Niestabilna praca na luzie, wypadanie zapłonu |
Autor |
Wiadomość |
Mariusz T90
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2020 Posty: 9 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 10-06-2020, 22:54 Niestabilna praca na luzie, wypadanie zapłonu
|
|
|
Witam serdecznie wszystkich mitsumaniakow. Jestem nowy na forum. Borykam sie z problemem nieregularnej pracy na obrotach jałowych, tak jakby wypadał zapłon na którymś cylindrze. Słychać to z wydechu i przez drgania silnika. Powyżej ok 1200 tego zjawiska nie ma. Dobrze odpala i ma moc. Występuje to niezależnie na jakim paliwie pracuje (Benz /LPG) ale nie szarpie przy przyspieszaniu z niskich obrotow. Wymieniłem swiece, przewody, cewkę, kopułkę. Ustawiłem TPS i obroty wg manuala. Sprawdziłem zapłon, czujnik temp. Podmienilem krokowca, przepustnice i przepływomierz też bez efektu. Zaslepilem EGR. Przepustnica i cały dolot wymyty, klapy się zamykaja,silniczek vic działa jak nalezy. Wymieniłem też kondensatory w ECU. Błędów brak. Pomysłów już też mi brak, jedynie alternator mi podpada ale nie wiem czy ma to wpływ na wolne obroty. Ładowanie ok 13.5v , po włączeniu świateł, dmuchawy itp spada do 13.1v. A gdy załącza się wentylatory chłodnicy spada nawet do 12v bbardzo proszę o jakąś podpowiedź. Pozdrawiam |
_________________ Mariusz |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11141 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 11-06-2020, 08:57
|
|
|
Ciśnienia w cylindrach sprawdzałeś ? Możliwe, że zawory nie są szczelne, i dlatego będą takie objawy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Mariusz T90
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2020 Posty: 9 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 11-06-2020, 09:20
|
|
|
Dzięki za szybką odpowiedź. Ciśnienia nie sprawdzałem, chwilowo nie mam czym ale też o tym pomyślałem, lecz z drugiej strony poprzedni właściciel robił cała gore, tj właśnie docierał gniazda zaworowe, wymieniał uszczelniacze itp więc teoretycznie powinno być wszystko w normie, ale sprawdzę w najbliższym czasie. Wymieniał też rozrząd czy jeżeli byłby przestawiony np o ząbek występowałyby takie objawy? |
_________________ Mariusz |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11141 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 11-06-2020, 10:28
|
|
|
Sprawdzić nie zawadzi. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Mariusz T90
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2020 Posty: 9 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 12-06-2020, 08:20
|
|
|
Tak zrobię. A czy ładowanie mam w normie? Trochę mnie martwi że przy dużym obciążeniu spada do 12v. Nawet po włączeniu świateł widać że przygasają na wolnych choć niby wtedy jest ok 13v |
_________________ Mariusz |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11141 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 12-06-2020, 13:51
|
|
|
Musisz poczekać, aż się wypowie posiadacz sigmy, jak u niego wygląda ładowanie.
W Galantach ECU steruje ładowaniem, i też jest taki efekt przygasania świateł na wolnych, bo celowo obniża napięcie. Możliwe, że w Sigmach też jest taki patent zastosowany, więc lepiej poczekać na jakieś info. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-06-2020, 15:11
|
|
|
ile masz kabli do wtyczki w alternatorze? - jak więcej niż 2, to jest to możliwe, jeden z pozostałych jest wtedy odpowiedzialny za sterowanie |
|
|
|
 |
Mariusz T90
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2020 Posty: 9 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 12-06-2020, 17:41
|
|
|
O tym nie wiedzialem Grubo mi sie wydaje że do wtyczki są 2 przewody ale nie chcę wprowadzać w błąd. Sprawdzę. Dzięki za info.
[ Dodano: 18-06-2020, 14:25 ]
Witam ponownie. Sprawdziłem kilka rzeczy, rozrząd jest prawidłowo ustawiony, a wtyczka przy alternatorze ma 2 przewody. Niestety nie sprawdziłem ciśnienia sprężania bo nie mam jeszcze manometru. Po za sprawdzeniem tego ciśnienia jakieś sugestie może w którym kierunku szukać i co z tym ladowaniem? Pozdrawiam. |
_________________ Mariusz |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11141 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 18-06-2020, 16:15
|
|
|
Najpewniej poległ regulator napięcia. Zapewne jest on w środku, i trzeba będzie rozebrać alternator. Jeśli nigdy tego nie robiłeś, to chyba lepiej oddać fachowcowi do naprawy. Jeśli jednak znasz temat, to wiesz co trzeba zrobić. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Mariusz T90
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2020 Posty: 9 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 18-06-2020, 22:04
|
|
|
Dzięki za odp. Jak znajdę czas to wymontuje alternator. Zapewne nie będzie lekko, bo dojście nie zbyt przyjazne i zawiozę do elektromechanika. |
_________________ Mariusz |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 21-06-2020, 14:24
|
|
|
Mariusz T90 napisał/a: | Dzięki za odp. Jak znajdę czas to wymontuje alternator. Zapewne nie będzie lekko, bo dojście nie zbyt przyjazne i zawiozę do elektromechanika. |
Są różne szkoły jeśli chodzi o wyjmowanie alternatora. Jeśli masz EGR (93-, kombi) to chyba najłatwiej jest zdemontować kolektor dolotowy (górna część tylko) niż męczyć się z odkręcaniem wspornika pod kolektorem, wychodzi na to samo czasowo.
https://youtu.be/TcSmhtolGdg - mała podpowiedź, ale do wersji 91-92 bez EGR.
Jaki rodzaj skrzyni masz? AT czy MT? Czy ładowanie sprawdzałeś na N czy na D? |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3556 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 21-06-2020, 21:40
|
|
|
Spróbuj jeszcze podmienić ECU i przepływomierz. Z tego co napisałeś, to zrobiłeś wszystko co mogło ulec uszkodzeniu podczas eksploatacji.
Tak jak pisał Jacek warto sprawdź ciśnienia.
Na marginesie,pojedyncze wypadanie zapłonu w sigmach to standard, osobiście nie spotkałem sigmy która by pracowała idealnie.
Ps. Zapłon sprawdzałeś zgodnie z serwisówką? |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
Mariusz T90
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2020 Posty: 9 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 23-06-2020, 20:44
|
|
|
Skrzynia manualna, ładowanie sprawdzałem na luzie bez obciążenia i z obciążeniem radia,świateł a jak zalaczyly się wentylatory to spadło nawet do 12V. Przepływomierz podmienilem, niestety nie mam możliwości podmiany ECU, lecz wydaje mi się ok, bo reaguje po podłączeniu diody do zczytywania błędów, i tak jak wcześniej pisałem wymieniałem kondensatory. Zapłon ustawiany na 5 stopni ze zmasowana kością,( Jeśli coś pomyliłem proszę mnie poprawic.) Sigma 93r w sedanie, posiada EGR który zaslepilem. |
_________________ Mariusz |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3556 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 24-06-2020, 22:19
|
|
|
Hmm... A jak wyglądały świece przy wymianie, miały ślady zaolejenia? Kolejne pytanie jak wygląda sytuacja ze spalaniem oleju?
Mam kompa na podmianę, więc jeśli będziesz miał ochotę na sprawdzenie zapraszam do Gniezna. Jak coś to info na PW. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
Mariusz T90
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2020 Posty: 9 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 25-06-2020, 08:00
|
|
|
Kolor świec w porządku, kolor kawy z mlekiem. Zwróciłem uwagę na to przy wymianie, żeby zlokalizować który cyl gorzej pali ale wszystkie wyglądały tak samo. Nowe świece to NGK nie pamiętam już modelu, ale z przerwą 1.1 tak jak podaje manual, zmniejszyłem ja delikatnie na 1.0 że względu na LPG. Ta sigmę posiadam z pół roku, zrobiłem coś ok 5kkm i nie zauważyłem jakiegos spadku poziomu na bagnecie, może max z 2mm. Dodam też że to moja druga Sigma więc jakieś porównanie co do jej pracy mam Dzięki Wojtas za propozycje, na pewno z niej skorzystam, ale najrozsądniej będzie jak najpierw sprawdzę to cisnienie. I cały czas mam dylemat co zrobić z tym alternatorem, niestety ze względu na brak czasu i tak stoję w miejscu. |
_________________ Mariusz |
|
|
|
 |
|