 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CY8A 2.0DID] Niebieski dym 1.8 DID 150KM |
Autor |
Wiadomość |
Lukaaszz
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 SB '13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2018 Posty: 33 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 07-10-2020, 11:36 [CY8A 2.0DID] Niebieski dym 1.8 DID 150KM
|
|
|
Cześć,
Nie znalazłem odpowiedniego zagadnienia, więc założę nowy temat. Borykam się ostatnio z niebieskim dymem z wydechu - dzieję się to jak auto wchodzi z wysokich na niskie obroty i potem dostaje znów wysokie. Olej w normie, płyn chłodniczy w normie. Naczytałem się różnych ocen co może być powodem niebieskiego dymu. Wiem, że do serwisu trzeba się udać i nie ma co wróżyć z fusów ale może ktoś już miał podobny problem? Nastawiłbym się mentalnie na koszty. Obecnie autem robię około 25km dziennie z czego 15km duszę go na obwodnicy trójmiejskiej. W wakacje więcej się jeździło, więc nie zauważyłem tego typu objawów. Tankuje V-Power na SHELL, więc paliwo nie jest raczej kiepskiej jakości. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 07-10-2020, 12:17
|
|
|
Lukaaszz napisał/a: | Tankuje V-Power na SHELL, więc paliwo nie jest raczej kiepskiej jakości. |
Zwykły Fuelsave na Shellu vs V-Power - u mnie i u Arka w Smaxie = 15% mniej przejechane na zbiorniku, sprawdzone na kilku zbiornikach i kilku stacjach..... także tego......
Niebieski dym może wydobywać się przy wypalaniu DPFa, więc może masz problem z wypaleniem.... duszenie na obwodnicy nie jest korzystne dla procesu wypalania - najskuteczniej wypala się przy stałej prędkości 100-110 km/h |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Lukaaszz
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 SB '13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2018 Posty: 33 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 07-10-2020, 12:46
|
|
|
Napisałem czym tankuje nie po to, że się przechwalam tylko po to, że nie leje byle gdzie. Wracając do tematu duszenie to w sumie można różnie zrozumieć - miałem na myśli, że jadę szybciej, a nie wolniej. Ile przejechać km tą prędkością 100-100 km/h? Objaw ukazuje się na rozgrzanym silniku. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 07-10-2020, 16:27
|
|
|
Zależy od stopnia zatkania DPFa - ok. 10 min. powinno wystarczyć, ale jak miałem zawalonego konktretnie, to i 20 min. było mało....
Proces wypalania poznasz na chwilowym spalaniu (po odpuszczeniu gazu podczas jazdy ponad 50 km/h chwilowe spalanie nie spada do 0 w czasie wypalania) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|
|