Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1.8 GDI] Gaśnie na wolnych obrotoach
Autor Wiadomość
Nvm123 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2020
Posty: 9
Skąd: zachppom
Wysłany: 15-10-2020, 17:30   [1.8 GDI] Gaśnie na wolnych obrotoach

Witam Panowie,

mam problem z Carismą 1.8 GDI (polfit). Przetrzepałem sporo tematów tu na forum, ale dalej borykam się z moim problemem.
Otóż silnik gaśnie na wolnych obrotach i zaraz po odpaleniu. Żeby go odpalić i np. ruszyć to muszę go od razu trzymać na wyższych obrotach.

Z rzeczy, które zrobiłem to m.in.
- demontaż kolektora wraz z czyszczeniem z nagaru,
- to samo z zaworem EGR, wyczyszczony elegancko z nagaru,
- przepustnica była już czyszczona przez kogoś wcześniej ale od razu wyregulowałem czujnik położenia przepustnicy za pomocą woltomierza (metodę znalazłem tu na forum),
- wymieniłem obydwa filterki w pompie wysokiego ciśnienia,
- ciśnienie niskie zmierzone zegarem wynosi około 3.5bara,
- ciśnienie wysokie po wyregulowaniu śrubką (Torx 20) w regulatorze utrzymuje teraz ok 50 bar,

błedów po podłączeniu komputera brak.

Czasem uda się po przegazowaniu utrzymać równiótko obroty na jałowym ale po zgaszeniu i zapaleniu problem od razu wraca ;/.
 
 
czarter 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2019
Posty: 84
Skąd: Katowice
Wysłany: 24-10-2020, 02:19   

Uwaga ogólna: sterowanie wolnymi obrotami w tym silniku jest trudne dla sterownika, bo wolne obroty pracują w trybie ubogiej mieszanki, a silnik nie posiada sondy szerokopasmowej, wiec komputer zasadniczo nie wie jaki jest skład mieszanki na wolnych obrotach. Podejrzewam, że kalkukuje ją sobie jakoś odpowiednio na podstawie korekt dlugoterminowych wypracowanych przy średnich obciązeniach, bo wtedy silnik pracuje na mieszance stechiometryczbej - LAMBDA = 1. Ale nigdy nie da to takiego efektu jak sonda szerokopasmowa.

Sprawdź dokładnie jak pracuje przepustnica: wizualnie w jakim jest stanie, czy się nie zacina, czy płynnie chodzi, czy się domyka, jak szybko reaguje na gaz.
Sprawdź korekty długoterminowe.
Sprawdź czy nie ma lewego powietrza.
Sprawdź czujnik temperatury silnika.
Sprawdź kompresję.
Sprawdź zawory air-bypass.
Sprawdź przepływomierz.

Opis procedur diagnozy znajdziesz w manualu.
 
 
Nvm123 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2020
Posty: 9
Skąd: zachppom
Wysłany: 25-10-2020, 22:23   

Jak się okazało, poprzedni mechanik założył drugą używkę przepustnicy i niestety nic nie pomogło i teraz próbuję ja rozwiązać problem.
 
 
czarter 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2019
Posty: 84
Skąd: Katowice
Wysłany: 25-10-2020, 22:53   

Mimo wszystko sprawdź czy przepustnica pracuje prawidłowo, bo może problem jest ze sterowaniem, a nie z samą przepustnicą.
Sprawdz też te rzeczy co pisałem.
 
 
Nvm123 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2020
Posty: 9
Skąd: zachppom
Wysłany: 26-10-2020, 08:53   

Tak, przepustnica pracuje prawidłowo. Świece są czarne tak jakby były zalewane, może trzeba przyjrzeć się wtryskom.

Jakie podciśnienie powinno być w tych silnikach? Na pomiarze wychodzi mi ~-0.4.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24315
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-10-2020, 06:50   

Silnik krokowy pomierzony?
 
 
Nvm123 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2020
Posty: 9
Skąd: zachppom
Wysłany: 27-10-2020, 08:18   

Chodzi Ci o czujnik położenia przepustnicy? To tak, pomierzony i ustawiony.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24315
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-10-2020, 08:37   

Nie, TPS to:


silnik krokowy to (np):
 
 
Nvm123 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2020
Posty: 9
Skąd: zachppom
Wysłany: 27-10-2020, 10:36   

Przepustnica jest elektroniczna, nie widzę tu żadnego silniczka krokowego, chyba że zawór egr.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21006
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 27-10-2020, 10:50   

Który rocznik auta?
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24315
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-10-2020, 12:00   

Nvm123 napisał/a:
Przepustnica jest elektroniczna
w GDI na pewno - zasugerowałem się opisem przy nicku (samo 1.8) nie patrząc na tytuł posta
 
 
Nvm123 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2020
Posty: 9
Skąd: zachppom
Wysłany: 27-10-2020, 18:37   

Bizi78 napisał/a:
Który rocznik auta?


Z tego co widzę w papierach to końcówka 2001. Kolektor plastikowy.
 
 
czarter 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2019
Posty: 84
Skąd: Katowice
Wysłany: 28-10-2020, 01:31   

Jeżeli chcesz naprawić ten silnik musisz się polubić z manualem.



"Świece są czarne tak jakby były zalewane, może trzeba przyjrzeć się wtryskom." - sprawdź korekty długoterminowe, gdyby faktycznie zalewał to będziesz miał korekty długoterminowe na dużym minusie.
 
 
Nvm123 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2020
Posty: 9
Skąd: zachppom
Wysłany: 28-10-2020, 10:40   

Dzięki kolego za Twoją pomoc, niestety nie mogę znaleźć manuala do nowszej carismy, ściągnalem tu z forum ale do tej starszej przed liftem.

Podcisnienie się zgadza, obroty muszę pedałem gazu utrzymywać ok. 1000obr to wtedy jest -0.4 bara.

Korekty długoterminowe mam ok. 4%, a krótkie ok. -9%.

Co jest dziwne też, odpinam wtyczki np. od czujnika wałka albo od sondy a w sterowniku żadnych błedów nie ma.
Były przypadki, że siadały sterowniki w carismach?
 
 
czarter 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2019
Posty: 84
Skąd: Katowice
Wysłany: 29-10-2020, 09:44   

Tutaj znajdziesz manual do poliftu:
http://mmc-manuals.ru/Old_Mitsubishi_Cars

Cytat:
Co jest dziwne też, odpinam wtyczki np. od czujnika wałka albo od sondy a w sterowniku żadnych błedów nie ma.


Samochód masz z 2001, więc powinieneś mieć w nim EOBD, czyli możliwość diagnostyki silnika niezależnej od producenta. Dostęp do podstawowych parametrów i błędów masz teoretycznie zagwarantowany prawnie. To jest podejrzane, że nie widzisz błędów dotyczących tak istotnych podzespołów.
Może spróbuj innym skanerem? Bez porządnego komputera będziesz się bawił w zgadywankę.

Co do sondy to silnik musi trochę pochodzić, żeby wystąpiły błędy:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.