Przesunięty przez: Bzyk_R1 20-11-2020, 15:02 |
Problem z napędem Outlander 2,4 |
Autor |
Wiadomość |
Godlo88
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2020 Posty: 5 Skąd: ŁĘCZYCA
|
Wysłany: 20-11-2020, 12:56 Problem z napędem Outlander 2,4
|
|
|
Witam, mam taki problem: O1, 2.4, 4x4
Pewnego dnia podczas jazdy ze 140km/h coś zblokowało jakby tylni napęd, po zatrzymaniu się i próbie przód tył odblowało się(czuć było olej spalony, wycieków zero). Od tego czasu sprzęgło się jakby „ślizga” w zakresie 1bieg(1000-4500), 2bieg(1000-3000), „nie ma mocy od dołu”. Podczas ruszania na piachu widać, że ślad zostawia przedni napęd. Podczas jazdy na zakrętach czuć, jakby tylko przód napędzał. Macie jakieś pomysły co może być przyczyną albo znacie ten objaw?
Dodam tylko, że nie blokuje go żaden hamulec, łożysko w piastach, itp, itd.
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez Bzyk_R1 20-11-2020, 15:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 20-11-2020, 13:50
|
|
|
1. Najprawdopodobniej zatarłeś tylny dyferencjał
2. To nie sprzęgło się ślizga, tylko mieli przekładnia kątowa i centralny dyferencjał.
3. Jak będziesz tak jeździł to zarżniesz dodatkowo centralny dyfer. |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
Godlo88
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2020 Posty: 5 Skąd: ŁĘCZYCA
|
Wysłany: 20-11-2020, 14:07
|
|
|
Dzięki za informację, orientujesz się czy da się to jakoś sprawdzić w sposób "prosty", nie demontując całego napędu, albo chociaż, czy po zdemontowaniu dyfra będzie widać uszkodzenie? |
|
|
|
 |
luk2501
Forumowicz
Auto: outlander I 2,0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Paź 2016 Posty: 175 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 20-11-2020, 14:43
|
|
|
Dyfer z tyłu ma dekiel, spuść olej odkręć wieszaki opuść dyfer i zdemontuj dekiel. Już spuszczenie oleju da jakiś obraz tego co się w nim dzieje. |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 20-11-2020, 15:03
|
|
|
Jaro1974 napisał/a: | Proponowałbym przerzucić temat do działu technicznego |
Proszę bardzo. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
Godlo88
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2020 Posty: 5 Skąd: ŁĘCZYCA
|
Wysłany: 25-11-2020, 16:47 Problem z napędem Outlander 2,4 cz.2
|
|
|
Witam ponownie, w tamtych tygodniu opisywałem problem z tylnym napędem w moim O1 2.4, ustaliliśmy wstępnie, że to wina tylnego dyfra.
link do postu: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=112191
Nagrałem film jak wygląda załączony napęd, tu macie link:
https://youtu.be/fpv1vcDD6Y0
Chciałbym zapytać Was czy nadal sądzicie, że to wina dyfra, czy macie może jakieś inne pomysły?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
|
|
|
 |
luk2501
Forumowicz
Auto: outlander I 2,0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Paź 2016 Posty: 175 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 25-11-2020, 22:37
|
|
|
Jeżeli auto jest na biegu to nie ma napędu na tył ze strony skrzyni biegów. Wał napędowy stoi w miejscu razem z kołami z tyłu przód się obraca. Jeżeli był by to wieloklin między skrzynią a transferem to tracisz całkowicie napęd jak dla mnie to celował bym w sam transfer, ale niech się ktoś jeszcze wypowie może się mylę. |
Ostatnio zmieniony przez luk2501 25-11-2020, 22:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
starzec 00
Forumowicz
Auto: outlander l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2019 Posty: 31 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 25-11-2020, 22:42
|
|
|
Wał się nie obraca, może to wina rozdzielacza. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 26-11-2020, 14:28
|
|
|
luk2501 napisał/a: | Jeżeli auto jest na biegu to nie ma napędu na tył ze strony skrzyni biegów. Wał napędowy stoi w miejscu razem z kołami z tyłu przód się obraca. | Skoro wał stoi to by nie oznaczało że tylny dyfer jest już zmielony w pył? Jeśli samochód jedzie i kręcą się koła to wał byłby "napędzany" zarówno od silnika jak i od tylnych kół.
luk2501 napisał/a: | Jeżeli był by to wieloklin między skrzynią a transferem to tracisz całkowicie napęd jak dla mnie to celował bym w sam transfer, ale niech się ktoś jeszcze wypowie może się mylę. | Też mi się tak wydaje, przy zerwanym wałku wieloklinowym, dyferencjał "wybierze" napędzać zerwany wałek a nie koła.
Ja bym sugerował wjechać na podnośnik i podkręcić kołami i popatrzeć co się kiedy kręci. |
|
|
|
 |
Fighter001
Forumowicz
Auto: Colt CZC Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Lip 2017 Posty: 105 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 26-11-2020, 19:12
|
|
|
Wał powinien się kręcić na biegu. Na moje oko zmieliło którąś zębatkę w tylnym dyfrze bo jak kręcisz jednym kołem w powietrzu to drugie też powinno się obracać. Z transferem też jest coś nie tak bo powinien napędzać wał więc pewnie też zmieliło zębatkę która przekazuje napęd na tył.
Tak uszkodzić napęd jest bardzo łatwo podcinając ręcznym bez wysprzeglania. |
|
|
|
 |
Godlo88
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2020 Posty: 5 Skąd: ŁĘCZYCA
|
Wysłany: 26-11-2020, 20:29
|
|
|
Dziękuję za odpowiedzi. Będę walczył w tym temacie. Tak przy okazji, wiecie może czy dyfer w automacie jest taki sam jak w manualu? |
|
|
|
 |
luk2501
Forumowicz
Auto: outlander I 2,0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Paź 2016 Posty: 175 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 26-11-2020, 22:28
|
|
|
Wg manuala dyfry w każdej wersji są takie same. Jeżeli chodzi o dyfer to na filmiku kręcisz wałem i kręci się jedno koło to jeszcze nie oznacza że dyfer jest zmielony bo wtedy kręci się koło które ma lżej, pokręć kołem tylnym w tym samym czasie powinno się drugie kręcić w odwrotną stronę. Na filmie tego nie widać co się dzieje z drugim kołem gdy kręcisz jednym. |
|
|
|
 |
Godlo88
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2020 Posty: 5 Skąd: ŁĘCZYCA
|
Wysłany: 16-12-2020, 14:01
|
|
|
Witam ponownie, przyczyna ustalona, uszkodzony reduktor (transfer). Moje pytanie, czy ma ktoś na sprzedaż taki reduktor? Chciałbym również zapytać, czy reduktor np. z O1 2.0, O2 2.4 są takie same, czy jednak się czymś różnią? Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|