tani lift pod opony 33 cale |
Autor |
Wiadomość |
mateoce
Forumowicz
Auto: pajero2 2.8 TD 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2019 Posty: 41 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: 21-02-2020, 11:35 tani lift pod opony 33 cale
|
|
|
czy da się zrobić 'tani lift' (2,8tdi 1995)
a więc tylko na podkładkach pod sprężyny żeby zmieścić opony 33 cale?
/koszt zrobienia zawieszenia to z 5 - 7 tyś (w warsztacie)
a na podkładkach byłoby chyba dużo taniej ??/
Zaznaczę, że chodzi mi bardziej o wygląd, niż na właściwościach terenowych zawieszenia (lekki teren, rekreacyjnie, bez upalania)
Zna się ktoś na tym tj. zrobił tak?
dzięki |
|
|
|
 |
desti
Forumowicz
Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 327 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 27-02-2020, 19:06
|
|
|
większe gumy (poliuretany) między budą a ramą zamiast 1 calowych załóż 3 calowe. zawsze to buda wyżej o 2 cale. Widziałem już takie zabiegi. |
|
|
|
 |
mateoce
Forumowicz
Auto: pajero2 2.8 TD 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2019 Posty: 41 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: 27-02-2020, 19:14
|
|
|
widziałeś czy masz/robiles takie?
z tego co mowisz jest to 'body lift' - raczej skomplikowany temat |
|
|
|
 |
KamilŚ
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Sport 3.0 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2020 Posty: 6 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 27-02-2020, 21:21
|
|
|
Siemka! Podkładki zawieszsnia to tani sposób na "podniesienie" auta. Jeśli zależy Tobie tylko na wartościach wizualnych to oczywiście można. Czy zmieścisz 33´´? Zależy to od grubości takich podkładek i wyjściowych wartości opon jakie da się zmiescić na ori zawieszeniu. Pamiętaj jednak, że zmieniają się kąty pracy np półosi napędowych , a co za tym idzie ich szybsze zużycie. Jeśli zależy Tobie tylko na wyglądzie i nie zamierzasz gonić miśka po terenie to chyba najtańsza opcja. Co do body liftu, to już grubsza zabawa... Trza oddzielić budę od ramy.... |
|
|
|
 |
mateoce
Forumowicz
Auto: pajero2 2.8 TD 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2019 Posty: 41 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: 27-02-2020, 22:25
|
|
|
dzięki Kamil za rzeczowe info.
Tak, interesuje mnie bardziej efekt wizualny niż właściwości terenowe
(chodzi mi głównie o te 33 calowe opony dla efektu oraz niższa cena),
bo wiem ze do liftu w teren potrzebne jest całe konkretne zawieszenie..
A jak to konkretnie wygląda technicznie i cenowo ?
..żeby mnie mechanik w ciula nie zrobił bardzo,
bo sam nie mam wiedzy ani warunków zeby przy tym grzebać...
Czy po prostu wsadzamy podkładki poliuretany pod sprężyny i "działa"?
a z przodu..?
(oczywiscie wiem ze wszystko zalezy to od stanu sprężyn, calego zawieszenia itp..)
dzięki za info ! |
|
|
|
 |
KamilŚ
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Sport 3.0 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2020 Posty: 6 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 28-02-2020, 09:38
|
|
|
Jeśli chodzi o przód, to podkręcasz na drążkach. |
|
|
|
 |
desti
Forumowicz
Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 327 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 28-02-2020, 16:33
|
|
|
Widziałem jakiś czas temu Terrano2 z tak podniesioną budą. Ja też mam terrano2, ale ja mam zawieszenie OME (Old Man Emu) koszt takiego zawieszenia to 4,5 tyś + 700zł poliuretany. Ale z pewnością dużo lepsze niż lift budy. Co do liftu budy to tylko starczy Tobie podnośnik słupkowy odkręcasz wszystkie śruby od budy jest ich 10 podnosisz równomiernie i zamieniasz te gumy kable i węże nie są potrzebne do przerabiania. |
|
|
|
 |
Ferrotyp
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2 3.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2020 Posty: 27 Skąd: Polska
|
Wysłany: 02-04-2020, 21:35
|
|
|
Hejunia. Ja mam zagwozdke w 2-ga strone. Auto mam, kupiłem, podniesiona bude ma na dystansach. I kapcie at 33 na felach 15, kostka, niezjedzone. Możemy się dogadac, cena dystansow powala a gumki chce zrzucac na cywilne (auto z przeznaczeniem mały autobus- zona, 2 dzieci, rodzina jakakolwiek 500km dalej) |
|
|
|
 |
|