nierówna praca silnika 2.0 136kM i błędy P0301 i P0420 |
Autor |
Wiadomość |
adamo38
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2020 Posty: 4 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 28-08-2020, 17:49 nierówna praca silnika 2.0 136kM i błędy P0301 i P0420
|
|
|
Witam serdecznie! Jestem posiadaczem Outlandera 2.0 100kW 4WD z 2003 roku.
Mój problem polega na tym ,że raz z samochodem nic się nie dzieje a, a niekiedy potrafi " kuleć jakby na 3 cylindry" przy czym nie ma mocy.Kolejnego dnia znów jest dobrze i tak w kółko.Na gazie i benzynie to samo. Spalanie wzrosło do 12.5 l a zawssze miałem na wyswietlaczu 10.9-11.2(80% trasy jeżdżę około 120km dziennie). Nie wiem co jest grane. Pomóżcie!!!
Nadmienię ,że układ zapłonowy cały nowy(cewki, przewody, świece NGK)
[ Dodano: 28-08-2020, 17:53 ]
Aha i po podpięciu pod komputer pokazują się błędy P0301 oraz P0420. Po skasowaniu ciągle wracają szczególnie ten P0301 |
|
|
|
 |
heer75
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0+Vialle LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 242 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 28-08-2020, 22:22
|
|
|
Sprawdź ciśnienie na cylindrach.
Może nie trzyma na którymś. Tym bardziej, że masz konkretnie te błędy..
A spalanie wg wyświetlacza to jest raczej "kolekcjonerskie":,-)
Na LPG zwłaszcza. Zatem jak miałeś 11 a jest 12-13 to tyle ci pali właśnie. I nic w tym dziwnego. Dla porównania, Outlander 3 z cvt, benzyna..wciąga mi od 10l (bez korków) do 14 w mieście. To normalne spalanie dla podobnego gabarytu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 29-08-2020, 20:02
|
|
|
Jeżeli na gazie i benzynie masz to samo czyli wypadanie zapłonu na 1 cylindrze to znaczy że problem dotyczy układu elektrycznego. Nie chcę wyrokować ale NGK to nie jakiś wyznacznik jakości. Zwłaszcza wyroby made in france. Przyjrzyj się pierwszemu cylindrowi od rozrządu, czasem były problemy z kablami i słabym stykiem bo fajki nie wchodziły jak trzeba. Jeżeli chodzi o kable to liderem jest magnecor, to w zasadzie pewniaki.
Co do p0420 to katalizator woła o inspekcję. Sprawę załatwi emulator 2 sondy lambda. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
adamo38
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2020 Posty: 4 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 30-08-2020, 09:12
|
|
|
Jesli chodzi o ten emulator to jaki i gdzie to mogę kupić. Możesz mi coś podrzucić?(link) |
|
|
|
 |
luk2501
Forumowicz
Auto: outlander I 2,0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Paź 2016 Posty: 175 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 30-08-2020, 09:43
|
|
|
Może być prosty lub kątowy jest tam dużo miejsca ale pewniakiem będzie kątowy. |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
|
|
|
 |
adamo38
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2020 Posty: 4 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 31-08-2020, 19:47
|
|
|
Emulator zamówiony. Dam znać za 2 dni czy to pomogło. Będzie ten kątowy.
[ Dodano: 06-09-2020, 11:34 ]
Emulator drugiej sondy założony(ten kątowy) i spełnia swoją rolę. Nie ma już dławienia i Misiek jedzie normalnie. Porada okazała się trafna. A co do wypadania zapłonu na cylindrze 1 to chyba czeka mnie robota głowicy gdyż jakieś słabe ciśnienie na tym cylindrze 1 -tylko 7 jest a na pozostałych 2-10, 3-8.5, a na 4 jest 11. Myslę, że chodzi o zawory. Już ładnych kilka lat na gazie jeździ a więc zużycie napewno już jest. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 821 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20979 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 06-09-2020, 12:54
|
|
|
Zaworów się nie reguluje bo siedzą tam hydropopychacze.
Co do ciśnienia to możliwe, że gdzieś wydmuchało uszczelkę lub zapiekły się pierścienie.
Tak czy siak pewnie czapka do zdjęcia . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Rander
Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 367 Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
|
Wysłany: 06-09-2020, 14:51
|
|
|
adamo38 napisał/a: | (...) A co do wypadania zapłonu na cylindrze 1 to chyba czeka mnie robota głowicy gdyż jakieś słabe ciśnienie na tym cylindrze 1 -tylko 7 jest a na pozostałych 2-10, 3-8.5, a na 4 jest 11. (...) |
Nie chyba, tylko na pewno. Przyjmuje się różnicę ciśnienia w granicach do kilku, góra kilkunastu procent.
Trzeba sprawdzić zawory, uszczelkę, pierścienie.
Jeśli silnik jeździł z tak dużymi różnicami, to dobrze było by jeszcze sprawdzić lub wymienić panewki oraz sprawdzić olej silnikowy na obecność opiłków. |
_________________ Pozdrawiam.
Adam. |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 06-09-2020, 15:29
|
|
|
Zawsze zalecam najtańsze i najprostsze rozwiązania ale jeżeli pomiar ciśnienia tak wyszedł to wiadomo dlaczego jest czek. Jak naprawisz silnik to zrób dokładny przegląd instalacji LPG. Trzeba wykluczyć ewentualny brak wydajności na 1 cylidrze żeby nie było powtórki. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
adamo38
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2020 Posty: 4 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 11-09-2020, 09:23
|
|
|
instalacja lpg 5generacji i po serwisie. Olej wymieniony i sprawdzony na te opiłki. Wszystko wpożądku jest : - żadnych ubytków od wymiany do wymiany (zmieniam co 10tys. 5w40), -żadnego dymienia ani nic niepokojącego w silniku poza jak napisałem wypadaniem zapłonu na cylindrze 1 nie ma. Za miesiąc będzie zrobiona ta głowica oraz nowy rozrząd do tego i wtedy napiszę.Autko już 8 lat na gazie to możliwe że zawory trzeba zrobić |
|
|
|
 |
|