lusterka outlander - demontaż na części pierwsze |
Autor |
Wiadomość |
Consiglio
Nowy Forumowicz
Auto: Citroen C-Crosser 2.2 HDI, DCS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2019 Posty: 27 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 22-03-2020, 14:33
|
|
|
Macie gdzieś jakiś tutorial odnośnie rozbierania lusterek. Zdechły mi zupełnie. Wcześniej jedno zamykało się głośniej, Później czasami nie otwierało się, z czasem zdechły obydwa. Szybko ta choroba postępowała. Dziś się już nie składają, ale na pozycji otwartej jest luz, jak zrobić, żeby były otwarte stabilnie? |
|
|
|
 |
and
Forumowicz
Auto: Mitsubishi outlander 2.0 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 95 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 23-03-2020, 21:55
|
|
|
Jak wysłać na priv? |
|
|
|
 |
Consiglio
Nowy Forumowicz
Auto: Citroen C-Crosser 2.2 HDI, DCS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2019 Posty: 27 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 27-03-2020, 12:18
|
|
|
Strasznie skomplikowany ten demontaż. Komu mozna to zlecić? Warsztat samochodowy? |
|
|
|
 |
mophus
Nowy Forumowicz
Auto: outlander 2.2 did mivec 177hp
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 13 Lis 2015 Posty: 12 Skąd: DE
|
Wysłany: 12-05-2020, 09:55
|
|
|
U mnie też pojawił się problem z lusterkiem. Chyba odpuszczę naprawę i wymienie na nowe, ale mie mogłem dostać się do wtyczki w prosty sposób. Trzeba sciągać boczek? Jak się do tego zabrać?
Oglądając drzwi znalazłem dwie zaślepki na śruby i chyba plastikową okrągłą czarną spinkę przy dolnym rogu drzwi. Nie chce połamać więc proszę o instrukcję. Mam outlandera II FL 2010 2.2 177km |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21022 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
mophus
Nowy Forumowicz
Auto: outlander 2.2 did mivec 177hp
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 13 Lis 2015 Posty: 12 Skąd: DE
|
Wysłany: 12-05-2020, 12:36
|
|
|
Trójkąt zdjołem, ale wtyczka siedzi głębiej. Ktoś tu już się wypowiadał, że wymieniał lusterko. Chciałem uniknąć sciągania całości, może da się tylko lekko odgiąc boczek, żeby rozpiąc wtyk. W weekend pokombinuje
Edycja
Znalazłem filmiki ma YT pokazujące jak zdjąć boczek
https://youtu.be/jGKc3AXEg8M
https://youtu.be/kUeb8rRNTrk |
|
|
|
 |
iwan00
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 DI-D '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sie 2020 Posty: 2 Skąd: 3miato
|
Wysłany: 07-08-2020, 18:14
|
|
|
A mozna gdzieś znaleźć jakis manual dobrania się do silniczka? Doszedlem do momentu zdejmowania pokrywki ale nie chcialem za dużo zniszczyć i odpuścilem. Jest na to jakiś sekretny sposób... |
|
|
|
 |
wawol
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.2 di-d 156 km l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2020 Posty: 4 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 09-08-2020, 23:34 Zepsute składanie lusterka outlander
|
|
|
Boczek musisz ściągnąć.Dwa wkręty pod plastikowymi zaślepkami od przodu i trzeci po prawej stronie (okrągły kapturek ma wszystkie wkręty na śrubokręt krzyżakowy.Potem delikatnie wypinasz boczek zaczynałem od dołu delikatnie szarpiąc.jak go zdejmiesz wtedy dopiero będziesz mógł wypiąć kostkę odbezpieczając plastik i wciskając ja,.Doszedłem trochę dalej.Zdjąłem dekielek i tam koniec.Nie potrafię wyjąć mechanizmu z obudowy a najprawdopodobniej walnął mi slimak co jest w środku.Silniczek na krótko chodzi.Jak coś wymyślicie to proszę o info bo walczę z dalej.jutro chcę zamienić z wersji przedliftowej (mój jest po Lifcie)
Pozdro |
|
|
|
 |
iwan00
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 DI-D '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sie 2020 Posty: 2 Skąd: 3miato
|
Wysłany: 10-08-2020, 14:17
|
|
|
ten moment już za mną, tak jak mówię, miałem wszystko w ręku ale nie byłem w stanie zdjąć tej osłony z silniczka a nie chciałem za dużo demolować. jakiś tutorial ściągania tej osłonki... |
|
|
|
 |
wawol
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.2 di-d 156 km l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2020 Posty: 4 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11-08-2020, 10:23 Zepsute składanie lusterka outlander
|
|
|
Są bodajże 4 zaczety.Delikatnie podważyłem małym płaskim śrubokrętem a drugim większym płaskim śrubokrętem rozpołowiłem obudowe.Tam znajdziesz silniczek i płytkę.Dalej według mnie się nie da. |
|
|
|
 |
MariuszW80
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2018 Posty: 1 Skąd: wp.pl
|
Wysłany: 04-09-2020, 22:00
|
|
|
Mam podobny problem z mechanizmem składania lusterek... po rozmowie z jednym z Forumowiczów doszliśmy do wniosku, że najlepiej kupić "nowe" lusterko z działającym mechanizmem składania... i tu pojawia się problem. Mianowicie czy można jakoś sprawdzić ile pinów ma moje lusterko (bez wcześniejszego rozkładania i odkręcania "starego")? Mój Outek to 2,4 benzyna, automat, 2010 r., lusterka podgrzewane, ustawiane elektrycznie szkła, kierunkowskazy w nich... więcej nie jestem w stanie zdefiniować... |
|
|
|
 |
wawol
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.2 di-d 156 km l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2020 Posty: 4 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 06-09-2020, 16:46
|
|
|
MariuszW80 napisał/a: | Mam podobny problem z mechanizmem składania lusterek... po rozmowie z jednym z Forumowiczów doszliśmy do wniosku, że najlepiej kupić "nowe" lusterko z działającym mechanizmem składania... i tu pojawia się problem. Mianowicie czy można jakoś sprawdzić ile pinów ma moje lusterko (bez wcześniejszego rozkładania i odkręcania "starego")? Mój Outek to 2,4 benzyna, automat, 2010 r., lusterka podgrzewane, ustawiane elektrycznie szkła, kierunkowskazy w nich... więcej nie jestem w stanie zdefiniować... |
Zdejmij boczek drzwi i wypnij kostkę od lusterka.Policz piny. |
|
|
|
 |
Krzysiek_WAWA
Nowy Forumowicz
Auto: narazie brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2015 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-10-2020, 23:09
|
|
|
Cześć,
Ostatnio przerabiałem ten temat w swoim Outlanderze II. Lusterko od strony kierowcy z dnia na dzień przestało się składać, bez żadnych oznak że się kończy.
Wersja z poliftowa, składane lusterka elektryczne, regulacja elektryczna, kierunkowskaz oraz podgrzewane lusterka mają 9 pinów. Cena nowego lusterka jest kosmiczna.
Decyzja moja była prosta, składamy z dwóch lusterek jedno sprawne. Kupiłem używane lusterko od Mitsubishi ASXa (7-pinów) - ważne aby silnik był sprawny, obudowa czy wkład lusterka nie był dla mnie ważny.
Polecam przy każdej czynności wykonywać sobie zdjęcia jak są umiejscowione wszystkie śruby, jak są przewody umieszczone i poprowadzone.
Czynności które trzeba wykonać:
1. Rozbieramy dawcę na cześci pierwsze, wg kolejności, zdejmujemy wkład (odpinając przewody od ogrzewania), tylna osłona lusterka (trzyma się na 8 zatrzaskach - zdejmujemy bardzo ostrożnie), odkręcamy śrubki mocujące regulacje górę/dół/lewo/prawo, odkręcamy pod lusterkiem 3 śruby TORX trzymające lusterko z uchwytem. Następnie odkręcamy pozostałe śrubki wkrętakiem krzyżowym tak aby wyjąć cały mechanizm regulacji wraz z silnikiem.
Ponieważ przewody przechodzą przez otwór w silniku składania lusterek, trzeba odpiąć wszystkie przewody od kierunków, silnika mechanizmu regulacji. Odkręcamy 3 sruby mocujące silnik i wyjmujemy go.
2. Zdejmjemy boczek drzwiowy (3 śruby gwiazdkowe) + zatrzaski
3. Odkręcamy lusterko kluczem oczkowym 10.
4. Rozbieramy na części nasze oryginalne lusterko w podobny sposób jak w pkt 1. W miejsce uszkdzonego silnika wkładamy sprawny silnik. Po czym składamy lusterko w odwrotnej kolejności.
Efekt: Używane lusterko 9 PINowe w pełni sprawne kosztuje około 500zł (ja przez 2 miesiące nie widziałem żadnego na aukcji), nowe około 800zł do 1200zł. Używane lusterko do ASXa kupione na aukcji za 80zł. Czas wymiany silnika około 3godzin.
Mam nadzieję, że komuś się przyda opis.
Pozdrawiam
Krzysiek |
|
|
|
 |
wawol
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.2 di-d 156 km l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2020 Posty: 4 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 08-10-2020, 16:47
|
|
|
rewelacja !!!Swietnie napisane.Mój mechanik tez tak zrobił.Dieki za fachowy opis.Pozdo
Krzysiek_WAWA napisał/a: | Cześć,
Ostatnio przerabiałem ten temat w swoim Outlanderze II. Lusterko od strony kierowcy z dnia na dzień przestało się składać, bez żadnych oznak że się kończy.
Wersja z poliftowa, składane lusterka elektryczne, regulacja elektryczna, kierunkowskaz oraz podgrzewane lusterka mają 9 pinów. Cena nowego lusterka jest kosmiczna.
Decyzja moja była prosta, składamy z dwóch lusterek jedno sprawne. Kupiłem używane lusterko od Mitsubishi ASXa (7-pinów) - ważne aby silnik był sprawny, obudowa czy wkład lusterka nie był dla mnie ważny.
Polecam przy każdej czynności wykonywać sobie zdjęcia jak są umiejscowione wszystkie śruby, jak są przewody umieszczone i poprowadzone.
Czynności które trzeba wykonać:
1. Rozbieramy dawcę na cześci pierwsze, wg kolejności, zdejmujemy wkład (odpinając przewody od ogrzewania), tylna osłona lusterka (trzyma się na 8 zatrzaskach - zdejmujemy bardzo ostrożnie), odkręcamy śrubki mocujące regulacje górę/dół/lewo/prawo, odkręcamy pod lusterkiem 3 śruby TORX trzymające lusterko z uchwytem. Następnie odkręcamy pozostałe śrubki wkrętakiem krzyżowym tak aby wyjąć cały mechanizm regulacji wraz z silnikiem.
Ponieważ przewody przechodzą przez otwór w silniku składania lusterek, trzeba odpiąć wszystkie przewody od kierunków, silnika mechanizmu regulacji. Odkręcamy 3 sruby mocujące silnik i wyjmujemy go.
2. Zdejmjemy boczek drzwiowy (3 śruby gwiazdkowe) + zatrzaski
3. Odkręcamy lusterko kluczem oczkowym 10.
4. Rozbieramy na części nasze oryginalne lusterko w podobny sposób jak w pkt 1. W miejsce uszkdzonego silnika wkładamy sprawny silnik. Po czym składamy lusterko w odwrotnej kolejności.
Efekt: Używane lusterko 9 PINowe w pełni sprawne kosztuje około 500zł (ja przez 2 miesiące nie widziałem żadnego na aukcji), nowe około 800zł do 1200zł. Używane lusterko do ASXa kupione na aukcji za 80zł. Czas wymiany silnika około 3godzin.
Mam nadzieję, że komuś się przyda opis.
Pozdrawiam
Krzysiek |
|
|
|
|
 |
|