jaki olej wlac?? |
Autor |
Wiadomość |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 807 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 19-10-2017, 23:11
|
|
|
p03 napisał/a: |
Dopiero raz wymieniałem, niedaleko po, zakładałem gaz. Do około 8tyś. olej był czyściutki. Rzekomy przebieg stokilkanaście tyś. Pierwsza wymiana Motul X-Clean FE 8100 5W30. Co teraz wlać i czy płukankę zastosować? |
Nie znam tego oleju, ale to, że był czyściutki nie oznacza wcale, że jest dobry (nie twierdzę, że nie jest). Olej ma między innymi za zadanie podczas pracy silnika wychwytywać całą masę związków, przez co robi się ciemny. Więc "syf" w oleju jest jak najbardziej porządany....oczywiście w granicach zdrowego rozsądku i pewnie jeszcze w granicy normy. |
|
|
|
 |
mani3kmzks
Mitsumaniak

Auto: Lancer 4g18 1.6 98km 05'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Lip 2017 Posty: 95 Skąd: Ropczyce
|
Wysłany: 08-02-2018, 21:06
|
|
|
Zalewał ktoś ori olej mitsubishi tzw diamond ? lub eneos/mitasu japan?
jakiego filtra używacie bo widzę że ori nie taki drogi, jak z jakością ?
druga sprawa
cóż co myślicie o takowym filtrze oleju simota, czy faktycznie może mieć takie właściwości
cyt. Cytat: | "Filtry oleju firmy Simota posiadają magnesy, które znacznie lepiej zatrzymują najmniejsze cząsteczki metalu. Dzięki spiralnej konstrukcji wnętrza zwiększają ciśnienie oleju w układzie. Wewnętrzna stalowa siatka znajdująca się w filtrze, gwarantuje długą żywotność, obniża temperaturę oleju, a tym samym nieznacznie zwiększa moc" | :
jak to się ma do oem filtra mitsubishi. lepszy /gorszy i czy uzywał ktoś tego białego k&n?
http://allegro.pl/filtr-o...7129494503.html
http://allegro.pl/oe-mits...6868920827.html
http://allegro.pl/filtr-o...7041657346.html |
|
|
|
 |
p03
Forumowicz
Auto: CS_W 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2012 Posty: 190 Skąd: Stolica rockandrolla
|
Wysłany: 06-02-2019, 09:39
|
|
|
Będę sam zmieniał olej silnikowy. Do tej pory robił to warsztat. Potrzebna będzie uszczelka miedziana lub aluminiowa 14mm pod śrubę. Sam korek-śrubę też trzeba zmieniać? |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-02-2019, 10:28
|
|
|
W żadnym autku jakie miałem (a jeżdżę autami od około 1999r) nie zmieniałem nigdy ani korka ani uszczelki tego korka i nigdy nie miałem żadnych z tym problemów, żadnych wycieków. Moim zdaniem jest to zbędny zabieg aczkolwiek nie jest jakiś drogi więc jak ma to Ci poprawić samopoczucie to jak najbardziej zmieniaj |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 06-02-2019, 18:37
|
|
|
plecho1, ja też, ale... przekonałem się, że lepiej wydać kilka złotych na uszczelkę niż męczyć otwór w misce. Na nowej uszczelce dokręcasz z czuciem i jest szczelnie. Bez nowej za każdym razem dokręcasz coraz mocniej.
W ASO polecają wymianę korka co 2-3 wymiany oleju i to ma sens, bo możliwość uszkodzenia gniazda/gwintu w misce minimalizujesz sobie praktycznie do zera.
p03 napisał/a: | Będę sam zmieniał olej silnikowy. Do tej pory robił to warsztat. Potrzebna będzie uszczelka miedziana lub aluminiowa 14mm pod śrubę. Sam korek-śrubę też trzeba zmieniać? |
Uszczelkę sobie kup w ASO - chyba 8zł.
Sam korek w zależności od stanu korka - jak mocno zmęczony to możesz zmienić, będziesz miał na lata spokój - oryginał nie jest drogi. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-02-2019, 18:46
|
|
|
Nigdy nie dokręcałem jakoś strasznie mocno, przeważnie zawsze kluczem oczkowym lub nasadowym z krótkim pokrętłem i takim też odkręcałem, zawsze z wyczuciem a nie tak by się podkładka rozjechała. Jak są równe obydwie powierzchnie czyli gniazda w misce i korka to nie trzeba mocno dokręcać by było szczelnie. Czasem spotkałem się z kompletnie rozplaszczoną podkładką i taką należy wymienić ale przy odpowiednim dokręcaniu bardzo trudno jest uszkodzić uszczelkę a korek to już w ogóle trzeba być wyjątkowym artystą |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 06-02-2019, 18:59
|
|
|
plecho1, oryginał jest aluminiowy i "dmuchany" - jednorazówka. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-02-2019, 19:21
|
|
|
Jeśli amelinium a nie miedź to jednak inna sytuacja |
|
|
|
 |
filipdm
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.6(4A92) sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2020 Posty: 12 Skąd: Komorniki/Poznań
|
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20995 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 05-06-2020, 12:13
|
|
|
filipdm, spróbować z innym olejem zawsze możesz, choć cudów bym się nie spodziewał .
Prawdopodobnie tylko wymiana pierścieni pomoże, co niestety wiąże się ze sporymi kosztami . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 05-06-2020, 14:03
|
|
|
filipdm napisał/a: | Mógłbym też zostać Valvoline Maxlife 5W40 |
Raczej Maxlife 10W40 można próbować, ale nie ma się co spodziewać cudów.
Bizi78 napisał/a: |
Prawdopodobnie tylko wymiana pierścieni pomoże, co niestety wiąże się ze sporymi kosztami . |
Jakoś nie śledziłem problemy z 1,6 ale podejrzenia nie padały na uszczelniania zaworów? |
|
|
|
 |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
Wysłany: 05-06-2020, 23:49
|
|
|
Filipdm, Valvo Maxlife w moim przekonaniu to jest tylko chwyt reklamowy. Jak chcesz spróbować czegoś innego to Elf Evolution 900SX 5W40, Shell, Gulf możesz spróbować. Przejście na 10W40 raczej nic nie zmieni. Przy wymianie oleju zrób płukankę i zalej 5W40
Wymiana pierścieni, jak sam robisz to ok 240zł za pierścienie, UPG - koło 100zł myślę, śruby głowicy koło 130zł (chyba), honownica 30zł, uszczelka pod kolektor wydechowy ze 30zł, silikon Reinz - 25-30zł - to jest kosztorys jak robisz sam i bez robienia głowicy. Jak będziesz robił głowicę to z 80zł na uszczelniacze i z 60zł na patyczki i pasty do docierania zaworów.
Krzychu, przy tej ilości palonego oleju, to nie są to uszczelniacze zaworowe, to już są pierścienie. |
_________________ プリメーラ P11GT
_ |
|
|
|
 |
filipdm
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.6(4A92) sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2020 Posty: 12 Skąd: Komorniki/Poznań
|
Wysłany: 06-06-2020, 11:20
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi.
Sam niestety w aucie ja nic nie zrobię z wyjątkiem żarówek i tankowania .
Myślałem o tym Liqui Moly MoS2 - leichtlauf 10w40 ze względu na dwusiarczek molibdenu. Niby spalanie oleju mogłoby być mniejsze. |
|
|
|
 |
kuba!!!
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 348 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 06-06-2020, 16:17
|
|
|
Witam
co do oleju to ostatnio do lancera 4g18 lałem specol 5w40 A3/B3 cena 55zł za 4L, silnik pracuje dobrze, nic sie nie zmieniło, wcześniej zrób płukankę.
Do oleju możesz dodać xado 1 stage, w oplu vectra b miałem problem z poborem oleju i wyciekami ok 4L na 10000km. Po dodaniu tego specyfiku ubytki oleju spadły o ok połowę i przestał dymić.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
filipdm
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.6(4A92) sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2020 Posty: 12 Skąd: Komorniki/Poznań
|
|
|
|
 |
|