Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CSx Ogólne] Brak mocy po rozgrzaniu.
Autor Wiadomość
Jullas 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer VII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sie 2020
Posty: 3
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 23-08-2020, 12:26   [CSx Ogólne] Brak mocy po rozgrzaniu.

Jako nowy użytkownik forum witam wszystkich. Od około miesiąca Lancer zaczął tracić moc. Na zimnym silniku wszystko jest jak najbardziej w porządku. Po rozgrzaniu silnik zaczyna przerywać (między 1000-2800 rpm) oraz nie ma ma mocy. Po dłuższym postoju np na światłach w ciepłe dni ciężko w ogóle ruszyć. Lancer zachowuje się tak samo na PB i LPG. Auto kupiłem z przebiegiem 275 tyś w tym momencie jest 305 tyś km przebiegu (cały czas jeżdżę na gazie nigdy nie miałem z nim żadnych problemów). Zauważyłem, że wskaźnik temperatury nigdy nie osiągał połowy zakresu jak we większości aut (zatrzymywał się na 1/4 skali). Niezależnie od temperatury na zewnątrz wskazania są takie same. Nigdy też nie słyszałem, żeby chłodnica się sama z siebie włączyła (nie dogrzewa się?). Kilka razy podczas dłuższej trasy wyskoczył Check engine (P0420
Catalytic converter system, bank 1 - efficiency below threshold). Wykasowałem ELM'em. Wyczytałem, że jest to błąd związany z sondą lambda więc zdjąłem kostkę z sondy na kolektorze wydechowym i trochę pojeździłem. Ku mojemu zdziwieniu nie wyskoczył żaden błąd. Czy komputer po odłączeniu sondy powinien od razu wyświetlić błąd i czy takie zachowanie może wskazywać na zastosowanie emulatora sondy przez gazowników ? Dodam, że Lancer podjada olej (rozsądne ilości przy takim przebiegu) oraz po dłuższym przestoju ciężko mu odpalić podejrzewam uszczelniacze zaworowe lecz przy odpaleniu nie dymi. Z góry dziękuje za jakiekolwiek sugestie.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 23-08-2020, 13:28   

Ja bym się przyjrzał elektryce: przewody WN, świece, fajki i cewki.
Co do błędu kata to sprawdź: pracę sond, spaliny na skp i ewentualnie załóż emulator.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Wyczajus 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2020
Posty: 84
Skąd: Słupsk
Wysłany: 28-08-2020, 17:04   

sprawdz sonde lambda przed katalizatorem, odlacz ja i pojezdzij zobacz czy pomogło
 
 
Jullas 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer VII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sie 2020
Posty: 3
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 30-08-2020, 13:53   

Odnośnie przerywania i braku mocy problem został rozwiązany. Tak jak sugerował Bizi78 sprawdziłem cały układ zapłonowy i ku mojemu zdziwieniu świeca na 1 i 2 cylindrze była nie do końca dokręcona po dokręceniu dynamometrykiem moc wróciła do normy i już nie szarpie. Dodam że świece sam wymieniałem po zakupie auta i też dokręcałem kluczem a nie "z ręki". Jeżeli ktoś miał podobny problem polecam przejrzeć cały układ zapłonowy.
 
 
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 369
Skąd: z PL
Wysłany: 31-08-2020, 10:27   

Dobrze ze wróciło to normy z mocą auta, przy okazji dopisz jakie ustawienia na kluczu do dokręcania świec użyłeś, przyda się jak ktoś będzie miał podobny problem.
Co do błędu P0420 to dotyczy raczej drugiej sondy, która znajduje się pod podwoziem. Znany błąd w naszych misiach.
_________________
Go MitsuGo
 
 
Jullas 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer VII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sie 2020
Posty: 3
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 02-09-2020, 20:59   

Nie znalazłem fabrycznych wartości z którą powinny być dokręcone świece w tym silniku więc poszukałem uśrednionych wartości i dokręciłem świece z momentem ~ 26Nm. Zrobiłem już 2k kilometrów i nie zauważyłem żadnych problemów (1k km z przyczepką). Odnośnie błędu P0420 na razie cisza. Prawdopodobnie tak jak piszę MitsuGo problem będzie po stronie drugiej sondy za katem czyli albo wymiana lambdy albo kat skończył swój żywot.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 02-09-2020, 21:32   

Jullas napisał/a:
Nie znalazłem fabrycznych wartości z którą powinny być dokręcone świece w tym silniku

Silnik 4G18 25+-5Nm.
Silnik 4G63 25+-4Nm.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.