Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
uciekający prąd
Autor Wiadomość
mrcng 
Forumowicz

Auto: Lancer CSW 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2015
Posty: 274
Skąd: Lublin
Wysłany: 14-06-2020, 04:59   uciekający prąd

Witam, mam taki problem, posiadam Lancera z 2005 r. (csw) i coś mi w nim kradnie prąd. Po 8 h aku już jest rozładowane na tyle, że zaczyna (przy słabym aku) wyć alarm. Sprawdziłem bezpieczniki, są sprawne. Byłem w ASO sprawdzili mi aku, klemy, i czy na postoju coś zabiera prąd. I nie zabiera. A po 8 h aku mam rozładowane.Jedynym odbiornikiem prądu ktore mam w aucie to radio, które jest w sumie wyłączone. Ma ktoś pomysł co tu robić?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-06-2020, 08:13   

Kiedyś tylko chyba w Carismie był problemy z czujnikiem - włącznikiem światła stopu. Ma możliwość regulacji i był tak ustawiony że był na granicy załączenia i czasem sam załączał światła.
Fabryczne urządzenia też mogą kraść prąd i nie musi to mieć miejsca cały czas.
 
 
mrcng 
Forumowicz

Auto: Lancer CSW 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2015
Posty: 274
Skąd: Lublin
Wysłany: 14-06-2020, 09:54   

plecho1, dzięki za info. Moje trzecie światło stop jest padnięte od jakiegoś czasu. Jest to ledowa listwa, nie ma żarówki żeby się tam dostać. Rozumiem, że coś może kraść prąd i kradnie, tylko czemu jak się to sprawdza miernikiem to pokazuje, że nie ma poboru prądu. Wracam z aso do domu, mija 8h auto wyje i rozładowane aku. Także pobór musi być bardzo duży. Żeby w pełni naładowany akumulator rozładowywać.
Aha..mechanik w ASO mi podpowiedział, że jak taka sytuacja się stanie ponownie, to żeby odpiąć radio. Najchętniej to bym wyciągnął jakiś bezpiecznik, żeby było szybciej, nie będzie fajnie jak mam co chwile jakieś urządzenie odpinać.
Ostatnio zmieniony przez mrcng 14-06-2020, 10:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 14-06-2020, 09:57   

mrcng, Podłącz pod jedną z klem amperomierz i zobacz ile prądu zabiera.Poszukaj sobie w necie znajdziesz dużo filmików jak to zrobić.Nie jest to trudne.
_________________
zbychu74
 
 
mrcng 
Forumowicz

Auto: Lancer CSW 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2015
Posty: 274
Skąd: Lublin
Wysłany: 14-06-2020, 10:04   

zbychu74, robiłem to i robili mi to w ASO, praktycznie nie ma poboru prądu na postoju, tak jak zostawiam auto na noc. Wyszło 0.01A w ASO
 
 
Slavek74 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1,5sed., 6er E24 628csi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2015
Posty: 15
Skąd: Piastów
Wysłany: 14-06-2020, 10:47   

Ile lat ma akumulator i co to za aku?
Jak/czym w aso sprawdzali Ci akumulator?

Jak masz taką możliwość, to zamień ten obecny akumulator na inny w 100% sprawny i naładowany (o odpowiednich parametrach) i zobacz, czy wtedy też samochód go rozładuje.
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 14-06-2020, 11:39   

mrcng, To zrób tak jak mówiSlavek74,
_________________
zbychu74
 
 
mrcng 
Forumowicz

Auto: Lancer CSW 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2015
Posty: 274
Skąd: Lublin
Wysłany: 14-06-2020, 12:32   

Aku wczoraj kupione i dzisiaj rozładowane. Wczoraj w ASO mierzyli mi czy coś kradnie prąd i nic nie było. Ja dzisiaj po naładowaniu aku. Sprawdziłem ponownie i jednak kradnie prąd. Wartość na wyłączonym aucie to aż 4.0A. I wychodzi na to, że to jest nr 9 - sprężąrka. Dziwne. Z tym, że po wyciągnięciu bezpiecnzika nr 9 wartość z 4.0A spada do 0,22A co i tak jest za dużo bo powinno być maks 0,05A. Wyciągnałem wszystkie bezpieczniki te przy silniku i przy kierownicy.

https://ibb.co/s9vcL8x

https://ibb.co/2NFDfsx
Ostatnio zmieniony przez mrcng 14-06-2020, 12:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-06-2020, 12:39   

To może dodatkowo wina alternatora, jest na stałe połączony z akumulatorem. Aby go odpiąć trzeba od niego odkręcić przewód ładowania.
 
 
mrcng 
Forumowicz

Auto: Lancer CSW 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2015
Posty: 274
Skąd: Lublin
Wysłany: 14-06-2020, 12:41   

wrzuciłem link do zdjęć z bezpieczika tego felernego.
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 14-06-2020, 20:17   

mrcng, radio masz oryginał czy swoje wrzucone?
Dwa - to co ostatnio przerabiałem w MSS - uwalony regulator napięcia w alternatorze. Wcinał sobie jakieś 150mA :]
Sprężarka od klimy - zobacz przekaźnik, może się zespawał i trzyma.
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-06-2020, 21:22   

Może to jakiś problem który występuje po odpaleniu i zgaszeniu samochodu? A jak się odłącza akumulator i podpina amperomierz to problem nie występuje? Może trzeba zaimprowizować jakiś sposób podłączania miernika bez rozwierania obwodu? Albo wpinać się miernikiem w konkretne bezpieczniki?

Wiem, że mi ze 2 razy Lancer zrobił tak że nie wyłączał napięcia ACC. Ale to było chyba jak było wyjątkowo wilgotno i zimno. Może to coś w tym rodzaju?

I jeszcze tak się upewnię ten alarm na pewno wyje z tego powodu, że jest akumulator rozładowany? Sprawdzałeś napięcie?

Radio masz zasilane bezpiecznikami 22 i 23 (one są właśnie specjalnie złączone razem). 22 podtrzymanie pamięci, a 23 to po ACC zasilanie normalne.

Z tego co pamiętam 200mA zazwyczaj brał przez chwilę a potem spadało do bardzo małej wartości.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 14-06-2020, 21:45   

może masz akumulator z wewnętrznym zwarciem i sam się rozładowuje - miałem kiedyś 12 letnie aku, które w 4 godziny odparowało połowę elektrolitu i całkowicie zdechło
po odpaleniu na pych auto odpaliło, przejechało 100km - potem zaparkowałem, poczekałem godzinę, odpalił bez problemu, ale po kolejnych 4 znów kaput
 
 
mrcng 
Forumowicz

Auto: Lancer CSW 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2015
Posty: 274
Skąd: Lublin
Wysłany: 15-06-2020, 09:45   

Janq, radio jest zamontowane w aso od nowości auta, nie mogę powiedzieć że oryginał, ale pioneer było montowane w salonie w Polsce w tamtym czasie. Powypinałem/powpinałem te przekaźniki, wtyczki przy sprężarce, sprawdziłem pomiar i już nie pobiera sprężarka.
krzychu, miałeś rację 0,2 A wciągają te dwa bezpieczniki od radia. Nie wiem jak to się wymienia, na razie wyciągnąłem i 0,2 A spadło do wartości prawidłowej. Ale przez to włączał mi się alarm co chwile i nie mogłem tego wyłączyć. Dopiero jak wyjąłem klemę i odciąłem prąd to pomogło. Także auta nie zamykałem i wypiąłem bezpiecznik od radia i zobaczymy. Dziwna sprawa. Jakby teraz było zwarcie alarm/radio. Wg instrukcji 22/23 bezpieczniki to oświetlenie wnętrza i radio.

[ Dodano: 15-06-2020, 09:47 ]
Krzyzak, akumulator mam nowy. Ma dwa dni. W ASO sprawdzali aku i jest dobre.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 15-06-2020, 10:07   

Alarm pewnie jest dokładany przez dilera i możliwe że jest podpięty pod obwód zasilający radio. Może to alarm sprawia problem?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.