Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
2.0T a 2.0 pytań kilka
Autor Wiadomość
Tertes 
Nowy Forumowicz

Auto: Szukam
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2020
Posty: 5
Skąd: Toruń
Wysłany: 05-08-2020, 12:35   2.0T a 2.0 pytań kilka

Cześć zastanawiam się nad zakupem Outlandera i po głowie mi chodzi czy jest to na pewno pojazd dla mnie :) Już wyjaśniam, mianowicie z uwagi na moją pracę robię średnio 60-70 tys. km rocznie głównie po trasie i trochę po lasach oraz polnych drogach (trochę jak geodeta). W miarę ok prześwit, napęd 4x4 oraz wytrzymałe (oczywiście jak się dba) silniki potrafiące robić duże przebiegi, co skłania mnie do przemyśleń że to bardzo fajne autko. Oglądałem filmiki i poczytałem, że głównie trapi je korozja, ale jak nie będzie tragedii to się o to zadba. Tutaj pojawiają się pytania:

1. Czy są różnice w zawieszeniu między 2.0 a 2.0T ? Wiem że turbo na pewno ma zawieszenie twarde, ale czy twardsze. Da się wysiedzieć 10 godzin w trasie czy raczej plecy odpadają ?

2. Jak jest z prześwitem ? Czytałem, gdzieś że tutaj również są różnice, mianowicie 2.0 ma 20 cm prześwitu a turbo 17 cm prześwitu. Czy to prawda ?

3. Czy tym samochodem w miarę da się po lesie jeździć ? Wiem że to nie jest terenówka :) ale czy trochę błotka już potrafi go wyłączyć z jazdy ?

4. Czy outlandery mają isofixy i da się normalnie przyczepić siedzisko dla dzieci bo wiem że kanapy potrafią być różne i nie wszystkie siedziska wchodzą.

Nie da się ukryć, że bardziej jestem skłonny ku 2.0T aby było trochę frajdy :) , ale nie wiem czy nie jest to zbyt duże poświęcenie w stronę komfortu podróżowania.

Z góry wielkie dzięki za odpowiedź
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 05-08-2020, 13:05   

Tertes napisał/a:

1. Czy są różnice w zawieszeniu między 2.0 a 2.0T ? Wiem że turbo na pewno ma zawieszenie twarde, ale czy twardsze. Da się wysiedzieć 10 godzin w trasie czy raczej plecy odpadają ?


Na seryjnym zawieszeniu da się spokojnie przejechać 1000km bez większego zmęczenia
Tertes napisał/a:

2. Jak jest z prześwitem ? Czytałem, gdzieś że tutaj również są różnice, mianowicie 2.0 ma 20 cm prześwitu a turbo 17 cm prześwitu. Czy to prawda ?


Tak, to prawda, Outek Turbo stoi nieco niżej
Tertes napisał/a:

3. Czy tym samochodem w miarę da się po lesie jeździć ? Wiem że to nie jest terenówka ale czy trochę błotka już potrafi go wyłączyć z jazdy ?


Jeśli nie boisz się uszkodzeń lakieru to oczywiście da się pojeździć po błocie i przez las, pamiętaj jednak, że auto nie ma reduktora
Tertes napisał/a:

4. Czy outlandery mają isofixy i da się normalnie przyczepić siedzisko dla dzieci bo wiem że kanapy potrafią być różne i nie wszystkie siedziska wchodzą.


Tak, jest isofix na tylnej kanapie
Tertes napisał/a:

Nie da się ukryć, że bardziej jestem skłonny ku 2.0T aby było trochę frajdy , ale nie wiem czy nie jest to zbyt duże poświęcenie w stronę komfortu podróżowania.

Nie spodziewaj się komfortu jak w mercedesie, czy nawet oplu. Jest dość sztywno, ale dzięki temu ta wysoka buda nie podpiera się lusterkami w zakrętach
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
luk2501 
Forumowicz

Auto: outlander I 2,0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Paź 2016
Posty: 175
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 05-08-2020, 22:43   

Robiłem już swoim nie jednokrotnie trasy dłuższe niz 1000 km i nie ma problemu z dobraniem wygodnej pozycji za kierownicą, prędkość jaką ja utrzymuję na autostradzie na takich trasach to ok 150 km/h no jest w tedy głośno ale da się wytrzymać. Jeżeli chodzi o błoto to daje radę ale bez szaleństw w las szkoda lakieru bo jest bardzo delikatny.
 
 
desti 
Forumowicz

Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 327
Skąd: Chojnice
Wysłany: 06-08-2020, 07:33   

Co do jazdy po lesie na koleinach bardzo przeszkadza miska olejowa która wystaje 2 cm niżej od wózka. Kolejny mankament to wydech, katalizator wystaje dobre 5 cm poniżej poziomu podłogi. Tak to przez błoto sobie radzi przejechać.
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 06-08-2020, 08:10   

co do jazdy po błocie to najbardziej przeszkadza sprzęgło- łatwo go spalić i zwykłe opony
 
 
 
Tertes 
Nowy Forumowicz

Auto: Szukam
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2020
Posty: 5
Skąd: Toruń
Wysłany: 06-08-2020, 09:41   

Czyli ten prześwit 17 cm w turbo to jednak 12 cm z uwagi na katalizator ? Wydaje się bardzo mało i łatwo coś urwać.
 
 
Fighter001 
Forumowicz

Auto: Colt CZC Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Wysłany: 06-08-2020, 10:28   

Na takie przebiegi wybrałbym O2 w dieslu, sprawdzony motor VW z małym spalaniem (oczywiście też ma swoje bolączki). Outlander turbo pali dużo i przy takim przebiegu rocznym odczujesz to. Po lesie da się jeździć ale nie jest to Pajero i byle kałuża z błotem z jednej strony może cię zatrzymać, ale z drugiej strony można jechać w trasę jak normalnym kombi. Jak dla mnie to 4wd nie jest w teren a na trudne warunki atmosferyczne na asfalcie.
 
 
Tertes 
Nowy Forumowicz

Auto: Szukam
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2020
Posty: 5
Skąd: Toruń
Wysłany: 06-08-2020, 10:45   

Jakoś diesle do mnie nie da się ukryć nie przemawiają z uwagi na drogie awarie przy samochodach używanych jak np. wtryski czy koła dwumasowe. Zastanawiałem się jeszcze nad nissanem qashqai 2.0, ale szczerze i tak on pali 9-10 litrów benzyny, a ma średni silnik do gazu ponieważ jest regulacja zaworów szklankami, nie wspominając o dość bezpłciowym wyglądzie (kwestia gustu).
 
 
desti 
Forumowicz

Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 327
Skąd: Chojnice
Wysłany: 06-08-2020, 16:04   

Nissan Qashqai 2.0 benzyna mam polifta z napędami i właściwości terenowe ma o wiele lepsze nie wystaje miska i nie przeszkadza wydech. Co do spalania u mnie średnio jest poniżej 8l a nie zamulam go.W trasie udało mi się zejść do 6,9 przy prędkościach 110km/h. Silnik wymaga jedynie lubryfikacji. Komfort jazdy o wiele wyższy nie czuć każdego łączenia asfaltu. Prześwit ok 20-21 cm bo jest spora różnica między O1T a tym. Dodatkowo masz możliwość zblokowania napędów. To mój jeden z 3 samochodów więc nie robię bóg wie jakich przebiegów. W teren używam przeważnie albo Terrano2 albo G-class.
 
 
luk2501 
Forumowicz

Auto: outlander I 2,0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Paź 2016
Posty: 175
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 06-08-2020, 23:04   

Kolega radek79 dobrze pisze sprzęgło łatwo spalić nawet przy nie umiejętnym ruszaniu na asfalcie a co dopiero w błocie. A koszt sprzęgła jest wysoki. Subaru forester 2,0 ma dodatkowo reduktor który pomaga w teranie i chroni sprzęgło przed spaleniem. Może by spojrzeć na forestera 2 generacji. Mam nadzieję że mnie nie zjedzą koledzy z forum że polecam Subaru. :
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 622
Skąd: z nienacka
Wysłany: 07-08-2020, 10:08   Re: 2.0T a 2.0 pytań kilka

Tertes napisał/a:
Cześć zastanawiam się nad zakupem Outlandera

Witamy :mrgreen:

Tertes napisał/a:
z uwagi na moją pracę robię średnio 60-70 tys. km rocznie

Dużo :shock: Bierz pod uwagę, że kupisz auto z przebiegiem 200-300k km. Wiem, że przebiegiem się nie jeździ, ale jesli przez te 200-300k km ktoś "wymieniał tylko klocki i olej", to przygotuj się na wydatki.

Tertes napisał/a:
głównie po trasie i trochę po lasach oraz polnych drogach (trochę jak geodeta)

W trasie będzie Ci doskwierać brak 6 biegu. Przy prędkościach autostradowych masz 3500-4000 obrotów. Na butli gazu zrobisz 270 -> 320 km (autostrada -> spokojny mix).
Po lesie daję radę pomykać. Choć nie wypuszczam się w ciężkie tereny, leśne drogi po prostu. W rajdzie SUVów Terenwizji raczej bym nie startował, tym bardziej, że komplet sprzęgła to 1500 za same części :)

Tertes napisał/a:
i po głowie mi chodzi czy jest to na pewno pojazd dla mnie

Jeśli dobrze przemyślisz swoją decyzję i jesteś świadom wszelkich konsekwencji, to być może tak. Generalnie ja swojego outlandera uwielbiam i jednocześnie nienawidzę. Dlatego jestem raczej sceptykiem i jesli ma to być twoje jedyne auto, służyć jako zawsze niezawodny środek transportu i zrobić dużo kilometrów, to naszykuj się na doprowadzenie tego auta od razu do całkowitego porządku po zaniedbaniach poprzednich właścicieli, albo idź do salonu Dacii po Dustera w dieslu. Na Outka dobrze jest mieć zarezerowane 40k zł. Na wypadek, jakbyś znalazł jakieś niespodzianki.
 
 
Tertes 
Nowy Forumowicz

Auto: Szukam
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2020
Posty: 5
Skąd: Toruń
Wysłany: 07-08-2020, 11:00   

Wielkie dzięki za odpowiedzi :)

Po autostradach raczej szybko nie jeżdżę osiągając prędkość 120 km :) , ale przydałoby się trochę mocy do wyprzedzania i ogólnego sprawnego poruszania się. Domyślam się, że niestety wydatki po drodze będą i to od razu po zakupie, aby samochód wytrzymał swoje przebiegi. Jeżdżę po terenie całej Polski - jednego dnia jestem w Gdańsku, drugiego w Krakowie a trzeciego w Łomży ;) (taki przykład). Jestem dużym zwolennikiem gazu stąd zawsze poszukuje samochodu z silnikiem benzynowym który nadaje się do zagazowania z hydrauliką. Forester niestety mam wrażenie, że większość mechaników się go przestraszy i nie ogarnie (choć z outlanderem może być podobna sytuacja :) ) a na dodatek drogie części i silnik z regulacją. Dzisiaj jeżdżę skodą octavią :D w gazie i tak jak jest to samochód strasznie nudny, ale bardzo niezawodny przejechałem nim ponad 400 tys. i zasadniczo nie miałem większych problemów.
 
 
Fighter001 
Forumowicz

Auto: Colt CZC Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-08-2020, 12:42   

Outlander turbo gaz lubi i nie jest bardzo wybredny co do instalacji, niestety po Octavi możesz być zaskoczony jak droga jest eksploatacja Outlandera, to co jest na rynku ma już przebiegi ok 300 000 i zaczynają się nie standardowe wymiany. Np. wał, tylny most, jakiś zbiornik paliwa czy wlew. Mimo wszystko ja bym kupił jeszcze raz bo to fajne auto, dobrze się prowadzi i daje frajdę z jazdy nawet z tymi marnymi 200 koniami w serii.
 
 
nahar 
Forumowicz


Auto: Skoda Superb II FL 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Maj 2017
Posty: 126
Skąd: Targówek
Wysłany: 08-08-2020, 08:37   

Cześć,

ja jeżdżę głównie po trasach i O1T to auto na trasy. Brak 6 jest problemem, ale dla mnie mniejszym bo jak jedziesz przepisowo (140-150 km/h na liczniku) to masz maksymalny moment do dyspozycji od ręki. Awaryjny manewr czy coś - but w podłogę i od razu wciska Cię w fotel. Teren - odradzam. Szczególnie mokra trawa. Ja sobie zaraz po kupieniu trochę pojeździłem - ale nie po szutrze tylko faktycznie w terenie (koleiny trawsko, błoto, rzeka).

Chyba, że kupisz sobie 16" koła i jakieś A/T to wtedy tak.

Możesz rozważyć O1 jest wyższe i chyba trudniej spalić sprzęgło.
 
 
desti 
Forumowicz

Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 327
Skąd: Chojnice
Wysłany: 08-08-2020, 10:07   

Co do subaru jeżeli kupisz forestera 2 od 2002-05 ten z silnikiem 122km tam regulacja nie wymaga wyciągania silnika. Masz prosty reduktor w manualnej skrzyni biegów. Ale biorąc pod uwagę twoje przebiegi pomyślał bym o Suzuki SX4 1.6 120km zmieścisz się w 8l gazu i 100kkm nie wymaga regulacji luzów zaworowych. Lub jak potrzebujesz ciut większego auta to Dacie Duster 1.6 benzynę są nawet z fabrycznym LPG . Diesla omijaj chyba że stać ciebie na nowszego.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.