Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
20-11-2020, 15:02
Problem z napędem Outlander 2,4
Autor Wiadomość
Godlo88 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2020
Posty: 5
Skąd: ŁĘCZYCA
  Wysłany: 20-11-2020, 12:56   Problem z napędem Outlander 2,4

Witam, mam taki problem: O1, 2.4, 4x4

Pewnego dnia podczas jazdy ze 140km/h coś zblokowało jakby tylni napęd, po zatrzymaniu się i próbie przód tył odblowało się(czuć było olej spalony, wycieków zero). Od tego czasu sprzęgło się jakby „ślizga” w zakresie 1bieg(1000-4500), 2bieg(1000-3000), „nie ma mocy od dołu”. Podczas ruszania na piachu widać, że ślad zostawia przedni napęd. Podczas jazdy na zakrętach czuć, jakby tylko przód napędzał. Macie jakieś pomysły co może być przyczyną albo znacie ten objaw?
Dodam tylko, że nie blokuje go żaden hamulec, łożysko w piastach, itp, itd.
Pozdrawiam :)
Ostatnio zmieniony przez Bzyk_R1 20-11-2020, 15:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 20-11-2020, 13:50   

1. Najprawdopodobniej zatarłeś tylny dyferencjał
2. To nie sprzęgło się ślizga, tylko mieli przekładnia kątowa i centralny dyferencjał.
3. Jak będziesz tak jeździł to zarżniesz dodatkowo centralny dyfer.
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Godlo88 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2020
Posty: 5
Skąd: ŁĘCZYCA
Wysłany: 20-11-2020, 14:07   

Dzięki za informację, orientujesz się czy da się to jakoś sprawdzić w sposób "prosty", nie demontując całego napędu, albo chociaż, czy po zdemontowaniu dyfra będzie widać uszkodzenie?
 
 
luk2501 
Forumowicz

Auto: outlander I 2,0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Paź 2016
Posty: 175
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 20-11-2020, 14:43   

Dyfer z tyłu ma dekiel, spuść olej odkręć wieszaki opuść dyfer i zdemontuj dekiel. Już spuszczenie oleju da jakiś obraz tego co się w nim dzieje.
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 20-11-2020, 14:55   

Proponowałbym przerzucić temat do działu technicznego ;-)
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 20-11-2020, 15:03   

Jaro1974 napisał/a:
Proponowałbym przerzucić temat do działu technicznego ;-)


Proszę bardzo.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Godlo88 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2020
Posty: 5
Skąd: ŁĘCZYCA
  Wysłany: 25-11-2020, 16:47   Problem z napędem Outlander 2,4 cz.2

Witam ponownie, w tamtych tygodniu opisywałem problem z tylnym napędem w moim O1 2.4, ustaliliśmy wstępnie, że to wina tylnego dyfra.
link do postu: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=112191

Nagrałem film jak wygląda załączony napęd, tu macie link:
https://youtu.be/fpv1vcDD6Y0

Chciałbym zapytać Was czy nadal sądzicie, że to wina dyfra, czy macie może jakieś inne pomysły?
Pozdrawiam :)
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 25-11-2020, 21:02   

Proponuję nie zaczynać nowych tematów tylko kontynuować istniejące.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
luk2501 
Forumowicz

Auto: outlander I 2,0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Paź 2016
Posty: 175
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 25-11-2020, 22:37   

Jeżeli auto jest na biegu to nie ma napędu na tył ze strony skrzyni biegów. Wał napędowy stoi w miejscu razem z kołami z tyłu przód się obraca. Jeżeli był by to wieloklin między skrzynią a transferem to tracisz całkowicie napęd jak dla mnie to celował bym w sam transfer, ale niech się ktoś jeszcze wypowie może się mylę.
Ostatnio zmieniony przez luk2501 25-11-2020, 22:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
starzec 00 
Forumowicz

Auto: outlander l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2019
Posty: 31
Skąd: Puławy
Wysłany: 25-11-2020, 22:42   

Wał się nie obraca, może to wina rozdzielacza.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 26-11-2020, 14:28   

luk2501 napisał/a:
Jeżeli auto jest na biegu to nie ma napędu na tył ze strony skrzyni biegów. Wał napędowy stoi w miejscu razem z kołami z tyłu przód się obraca.
Skoro wał stoi to by nie oznaczało że tylny dyfer jest już zmielony w pył? Jeśli samochód jedzie i kręcą się koła to wał byłby "napędzany" zarówno od silnika jak i od tylnych kół.

luk2501 napisał/a:
Jeżeli był by to wieloklin między skrzynią a transferem to tracisz całkowicie napęd jak dla mnie to celował bym w sam transfer, ale niech się ktoś jeszcze wypowie może się mylę.
Też mi się tak wydaje, przy zerwanym wałku wieloklinowym, dyferencjał "wybierze" napędzać zerwany wałek a nie koła.

Ja bym sugerował wjechać na podnośnik i podkręcić kołami i popatrzeć co się kiedy kręci.
 
 
Fighter001 
Forumowicz

Auto: Colt CZC Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26-11-2020, 19:12   

Wał powinien się kręcić na biegu. Na moje oko zmieliło którąś zębatkę w tylnym dyfrze bo jak kręcisz jednym kołem w powietrzu to drugie też powinno się obracać. Z transferem też jest coś nie tak bo powinien napędzać wał więc pewnie też zmieliło zębatkę która przekazuje napęd na tył.
Tak uszkodzić napęd jest bardzo łatwo podcinając ręcznym bez wysprzeglania.
 
 
Godlo88 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2020
Posty: 5
Skąd: ŁĘCZYCA
Wysłany: 26-11-2020, 20:29   

Dziękuję za odpowiedzi. Będę walczył w tym temacie. Tak przy okazji, wiecie może czy dyfer w automacie jest taki sam jak w manualu?
 
 
luk2501 
Forumowicz

Auto: outlander I 2,0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Paź 2016
Posty: 175
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 26-11-2020, 22:28   

Wg manuala dyfry w każdej wersji są takie same. Jeżeli chodzi o dyfer to na filmiku kręcisz wałem i kręci się jedno koło to jeszcze nie oznacza że dyfer jest zmielony bo wtedy kręci się koło które ma lżej, pokręć kołem tylnym w tym samym czasie powinno się drugie kręcić w odwrotną stronę. Na filmie tego nie widać co się dzieje z drugim kołem gdy kręcisz jednym.
 
 
Godlo88 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2020
Posty: 5
Skąd: ŁĘCZYCA
Wysłany: 16-12-2020, 14:01   

Witam ponownie, przyczyna ustalona, uszkodzony reduktor (transfer). Moje pytanie, czy ma ktoś na sprzedaż taki reduktor? Chciałbym również zapytać, czy reduktor np. z O1 2.0, O2 2.4 są takie same, czy jednak się czymś różnią? Pozdrawiam :wave:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.