Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.2 DID] Wymiana EGR - co począć?
Autor Wiadomość
michalsiak 
Mitsumaniak
michalsiak

Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 115
Skąd: Zbąszynek
Wysłany: 19-06-2018, 12:22   

no tak ale zawór jest więc trzeba go wymienić :-)

[ Dodano: 20-07-2018, 12:06 ]
No i wymieniłem zawór na nowy Pierburga.
Po wymianie mechanik sprawdził, jest OK żadnych błędów. Testuję już ok 1000 km i wydawało mi się, że jest OK. Szarpnięcia znaczne ustały ale delikatnie wachnięcia, zafalowania przy schodzeniu z obrotów lub delikatnym przyspieszaniu dalej występowały.
Przy mocnym dynamicznym przyspieszaniu wszystko OK. Nic nie czuć. ale...

Wybrałem się na wakacje i na autostradzie przy prędkości ok 140 - 150 km/h zaczął szarpać. Mocno. Spadła moc. Przy zwalnianiu dalej szarpał, nie reagował na gaz, przy zjechaniu na stacje po wrzuceniu na luz silnik zgasł.

Odpaliłem - ponownie było OK. Poczekałem chwilę, pojechałem dalej. Po kilku km znowu to samo. Szarpanie, spadek mocy, brak reakcji na gaz. Odczekałem chwilę odpaliłem i pojechałem dalej ale już landówkami a nie autostradą. Przejechałem 140 km normalnie, z prędkością momentami do 120 km/h i nic nie było - wszystko normalnie.

Jak wrócę z urlopu podjadę na kompa ale może ktoś wie na co mogę jeszcze zwrócić uwagę przy zmianie EGR?:

Pytania:


- może przepustnica do czyszczenia
- poczytałem coś o wypalaniu FAPu tutaj opis problemu
- wiem, że mam filtr paliwa do wymiany bo już dawno nie wymieniałem a zimą miałem problem z odpalaniem przy mrozie, podobno też zatankowałem podejrzane paliwo (miejscowy ORLEN na który parę osób już narzekało)
- coś innego :-)

Dzięki za podpowiedzi
_________________
michalsiak
 
 
 
jachu1111 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 , 2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2018
Posty: 48
Skąd: Szubin
Wysłany: 20-07-2018, 22:08   

Podejrzewam filtr paliwa .
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 21-07-2018, 01:23   

jachu1111 napisał/a:
Podejrzewam filtr paliwa .


a ja dam sobie reke odciac ze smok na pompie paliwa w zbiorniku
:P

mialem takie same objawy w Passacie ,niedawno w Misku tez :p
po oczyszczeniu wszystkie problemy zanikly :ANAL:

na 12topak Harnasi nr konta pozniej podam :mrgreen:
 
 
michalsiak 
Mitsumaniak
michalsiak

Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 115
Skąd: Zbąszynek
Wysłany: 22-07-2018, 09:38   

Cytat:
smok na pompie paliwa w zbiorniku



O tym nie pomyślałem. Czy to się wiąże z demontażem zbiornika ? Czy jest jakiś dostęp od góry?

[ Dodano: 27-07-2018, 17:10 ]
no i niestety dalej nie wiem co jest.

Auto szarpie w losowych odstępach czasowych zarówno na autostradzie jak i w jeździe miejskiej.
Jeździ normalnie nagle zaczyna szarpać, "czkawka" nie da się przyspieszyć nie wkręca się na obroty a po wrzuceniu luzu gaśnie.
Po wyłączeniu i odpaleniu ponownym auta wszystko wraca do normy aż do następnego razu :-(

Filtr paliwa zmieniony. Podjechałem do mechanika, który wymieniał mi EGR - komp wyświetla błędy związane właśnie z EGRem. A jest nowy Pierburg włożony.

Błędy:
P0405 CZUJNIK ZAWORU RECYRKULACJI SPALIN
P0490 SYSTEM RECYRKULACJI SPALIN
P2408 PRZEŁĄCZNIK KLAPKI WLEWU PALIWA ??? ( co to ? )

I teraz mechanik sugeruje, że może być wadliwy zawór - miał 2 takie przypadki z zaworami pierburga - musiał reklamować i wymieniać.

Co radzicie??



[ Dodano: 20-08-2018, 18:37 ]
Podpowiem trochę w temacie.
Jak wyżej można było poczytać wymieniłem EGR -przez kilkadziesiąt km było Ok później w trasie zaczął mi szarpać, gasł, nie wchodził na obroty. Po chwili odpoczynku jechał jak gdyby nic się nie stało. Na kompie wywalało błąd EGR.

Między czasie pojechałem na akcję serwisową związaną z wymianą silnika wycieraczek. Po odebraniu auta stwierdziłem iż oprócz tego zrobiono jeszcze kilka innych rzeczy. Między innymi, wymiana czujnika stopu, ale co mnie zdziwiło wykonano programowanie sterownika łopatek od turbosprężarki.
Od tego momentu problemy zanikły, Auto jeździ przyspiesza jak nigdy.
Nie znam się ale może to był główny problem zakłócenia pracy EGR?

Pozdrawiam

michalsiak
_________________
michalsiak
 
 
 
radoslavv 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 49
Skąd: Łódź
Wysłany: 24-10-2018, 07:52   

Czesc,
Nie powielając tematu mam również problem z błędem zworu EGR. Nie znam się na mechanice, więc jestem skazany na warsztat, gdzie czyszczenie to koszt 200zł. Zauważyłem, ze nowy zawór NTY kosztuje około 140zł (https://allegro.pl/zawor-egr-do-mitsubishi-outlander-ii-2-0-di-d-07-i7177297391.html), wiec czy bawic sie w czyszczenie (bo przeciez nie wiem na jak dlugo mi to pomoze) czy moze lepiej wymienic caly zawor? Czy dostep do niego w Mitsu jest jakos utrudniony? Jesli nie to zapewne wymiana i koszt nowego wyjdzie mi na to samo co samo czyszczenie...
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 24-10-2018, 09:01   

wymiana zaworu EGR w isku jest srednio trudna
jest troche odkrecania a wlasciwie kombinowania zeby odkrecic
trzeba iec kilka dlugosci kluczy zeby to jakos szybko zrobic

wiec jak ktos nie ma wogole torxow,grzechotek itp. to nie sie nie zabiera za to

samo czyszczenie nie jest trudne-wystarczy pendzelek,benzyna i maly skrobak
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
michalsiak 
Mitsumaniak
michalsiak

Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 115
Skąd: Zbąszynek
Wysłany: 24-10-2018, 12:00   

ja pierwszy raz czyściłem i nie na wiele to się zdało. Jeżeli zamierzasz jeździć tym samochodem to lepiej wymienić i po problemie.
_________________
michalsiak
 
 
 
raptor 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2008 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2016
Posty: 82
Skąd: się biorą dzieci ?
Wysłany: 24-10-2018, 14:17   

Albo wyprogramować i zaślepić w diabły za 400-500zł i mieć święty spokój na zawsze :P
 
 
radoslavv 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 49
Skąd: Łódź
Wysłany: 24-10-2018, 16:53   

Czyli w moim przypadku, skoro i tak i tak musze auto dac do warsztatu nie ma w ogole sensu tego czyscic skoro za te same pieniądze kupie nowy zawor i mi go wymienia (mysle, ze 100zl styknie za jego wymiane)? Czy poza samym zaworem trzeba wymieniac cos jeszcze, czy kupuje sam zawor i koniec tematu i bledu w komputerze?
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 24-10-2018, 17:09   

sam zawor sie kupuje
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
radoslavv 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 49
Skąd: Łódź
Wysłany: 10-01-2019, 19:56   

Kontaktowalem sie z jednym z warsztatow. Pytalem o cene samej wymiany. Facet zapytal mnie czy bede chcial tez przeczyscic kolektor ssący i inne elementy... Czy powinienem chciec? Czy to przerost formy nad treścią :lol:
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 11-01-2019, 08:54   

nie ma sensu czyscic kolelektora,tylko zaznacz ze a wyczyscic klape gasniecia auta bo i tak bedzie to mial na wierzchu (tam tez lubi sie zbierac nagar)
nagar zbiera sie na zaworze bo tam jest zwezenie
jedynie co mozesz sprawdzic to czystosc rury gumowej w srodku,delikatnie od oleju moze byc
jesli jest wiecej oleju to sprawdz na rurze przed intercoolerem (turbina-cooler)

wszystko zalezy jaki masz przebieg i stan turbosprezarki :wink:
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
radoslavv 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 49
Skąd: Łódź
  Wysłany: 08-05-2019, 18:33   

Wymienil mi mechanik zawor EGR, blad nadal wyskakiwal. Sprawdzil, ze przepustnica do wymiany. Wymienil przepustnice, blad nadal wystepuje. Cholera mnie zaraz wezmie, 1000 poszedl i nadal problemy. Jade w sobote ponownie sprawdzic co i jak :( Poza check-engine nie odczuwalem zadnych dolegliwosci. Zaraz sie okaze, ze wymienilem te elementy, a poszlo jednak cos innego :(

[ Dodano: 29-08-2019, 18:57 ]
U mnie sytuacja sie skonczyla tak, ze ponoc blad komunikacji z komputerem byl i stad te bledy. Wyskakiwal nadal check engine. Pojechalem do goscia, ktory wylaczyl mi w komputerze EGR, blad sie nie pojawia. Niepotrzebnie wymienialem EGR, no ale trudno. Poki co wszystko gra.
 
 
mophus 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander 2.2 did mivec 177hp
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 13 Lis 2015
Posty: 12
Skąd: DE
Wysłany: 09-05-2020, 18:50   

U mnie pojawił się "P2413 układ recyrkulacji spalin"
Outlander 2010 FL 2.2 177KM przebieg 220tyś
Czy dojście i wymiana EGR przy tym silniku jest jakaś skomplikowana? Da się go wymontować i wyczyścić bez kanału?
Rozumiem silnik 177KM to wersja japońska i o tanim zamienniku raczej mogę zapomnieć?

[ Dodano: 02-03-2025, 21:29 ]
Ponawiam pytanie. 5 lat temu mechanik mi wymienił EGR na regenerowany i niestety znowu ten sam problem. Wytrzymał 30 000 km. Zamówiłem nowy z Japonii i zastanawiam się czy dam radę go samemu wymienić na podjeździe? Dużo jest rozbierania?

Przy okazji zdiagnozowałem ten co był wymontowany i tam uszkodzony jest silnik DC, który steruje zaworem. Dlatego czyszczenie nie pomogło.
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.