Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Oringi na pompie oleju 2.5
Autor Wiadomość
przemek1602 
Mitsumaniak

Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sie 2017
Posty: 255
Skąd: ŚWIDNICA
Wysłany: 28-03-2020, 20:08   Oringi na pompie oleju 2.5

Oringi OEM pod pompę oleju nie są powszechnie dostępne więc zostawie dla potomnych, potrzebujemy dwa oringi o grubości 2.5mm, średnicy 16mm.
Prace konieczne do demontażu pompy:
Demontaż rozrządu, pompy wspomagania i wspornika, dolnej miski, smoka, zaworu przelewowego, tym sposobem bez ruszenia zostawiamy półmiskę, pracy na 10 godzin :D
Uszczelniacz przedni wału korbowego wymieniamy na NOWY!
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 28-03-2020, 20:24   

Z ciekawości z jakiego powodu wymieniałeś pompę oleju?
 
 
przemek1602 
Mitsumaniak

Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sie 2017
Posty: 255
Skąd: ŚWIDNICA
Wysłany: 29-03-2020, 11:43   

Nie pompę, oringi. Byłem przekonany, że wyciek jest z połączenia pompy z blokiem- zapacało mi a jestem osobom która musi mieć na tip top wszystko. Po rozebraniu wyjąłem dwa sparciałe oringi. Jeden uszczelnia kanał olejowy do filtra oleju.
 
 
-Fenek- 
Forumowicz


Auto: Galant EA5A 6A13 2001r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2018
Posty: 172
Skąd: Opole
Wysłany: 29-03-2020, 12:35   

przemek1602 napisał/a:
Nie pompę, oringi. Byłem przekonany, że wyciek jest z połączenia pompy z blokiem [...]


Pomogło?
_________________
Moje jeździdełko =)
 
 
przemek1602 
Mitsumaniak

Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sie 2017
Posty: 255
Skąd: ŚWIDNICA
Wysłany: 29-03-2020, 18:41   

Nie miało innego wyjścia, oringi pękły w palcach, czas zrobił swoje. Stojąc przodem do wału wyciek był na godzinie 13-14, zapacało na miskę i kompresor klimy :) Obecnie jest susza.
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-03-2020, 19:22   

przemek1602 napisał/a:
Nie miało innego wyjścia, oringi pękły w palcach, czas zrobił swoje. Stojąc przodem do wału wyciek był na godzinie 13-14, zapacało na miskę i kompresor klimy :) Obecnie jest susza.


Jakieś fotki usterki ,bo coś nie kojarzę co dokładnie opisujesz :roll:
 
 
przemek1602 
Mitsumaniak

Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sie 2017
Posty: 255
Skąd: ŚWIDNICA
Wysłany: 29-03-2020, 23:57   

deejay, nie robiłem bo po co? Skoro mowa o pompie oleju a wcześniej o rozrządzie to powinieneś wiedzieć gdzie to się znajduje. Prosciej się nie da. Zależało mi na podaniu wymiaru bo w nas ciężko z dostępnością w sklepach, za to sklep z oringami uratował.
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-03-2020, 00:18   

Ale o jakie dokładnie oringi chodzi, no chyba że dla ciebie oring to uszczelniacz wału itp. Przerabiam masę tych aut, ale nigdy oringów na pompie nie zmieniałem 🙄
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20981
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 30-03-2020, 05:31   

Bartek, pewnie chodzi o 2 oringi, nr. na schemacie 02099.

_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
-Fenek- 
Forumowicz


Auto: Galant EA5A 6A13 2001r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2018
Posty: 172
Skąd: Opole
Wysłany: 30-03-2020, 17:00   

przemek1602 napisał/a:
Nie miało innego wyjścia, oringi pękły w palcach, czas zrobił swoje. Stojąc przodem do wału wyciek był na godzinie 13-14, zapacało na miskę i kompresor klimy :) Obecnie jest susza.


Dobrze wiedzieć, może u mnie jest to samo, bo też z tamtej strony wszystko jest już czorne i klejące jak w starym Ursusie :lol:
Najpierw wymieniane były uszczelki pokrywy zaworów i chociaż też ciekły, to ten największy wyciek to jednak nie to.
_________________
Moje jeździdełko =)
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 04-04-2020, 19:03   

Bizi78 napisał/a:
Bartek, pewnie chodzi o 2 oringi, nr. na schemacie 02099.

Obrazek


Pierwszy raz bym słyszał o takim przypadku i wycieku :roll: Przeważnie cieknie z uszczelniacza wału korbowego od str. koła pasowego . Są oczywiście wycieki od góry silnika , typu pokrywy zaw. , uszczelniacze wałków rozrządu . Znam na tyle ten motor że wiem gdzie można sie spodziewać wycieku . Ale tutaj jeśli chodzi wam o te dwa oringi to dla mnie nowość.
Nawet jeśli mowa o owych oringach , to konstrukcyjnie nie ma możliwości wycieku na zewnątrz , bo po drodze ma jeszcze masę uszczelniającą od samego dekla pompy oleju i ona tez musiałby być nieszczelna , a w tym wypadku lało by sie dużo mocniej .
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-04-2020, 19:10   

deejay napisał/a:
tutaj jeśli chodzi wam o te dwa oringi to dla mnie nowość.
Dla mnie również, nawet w najbardziej zjechanych silnikach było tam sucho.
 
 
przemek1602 
Mitsumaniak

Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sie 2017
Posty: 255
Skąd: ŚWIDNICA
Wysłany: 06-04-2020, 07:15   

W okolicach oringów nie było masy
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20981
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 06-04-2020, 09:30   

przemek1602 napisał/a:
W okolicach oringów nie było masy

Nie chodzi o oringi a obudowę, która powinna być złożona na masę uszczelniającą jak napisał Bartek.
Może ktoś u ciebie już tam grzebał i założył na sucho :? .

_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-04-2020, 22:50   

Bizi78 napisał/a:
Może ktoś u ciebie już tam grzebał i założył na sucho
dokładnie to samo pomyślałem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.