Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki olej do 2.0 DDiD 140km
Autor Wiadomość
jacik 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2 lift 2010 140km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2020
Posty: 12
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-02-2020, 17:18   Jaki olej do 2.0 DDiD 140km

Muszę wymienić olej w silniku bo mam info na kompie ze serwis za 2600 km 21 miesięcy.
Czyli nie całe dwa lata temu była wymiana jak dobrze rozumiem.

Wiem ze poprzednio był Castrol 5w30 spełniający normę VW 504 lub 507.
Czyli taki: https://www.iparts.pl/cze...-1278545.html#v
Ale wole się upewnić że to ma być norma 504 lub 507
 
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 09-02-2020, 19:57   

ten Castrol to LongLife
najlepiej je zmieniac co 10tys km


ja do mojego leje 5w40 Valvoline AllClimate
jako ze duzo jezdze to wymiana co 15tys km

normy jakie mozesz lac to
505 01 to sa 5w40 wielosezonowe
507 01 to LongLife
musisz zwrocic uwage zeby byl dostosowany do silnikow z pompowtryskami


504 to do benzynowych silnikow
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
Hipolit
[Usunięty]

Wysłany: 10-02-2020, 00:14   

A mi ostatnio zalali Castrola Magnatec 5w40. Nie wiem, czy spełnia normy dla pompowtryskiwaczy. Za 10 tys km przy następnej wymianie będę się zastanawiał, ale i tak zaleję jakiś 5w40.
 
 
potentator 
Forumowicz

Auto: Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2018
Posty: 249
Skąd: zw
Wysłany: 10-02-2020, 08:20   

stosujecie jakieś płukanki przy wymianie a potem ceramizery?
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 10-02-2020, 13:21   

potentator napisał/a:
stosujecie jakieś płukanki przy wymianie a potem ceramizery?


zadne plukanki i inne zlote srodki
to zabojstwo dla silnika

jak sie zmienia olej na czas 10-15tys km to wszytko tam jest ladnie czyste

[ Dodano: 10-02-2020, 13:23 ]
Hipolit napisał/a:
A mi ostatnio zalali Castrola Magnatec 5w40. Nie wiem, czy spełnia normy dla pompowtryskiwaczy. Za 10 tys km przy następnej wymianie będę się zastanawiał, ale i tak zaleję jakiś 5w40.


olej musi spelniac norme dla pompowtryskiwaczy bo olej ten smaruje pompowtryskiwacze
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 10-02-2020, 13:33   

kajos napisał/a:
zadne plukanki i inne zlote srodki
to zabojstwo dla silnika

Ale w sensie, ze bo ?
Poproszę o uzasadnienie.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 10-02-2020, 14:53   

chociazby tzw plukanka


olej ma wlasciwisci pluczace do pewnego okresu
dlatego olej trzeba wymieniac co 10 lub 15 tys km (czym wiecej sie jezdzi tym okres wymiany mozna przedluzyc) lub raz na rok
olej najszybciej traci wlasciwosci kiedy jest uzywany na zimno (pierwsze pol godz od rozruchu silnika)
juz nie bede sie wywodzil o wplywie na olej temperatur itp. bo to dla wiekszosci czytajacych bedzie czarna magia - a wlasnie to ma znaczenie
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 10-02-2020, 18:13   

kajos napisał/a:
chociazby tzw plukanka

No właśnie głównie o płukanki mi chodzi. Dlaczego niby jest "to zabójstwo dla silnika" ??
Większość różnych dodatków do oleju pomińmy milczeniem, niech Ci będzie, sam zresztą osławionego MotoDoktora nie wlałbym do silnika.
Ale jednak pozostaje mniejszość, więc proszę o wyjaśnienie, dlaczego np. Ceramizer marki Ceramizer i CeraTec marki Liqui Moly mają być zabójcze dla silnika.
I serio, proszę o logiczne i poparte argumentami i (jeśli masz) dowodami wyjaśnienie.
Bo, bez urazy, jak na razie twoje wywody przypominają pseudonaukowe brednie płaskoziemców i antyszczepionkowców.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 10-02-2020, 18:23   

przeczytaj instrukcje uzywania takiego preparatu
i pomysl :lol:
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 10-02-2020, 18:37   

Czytałem. Używałem. W mojej Carismie i w innych autach również. Wszystkie jeżdżą do dzisiaj.
Poza tym, znam większość argumentów przeciwko stosowaniu płukanek, i wszystkie to wierutne bzdury. Ale może są jakieś nowe ? Wiesz, człowiek się do końca życia uczy czegoś nowego.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 10-02-2020, 19:54   

Sam od czasu do czasu leję płukankę. Są różne rodzaje - jednymi się płucze silnik na postoju przed wymianą oleju a są też takie, z którymi każą jeździć np. tysiąc kilometrów.
Ale tak mnie się przynajmniej wydaje, że w zadbanym aucie i przy dzisiejszych olejach nie ma wielkiej potrzeby tego robić.
Do swojego innego auta - benzyniaka - z nabiegiem blisko 300tys przy pierwszym wlaniu ani nie zleciało nic nadzwyczajnego ani nic mu się nie rozszczelniło jak straszą.

Jako ciekawostkę podam, że czytałem wywiad z gościem, który w Niemczech zrobił bez remontu mercem milion kilometrów (merc żył nadal ale już się znudził :D ) i powiedział na temat, że co drugą wymianę oleju stosował płukankę.

---
No ale temat jest o oleju do BSY. Tutaj tak jak pisze kolega kajos b.ważne aby to był olej przeznaczony do PD.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 10-02-2020, 21:37   

kajos napisał/a:
normy jakie mozesz lac to
505 01 to sa 5w40 wielosezonowe
507 01 to LongLife

A ja ściągnąłem sobie instrukcję obsługi O2
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=14492
gdzie pisze jak byk :

Kod:
Stosować olej silnikowy zgodnie z poniższą klasyfikacją :
"VW 50501/50601"


Teraz zasadniczo wystarczy użyć szukajki Googla i wyskakują wyniki, przykładowo :
https://zmienolej.pl/pl/87-vw-505-01
oraz
https://zmienolej.pl/pl/89-vw-506-01
Oleje do wyboru, do koloru, na każdą kieszeń ;)
I szczerze mówiąc, gdyby to było moje auto, to chyba raczej kierowałbym się normą VW 506 01 (oleje zalecane do modeli z pompowtryskiwaczami "Pumpe-Düse" ("PD") ).
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 10-02-2020, 21:47   

najwazniejsze ze olej do pompowtryskow

mozna zamknac temat
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
potentator 
Forumowicz

Auto: Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2018
Posty: 249
Skąd: zw
Wysłany: 11-02-2020, 12:45   

Ile dolewki robicie na 10000 km?
 
 
nightfly 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 DiD 2010r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 58
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 11-02-2020, 13:58   

Ja po lekturze fanów VW co do naszych silników i braniu oleju przez nie, leję Liqui Moli 4200 Top Tec 5W/30 (najlepiej z rynku niemieckiego), i faktycznie bierze mniej oleju. Na 10000 km nie dolewam nic. Fakt, że po wymianie mam blisko max, ale przed wymianą jest jeszcze z 0,5 cm do dolnej kulki na bagnecie. Wcześniej jak był jeżdżony na Castrolu to poprzedni właściciel i ja musiałem dolewać na 10k km około 0,5-1 litr tego badziewnego Castrola:)
_________________
1. Kiedyś: Mitsubishi Galant Wagon 1997, 2.5 V6 24v 163KM
2. Kiedyś: Mitsubishi Outlander 2010, 2.0 DiD 140KM
3. Obecnie: Mitsubishi ASX Ralliart 2015, 2.2 DiD 150KM
4. Obecnie: Mitsubishi Eclipse Cross 2018, 1.5
Ostatnio zmieniony przez nightfly 11-02-2020, 14:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.