Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
nierówna praca silnika 2.0 136kM i błędy P0301 i P0420
Autor Wiadomość
adamo38 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2020
Posty: 4
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 28-08-2020, 17:49   nierówna praca silnika 2.0 136kM i błędy P0301 i P0420

Witam serdecznie! Jestem posiadaczem Outlandera 2.0 100kW 4WD z 2003 roku.
Mój problem polega na tym ,że raz z samochodem nic się nie dzieje a, a niekiedy potrafi " kuleć jakby na 3 cylindry" przy czym nie ma mocy.Kolejnego dnia znów jest dobrze i tak w kółko.Na gazie i benzynie to samo. Spalanie wzrosło do 12.5 l a zawssze miałem na wyswietlaczu 10.9-11.2(80% trasy jeżdżę około 120km dziennie). Nie wiem co jest grane. Pomóżcie!!!
Nadmienię ,że układ zapłonowy cały nowy(cewki, przewody, świece NGK)

[ Dodano: 28-08-2020, 17:53 ]
Aha i po podpięciu pod komputer pokazują się błędy P0301 oraz P0420. Po skasowaniu ciągle wracają szczególnie ten P0301
 
 
heer75 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0+Vialle LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 242
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 28-08-2020, 22:22   

Sprawdź ciśnienie na cylindrach.
Może nie trzyma na którymś. Tym bardziej, że masz konkretnie te błędy..
A spalanie wg wyświetlacza to jest raczej "kolekcjonerskie":,-)
Na LPG zwłaszcza. Zatem jak miałeś 11 a jest 12-13 to tyle ci pali właśnie. I nic w tym dziwnego. Dla porównania, Outlander 3 z cvt, benzyna..wciąga mi od 10l (bez korków) do 14 w mieście. To normalne spalanie dla podobnego gabarytu.
_________________

 
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 29-08-2020, 20:02   

Jeżeli na gazie i benzynie masz to samo czyli wypadanie zapłonu na 1 cylindrze to znaczy że problem dotyczy układu elektrycznego. Nie chcę wyrokować ale NGK to nie jakiś wyznacznik jakości. Zwłaszcza wyroby made in france. Przyjrzyj się pierwszemu cylindrowi od rozrządu, czasem były problemy z kablami i słabym stykiem bo fajki nie wchodziły jak trzeba. Jeżeli chodzi o kable to liderem jest magnecor, to w zasadzie pewniaki.

Co do p0420 to katalizator woła o inspekcję. Sprawę załatwi emulator 2 sondy lambda.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
adamo38 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2020
Posty: 4
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 30-08-2020, 09:12   

Jesli chodzi o ten emulator to jaki i gdzie to mogę kupić. Możesz mi coś podrzucić?(link)
 
 
luk2501 
Forumowicz

Auto: outlander I 2,0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Paź 2016
Posty: 175
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 30-08-2020, 09:43   

Może być prosty lub kątowy jest tam dużo miejsca ale pewniakiem będzie kątowy.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 30-08-2020, 12:05   

adamo38,

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=92481&postdays=0&postorder=asc&start=0
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
adamo38 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2020
Posty: 4
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 31-08-2020, 19:47   

Emulator zamówiony. Dam znać za 2 dni czy to pomogło. Będzie ten kątowy.

[ Dodano: 06-09-2020, 11:34 ]
Emulator drugiej sondy założony(ten kątowy) i spełnia swoją rolę. Nie ma już dławienia i Misiek jedzie normalnie. Porada okazała się trafna. A co do wypadania zapłonu na cylindrze 1 to chyba czeka mnie robota głowicy gdyż jakieś słabe ciśnienie na tym cylindrze 1 -tylko 7 jest a na pozostałych 2-10, 3-8.5, a na 4 jest 11. Myslę, że chodzi o zawory. Już ładnych kilka lat na gazie jeździ a więc zużycie napewno już jest.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 821 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20979
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 06-09-2020, 12:54   

Zaworów się nie reguluje bo siedzą tam hydropopychacze.
Co do ciśnienia to możliwe, że gdzieś wydmuchało uszczelkę lub zapiekły się pierścienie.
Tak czy siak pewnie czapka do zdjęcia :? .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Rander 
Forumowicz

Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 367
Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
Wysłany: 06-09-2020, 14:51   

adamo38 napisał/a:
(...) A co do wypadania zapłonu na cylindrze 1 to chyba czeka mnie robota głowicy gdyż jakieś słabe ciśnienie na tym cylindrze 1 -tylko 7 jest a na pozostałych 2-10, 3-8.5, a na 4 jest 11. (...)


Nie chyba, tylko na pewno. Przyjmuje się różnicę ciśnienia w granicach do kilku, góra kilkunastu procent.
Trzeba sprawdzić zawory, uszczelkę, pierścienie.

Jeśli silnik jeździł z tak dużymi różnicami, to dobrze było by jeszcze sprawdzić lub wymienić panewki oraz sprawdzić olej silnikowy na obecność opiłków.
_________________
Pozdrawiam.

Adam.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 06-09-2020, 15:29   

Zawsze zalecam najtańsze i najprostsze rozwiązania ale jeżeli pomiar ciśnienia tak wyszedł to wiadomo dlaczego jest czek. Jak naprawisz silnik to zrób dokładny przegląd instalacji LPG. Trzeba wykluczyć ewentualny brak wydajności na 1 cylidrze żeby nie było powtórki.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
adamo38 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2020
Posty: 4
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 11-09-2020, 09:23   

instalacja lpg 5generacji i po serwisie. Olej wymieniony i sprawdzony na te opiłki. Wszystko wpożądku jest : - żadnych ubytków od wymiany do wymiany (zmieniam co 10tys. 5w40), -żadnego dymienia ani nic niepokojącego w silniku poza jak napisałem wypadaniem zapłonu na cylindrze 1 nie ma. Za miesiąc będzie zrobiona ta głowica oraz nowy rozrząd do tego i wtedy napiszę.Autko już 8 lat na gazie to możliwe że zawory trzeba zrobić
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.