 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Outlander Turbo z Norwegii |
Autor |
Wiadomość |
Turbocbr
Forumowicz
Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Paź 2019 Posty: 229 Skąd: brodnica
|
Wysłany: 16-03-2020, 23:23
|
|
|
jak masz już wykręconą belkę to Piaskowanie . Później daj do metalizacji natryskowej cynkiem(jeśli masz taką możliwość ) na to podkład + lakier lub proszkowo , do środka konserwacja do profili zamkniętych . |
_________________ Turbocbr |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 16-03-2020, 23:57
|
|
|
Umyć, sprawdzić, a potem decydować.
Widzę, że "piaskowanie" działa na wyobraźnię, a czasami jest nie dość, że niepotrzebne to jeszcze niszczące. |
|
|
|
 |
mateshi
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander Turbo 2.0
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 29 Sty 2020 Posty: 13 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 17-03-2020, 22:45
|
|
|
mkm napisał/a: | mateshi, pojechać z beleczką na stacje z myjką bezdotykową, która myje proszkiem, a nie pianą i zaatakować z kilku cm.
U mnie w okolicy najlepsze spustoszenie z bliskiej odległości robi Orlen na trybie "2" |
Chętnie bym podjechał na Orlen, lecz tu gdzie mieszkam "Norwegia" nie posiada takich stacji , umyłem dziś pod domem myjką, żeby mieć jakikolwiek podgląd na to w jakim stanie jest belka.
Bzyk_R1 napisał/a: |
Udało się bez palnika? Dużo śrub poległo? |
Bez palnika się odbyło bezproblemowo, jedyna śruba jaka poległa to ta co jest na samym tyle na klucz 10mm, ale to chyba standard ze ona się urywa przy samym czubku gdyż jest taka cieniutka. Porządny sprzęt z Milwaukee na baterie, czyli klucz udarowy i szły wszystkie po kolei
Bzyk_R1 napisał/a: | podkłady, epoxydy i bariera. Do środka zalej do oporu noxudola 750, na zewnątrz możesz pomalować i zaszaleć z jakimś raptorem. |
Właśnie taki jest plan! A co do tego noxudola to będzie lekki problem gdyż teraz jakikolwiek transport z Polski jest zaawansowany..
A lotkę sobie odkręcę w wolnej chwili i po przymierzam:)
Turbocbr napisał/a: | jak masz już wykręconą belkę to Piaskowanie . Później daj do metalizacji natryskowej cynkiem(jeśli masz taką możliwość ) na to podkład + lakier lub proszkowo , do środka konserwacja do profili zamkniętych . |
Niestety metalizacja natryskowa cynkiem odpada. Chętnie jeśli znasz/znacie jakieś podkłady, epoxydy, lakiery itp. dobre i godne polecenia które są obszerne i znajdę na przykład na ebay, lub jeśli znane marki to u siebie w kraju to będę bardzo wdzięczny. No chyba ze większość to jedność i można brać to co jest
Też kwestia tego ile czasu granice będą "ograniczone", bo na pewno jutro ani pojutrze się za konserwowanie itp. nie zabiorę, więc może "zdążę" odczekać
mkm napisał/a: | Umyć, sprawdzić, a potem decydować.
Widzę, że "piaskowanie" działa na wyobraźnię, a czasami jest nie dość, że niepotrzebne to jeszcze niszczące. |
Hehe, oj potrafi potrafi. Sprawdziłem dziś, dziur zadnych w niej nie znalazłem, aczkolwiek tez nie jest perfekcyjna, ale jest w dobrym stanie, ale tak czy inaczej chce to zrobić raz a porządnie więc pójdzie do piaskowania, wtedy tak naprawdę wyjdzie w jakim faktycznie jest stanie
Dotychczas posiadam takie oto preparaty, nada się na coś czy raczej śmietnik?
I dziś z kolei wypadł też zbiornik z srebrnego |
|
|
|
 |
Turbocbr
Forumowicz
Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Paź 2019 Posty: 229 Skąd: brodnica
|
Wysłany: 17-03-2020, 23:09
|
|
|
W Norwegii to porządne farby antykorozyjne itp robi firma Jotun |
_________________ Turbocbr |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 17-03-2020, 23:41
|
|
|
mateshi, zależy na ile.
Nigrin to ogólna gama produktów "auto" w marketach.
Chyba pełna gama.
Mikrofibry mieli kiedyś dobre, więc kto wie.
Gorzej z podkładem.
Ze "spreja" warstwy ochronnej to Ty raczej nie zrobisz.
Kiedyś "badałem" krycie spreja i na jedną warstwę z pistoletu lakierniczego wychodziło 12 ze spreja.
Dasz radę zrobić to fachowo, ale wypryskasz tyle puszek, że taniej będzie oddać do profesjonalnej firmy na proszek z przygotowaniem
Pędzel jest lepszy, bo kładzie grubo, ale... "niedokładnie" - dlatego warto "domknąć" powłokę.
Jak kupisz niezły pędzel i nie będziesz machać bez namysłu to nawet ładną powierzchnię uzyskasz |
|
|
|
 |
HUGIO
Forumowicz

Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Posty: 1024 Skąd: jesteś?
|
Wysłany: 18-03-2020, 10:32
|
|
|
mateshi napisał/a: | Też kwestia tego ile czasu granice będą "ograniczone", bo na pewno jutro ani pojutrze się za konserwowanie itp. nie zabiorę |
Nie wiem jaka jest temperatura w Norwegii, ale nie jest jeszcze za zimno na konserwację? No chyba, że masz jakieś ogrzewane pomieszczenie . |
|
|
|
 |
mateshi
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander Turbo 2.0
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 29 Sty 2020 Posty: 13 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 10-09-2020, 00:06
|
|
|
To więc tak.. Po dłużeszej przerwie wracam ja
Niestety z różnych przyczyn nie wstawiałem nic na forum ale to nie oznacza ze mój Outek został sprzedany lub że się poddałem z nim, prace trwają nadal, robi się ciekawiej i fajniej. Lecz tak się stało ze trwało to dłużej niż przewidywałem:) Ale między innymi został już zakonserwowany zbiornik paliwa i belka
Również tuż po wymianie belki przyszedł czas na wymianę wszystkich tulejek, aby mieć to już z głowy i aby robota była zrobiona porządnie, zastanawiałem się nad wprasowaniem oryginalnych tulejek, lecz czemu by nie spróbować od razu pójść w poliuretany Tak to zapadła decyzja i wleciały poliuretany i pomalowałem od razu wahacze, "banan" itp.. może nie aż tak widoczne to będzie w podwoziu ale cieszy oko
Outek stoi już na swoich kółach, zostało mi tylko "odświeżyć" stabilizator i go zamontować na nowych łącznikach stabilizatora które czekają:) |
|
|
|
 |
mateshi
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander Turbo 2.0
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 29 Sty 2020 Posty: 13 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 17-09-2020, 23:34
|
|
|
No i nie potrafiłem się dłużej powstrzymać..
2-3 tygodnie temu kupiłem kolejnego "Turbiacza"
Tym razem czarny, seria, nic czym bym się mógł pochwalić w nim, oprócz tego ze pasek rozrządu się zerwał i go sobie robię powolutku, głowica w rezerwie juz gotowa do montażu, brak tylko nowej uszczelki pod głowice itd:)
Na dniach postaram się powrzucać to co już nazbierałem z gratów do czerwonego, a wpadło sporo ciekawych części |
|
|
|
 |
Rafik83
Forumowicz Moc z wami.

Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 15 Kwi 2020 Posty: 551 Skąd: Jeziorany, Złocieniec, Oslo
|
Wysłany: 03-10-2020, 18:53
|
|
|
No i Bomba Gratulację!!! Mam nadzieję że jesteś gdzieś nie daleko Oslo i będzie okazja na jakiś Spocik |
_________________ Nie trać głowy jutro dzień zupełnie Nowy. |
|
|
|
 |
|
|