Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Z34A 1.3] Błąd P0223 brak mocy
Autor Wiadomość
mucha9520 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt VI 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2015
Posty: 3
Skąd: Malbork
Wysłany: 02-12-2020, 18:33   [Z34A 1.3] Błąd P0223 brak mocy

Witam szanowne grono Forumowiczów. Mam problem z moim Coltem. Raz na jakiś czas, nieważne czy zimno czy ciepło, czy silnik zimny, czy ciepły, po uruchomieniu silnika zapala się chcek, auto wchodzi w tryb awaryjny. Zgaszę, poczekam chwile, zapalę i wszystko jest dobrze. Mogę przejechać 200km, a mogę 2000km zanim sytuacja się powtórzy. Błąd, który odczytałem to P0223 czyli coś związane z przepustnicą, czujnikiem położenia pedału gazu. Chciałbym się za to zabrać. Od czego zacząć? Co pomierzyć? Gdzie szukać ewentualnej przyczyny problemu? Dodatkowo dziś rozgrzany silnik gasł na biegu jałowym. Nie wyskoczył żaden błąd, silnik nie stracił mocy. Działo się tak za każdym razem kiedy dojeżdżałem do skrzyżowania i wciskałem sprzęgło. Obroty spadały poniżej 750 i silnik gasł. Mogłem "nożnie" utrzymać obroty na poziomie około 1000 i było dobrze, nie falowało, nie szarpało. Po przejechaniu 5 km wszystko wróciło do normy. Czy mogę to powiązać z wcześniejszym problemem? Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za odpowiedź.
 
 
Marco1973 
Forumowicz

Auto: Colt VI Z30 2007/5D 1.3i 95KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Lis 2020
Posty: 37
Skąd: łódzkie
Wysłany: 03-12-2020, 23:14   

ja bym w pierwszej kolejności przeczyścił przepustnicę, tylko z głową to zrobić żeby nie trzeba było nowej szukać. nie wiem czy po czyszczeniu nie trzeba robić jakiejś adaptacji wolnych obrotów (w Hondzie tak trzeba , czy w Colcie nie wiem).
do tego sprawdzić kable przy pedale gazu.
 
 
mucha9520 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt VI 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2015
Posty: 3
Skąd: Malbork
Wysłany: 04-12-2020, 10:45   

Tak też właśnie myślałem żeby zobaczyć co tam się dzieje. Kable wszystkie w porządku, jutro się zabiorę za czyszczenie przepustnicy. Gdzieś czytałem, że adaptacja nie będzie potrzebna, jeżeli wykonam wszystko tak jak w tym filmie:

https://www.youtube.com/watch?v=qQjB1xLWWwY

Tutaj mamy silnik 1,5 4A91, ja mam 1,3 4A90, więc myślę, że zasada czyszczenia będzie taka sama.

Doczytałem też, że może to być wina samego softu w ECU. Dzwoniłem do serwisu do Gdańska, koszt wpięcia się z komputerem diagnostycznym i ewentualna aktualizacja oprogramowania to 220zł.
Zobaczymy, najpierw czyszczenie.
Dzięki za odpowiedź
 
 
Marco1973 
Forumowicz

Auto: Colt VI Z30 2007/5D 1.3i 95KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Lis 2020
Posty: 37
Skąd: łódzkie
Wysłany: 04-12-2020, 11:05   

z czyszczeniem naprawdę nie ma problemu, prosta sprawa ale delikatność obchodzenia się wskazana. nie wiem czy nie warto by wymienić uszczelki przepustnicy przy okazji.

co do adaptacji to trzeba podrążyć temat, ja w Hondzie też tylko tak czyściłem a adaptacja była konieczna. nie było to nic skomplikowanego - po prostu nauka wolnych obrotów polegająca na odpaleniu auta na zimnym silniku z powyłączanym wszystkimi odbiornikami prądu i czekanie do zalączenie się wentylatora 2 razy. przed adaptacją reset ECU oczywiście (w Hondzie można odpiąć akumulator na kilka minut, na wszelki wypadek wcisnąć jeszcze stop żeby resztki prądu z układu poszły i ECU się zresetuje). jak jest w Colcie zabij nie wiem.
 
 
mucha9520 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt VI 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2015
Posty: 3
Skąd: Malbork
Wysłany: 06-12-2020, 18:57   

Przepustnica wyczyszczona, w sumie nie było dużo syfu. Zrobiłem tak jak na filmie i adaptacja nie była potrzebna. Zobaczymy czy coś to dało, czy nie. Jeżeli w ciągu miesiąca nie pojawi się ten problem to temat będę uważał za zamknięty.
 
 
Marco1973 
Forumowicz

Auto: Colt VI Z30 2007/5D 1.3i 95KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Lis 2020
Posty: 37
Skąd: łódzkie
Wysłany: 06-12-2020, 20:15   

moim zdaniem powinieneś ją jednak zrobić bo samo wyczyszczenie przepustnicy zmienia jednak trochę charakterystykę przepływu powietrza na biegu jałowym. szukałem trochę na forum i znalazłem to:

(adaptacja opisana w szóstym poście kolegi Bizi78)
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109150
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.