Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Carisma 1.9TD. Gaśnie po około 5 sekunadach od odpalenia.
Autor Wiadomość
Kakaowy Szogun 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2020
Posty: 12
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 09-03-2020, 12:21   

Aku był wyciągany już 2x na całą noc bo go ładowałem. Wiem, że na pewno problem jest z alternatorem, który też będzie regenerowany. Jak włączam ogrzewanie tylnej szyby to po jakimś czasie jazdy rozładowuje aku. Podłączyłęm miernik to na jałowym ma 13+V, a jak włącze tylną szybę to spada do 11+V. Dopiero jak obroty gazem podniosę powyżej 2tys obrt, to ładowanie wzrasta do 14,2 V. Może błąd przez to jest.

Z tych błędów, które mi wymrugało nie rozumiem:
12- dźwignia przestawiacza potencjometru
14- czujnik temperatury powietrza zasycanego
17-czujnik ruchu iglicy - chodzi o jakąś iglice w pompie wtryskowej?
26 - elektrozawór podwyższenia biegu jałowego
55-sterownik - napiecie czujnika
Ktoś wie gdzie tego szukac?

Dzisiaj będe szukał uzywek czujników wałka i wału. Wymienie w ciemno bo nie są drogie.
 
 
misibiczi 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-03-2020, 11:52   

Problem się rozwiązał ?
Ja zacząłbym od sprawdzenia wtrysku sterującego.
 
 
Kakaowy Szogun 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2020
Posty: 12
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 26-03-2020, 13:51   

Jak zacząłem wyszukiwać co oznaczają te błędy i co znaczą to doszedłem do wniosku, że pojawiły się przez to, że kolejno odlaczalem wtyczki. Przez to pojawiały się błędy. Wtyczkę od wtrysku sterującego też odlączałem, stąd ten błąd. Ogólnie rozebrałem trochę gratów i dostałem do czujnika wału. Odłączyłem wtyczkę, ale wtedy auto wcale nie odpalało i zapalił się CE, także to nie to.
Nastepnie padła hipoteza, że elektrozawór stop w pompie wtryskowej zamyka dopływ paliwa. Żeby się do niego dostać, trzeba wszystko rozbierać, więc w ręce wpadła mi szlifierka kątowa. Wycialem osłonę bo i tak to auto śluby jako robocze. Wykręciłem elektrozawór, wywaliłem tłoczek i wszystko złożyłem. Odpaliłem i auto już nie gasło jak wcześniej. Dziś idę zamówić jakiś elektrozawór do tego pasujący i zastępuje go plusem, aby odcinał mi paliwo, gdy wyłączę zapłon bo na razie to muszę dusić auto z 5 biegu.

[ Dodano: 16-04-2020, 13:50 ]
Cześć,
Już byłem zadowolony, że problem rozwiązany, a jednak dalej jest to samo. Wtedy po wywaleniu tłoczka z zaworu Stop nie gasło, nawet z 5min potrafiła być odpalona. Kupiłem nowy tłoczek zamontowałem, odpaliłem auto, a ono po 2min. zgasło. I od tej pory zaczęło gasnąć co ok. 6sek.
Wykręciłem ten nowy zawór stop i dałem mu napięcie to normalnie otwiera, zamyka się. Wkręciłem go i podłączyłem do niego żarówkę, aby sprawdzić czy napięcie ucieka, gdy auto gaśnie. Niestety auto gaśnie, a żarówka dalej świeci, więc zawór stop jest otwarty. Już nie mam pomysłów. Chyba wymienię pompę wtryskową bo może ona już padła.

[ Dodano: 01-05-2020, 18:15 ]
Cześć,
Udało mi się uporać z awaria auta. Przyczyną była uszkodzona pompa wtryskowa Lucas. Wszystko zostało sprawdzone i została tylko pompa. Regeneracja 400zl. Znalazłem na szrocie za 170zl używkę z Volvo. Wcześniej zmieniłem jeszcze z pompy Volvo do Mitsubishi zawór kąta wtrysku (ten co tak cyka), ale to nie to. Zmieniłem pompy, ale nie podawało paliwa bo zawór stop w pompich chyba jest inaczej sterowany w Volvo niz w Mitsubishi. Wycialem szlifierka kopułkę, wsadziłem zawór stop sterowany tylko + i auto działa.
Jak odpalam zimnego to ciężko pali bo paliwo się cofa. Założę tylko zaworek zwrotny i będzie git.
Dzięki za odpowiedzi we wcześniejszych postach.

[ Dodano: 02-12-2020, 17:08 ]
Czołem,

Panowie, to znowu ja i proszę Was o radę bo nie wiem co zrobić. W wymienionej pompie (używka) po jakimś czasie zaczęło kąpać w miejscu korpusu pompy, a rozdzielaczem (chyba tak się to nazywa)
Co zrobić?
Oddać do uszczelnienia?
Zmienić na Boscha- tylko nie wiem jaki model pasuje
Próbować sam to uszczelnic? Mam stara pompę, więc najpierw bym ją rozebrał i sprawdził jak to jest zmontowane.
Bym był wdzięczny za odpowiedź. Podobno te Lukasy to wredne.
 
 
pamar 
Mitsumaniak
Kainamustim


Auto: Carisma 1,9TD Colt VII 1,3
Zaproszone osoby: 2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 4173
Skąd: Andrespol/Radków
Wysłany: 03-12-2020, 21:59   

Panowie, F8QT to prosty silnik jest, w Polonezach był, przecież to konstrukcja cepa jest, po co kombinacje - tyle błędów to może w DID ale TD? Przecież ten komputer jest tam dla picu :)
Nic nie pokazuje i niczym nie steruje :D

[ Dodano: 03-12-2020, 22:06 ]
Kakaowy Szogun, Sorry ale ładujesz sporo kasy w naprawę a za grosze możesz kupić cały silnik a cała Cari nie jest warta więcej niż 2 -3 tysiące :(
_________________
ad futuram rei memoriam:
Demokracja - to jednak kupa a świat to może tylko wyobrażenie ;-)
http://www.mitsumaniaki.com/
http://www.mmdzieciom.pl/
 
 
Kakaowy Szogun 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2020
Posty: 12
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 03-03-2021, 20:27   

[ Dodano: 03-12-2020, 22:06 ]
Kakaowy Szogun, Sorry ale ładujesz sporo kasy w naprawę a za grosze możesz kupić cały silnik a cała Cari nie jest warta więcej niż 2 -3 tysiące :( [/quote]

Na razie wydalem 170zl na używaną pompę i 50zl na zawór STOP do niej. Za robotę nie płacę bo sam wszystko robię u kuzyna podpatrując się go co jak odkręcać itp.

Auto dostałem od teściów więc to co bym wydał na kupno, moge wsadzić w nią i będzie długo jeździła. Rdzy nie ma, klima działa, wszystko przewiezie.
Uszczelnienie pompy 400zl jak sam ją wymontuje i zawiozę. 650zl jak Oni to zrobią. Wolę dać więcej i niech zrobią od A do Z bo potem powiedzą, że ja coś źle zamontowałem gdyby coś nie działało jak trzeba po uszczelnianiu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.