Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
jakie akumulatory
Autor Wiadomość
danieleek82 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Kwi 2017
Posty: 5
Skąd: mława
Wysłany: 27-02-2018, 20:19   jakie akumulatory

Witajcie. Potrzebuję pomocy, chce wymienić akumulatory (mam 2 zamontowane), obecnie 70Ah i 570A, Jak sprawdzałem na stronce powinny być 95Ah i minimum 730A, ale czy dwa takie same? z góry dziękuję a jeszcze jak byłem dowiedzieć się w sklepach pary to mnóstwo opcji słyszałem, ze jeden 95AH drugi 72Ah , ze dwa po 72Ah po 630A starczy i juz nie wiem .
 
 
igor 
Mitsumaniak
Rzeźbiarz okrętowy


Auto: Pajero IV 3.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 90
Skąd: Dobra, dobra...
Wysłany: 28-02-2018, 10:59   

W swoim ma założone 2x 70Ah 630A. Wymieniałem w tamtym roku.
Tylko musisz pamiętać, że tam wszystkie nie wchodzą, muszą być trochę węższe i wyższe.
_________________
Pajero I 3.0 V6 - sprzedany, gryzie błoto ze złodziejami na pokładzie
Pajero III 3.2 DiD "Srebrzanka Plamista" - sprzedany
Pajero IV 3.2 DiD 2007
Pajero Iv 3.2 DiD 2011
...to już jakaś mania ;)
 
 
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 28-02-2018, 11:28   

Z instrukcji rocznik 2009:

Akumulator typ: (JIS) 95D31L , 80D26L*
* wyposażenie opcjonalne

Ja mam założony chyba 95Ah i jakiś mniejszy około 75Ah oba kupione przed rokiem. Sprzedający miał problem, bo akumulator mniejszy drugi dlatego że nie miał 95Ah z odwrotnymi klemami (coś tak mówił) i chyba by tam drugiego 95 nie zmieścił.
Ale na zdrowy rozum, to wydaje mi sie że najlepiej oba takie same, to i ładowanie zdrowsze.
 
 
klapek 
Forumowicz

Auto: V80 Alpine Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2017
Posty: 150
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 28-02-2018, 12:10   

Ja mam dwa takie same, myślę że właśnie tak powinno być.
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 01-03-2018, 11:34   

2 identyczne to na pewno bezpieczne i zalecane rozwiązanie.
Z drugiej strony w Pajero akumulatory połączone są po prostu równolegle (bez żadnych separatorów itd.) a z tego co mi wiadomo to w przypadku łączenia równoległego możliwe jest łączenie:
•akumulatorów o różnej pojemności,
•akumulatorów różnych producentów,
•a nawet znacznie różniących się stopniem zużycia.
Byle by tylko któryś nie był uszkodzony lub połączony zbyt długim lub uszkodzonym kablem - chodzi o napięcie na klemach - musi być mniej więcej takie samo w stanie spoczynku dla każdego z osobna - inaczej na postoju będziemy mieli sytuacje ładowania i rozładowywania jednego akumulatora przez drugi.

Wada tego rozwiązania stosowanego w Pajero jest konieczność długiego ładowania. Mamy układ którego pojemność jest suma pojemności obu akumulatorów - jak włożymy za duże to zakładając ze jeździmy tylko na krótkich trasach nigdy się porządnie nie naładują

Nie wiem czy Pajero ma chociaż w tym układzie zabezpieczenie przed zwarciem/spadkiem napięcia na poszczególnym akumulatorze. W tym przypadku gdy jeden padnie na skutek zwarcia w celi to drugi też zaraz zostanie prawdopodobnie załatwiony.

[ Dodano: 01-03-2018, 17:12 ]
gshesiu napisał/a:
nie wiem czy altrnatory są różne zależnie od ilości akumulatorów

Z tego co wiem to nie ma różnicy. Z drugiej strony 140 A to potężna maszyna - mówiąc w dużym skrócie przy ładowaniu akumulatora ważne jest napięcie a prąd ładowania zależy od stopnia naładowania akumulatora oraz napięcia i nie jest tak kosmiczny (przykładowo zalecany prąd prostownika w pierwszej fazie ładowania akumulatora to zawsze jest cos ok 20A a później max 10% pojemności akumulatora) Taki zestaw naładujemy też i o połowę słabszym alternatorem oczywiście przy założeniu że oświetlanie, grzania i radio nie "zeżrą" całego prądu - tutaj właśnie ważny jest ten prąd alternatora.
W obecnych czasach stwierdzenie ze większy niż zalecany akumulator w normalnych warunkach będzie zawsze niedoładowany to mit. W najgorszym przypadku potrwa to trochę dłużej w przypadku rozładowanego akumulatora, ale sprawny doładowywany codziennie ma przecież taki sam wydatek na rozruch jak mały i o tyle samo trzeba go doładować - sadzę ze w przypadku do 30% większego akumulatora nikt nie poczuje różnicy.
Inna kwestia to jazda w niekorzystnych warunkach - zima, stanie w korkach, włączone światła - bez obrotów alternator nie osiąga potrzebnych parametrów pracy i tutaj duży akumulator wypada słabiej bo zwykle ma wyższe samorozładowanie a ze spadkiem naładowania potrzebuje coraz wyższego prądu ładowania, którego właśnie może brakować. Z drugiej strony jeżeli od czasu do czasu wyskoczymy na trasę to wszystko wróci do normy - jeżeli nie jeździmy tylko po mieście to akumulatorowi nic nie będzie.
 
 
osiemdwa 
Forumowicz

Auto: PIV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2017
Posty: 33
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-12-2019, 00:20   Jakie konkretne marki akumulatorów polecacie? P4 3.2 D

Podbijam pytanie!

Zamierzam wymienić oba akumulatory.

Polecacie jakieś konkretne marki i pojemności (wiem, że wymiary mają znaczenie)

pacjent: Pajero IV 2013, 3.2. D 200 KM

Pozdr
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10719
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 12-12-2019, 08:48   

Spróbuj Polskie Tuborg, ja mam i jest super.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Daroot 
Forumowicz
Daroot Garage

Auto: Pajero IV, 2010r, 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Gru 2019
Posty: 35
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 31-12-2019, 13:07   

We wszystkich autach które miałem/mam montuje Boscha S5. Uważam za najwyższą półkę.
 
 
d007 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV 3,2 DiD 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2020
Posty: 27
Skąd: Tychy
Wysłany: 02-11-2020, 15:23   

Czołem

Także szukam informacji o jakich parametrach są fabrycznie montowane akumulatory w Pajero. Instrukcja mówi, że 64 Ah, 55 Ah i tylko tyle. Czy dwa takie same ? Czy różne ? Jaki prąd rozruchu ?

Chciałbym kupić Yuassę. Orientujecie się jaki model Yuassy będzie dobry dla Pajero IV ?

W instrukcji jest wskazana wydajność alternatora 130 A. Czy to determinuje max pojemność tych akumulatorów?

Pozdrawiam
 
 
rs77 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV 3.2DID 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 4
Skąd: historyczna stolica Kaszub
Wysłany: 22-11-2020, 15:25   

95D31L -> 95Ah
Varta G7

80D26L -> 70Ah
Varta E23

tak na oko to mi wygląda że oryginalnie pakowali dwa różne, bo jest miejsce na większy i mniejszy
 
 
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 22-11-2020, 15:35   

rs77 napisał/a:
95D31L -> 95Ah
Varta G7

80D26L -> 70Ah
Varta E23

tak na oko to mi wygląda że oryginalnie pakowali dwa różne, bo jest miejsce na większy i mniejszy


Dokładnie tak miałem: 95Ah i 70Ah. Moze to przypadek, ale ten mniejszy po 2 latach odleciał.
Teraz mam 2 sztuki identyczne YUASA 72 Ah.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 22-11-2020, 16:05   

Ogólnie varty nawet sprzedawca akumulatorów nie poleca.
Podobno produkują teraz w Czechach lub Słowacji i klepią buble.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
klapek 
Forumowicz

Auto: V80 Alpine Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2017
Posty: 150
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 23-11-2020, 08:48   

Od 5 lat mam 2 szt FIAMM Diamond o parametrach:
75Ah 640Am nr 675 150 064

Oba takie same.
 
 
Docmartin 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero MY 2015
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2020
Posty: 4
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 25-11-2020, 08:28   

Witam ,
Ostatnio wymieniałem w ASO oba akumulatory i wstawili mi VARTA Blue Dynamic 70Ah 630A E23 (tak jak pisał użytkownik rs77).
Niestety skasowałem zdjęcie oryginalnych akumulatorów które były, ale znalazłem w internecie na stronie rosyjskiego klubu Pajero informacje, która raczej się zgadza z tego co pamiętam - były to 2 akumulatory Furukawa (co do firmy to nie wiem) 80D26L - 12V, pojemność - 68Ah, p. rozruchowy - 590A.
Istotne jest, żeby łączna pojemność nie przekraczała możliwości alternatora, bo chronicznie niedoładowane akumulatory szybciej się zużywają. A krótkie częste przebiegi niestety nie rekompensują często zużytego prądu na rozruch. Z tego co gdzieś czytałem , żeby uzupełnić prąd zużyty na rozruch, trzeba jechać min. 20 min. z prędkością obrotową na poziomie 2500 obr./min., a to, zwłaszcza przy skrzyni automatycznej trudno osiągnąć - ja radze sobie w ten sposób, że jadę w trybie manualnym na 4 biegu (ale z kolei na zimnym silniku nie powinno się przekraczać prędkości obrotowej 2000 obr./min. w dieslu, no i tu się błędne koło zamyka, bo silnik się na krótkim przebiegu nie rozgrzeje).
Pozdrawiam
 
 
ruks 
Forumowicz


Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 255
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-12-2020, 11:31   

Kup sobie voltomierz do gniazdka zapalniczki i będziesz wiedział kiedy masz jaki prąd ładowania. Wcale nie potrzeba 2500 obrotów. Nieco ponad wolnymi obrotami już ładowanie powinno być w okolicach 14V. Bardziej prąd ładowania zależy od... Poziomu naładowania akumulatorów :-) i oczywiście ilości używanych odbiorników.
_________________
Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.