 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: mkm 23-11-2009, 20:42 |
Tuning - Zwiększenie mocy, modyfikacje - Lancer CYxA |
Autor |
Wiadomość |
wiewioor
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Kwi 2013 Posty: 282 Skąd: Rz-ów
|
Wysłany: 13-07-2018, 08:59
|
|
|
Kompresor przy instalacji powinien być miej problematyczny niż turbo. Nie trzeba wykonywać odpływów olejowych, bawić się z kolektorami wydechowymi itp. Miejsca pod maską w Lancerach ostatniej generacji na instalację kompresora jest dużo. Wiem że nie ma dedykowanych do Miska, ale wydaje mi się że dość lubiany Mercedesowski Eaton M45 lub Eaton M62 z elektro-sprzęgłem zdał by egzamin. |
|
|
|
 |
HUGIO
Forumowicz

Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Posty: 1024 Skąd: jesteś?
|
Wysłany: 30-01-2020, 13:36
|
|
|
To co tu napiszę nie wiem, czy ma realny i odczuwalny wpływ na moc w aucie, ale może jednak
Jakiś czas temu znajomy znajomego kupił RA i miałem okazję trochę mu się przyglądnąć z bliska, a nawet postawić auta przy sobie i poszukać różnic pod maską. Pierwsze co mi się rzuciło w oczy, to inny dolot (i o tym tu napiszę), a puszka od filtra ta sama. Z ciekawości przełożyłem do swojego i prawie idealnie pasuje (otwory do mocowania spinek w plastiku z przodu nie pokrywają się w 100%). W sumie bym to olał, ale jednak RA jest "lepszym" Lancerem , więc trochę pogrzebałem na zagranicznych forach i niektórzy zamieniają te doloty, i niby mają mniejsze spalanie o około 0.5l/100km, a nawet wydaje im się, że lepsze przyspieszenie. Z ciekawości kupiłem z rozbitego RA taki dolot i tak się prezentują różnice w budowie:
Moim zdaniem jedną z najistotniejszych różnic są te otwory od spodu w dolocie zwykłego Lancera (ten po lewej). Są one umieszczone zaraz nad akumulatorem, ale na pewno zbierają one ciepłe powietrze bezpośrednio z komory silnika. Drugą najbardziej widoczną różnicą jest brak rezonatora. Z tego co czytam, to skoro początkowo został tam dany, to zabranie go może pogorszyć osiągi, ale z drugiej strony stosując stożki/grzybki też się ich (rezonatorów) pozbywa. Może zmiana średnic, kątów itp. tego dolotu RA wyeliminowała potrzebę rezonatora?
Mając już oba przeprowadziłem test temperatur. Hamownia chyba nie ma sensu w takim przypadku.
Temperatura zewnętrzna (pomiary robiłem multimetrem z sondą, więc nie są to testy laboratoryjne, ale kiedyś porównywałem go z FLIRem i wyniki były podobne):
Przejechałem kilka km, żeby silnik się nagrzał i następnie zrobiłem pomiar w oryginalnym dolocie, sondę włożyłem w ostatni otworek nad akumulatorem i skierowałem ją w stronę filtra:
Przy obrotach jałowych:
Przy 4.5/5 tys. obrotów temperatura wynosiła około 29 stopni.
Potem założyłem dolot z RA, znowu krótki przejazd, aby nagrzać sam plastik i przy około 5tys. obrotów:
Sonda była włożona z przodu dolotu i mniej więcej sięgała nad akumulator. Jednakże leżała na plastiku, a w oryginalnym była w powietrzu - mogło to mieć wpływ na zwiększenie odczytywanej temperatury w przypadku dolotu RA.
Przy czym we wszystkich pomiarach auto było rozgrzane do optymalnej temperatury i stało w miejscu z zamkniętą maską. Pod zamkniętą maską była średnia temperatura ponad 35 stopni o ile dobrze pamiętam, ale mogę się mylić. Wychodzi na to, że te otwory w moim przypadku robią różnicę około 6oC przy postoju. Jak dla mnie zmian w mocy nie było, albo były na tyle małe, że nie byłem w stanie ich odczuć.
Nie jestem ekspertem, ale chyba te 6 stopni może robić różnicę, zwłaszcza gdy będzie lato i średnie temperatury będą dużo wyższe. Może są tu eksperci i się wypowiedzą?
Z porównań do RA zauważyłem jeszcze, że przed samym dolotem w RA są dość duże otwory na powietrze ze zderzaka. W przypadku zwykłego Lancera są malutkie - coś będę nad tym myślał, ale chcę żeby to wyszło w miarę estetycznie, a nie wycięte kątówką |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20975 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 30-01-2020, 13:53
|
|
|
Zobacz może w programie torque lub piston pokaże temperaturę powietrza zasysanego z czujnika auta.
Z tego co wiem to im chłodniejsze tym lepiej . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
HUGIO
Forumowicz

Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Posty: 1024 Skąd: jesteś?
|
Wysłany: 30-01-2020, 19:36
|
|
|
Bizi78, Sprawdziłem i wyniki mocno różnią się od tych, co mój multimetr wykazał. W aplikacji "temperatura powietrza na wlocie" była cały czas identyczna z "temperaturą otoczenia". Zrobiłem rundkę i wyniki są dziwne... Dla oryginalnego dolotu wskazywał 10oC na wlocie i otoczeniu, a po założeniu tego od RA 13oC na wlocie i otoczeniu, oba wyniki podczas jazdy. Na postoju natomiast przy oryginalnym temperatura wzrosła do 16oC, a na tym od RA do 14oC. Co ciekawe na zegarach jako temperaturę otoczenia wskazywał cały czas 2oC i na termometrze przy moim domu też było około 2oC. Ciekawi mnie gdzie są te czujniki temperatury wlotu i otoczenia, skoro wskazywały dużo niższe wartości, niż sonda "wsadzona" bezpośrednio w dolot i termometr na zewnątrz... |
|
|
|
 |
Roguuu95
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Maj 2019 Posty: 44 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-02-2020, 14:53
|
|
|
Czy przy mapowaniu i zwiększaniu mocy ze 140 na 180-190km zalecana jest wymiana intercoolera na mocniejszy/większy czy fabryczny wystarczy? (2.0 tdi) |
|
|
|
 |
HUGIO
Forumowicz

Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Posty: 1024 Skąd: jesteś?
|
Wysłany: 16-05-2021, 12:43
|
|
|
Raz na jakiś czas przeglądam sobie forum drive2.ru i ostatnio stał się tam popularny swap na 4b12 (2.4l) z Outlandera. Z tego, co przelotnie czytam, to silnik pasuje p&p nawet do skrzyni z 4b10, tylko trzeba kompa wymienić. Do tego wrzucają wałki z EVO/RA i wychodzi im około 200KM. |
_________________ Moje przygody z Lancerem sportbackiem: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=102303 |
|
|
|
 |
|
|