 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
wentylator nawiewu |
Autor |
Wiadomość |
dabramczuk
Forumowicz
Auto: Pajero/2011/manual/3.2DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2019 Posty: 32 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-09-2020, 22:53 wentylator nawiewu
|
|
|
i nastał nowy problem z nowym miśkiem, którego nie rozumiem a może to norma w Pajero IV
przez kilka dni tylko przy skręcie w lewo słychać było wyraźny odgłos "szorowania" . Sparwdziłem całe nadkole łącznie ze zdjęciem koła i nic nie znalazłem.
Potem słyszałem "syczenie" albo coś w rodzaju "nawiewu".
Cały czas jeździłem na nawiewie ustawionym na minimum czyli powiedzmy dwie kreski (ledwo słyszalny). Już zaczynałem się do tego przyzwyczajać aż któregoś dnia podczas skrętu wentylator nawiewy działał z większą siłą tak ze dwa razy podczas skrętu w lewo i sytuacja nagle uległa diametralnej zmianie.
Podczas skrętu było jak dawniej czyli nic nie tarło nic nie syczało była cisza ale przestał działać wentylator. Tak całkowicie. Pozostał na jednej kresce i nawet jego podkręcenie na maxa nie powoduje wydawania jakiekolwiek dźwięku. Po prostu nie działa. Padł.
Nie rozumiem związku skrętu w lewo i tego dziwnego dźwięku oraz padnięcia wentylatora.
Taka moja historia. Ktoś miał lub słyszał o podobnym zdarzeniu ????
pozdrawiam i z niecierpliwością czekam na opinie |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-09-2020, 07:12
|
|
|
wymontuj turbinę i sprawdź - nie wiem jak w Pajero, ale z reguły wystarcza zdjęcie schowka a potem turbina to już 3 śrubki i wtyczka do wypięcia
może się ośka zacierała, bo tam nie ma łożyska, lecz ślizg z mosiądzu - skręty powodowały wychylenia ośki i może w jakiejś tam pozycji było mu łatwiej |
|
|
|
 |
dabramczuk
Forumowicz
Auto: Pajero/2011/manual/3.2DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2019 Posty: 32 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-09-2020, 09:17
|
|
|
dzięki. przynajmniej wiem od czego zacząć
A jeszcze pytanie: te elementy są naprawialne czy raczej wymiana całej turbiny? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-09-2020, 11:30
|
|
|
dopiero po demontażu się oceni - ślizg oczywiście da się wymienić, ale pewnie trzeba dorobić u tokarza, na szczęście mosiądz to miękki materiał
wirnik - bo on też może szwankować - pewnie będzie ciężko kupić, trzeba ocenić komutator itd. i tu myślę, że łatwiej cały wentylator kupić
pozostaje kwestia szczotek - te na pewno się da zmienić
zacznij od wyjęcia sprzętu - liczę przez analogię, że nie powinna to być ciężka praca |
|
|
|
 |
dabramczuk
Forumowicz
Auto: Pajero/2011/manual/3.2DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2019 Posty: 32 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-09-2020, 19:48
|
|
|
OK. Dzięki. mam takiego elektryka starej daty - taki silniczek nie będzie dla niego problemem
pozdrawiam |
|
|
|
 |
|
|