 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[E33A 2.0] no i pękł pasek rozrządu... |
Autor |
Wiadomość |
kscman [Usunięty]
|
Wysłany: 29-05-2007, 20:47 [E33A 2.0] no i pękł pasek rozrządu...
|
|
|
ehh pisze bo czekam na wasze wsparcie, bo oszczedzilem troche grosza i tak myslalem czy przemalowac,
czy stuningowac silnik,
a tymczasem pasek pekl przez napinacz bo nie byl zmieniany poltora roku temu przez poprzedniego wlasciciela przy zmianie paska (przez cene wysoką wtedy),no i hop,
Jak poszedłem do JC auto to cennik wszystkiego 970zł...
i wiem juz na co oszczedzony grosz pojdzie, oczywiscie jezeli nie trzeba bedzie jeszcze glowicy spawac, to moze przemaluje choc dolne te pokrywki na drzwi i zderzaki ,
wszystkiego w czwartek sie dowiem na 100%.
ps, czemu ten napinacz dalej taki dorgi....350zł , ehh no i napewno dojdzie komputer do tego wszystkiego bo juz teraz planowałem go zmieniac, bo nie chce zbytnio na benzynie chodzić
i 2 tyg bez Galantcika,
życie... |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 29-05-2007, 21:19
|
|
|
A jaki pasek miałeś założony? |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
kscman [Usunięty]
|
Wysłany: 29-05-2007, 22:04
|
|
|
MItsushibu, czyli chyba jednak porządny? |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-05-2007, 23:25
|
|
|
kscman, mi za bety do rozrządu ( paski, rolki, napinacz, simeringi, uszczelkę pod pokrywe zaworów, pompe wody) powiedzieli około 800 zł na dobrych zamiennikach (rolki + napinacz GMB, pasek GATES lub MITSUBOSHI) . Mamy taki sam silnik tak że i do Ciebie bedzie tyle samo. Wyśle Ci na PW namiar na sklep i napisze co i jak. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
cy_cek [Usunięty]
|
Wysłany: 29-05-2007, 23:48
|
|
|
Proponuję skontaktować się z Japaneze (Marekiem z Łodzi). On posiada wszystkie części do tego silnika i w bardzo dobrych cenach. Brałem od niego kompletny rorząd, już dokładnie nie pamiętam ile kosztował ale coś koło 1000 zł z nową pompą wody.
Jaki masz przebieg? Bo pompę wymieniamy co 2 paski. Napinacz tyle kosztuje. Jeszcze dorższy jest do silnika 7 bolt. Ty zapewne nasz 6 blot.
Dobrze zrobiony rorząd w 4g63 DOHC powinien bez problemu przy normalnym użytkowaniu wytrzymać 80 000 km. W kompletnym rozrządzie zawiera się także komplet simmeringów.
Po pęknięciu paska głowica pewnie jest do kompletnego remontu. Nie chcę Cię martwić czy nie będzie nadawać się na kosz
Posiadam taką głowicę w które poszedł pasek. Silnik ten jest bardzo mocno kolizyjny i każda taka akcja bardzo boli. AŁAA !!!
W tej głowicy urwały się zawory na 1 i 4 garze. 2 i 3 mało wiele wygląda. Trzeba by zmienić zaworki i popychacze. Ale wierz mi że nigdy by nie był jej pewny nawet jakby przeszła sprawdzanie na szlifierni. Zawsze może pękną. Napewno nigdy bym jej nie założył. Więc wydaje mi się iż czeka Cię wydanie tych oszczędności na silnik, a nie wiem czy nie zabraknie.
Powodzenia w naprawie i daj znać o efektach.
P.S. Nie bardzo rozumiem co to znaczy chodził słabo na benzynie? Te auta nie chodzą słabo na benzynie, wręcz przeciwnie zap.... |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-05-2007, 23:54
|
|
|
cy_cek napisał/a: | Proponuję skontaktować się z Japaneze (Marekiem z Łodzi). |
cy_cek napisał/a: | nie pamiętam ile kosztował ale coś koło 1000 zł z nową pompą wody. |
Marek mi powiedział za rozrząd 700zł oczywiście z pompą, ale nazwy producentów części słyszałem po raz pierwszy, w KRK mam sprzedawce części który nam MM daje dobre rabaty i wole dożucić 100 zł i mieć GMB i MITSUBOSHI, z mojej strony mowa tu cały czas o kpl z pompą I do tego odpadają koszty przesyłki i pozatym mam na drugi dzień najpóźniej. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-05-2007, 08:55
|
|
|
ale jesli strzelil mu pasek rozrządu to pompa wody nie będzie pierwszorzędnym zakupem - prędzej zawory |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 30-05-2007, 10:01
|
|
|
jak strzelil pasek, to trzeba niestety silnik rozebrac - od tego trzeba zaczac
bo do konca nie wiadomo, jak wygladaja bebechy - pamietam, jak Shovel zdjal tylko glowice, naprawil ja i myslal, ze to juz koniec - tylko zaczal mu dziwnie znikac olej - po ponownym rozkreceniu okazalo sie, ze w denku tloka jest dziura... wczesniej wygladalo tylko na delikatne podciecie
trzeba sprawdzic korbowody, tloki, zawory i dopiero wtedy mozna zaczac zamawiac czesci (notabene tych z JC nie polecam - chyba, ze to porzadne produkty polecane na forum) |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-05-2007, 11:18
|
|
|
adams12 napisał/a: | ale jesli strzelil mu pasek rozrządu to pompa wody nie będzie pierwszorzędnym zakupem - prędzej zawory |
... jasne, tylko przy takich wydatkach 100 już nie robi różnicy a po co za chwilę robić to od nowa. Raz już zaoszczędził na napinaczu
Krzyzak napisał/a: | jak strzelil pasek, to trzeba niestety silnik rozebrac - od tego trzeba zaczac |
.. to raczej już jasna sprawa, znam przypadki gdzie nawet skrzywiło korbowód..... |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
cy_cek [Usunięty]
|
Wysłany: 30-05-2007, 11:34
|
|
|
Adaho_krak napisał/a: | ... jasne, tylko przy takich wydatkach 100 już nie robi różnicy a po co za chwilę robić to od nowa. Raz już zaoszczędził na napinaczu |
Pompę jak najbardziej polecam wymienić a nawet jest to obowiązek. Nie chcesz aby za 1000 km okazało się że ona padła. Znów trzeba płacić za robotę i strata czasu. Najgorzej jak pójdzie gdzieś daleko poza domem w trasie. A mamy lato i bardzo wysokie temperatury. Pompa nieźle dostaje w kość.
Nie ma co oszczędzać na rozrządzie. Jak już wymienić po strzale to cały kompletny ze wszsytkimi gadżetami. Nie ma co oszczędzać na częściach. Nie polecam JC ponieważ za kilka tysięcy km możesz mieć podobną przygodę. Polecam części od Marka (Japaneze). U niego wszystko jest dostępne, jak nie ma to szyko załatwia. Paczka także szybko leci. Nie trwa to długo. |
|
|
|
 |
kscman [Usunięty]
|
Wysłany: 30-05-2007, 15:35
|
|
|
a co macie do JC auto? myslalem ze to sklep z bardzo dobrymi czesciami...?
SILnik bedzie z tego co wiem jutro rozebrany i dokladnie obejrzany wiec zdam relacje co i jak,
na ten moment wiem ze musze kupic napewno zawory,
uszczelki
uszczelniacze
pasek balansowy
no i zestaw rozrządowy
i teraz od was wiem ze Pompa jak to wydatek rzedu 100 to apewno kupie,
mam nadzieje ze tloki ok bedą,
oraz ze nie trzeba bedzie spawac glowicy oco martwi sie moj mechanik,
ps. nie ja zaoszczedzilem na napinaczu tylko wczesniejszy wlasciciel kolega moj;)
dzieki wam z gory |
|
|
|
 |
Wook@sH
Mitsumaniak

Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 432 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 30-05-2007, 15:39
|
|
|
Współczuję, ja miałem też krach z paskiem i straciłem pół roku czasu i drugie tyle kasy co za auto. Zaczelo sie od tego ze wymieniłem rozrząd, nie pomogło, rozebrałem głowicę - została wyremontowana, po czym zaczął dymić silnik. poźniej był remont generalny silnika i dalej dymił, a na koniec wymieniłem cała głowicę na inna i juz jest od tygodnia ok. :/
Ale nie zycze innym tego co ja przechodziłem z tym autem. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 30-05-2007, 16:02
|
|
|
kscman napisał/a: | a co macie do JC auto? myslalem ze to sklep z bardzo dobrymi czesciami...? |
to, ze niektore czesci maja porzadne i japonskie a niektore podlej jakosci robione niewiadomo gdzie i niewiadomo z czego - przykladem niech bedzie:
- zwykle pierscienie JC robione w chinach kontra np. pierscienie Goetze
- uszczelniacze zaworow (i w ogole uszczelki) robione z sadzy zamiast gumy, ktore ciekna natychmiast po zalozeniu, kontra uszczelki np. KP czy Elring, ktore sa dobre (i tak guma najlepsza jest oryginalna)
- paski itp. - mozesz tam kupic syf typu bosch czy gates i mozesz kupic dobre paski sun czy mitsuboshi
- lozyska polskie, ktore nie sa najgorsze jakosciowo, ale o niebo lepsze sa Koyo czy SKF
- filtry - sa syfy typu filtron i sa przyzwoite jak Knecht czy Maxx
- sworznie - niektore nawet nie pasuja do wahacza a niektore (np. 555) sa przyzwoite
ale nie wiadomo, na co trafisz, wiec trzeba tam ostroznie dobierac czesci...
takich przykladow sa setki i mozna by w nieskonczonosc |
Ostatnio zmieniony przez Krzyzak 30-05-2007, 16:29, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
cy_cek [Usunięty]
|
Wysłany: 30-05-2007, 16:16
|
|
|
Wook@sH napisał/a: | po czym zaczął dymić silnik. poźniej był remont generalny silnika i dalej dymił, a na koniec wymieniłem cała głowicę na inna i juz jest od tygodnia ok. :/
Ale nie zycze innym tego co ja przechodziłem z tym autem. |
Po takiej akcji często się zdarza że głowica pęka. Może mieć mikropęknięcie, którego nikt nie zauważy. Dopiero w aucie okazuje się iż jest niedobrze. I znów uszczelką potrzebna i kupa kasy na robotę. Najlepiej oddać do profesjonalnego zakładu a tam sprawdzą szczelność i ocenią.
kscman, napewno potrzebuje do remontu zaworów i prowadnic. pewnie pękły jak nie więcej nie poleciało. Może planowanko jeszcze cię czekać.
JC części kategorycznie odradzam. Mój docisk sprzęgł Japan Cars (szajs pierwsza klasa) wytrzymał niecałe 8000 km. I znów rozbiórka skrzyni i wymiana pełnego komletu. Nawet mocno nie był przegoniony, żadnych strzałów.
A przy tym roboty jestn ie mało |
|
|
|
 |
kscman [Usunięty]
|
Wysłany: 30-05-2007, 17:49
|
|
|
krzyżak dzieki napewno bede starannie dobierał to co kupie i sprawdze firme,
i najwyzej to co pisales jak beda te syfskie uszczelniacze lub uszczelki to gdzie indziej wezme,
ps. Glowice i tak daje do planowania i polerowania,
niechchoć z moich planów początkowych odwalenia auta,silnik wypali i zeby mi sie go udało polepszyc troche:)
..smiech smiechem jak dojdą jeszcze jakies koszty to do nast wyplaty 4 tyg auto postoji..
no ale nie kracze moze choc raz nie bede miał pecha, |
|
|
|
 |
|
|