Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Skrzynia SST - Lancer Ralliart
Autor Wiadomość
Mazin89 
Forumowicz


Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Lip 2017
Posty: 433
Skąd: Siedlce
Wysłany: 09-12-2018, 19:34   Skrzynia SST - Lancer Ralliart

Mam taką sytuację ze skrzynią SST, że podczas jazdy w trybie sekwencyjnym podczas zmiany biegu z 2 na 3 i 3 na 4, zanim wskoczy bieg mocno rosną obroty. O dziwo prędkość nie spada tylko mam wrażenie, że napęd jest cały czas połączony, czyli inaczej niż w przypadku uszkodzonego sprzęgła (przynajmniej przy "normalnym" sprzęgle). Efekt ten występuje tylko gdy cały układ jest zimny czyli tak do 5 - 7 minut po ruszeniu. I tylko w trybie sekencyjnym, w automacie nic się nie dzieje. Olej wymieniany był 60 tys. temu, a wg. karty serwisowej wymiana oleju jest co 105 tys.

Spotkał się ktoś z czymś takim? Ewentualnie wie ktoś co to może być?
 
 
LukasiusPomorze 
Mitsumaniak

Auto: Ralliart 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2016
Posty: 114
Skąd: Pomorze
Wysłany: 06-05-2019, 14:21   

Mazin89 czy możesz podpowiedzieć jaki był finalny werdykt ?

Rozbierałeś SST czy wszystko się unormowało ?
_________________

 
 
Mazin89 
Forumowicz


Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Lip 2017
Posty: 433
Skąd: Siedlce
Wysłany: 08-05-2019, 21:12   

Koniec końców wymieniłem olej i filtr w ASO (prawie 1300 zł :/). Szarpie przy zmianie biegów trochę mniej. Jeżeli chodzi o te rosnące obroty to po przewertowaniu tysiąca stron różnych for, stwierdziłem, że może być to normalne, że olej zanim się rozgrzeje, rozprowadzi i nabierze odpowiednich właściwości chwilę mu zajmuje. Ogólnie teraz jak jest ciepło potrzeba mu mniej czasu na normalne działanie. Poza tym na moją opinie mógł wpłynąć fakt, że zeszłej zimy nie używałem trybu sekwencyjnego i nie zaobserwowałem tego. Komputer nie wskazuje żadnych błędów od skrzyni więc narazie jeżdżę. Po prostu nie wkręcam na wysokie obroty przez pierwsze kilka - kilkanaście minut.

Diagnozy i rozebrania SST podjął się tylko jeden warsztat - RS Motorsport w Rzeszowie. Reszta nawet nie podejmowała rozmowy. ASO też żadne nie robi SST, a obdzwoniłem ich parę: Rzeszów, Kraków, Warszawa, Gdańsk, Gdynia, Lublin...
 
 
Meba 
Nowy Forumowicz

Auto: Szukam
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 8
Skąd: Swidnik
Wysłany: 01-06-2019, 23:34   

Witam. Byłem dzisiaj oglądać lancer ralliart z myślą zakupu, mam pytanie co do skrzyni. Kiedy skrzynia jest w pozycji „P” to słychać od strony komory silnika delikatne grzechotanie. A w momencie przełączenia na „D” dźwięk ten znika. Czy to jest normalne?
 
 
Mazin89 
Forumowicz


Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Lip 2017
Posty: 433
Skąd: Siedlce
Wysłany: 01-06-2019, 23:48   

Nie jest to normalne. U mnie nic nie grzechocze.
_________________
Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187
 
 
Lutek34 
Nowy Forumowicz

Auto: Evo X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2020
Posty: 2
Skąd: Krosno
Wysłany: 26-02-2020, 17:09   

Witam pany, nowy na forum

Mamy w rodzinie '08 Evo X ze skrzynią SST (DCT470), która zaczęła poślizgiwać na biegach nieparzystych. Zapadła decyzja żeby dobrać się do sprzęgieł, po jej zrzuceniu okazało się że wałki wieloklinowe pomiędzy skrzynią a rozdzielaczem są praktycznie obrócone, poza tym tłumik drgań też się rozlatuje i końcówki sprężyn znajdują się w komorze sprzęgła.
Teraz pytanie do Was, ktoś z sukcesem zregenerował tłumik drgań? wygląda na zaspawany i nierozbieralny. Dzwoniłem do Midparts i Maktrans, w obu warsztatach mówią że tego się nie regeneruje, że nie ma zestawów naprawczych a sam tłumik jako część nie występuje, tylko jako całość ze sprzęgłem za 10k zł.
Druga sprawa może ktoś z Was ma tą skrzynię lub rozdzielacz napędu, rozebrane na części. Potrzebuję te wałki wieloklinowe.
Będę wdzięczny za wszelkie info odnośnie pozyskania tych części.

 
 
Mazin89 
Forumowicz


Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Lip 2017
Posty: 433
Skąd: Siedlce
Wysłany: 26-02-2020, 20:52   

Widzę, że jesteś z Krosna, spróbuj pod Rzeszowem w RS Service. Specjalizują się w tych skrzyniach. Bardzo polecany warsztat jest też Teo Motors ale to już okolice Poznania. W moim Ralliarcie właśnie będą robić skrzynię, więc jak będziesz zainteresowany mogę dać Ci znać co i jak.
_________________
Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187
 
 
Lutek34 
Nowy Forumowicz

Auto: Evo X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2020
Posty: 2
Skąd: Krosno
Wysłany: 27-02-2020, 08:14   

słyszałem o tych serwisach, do Teo nawet dzwoniłem, ale oni działają tylko na zasadzie odstawić im samochód i zobaczymy co będzie. Nie ma możliwości odesłania im skrzyni czy samego sprzęgła do regeneracji.
Tak jak pisałem wyżej, szukam tych części a nie serwisu.
 
 
fexer 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2018
Posty: 2
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27-03-2020, 20:41   

LukasiusPomorze, czy ktoś wie gdzie serwisować SST na terenie Trójmiasta ? Dziś skrzynia w RA weszła w tryb awaryjny i miałem możliwe tylko biegi 1,3,5...trochę dziś nim dałem ognia po mieście przez dłuższy czas. może tylko wszedł w tryb awaryjny bo olej standardowo się przegrzał...ale tak na przyszłość czy jest ktoś właśnie kto serwisował tą skrzynię w pomorskim a najlepiej na terenie trójmiasta?
pzdr Mitsumaniaki
 
 
caes11 
Nowy Forumowicz

Auto: Corolla e12
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2020
Posty: 19
Skąd: Będzin
Wysłany: 02-04-2020, 13:41   

Czy w ogóle robił ktoś skrzynię TC-SST? na jakie koszta trzeba się przygotować 5k? 10k?
 
 
Mazin89 
Forumowicz


Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Lip 2017
Posty: 433
Skąd: Siedlce
Wysłany: 02-04-2020, 15:53   

Zależy co się zepsuje. Jak ukręci się gdzieś śruba to 20 zł :D Jak sprzęgła to bardziej 10 tys. Sam zestaw sprzęgieł regenerowanych to koszt trochę ponad 4 tys. zł. Nowych około 10 tys. plus robota, olej, koszty nieprzewidziane.
_________________
Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187
 
 
caes11 
Nowy Forumowicz

Auto: Corolla e12
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2020
Posty: 19
Skąd: Będzin
Wysłany: 02-04-2020, 16:47   

Jestem mocno zainteresowany tym samochodem, ale szczerze to trochę przeraża mnie skrzynia TC-SST. Wiem, że podobne rozwiązania występują w innych markach, ale przez ich popularność koszty są trochę mniejsze i serwis łatwiejszy do znalezienia.
 
 
fexer 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2018
Posty: 2
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 02-04-2020, 22:31   

no moja w sumie się uspokoiła. trochę chyba za szybko 95 tys przebiegu żeby się sprzęgła rozleciały...chyba ją przegrzałem albo coś czytałem też tu na forum i na filmikach w necie z USA że jest na wybieraku sprzęgieł przyklejany na klej czujnik/magnes położenia wybieraka. z racji tego że jest w dużej temperaturze w oleju zanurzony to może się odkleić. ale tak czy siak rozbiórka skrzyni biegów, przyklejenie, wymiana oleju filtra do tego, tak czy siak zrobi się kosztownie...ale dalej nikt nie napisał czy ktoś zna kompetentego kogoś od diagnoz takich na terenie Trójmiasta :) )
 
 
Mazin89 
Forumowicz


Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Lip 2017
Posty: 433
Skąd: Siedlce
Wysłany: 03-04-2020, 14:38   

caes11 napisał/a:
Wiem, że podobne rozwiązania występują w innych markach, ale przez ich popularność koszty są trochę mniejsze i serwis łatwiejszy do znalezienia.


Hm nie tak do końca. Wg RS Service najdroższe w naprawie są skrzynie SST i o dziwo Powershift Forda. Więc popularność marki jakoś bardzo nie rzutuje.

fexer napisał/a:
no moja w sumie się uspokoiła. trochę chyba za szybko 95 tys przebiegu żeby się sprzęgła rozleciały...chyba ją przegrzałem albo coś


Mi się jeszcze nigdy nie zdarzyło przegrzać skrzyni, więc musiałeś na prawdę upalać auto :shock: :twisted: Albo przyczyna jest inna.

Gorsza wiadomość jest taka, że przegrzanie skrzyni to nie jest taki pikuś. Jak zaczyna się olej przegrzewać to traci swoje właściwości, więc skrzynia jest niewłaściwie smarowana. Druga rzecz, efektami przegrzewania skrzyni są zmiany w elementach metalowych, które również się bardzo nagrzewają. Z tego co mówili w RS Service jak rozbierali przegrzaną skrzynię z Evo to elementy były fioletowe, czyli doszło do zmian w strukturze na skutek wysokiej temperatury.
 
 
caes11 
Nowy Forumowicz

Auto: Corolla e12
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2020
Posty: 19
Skąd: Będzin
Wysłany: 08-04-2020, 13:42   

Bardziej chodziło mi o fakt, że np samochody z DSG są dużo popularniejsze i m.in. przez to tańsze w serwisie, a na pewno serwis jest łatwiejszy do znalezienia ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.