Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana świec w Outlander II 3.0 USA 2007
Autor Wiadomość
mituser3 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 3.0 USA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2020
Posty: 17
Skąd: internet
Wysłany: 15-02-2020, 17:11   Wymiana świec w Outlander II 3.0 USA 2007

Witam, założyłem ten temat gdyż nie udało mi się znaleźć nic wartościowego w tym temacie.
W moim outlanderze po 160 tyś km postanowiłem zmienić świece - zaczęły się pojawiać błędy P0301 - Misfire Cylinder1. Do tej pory auto nie sprawiało żadnych problemów.
Po zdjęciu plastikowej osłony zdumiałem się gdy zobaczyłem, że dostęp do 3 świec wymaga demontażu kolektorów dolotowych. Tu pytanie do kolegów czy cz ktoś z Was samodzielnie podejmował się wymiany świeć w tej wersji auta i ma jakieś doświadczenia? Czy trzeba spuszczać płyn z chłodnicy, czy trzeba wymieniać jakieś uszczelki, a jeśli tak to które?
I pytanie uzupełniające, czy cewki zapłonowe wymienia się razem ze świecami ?
 
 
pavvcio81 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 3.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2012
Posty: 27
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 16-02-2020, 08:56   

Zdejmujesz kolektor i masz dostęp do świec. Trochę zabawy płynu nie spuszczasz. Jedynie co musisz kupić to taka metalowa uszczelkę kolektora. Co do cewek zobacz jak będzie zachowywać się po zmianie świec bo raczej one często nie siadają.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 16-02-2020, 11:24   

mituser3, zamień najpierw 1 cewkę z inną i sprawdź czy wypadanie zapłonu się przeniesie na inny cylinder.
Co do uszczelki to prawdopodobnie musisz kupić taką OE lub jakiś zamiennik.

_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
pavvcio81 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 3.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2012
Posty: 27
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 16-02-2020, 13:18   

A tu masz rozpiskę który numery mają cylindry https://workshop-manuals.com/mitsubishi/outlander_2wd/v6-3.0l_%286b31%29/engine_cooling_and_exhaust/engine/cylinder_head_assembly/valve_clearance/system_information/system_diagnosis/intake_and_exhaust_valve_clearance_intake_side_only_%28inspect_and_adjust%29/

[ Dodano: 16-02-2020, 13:26 ]
I nie masz na nim instalacji LPG?
 
 
KrzysiekC 
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2018
Posty: 75
Skąd: Gdynia
Wysłany: 17-02-2020, 22:06   

Wypadanie zapłonu niekoniecznie musi być spowodowane przez uszkodzoną cewkę.
Może to być też spowodowane podparciem któregoś zaworu i będzie taki sam efekt.
_________________
Krzysiek CarMitsu
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 18-02-2020, 00:23   

KrzysiekC napisał/a:
Wypadanie zapłonu niekoniecznie musi być spowodowane przez uszkodzoną cewkę.

Ale zamiana cewek miejscami da znać czy to wina cewki.
Jeśli błąd się przeniesie wraz z cewką to potwierdzi że jest uszkodzona, jeśli nie to trzeba będzie dalej drążyć temat 8) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
mituser3 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 3.0 USA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2020
Posty: 17
Skąd: internet
Wysłany: 23-02-2020, 11:51   

pavvcio81 napisał/a:
A tu masz rozpiskę który numery mają cylindry https://workshop-manuals.com/mitsubishi/outlander_2wd/v6-3.0l_%286b31%29/engine_cooling_and_exhaust/engine/cylinder_head_assembly/valve_clearance/system_information/system_diagnosis/intake_and_exhaust_valve_clearance_intake_side_only_%28inspect_and_adjust%29/

[ Dodano: 16-02-2020, 13:26 ]
I nie masz na nim instalacji LPG?


Która strona jest prawa? Patrząc od strony paska rozrządu?
++ Tak jeżdżę na LPG.

[ Dodano: 23-02-2020, 11:55 ]
Niestety uszczelka pod kolektor dolotowy o numerze 1540A193 jest w Polsce niedostępna i trudno dostępna na świecie. Spróbuję dorobić ją sam korzystając z gotowych arkuszy na uszczelki - są takie na allegro. Czy ktoś zna wymiary zewnętrzne tej uszczelki i jej grubość?

PS niestety auto zaczęło mi na rozruchu chodzić jak traktor, trzęsie się. Po kilkunastu sekundach stabilizują się obroty i auto ma moc. Zauważyłem też, że w czasie pojawiają się szarpnięcia. Wciąż zapala się Missfire cylinder 1.

[ Dodano: 23-02-2020, 12:22 ]
A czy w ogóle konieczne jest wymienianie tej uszczelki pod kolektorem dolotowym? Nie można jej spowrotem założyć?
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 23-02-2020, 14:45   

Tak gwoli scislosci to temat jest zle napisny bo nie wiadomo czy chodzi o swiece zarowe czy zaplonowe
A to wielka roznica przy czytaniu samych tematow
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
pavvcio81 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 3.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2012
Posty: 27
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 23-02-2020, 20:03   

kajos napisał/a:
Tak gwoli scislosci to temat jest zle napisny bo nie wiadomo czy chodzi o swiece zarowe czy zaplonowe
A to wielka roznica przy czytaniu samych tematow

Kajos temat jest dobrze napisany od kiedy to 3.0 USA jak w temacie może być na świecach żarowych..... Tam nie jeżdżą na tzw "gnojówce"
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 23-02-2020, 20:13   

to ja wiem
ale po co ja mam wchodzic na ten temat jak np. ja nie mam auta na benznyne i na takim typie sie nie znam
Wystarczy jedno slowo ''zaplonowe'' i juz robi sie temat klarowny


To tak jak bym utworzyl temat np. o pasku
i teraz zeby sie dowiedziec musisz przeczytac wszytko zeby sie dowiedziec o jaki pasek mi chodzi a jak wiadomi jest ich kilka w aucie :P
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
pavvcio81 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 3.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2012
Posty: 27
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 23-02-2020, 20:13   

Mituser3 zmień świece na nowe, zamień cewki miejscami np. 1 z drugim i zobacz co będzie. Weź ten rysunek przed siebie otwórz maskę i już masz prawa strona jest od grodzi a lewa zaraz przy chłodnicach. Uszczelkę jak niema to przesmaruj delikatnie silikonem z dwóch stron. Sprawdzałeś szczelność układu dolotowego? Albo zobacz wiertki od gazu do kolektora czy tam nie łapie lewego powietrza... Chodzi tak bo wypadają zapłony.
 
 
mituser3 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 3.0 USA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2020
Posty: 17
Skąd: internet
Wysłany: 04-03-2020, 12:28   

Jestem już po wymianie świec. Sporo było roboty tym bardziej jak po zmontowaniu nowych świec i nowych cewek okazało się, że auto nie odpala (całkowity brak iskry). Podobno cewki NTY nie grają z komputerem pokładowym Outlandera w wersji USA mimo, że mają zgodny numer OEM. Wywaliłem te cewki założyłem spowrotem stare. Dodatkowo w trakcie wymiany zauważyłem sporo brudu w przepustnicy - oczyściłem. Uszczelkę pod kolektorze zostawiłem oryginalną jedynie wysmarowałem lekko silikonem do uszczelek wysokotemperaturowym. Cewki zamieniłem miejscami tj z lewej połowy przełożyłem na prawą a z prawej na lewą. Teraz auto śmiga :) Brak problemów przy rozruchu na zimno. Jeszcze czekam na zrzucenie błędów z komputera pokładowego czy pojawia się MissFire 1.
 
 
pavvcio81 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 3.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2012
Posty: 27
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 04-03-2020, 17:58   

I super, tak szkoda że nie mówiłeś NTY cewki nie działają trzeba kupić orginalny ale cena za cewkę 500 zl
 
 
mituser3 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 3.0 USA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2020
Posty: 17
Skąd: internet
Wysłany: 05-03-2020, 09:34   

No cóż nie wiedziałem tego, że zamienniki mimo, że mają ten sam nr OEM nie będa działać - co więcej sprzedawca dostał ode mnie nr VIN i zdjęcie starych cewek a mimo to szedł w zaparte że będą działać.
Oryginały byłem skłonny kupić ale nie były dostępne ani w Polsce ani w sprzedaży zagranicznej tylko USA a tam nie chcą wysyłać do Polski:( Może i lepiej że nie kupiłem za granicą bo jak na razie auto śmiga:) Po 200 km sprawdziłem komputer - nie ma błędu MissFire.
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 05-03-2020, 10:41   

dziwne to z tymi cewkami

moze te kupione tu u nas daj komus zeby przewiozl je przez USA
i spowrotem niech przywiezie :lol:
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.