 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Problem z wbijaniem jedynki oraz dwójki Eclipse 1 GS (1992) |
Autor |
Wiadomość |
FFT
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse 3G 2.4 / Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2020 Posty: 5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 16-06-2020, 23:40 Problem z wbijaniem jedynki oraz dwójki Eclipse 1 GS (1992)
|
|
|
Cześć,
Jestem nowym posiadaczem Eclipse 1G w wersji GS z silnikiem 4G63, rocznik 1992. Ogólnie auto naprawdę przyjemnie się prowadzi, jednakże odkąd go kupiłem są problemy ze skrzynią. Jedynka i dwójka ciężko się czasami wbija, a czasami działa poprawnie. Czasami trzeba odpowiednio wbić i poczuć, że załapie w przeciwnym wypadku odbije gałkę i bieg nie zostanie wbity. Czasami po dłuższej jeździe głównie w korkach (częste zmiany biegów 1 <-> 2) bywa tak, że zablokuje gałkę i nie jestem w stanie wbić niczego innego poza czwórką i przez wbicie czwórki przejść do jedynki. Pytanie, skrzynia do regeneracji czy może to tylko kwestia wybieraka? Pozostałe biegi mają swoją charakterystykę jeżeli chodzi o wbijanie do czego się już przyzwyczaiłem, jedynie największy problem jest z jedynką i lekki problem z dwójką. Wymienione zostało sprzęgło, które było zajechane i skrzynia potrafiła zgrzytnąć podczas wbicia biegu. Wymieniona została także od razu pompka oraz wysprzęglik. Wszystko na nowych częściach, znacznie poprawiło komfort jazdy odnośnie wbijania biegów, zredukowało problem, jednakże go w pełni nie rozwiązało. Podczas jazdy jak się uda wbić to biegi trzymają się i nic nie wybija, jedynie problem jest z wbiciem biegu po dłuższym postoju np. na światłach / po jeździe w korkach (jedynka / dwójka). Gałka też jest dość mocno luźna (pływa?). Porównanie mam z moim Eclipse 3G RS gdzie biegi wchodzą gładko i bezproblemowo.
Podsumowując, koniecznie skrzynia do regeneracji (synchronizatory)? Czy może to być wina jednak wybieraka (tuleje, linki)?
Jeżeli skrzynia, zna ktoś dobry serwis który by się tego podjął, najlepiej na terenie Wrocławia?
Uprzedzam, że nie znam się mocno na samochodach, to nie moja profesja, lecz cały czas się uczę także proszę o wyrozumiałość. Zadałem też pytanie na forum mekp, ale mitsumaniaki wydaje się być znacznie bardziej żywe.
Z góry dziękuję za odpowiedź oraz jakąkolwiek pomoc. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24315 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 17-06-2020, 10:42
|
|
|
Bez rozebrania skrzyni to wróżenie z fusów. Powstaje jeszcze pytanie czy nowa pompka sprzęgła została wyregulowana? - tak by zaczynało brać ok. 4cm od podłogi.
Jeśli nie boisz się eksperymentów to zalej inny olej - np. MT Redline albo BG Synchroshift II lub III, ew jak ja - olej Castrol Transmax Z (tak, mam olej od automatu). |
|
|
|
 |
FFT
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse 3G 2.4 / Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2020 Posty: 5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17-06-2020, 20:59
|
|
|
Dzięki za odpowiedź. Zdaję sobię z tego sprawę. Jednakże może ktoś ma identyczny problem i odczucia z jazdy, więc rozwiązanie może być podobne, kto wie.
Co do całego sprzęgła, było robione u znajomego mechanika, mówił że regulował, ale bierze trochę za wysoko moim zdaniem. Prawdopodobnie będę musiał sam dokonać regulacji. Olej był wymieniany, ale niestety nie wiem na jaki, podpytam. |
|
|
|
 |
|
|