[mss 1.6 2002] temperatura faluje - od normalnej do max |
Autor |
Wiadomość |
marcin00015
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.6 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2020 Posty: 25 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 29-03-2020, 13:52 [mss 1.6 2002] temperatura faluje - od normalnej do max
|
|
|
Podczas jazdy zaświeciła się kontrolka check engine. Następnie temperatura podczas jazdy zaczęła falować od normalnej do czerwonego znacznika i nie ma na to reguły. Przy większych obrotach lub przy szybkiej jeździe po płaskim (np. autostrada) temperatura utrzymuje się na normalnym poziomie. Jednak gdy zjechałem z autostrady wskazówka temperatury była na max. Czasami odczekanie chwile na wolnych obrotach i przygazowanie na biegu jałowym powoduje, że temeratura szybko spada. Wentylator działa (przynajmniej wtedy gdy sprawdzałem). Jakieś typy? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 29-03-2020, 15:15
|
|
|
Sprawdź stan płynu w układzie a głównie w chłodnicy. W chłodnicy powinno być pod korek a w naczynku wyrównawczym po między min a max.
Jeśli kontrolka się zapala to podstawą jest sprawdzenie błędów jakie sygnalizuje. Napisz z którego roku masz auto bo od tego zależy czym i jak można sprawdzić błędy silnika. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20981 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 29-03-2020, 15:34
|
|
|
plecho1, rocznik masz w tytule .
Ja bym najpierw podpiął się pod obd i sprawdził jaką temp. widzi sterownik silnika.
Oczywiście błędy też warto sprawdzić przy okazji. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 29-03-2020, 15:44
|
|
|
Faktycznie nie zauważyłem, najlepiej jakby było w profilu. |
|
|
|
 |
marcin00015
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.6 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2020 Posty: 25 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 29-03-2020, 16:42
|
|
|
Dzięki za odpowiedź Panowie,
W zbiorniku wyrównawczym było trochę ponad max (nie pamiętam ile było ostatnio), to przelałem ze zbiorniczk do chłodnicy. Weszło 400ml i teraz w chłodnicy jest po korek. Przypuszczam, że jak temperatura wody była na czerwonej kresce to zwiększyła objętość i z chłodnicy przelało się do zbiorniczka.
Kontrolka check engine już zgasłą. Mam kabel OBD II ale nie mam programu żeby sprawdzić błędy. Możecie co polecić? Dzięki.
Jedną rzecz zauwałyłem. Jak auto stoi na wolnych obrotach to temperatura rośnie ale nieznacznie. Jak dodam gazy na 3tys. obrotów to temperatura przez pierwsze 5 sekund rośnie, a potem spada do normalnego poziomu. Wentylator cały czas przez ten czas działa, tj. gdy tylko wskazówka jest poza normalnym poziomem.
Może to termostat albo pompa wody? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20981 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 29-03-2020, 17:28
|
|
|
Kabel masz na USB czy Bluetooth?
Jak to drugie to ściągnij na telefon z androidem program, np. piston lub torque i nimi sprawdzisz błędy. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
marcin00015
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.6 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2020 Posty: 25 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 29-03-2020, 17:36
|
|
|
Mam na USB niestety. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20981 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 29-03-2020, 18:26
|
|
|
Na kompa jest trochę programów, ale większość płatnych.
Najlepiej kup elm327 bluetooth i jak masz smartfon na androidzie to ściągnij ww program. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
marcin00015
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.6 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2020 Posty: 25 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 30-03-2020, 17:14
|
|
|
Byłem u mechanika, podłączył się do komputera i... stwierdził, że nie ma błedów.
Czy to możliwe? Kontrolka check engine faktycznie zgasła jeszcze wczoraj gdy samochód chwilę postał, ale myślałem, że błąd się chociaż zapisał w pamięci. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 30-03-2020, 17:32
|
|
|
Coś on kręci, błąd powinien się zapisać. |
|
|
|
 |
tomwasz
Mitsumaniak
Auto: MSS 1.8 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 221 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 31-03-2020, 17:37
|
|
|
marcin00015, a przewody gumowe nie są zapadnięte? Miałem takie objawy jak mi się zatkał przewód ze zbiorniczka do chłodnicy. W układzie podciśnienie. Jak jechałem było ok, na bramce musiałem gasić silnik. Wyczyściłem korek, przepłukałem wężyk, dolałem płynu i wróciło do normy. |
_________________ Archiwum:
- Galant EA2W '97 |
|
|
|
 |
marcin00015
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.6 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2020 Posty: 25 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 11-04-2020, 19:37
|
|
|
Mam diagnozę - uszczelka pod głowicą (lub sama głowica).
Wymieniłem termostat, ale to nie pomogło. W zbiorniczku wyrównawczym zobaczyłem bąbelki, których wcześniej nie widziałem. Pojechałem do mechanika, test na spaliny w układzie chłodzenia okazał się pozytywny. Po świętach jadę na naprawę.
Błąd check engine, który się wyświetla wynika prawdopodobnie z czego innego. Zapala się sporadycznie w momencie gdy silnik mocniej przerywa przy przyspieszaniu. Ktoś miał już może taki problem? W każdym razie będę się tym zajmował, gdy uporam się z jednym tematem.
[ Dodano: 20-09-2020, 20:26 ]
No I po 12tys. kilometrów uszczelka poszła znowu. Do tego momentu nic się nie dzialo
Objawy:
- płyn chłodniczy wyrzuciło do zbiorniczka wyrównawczego
- w zbiorniczku wyrównawczym pojawiły się bąbelki
- temperatura przekracza standardową wartość
A dodatkowo objawy, które nie wystąpiły przed wcześniejszą wymianą uszczelki:
- masło pod korkiem od chłodnicy
- oleju przybyło (sic!)
- Olej (chyba zmieszany z wodą) wycieka z nieustalonego miejsca przy silniku ( gdzieś w okolicach alternatora)
- olej na bagnecie ma bąbelki powietrza
Autem już nie jeżdżę, bo sprawa wygląda na poważną. Czy macie pomysły co mogło pójść nie tak?
Przy wcześniejszej wymianie głowica była planowana i jej szczelność sprawdzana. Niefachowy montaż uszczelki? Czy jakaś wada w silniku? Bo jak mam wymieniać uszczelkę co 12k km to dziękuję za taką jazdę |
|
|
|
 |
Ghostman [Usunięty]
|
Wysłany: 22-09-2020, 22:21
|
|
|
Wariantów jest dużo.
Blok silnika też był planowany czy tylko głowica?
Wżerów, pęknięć, uszczerbków nie było?
Jaka uszczelka?
Z jakim momentem były śruby dokręcane i w jakiej kolejności?
Zapłaciłeś reklamuj. 12 tyś to nie przebieg po którym może walnąć uszczelka.
Czy planowanie i składanie silnika robił ten sam warsztat? |
|
|
|
 |
marcin00015
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.6 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2020 Posty: 25 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 23-09-2020, 12:11
|
|
|
Tylko głowica była planowana (i sprawdzana szczelność), gdyż płasczyzna była pokrzywiona - mechanik powiedział, że bloku się nie planuje... Z tego co teraz wiem to nie do końca jest prawda.
Wżerów, pęknięć, uszczerbków nie było? - nic takiego mechanik nie zgłaszał, sam nie widziałem, bo zobaczyłem auto dopiero po naprawie.
Jaka uszczelka? - elring
Z jakim momentem były śruby dokręcane i w jakiej kolejności? - też tego nie wiem, zobaczyłem auto dopiero po naprawie.
planowanie robił inny warsztat - mam paragon za usługę, a składanie silnika robił mechanik z okolicy. |
|
|
|
 |
Ghostman [Usunięty]
|
Wysłany: 26-09-2020, 19:37
|
|
|
Skoro mechanik to zakładał to mu reklamuj o ile oczywiście masz jakiś dowód na wykonanie usługi. Głowica była krzywa i przylegała do bloku to blok był jaki? Szpilki były nowe na wymianę? |
|
|
|
 |
|