Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] [EAxx]2,5 V6 Pali sie czerwona kontrolka oleju i auto
Autor Wiadomość
szwagierr 
Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Gru 2014
Posty: 97
Skąd: Kielce
Wysłany: 26-10-2020, 11:13   

jacek11 napisał/a:
Czyli popychacze zdechły. 10W40 dla tego silnika jest dobre w wysokich temperaturach. W zimę zabije silnik.

Biorąc pod uwagę 'srogość' współczesnych zim, 10W40 wydaje się najodpowiedniejszy na cały rok.
 
 
Faza 
Mitsumaniak


Auto: EA5W Avance 2001 TipTronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 329
Skąd: Szczecin/Wrocław/Gdańsk
Wysłany: 26-10-2020, 12:10   

Manual 12.pdf strona 4.
Dla temperatur powietrza atmosfery: (Manual przed liftem)
10w40 i 10w50 od -25 do ponad +50
10w30 od -25 do +40
5w40 od mniej niż -40 do +20
5w30 od mniej niż -40 do +10

Po lifcie nastąpił update jak niżej, reszta bez zmian.
5w40 od mniej niż -40 do ponad +50
5w30 od mniej niż -40 do +40

Osobiście używam 10w40 w jednym EA5W od 10 lat a w drugim od 3 lat i raczej problemów nie ma.
W tym starszym popychacze potrafiły się odezwać na chwilę jak była zima z mrozem i od wymiany oleju minęło więcej jak ok 13k km przy wymianach co 15k km.
W drugim wymieniany olej co 10k km i nic nie słychać.
Olej od lat Valvoline maxlife 10w40
Starsze auto co najmniej 270kkm
Młodsze 252kkm.
 
 
Trebor Arokis 
Forumowicz

Auto: 6A13 Avance tiptronic 01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2020
Posty: 192
Skąd: Wybrzeże
Wysłany: 26-10-2020, 15:31   

Ok...
Ale jest jeszcze jedna sprawa o której napisałem wyżej...
Chodzi mi o przejście z półsyntetyku na syntetyk...
Poprzedni właściciel lał 5w40 mi mechanik nalał 10w40 i tak śmigam na nim 3 miesiące jak duże istnieje ryzyko że silnik się rozszczelni po przejściu z pół na pełen syntetyk...?
 
 
Faza 
Mitsumaniak


Auto: EA5W Avance 2001 TipTronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 329
Skąd: Szczecin/Wrocław/Gdańsk
Wysłany: 26-10-2020, 15:44   

Wątpię, w końcu właśnie na 5w40 jeździł więc raptem wracasz do tego co było i to jeszcze niedawno.
Już prędzej bym się ja zastanawiał, żeby po 10 latach zmienić na 5w40 :D
No i co tam ma się rozszczelnić? Siemeringi, czy miska olejowa? Jak na tym 5w40 nic się nie działo to raczej nadal się nic nie będzie dziać.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-10-2020, 19:58   

Trebor Arokis napisał/a:
jak duże istnieje ryzyko że silnik się rozszczelni po przejściu z pół na pełen syntetyk...?
Szansa jest tak duża jak na to, że chwilę po odczytaniu tego posta spadnie Ci na głowę meteoryt. Sorry, musiałem to napisać. Nawet jak byś po 20 latach jazdy na 10W40 przeszedł na 5W40 albo 5W30 nie ma prawa stać się nic z silnikiem, jedyne co może się stać to zacznie ciszej i równiej pracować oraz co już zauważyłem w kilku przypadkach, jeśli silnik spalał olej, to po przejściu na pełen syntetyk spalał go zauważalnie mniej lub spalanie spadało do zera.
 
 
Trebor Arokis 
Forumowicz

Auto: 6A13 Avance tiptronic 01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2020
Posty: 192
Skąd: Wybrzeże
Wysłany: 29-10-2020, 15:28   

Dobre z tym meteorytem...🤣
Dzięki za udzielenie informacji...przechodzę na 5w40 liqui moly pełen syntetyk
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10722
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 29-10-2020, 15:57   

Cytat:
Nawet jak byś po 20 latach jazdy na 10W40 przeszedł na 5W40 albo 5W30 nie ma prawa stać się nic z silnikiem, jedyne co może się stać to zacznie ciszej i równiej pracować oraz co już zauważyłem w kilku przypadkach, jeśli silnik spalał olej, to po przejściu na pełen syntetyk spalał go zauważalnie mniej lub spalanie spadało do zera.

I tak i nie... używany poprawnie 20lat silnik będzie miał naturalnie większe luzy choćby na pompie oleju która rzadszy olej nie bedzie tłoczyć z takim cisnieniem jak ten gęsciejszy
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11176
Skąd: Radomsko
Wysłany: 29-10-2020, 16:00   

Ciśnienie będzie takie, na jakie pozwoli zawór.
_________________

 
 
 
przemek1602 
Mitsumaniak

Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sie 2017
Posty: 255
Skąd: ŚWIDNICA
Wysłany: 31-10-2020, 10:19   

Ciekło mi z oringów na pompie oleju, demontaż, czyszczenie silnik od 50 tys na liqui moly 5w40/50 , czyszczenie pompy oleju- jak nowa. Ciśnienie oleju na postoju większe niż w manualu
 
 
Trebor Arokis 
Forumowicz

Auto: 6A13 Avance tiptronic 01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2020
Posty: 192
Skąd: Wybrzeże
Wysłany: 31-10-2020, 19:56   

przemek1602 napisał/a:
Ciekło mi z oringów na pompie oleju, demontaż, czyszczenie silnik od 50 tys na liqui moly 5w40/50 , czyszczenie pompy oleju- jak nowa. Ciśnienie oleju na postoju większe niż w manualu

Czyli że przejście na liqui moly 5w40 spowodowało że olej zaczoł wyciekać...?
 
 
RoveR 
Mitsumaniak
porządany VR4

Auto: GALANT 2.5 V6 EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 219
Skąd: Łódź/Moskwa
Wysłany: 31-10-2020, 20:33   

tak dla ciekawostki w katalogu CASTROL podają że do Galanta 2.0 i 2.5 V6 zalecany olej to Castrol Magnatec 10w40 a dobry Castrol GTX 10w40, odnośnie GM wiem co to za olej i stosuję go w kilku autach od lat i w żadnym nie mam problemów z syfem w silniku (jeden z silników rozbierałem ze więc miałem pełny wgląd ;-) ) czy innymi przygodami, co do popychaczy to pewnie są trafione skoro na 5w40 cały czas były słyszalne, jednak po przejściu na 10w40 przestały więc będę obserwował jak dalej się będą zachowywały. Jeszcze przed większymi mrozami wrócę na 5w40 albo 5w30 i zobaczę jak wtedy się wszystko zachowa.
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11176
Skąd: Radomsko
Wysłany: 31-10-2020, 22:57   

Trebor Arokis, Rozszczelnienie silnika po zmianie gęstości oleju to bzdura. Nic nie będzie cieknąć.
Natomiast niektóre oleje nie są dobre dla pewnych silników. To trzeba sprawdzić organoleptycznie.

Przykładowo:
RoveR napisał/a:
tak dla ciekawostki w katalogu CASTROL podają że do Galanta 2.0 i 2.5 V6 zalecany olej to Castrol Magnatec 10w40 a dobry Castrol GTX 10w40


Raz wlałem takowy olej do mojego wówczas galanta E88A, i tenże olej wyparował z silnika nie wiadomo kiedy. Potem wlałem jakiś budżetowy Mobil, czy tam Elf, i nic nie trzeba było dolewać.
Teraz do mojego żółwika leję Valvoline 5W40, i nic nie muszę dolewać. Silnik w środku jest czysty :)
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.