgorzej, na zdięciach poniżej widać jak kiepsko wyszło mi wycinanie otworka na wyświetlacz, ale 2 piwa i 35 stopni w cieniu robi swoje. Ręka nie pewna oko nie takie
  . Pstryczek który był w liczniku do resetowania zwykłego licznika też został poddany modernizacji i teraz jest jednym z 2 przycisków wykożystywanych do obsługi komputerka. Co do przycisków ustawienie wszelkich parametrów na 2 pstryczkach było by ciężkie więc zrobiłem mu port szeregowy i szybki programik do konfiguracji. Dobra koniec chwalenia się teraz czekam na krytyke.
 Na zdjęciach nie był jeszcze skonfigurowany więc pokazuje same zera.
 
   
   
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ficu865 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-05-2007, 21:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | jestem w szoku!!!!!!!!! Chłopie gratuluję 
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | harpagan   Mitsumaniak
 Jaśnie Wielmożny Pan
 
  
 Auto: Colt CC5A 4x4
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 42 razy
 Dołączył: 30 Wrz 2005
 Posty: 2470
 Skąd: wawrzyszewowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-05-2007, 21:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | To jest niesamowite Naprawde wykonales kawal konkretnej roboty
 Na twoim miejscu bym to zaczal sprzedawac
 
 KOZACKIE!
 |  
				| _________________ Frankenstein CC5A 4x4
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dm17 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-05-2007, 22:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | burst chłopie nielada wyczyn - GRATULACJE         |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | burst [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-05-2007, 22:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | harpagan, jak tylko będą jacyś chętni to mogę zrobić kilka takich, myśle że łączny koszt to koło 200pln więc tyle co dwa mandaty za nie włączenie świateł (jeden taki już zapłaciłem 2 punkty na koncie)  Podłączyć można do każdego miśka który ma złącze diagnostyczne OBD-I więc w gre wchodzą roczniki 88-96 o ile dobrze pamiętam. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | romek555   Mitsumaniak
 00292/KMM
 
  
 Auto: był: Lancer GLXi '88 4G15
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 05 Wrz 2006
 Posty: 145
 Skąd: Stołuń, pow. międzyrzecki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-05-2007, 22:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | wal śmiało, ile  i czy opcja z instalacją gazową też będzie   czekam zniecierpliwiony, i jakie terminy na realizację
   gratulacje, więcej takich pomysłów
 
 Pozdrawiam
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 
 Romek
 
 był: Lancer C62 '88 4G15 12V '91 + LPG 2G
 był: Ford Escort Cabrio Mk4 '89 1,6Pb 102KM
 jest: Seat Toledo TD '92 1,9 75KM
 jest: Audi A4 Avant TDI '96 137KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | burst [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-05-2007, 08:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | Co do LPG to powinien pokazywać chwilowe spalanie bez problemu bo nawet kiedy jedziesz na gazie to ecu i tak steruje wtryskiwaczami, nie działał by na pewno licznik od ostatniego tankowania i wskaźnik paliwa bo te dane pobierane są bezpośrednio z czujnika który znajduje się w zbiorniku. Chyba że masz instalacje ze wskaźnikiem ilości gazu to nie będzie problemu. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | saphire   Mitsumaniak
 daje wędkę nie rybę
 
  
 Auto: Laguna Coupe GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 162 razy
 Dołączył: 20 Sie 2006
 Posty: 6011
 Skąd: Przemyśl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-05-2007, 09:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | No to jestem pod wrażeniem.  Podpowiem tylko jedno drobne usprawnienie - po co piszczek świateł? Nie lepiej podpiąć od razu pod przekaźnik i niech sam je włącza i wyłącza po 15 sekundach od odpalenia silnika? |  
				| _________________ Bartek `saphire` Siębab
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | e-gen   moderator
 
  
 Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 11 Gru 2005
 Posty: 590
 Skąd: Toruń
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-05-2007, 09:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | S Z A C U N E K |  
				| _________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Karol208   Forumowicz
 Hose
 
  
 Auto: Audi a8 4.2 + LPG
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 10 Wrz 2006
 Posty: 137
 Skąd: Biała Podlaska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-05-2007, 10:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Gratulacje:) 
 burst Powiedz jeszcze czy jest to podswietlane czy moze jakies inne rozwiazanie zeby w nocy popatrzec??
 
 Widze ze mozna do podpiac zamiast palmtopa
 |  
				| _________________ Nie taki diabeł straszny jak się mu pół litra postawi.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tomusn   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Colt Z34A 6AMT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 106 razy
 Dołączył: 08 Maj 2005
 Posty: 3978
 Skąd: Żnin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-05-2007, 10:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | no własnie, a dla palmtopowców byś nie skrobnął takiego programu: np. MCAbB (Mitsubishi Cars Analyzer by Burst)? żeby nie trzeba był zmieniać sprzętu? - palm ciągle wychodzi ok 150zł. 	  | Karol208 napisał/a: |  	  | Widze ze mozna do podpiac zamiast palmtopa | 
 |  
				| _________________ Tomek
 Colt
  Colt  Colt   
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez tomusn 27-05-2007, 10:38, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | burst [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-05-2007, 10:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | Podświetlenie jest tak jak pisałem w 7 kolorach do wyboru w tym 2 niebieskie, zielony czerwony, żółty, biały. Na zdjęciach nie widać bo robiłem z lampą. Dodatkowo podświetlenie zmienia się na czerwone jeżeli komputer ma coś ważnego do powiedzenia. Co do aplikacji na palma to nie wyda bo do obliczenia spalania potrzebny jest odczyt prędkości z impulsatora w liczniku, a do odczytania ilości paliwa potrzebny jest pomiar napięcia na czujniku, który przechodzi później przez przetwornik A/D. O ile dobrze pamiętam żaden palm nie ma wejścia przetwornika A/D a robienie tego na osobnym układzie i wprowadzanie wyniku przez rsa sprowadza palma do funkcji wyświetlacza. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-05-2007, 11:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | burst, genialne to urządzenie. Chyba Cię w najbliższej przyszłości odwiedzę i mi to zamontujesz   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | burst [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-05-2007, 12:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | Widze że kilka osób jest zainteresowanych, więc sprawa wygląda tak, że koszt wykonania urządzenia to 220pln w tym 30pln na piwo  . Jeżeli znajdzie się kilka chętnych osób (przynajmniej  to można by tą cenę obniżyć gdzieś do 190pln ze względu na to że wtedy zamówie gotowe płytki w firmie która się tym zajmuje, no i same części też były by trochę tańsze.  Rozmawiałem też z gościem, który robi tarcze do zegarów, przy większej ilości jest możliwość zamówienia gotowych tarcz z wyciętym otworem pod wyświetlacz i bez otworu na zwykły licznik koszt koło 50pln. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-05-2007, 15:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja chciałbym aby był założony gdzieś w konsoli środkowej. Czy to jest możliwe? 	  | burst napisał/a: |  	  | przy większej ilości jest możliwość zamówienia gotowych tarcz z wyciętym otworem pod wyświetlacz | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |