[EAxx] [EAxx]2,5 V6 Pali sie czerwona kontrolka oleju i auto |
Autor |
Wiadomość |
szwagierr
Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Gru 2014 Posty: 97 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 26-10-2020, 11:13
|
|
|
jacek11 napisał/a: | Czyli popychacze zdechły. 10W40 dla tego silnika jest dobre w wysokich temperaturach. W zimę zabije silnik. |
Biorąc pod uwagę 'srogość' współczesnych zim, 10W40 wydaje się najodpowiedniejszy na cały rok. |
|
|
|
 |
Faza
Mitsumaniak

Auto: EA5W Avance 2001 TipTronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Sie 2008 Posty: 329 Skąd: Szczecin/Wrocław/Gdańsk
|
Wysłany: 26-10-2020, 12:10
|
|
|
Manual 12.pdf strona 4.
Dla temperatur powietrza atmosfery: (Manual przed liftem)
10w40 i 10w50 od -25 do ponad +50
10w30 od -25 do +40
5w40 od mniej niż -40 do +20
5w30 od mniej niż -40 do +10
Po lifcie nastąpił update jak niżej, reszta bez zmian.
5w40 od mniej niż -40 do ponad +50
5w30 od mniej niż -40 do +40
Osobiście używam 10w40 w jednym EA5W od 10 lat a w drugim od 3 lat i raczej problemów nie ma.
W tym starszym popychacze potrafiły się odezwać na chwilę jak była zima z mrozem i od wymiany oleju minęło więcej jak ok 13k km przy wymianach co 15k km.
W drugim wymieniany olej co 10k km i nic nie słychać.
Olej od lat Valvoline maxlife 10w40
Starsze auto co najmniej 270kkm
Młodsze 252kkm. |
|
|
|
 |
Trebor Arokis
Forumowicz
Auto: 6A13 Avance tiptronic 01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2020 Posty: 192 Skąd: Wybrzeże
|
Wysłany: 26-10-2020, 15:31
|
|
|
Ok...
Ale jest jeszcze jedna sprawa o której napisałem wyżej...
Chodzi mi o przejście z półsyntetyku na syntetyk...
Poprzedni właściciel lał 5w40 mi mechanik nalał 10w40 i tak śmigam na nim 3 miesiące jak duże istnieje ryzyko że silnik się rozszczelni po przejściu z pół na pełen syntetyk...? |
|
|
|
 |
Faza
Mitsumaniak

Auto: EA5W Avance 2001 TipTronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Sie 2008 Posty: 329 Skąd: Szczecin/Wrocław/Gdańsk
|
Wysłany: 26-10-2020, 15:44
|
|
|
Wątpię, w końcu właśnie na 5w40 jeździł więc raptem wracasz do tego co było i to jeszcze niedawno.
Już prędzej bym się ja zastanawiał, żeby po 10 latach zmienić na 5w40
No i co tam ma się rozszczelnić? Siemeringi, czy miska olejowa? Jak na tym 5w40 nic się nie działo to raczej nadal się nic nie będzie dziać. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 26-10-2020, 19:58
|
|
|
Trebor Arokis napisał/a: | jak duże istnieje ryzyko że silnik się rozszczelni po przejściu z pół na pełen syntetyk...? | Szansa jest tak duża jak na to, że chwilę po odczytaniu tego posta spadnie Ci na głowę meteoryt. Sorry, musiałem to napisać. Nawet jak byś po 20 latach jazdy na 10W40 przeszedł na 5W40 albo 5W30 nie ma prawa stać się nic z silnikiem, jedyne co może się stać to zacznie ciszej i równiej pracować oraz co już zauważyłem w kilku przypadkach, jeśli silnik spalał olej, to po przejściu na pełen syntetyk spalał go zauważalnie mniej lub spalanie spadało do zera. |
|
|
|
 |
Trebor Arokis
Forumowicz
Auto: 6A13 Avance tiptronic 01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2020 Posty: 192 Skąd: Wybrzeże
|
Wysłany: 29-10-2020, 15:28
|
|
|
Dobre z tym meteorytem...🤣
Dzięki za udzielenie informacji...przechodzę na 5w40 liqui moly pełen syntetyk |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10722 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 29-10-2020, 15:57
|
|
|
Cytat: | Nawet jak byś po 20 latach jazdy na 10W40 przeszedł na 5W40 albo 5W30 nie ma prawa stać się nic z silnikiem, jedyne co może się stać to zacznie ciszej i równiej pracować oraz co już zauważyłem w kilku przypadkach, jeśli silnik spalał olej, to po przejściu na pełen syntetyk spalał go zauważalnie mniej lub spalanie spadało do zera.
|
I tak i nie... używany poprawnie 20lat silnik będzie miał naturalnie większe luzy choćby na pompie oleju która rzadszy olej nie bedzie tłoczyć z takim cisnieniem jak ten gęsciejszy |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11176 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 29-10-2020, 16:00
|
|
|
Ciśnienie będzie takie, na jakie pozwoli zawór. |
_________________
 |
|
|
|
 |
przemek1602
Mitsumaniak
Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Sie 2017 Posty: 255 Skąd: ŚWIDNICA
|
Wysłany: 31-10-2020, 10:19
|
|
|
Ciekło mi z oringów na pompie oleju, demontaż, czyszczenie silnik od 50 tys na liqui moly 5w40/50 , czyszczenie pompy oleju- jak nowa. Ciśnienie oleju na postoju większe niż w manualu |
|
|
|
 |
Trebor Arokis
Forumowicz
Auto: 6A13 Avance tiptronic 01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2020 Posty: 192 Skąd: Wybrzeże
|
Wysłany: 31-10-2020, 19:56
|
|
|
przemek1602 napisał/a: | Ciekło mi z oringów na pompie oleju, demontaż, czyszczenie silnik od 50 tys na liqui moly 5w40/50 , czyszczenie pompy oleju- jak nowa. Ciśnienie oleju na postoju większe niż w manualu |
Czyli że przejście na liqui moly 5w40 spowodowało że olej zaczoł wyciekać...? |
|
|
|
 |
RoveR
Mitsumaniak porządany VR4
Auto: GALANT 2.5 V6 EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Maj 2007 Posty: 219 Skąd: Łódź/Moskwa
|
Wysłany: 31-10-2020, 20:33
|
|
|
tak dla ciekawostki w katalogu CASTROL podają że do Galanta 2.0 i 2.5 V6 zalecany olej to Castrol Magnatec 10w40 a dobry Castrol GTX 10w40, odnośnie GM wiem co to za olej i stosuję go w kilku autach od lat i w żadnym nie mam problemów z syfem w silniku (jeden z silników rozbierałem ze więc miałem pełny wgląd ) czy innymi przygodami, co do popychaczy to pewnie są trafione skoro na 5w40 cały czas były słyszalne, jednak po przejściu na 10w40 przestały więc będę obserwował jak dalej się będą zachowywały. Jeszcze przed większymi mrozami wrócę na 5w40 albo 5w30 i zobaczę jak wtedy się wszystko zachowa. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11176 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 31-10-2020, 22:57
|
|
|
Trebor Arokis, Rozszczelnienie silnika po zmianie gęstości oleju to bzdura. Nic nie będzie cieknąć.
Natomiast niektóre oleje nie są dobre dla pewnych silników. To trzeba sprawdzić organoleptycznie.
Przykładowo:
RoveR napisał/a: | tak dla ciekawostki w katalogu CASTROL podają że do Galanta 2.0 i 2.5 V6 zalecany olej to Castrol Magnatec 10w40 a dobry Castrol GTX 10w40 |
Raz wlałem takowy olej do mojego wówczas galanta E88A, i tenże olej wyparował z silnika nie wiadomo kiedy. Potem wlałem jakiś budżetowy Mobil, czy tam Elf, i nic nie trzeba było dolewać.
Teraz do mojego żółwika leję Valvoline 5W40, i nic nie muszę dolewać. Silnik w środku jest czysty |
_________________
 |
|
|
|
 |
|