Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
znoszenie pojazdu w prawo
Autor Wiadomość
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12608
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 09-12-2020, 09:58   

rajan napisał/a:
A to nie jest tak, że samochód jednak powinien jechać prosto?


Na odległości 100m? :shock: Przecież jak droga jest nachylona 2-3% to jak ma przez 100m jechać prosto?
 
 
rajan 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lip 2015
Posty: 416
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-12-2020, 13:04   

krzychu napisał/a:
rajan napisał/a:
A to nie jest tak, że samochód jednak powinien jechać prosto?


Na odległości 100m? :shock: Przecież jak droga jest nachylona 2-3% to jak ma przez 100m jechać prosto?


Znamy stanowisko ASO, nie musisz go powtarzać :lol:
 
 
Brodzins 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2016 2.0 Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Sie 2018
Posty: 358
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-12-2020, 13:46   

Czekajcie robi się ciekawie :D

Ale jak czasem puszcze kiere na znanym mi odcinku... to raz leci sam jak po sznurku... raz go ściąga w prawo... raz w lewo... jak się tam mu ułoży. Sciąganie też można różnie definiować, bo jak po 100m zacznie zbliżac się do osi, to traktuje to jako normalny objaw... krzywy asfalt... podmuchy wiatr.
Sciągał mi jak strzeliłem w krawęznik przy 60km/h i pozniej musiałem kierownice trzymać bo sam skrecał :D
_________________

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23649
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-12-2020, 15:40   

Najważniejsze w zagadnieniu jest jak to sciąganie na prawo wygląda, bo jezeli walke toczymy z kierownica na kazdym przejechanym metrze nie wazne czy asfalt nowy czy stary, pochylony, zakoleinowany, etc., wtedy problem jest dośc powazny
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Robson15 
Nowy Forumowicz
Robson

Auto: Outlander III gen.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2020
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-12-2020, 09:17   

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Nie jest to mój pierwszy samochód, choć pierwsze Mitsubishi. Samochód znosi w prawo. Fakt ten potwierdziło już inne ASO, do którego pojechałem. Po rutynowym ustawieniu geometrii nadal znosi w prawo. Na stacji diagnostycznej rutynowo zweryfikowano cały układ kierowniczy i zawieszenia. Nie ma luzów, przynajmniej odczuwalnych i widocznych. Problem jest zatem poważniejszy. W najbliższym czasie zamierzam przejechać się innymi Outlanderami testowymi aby porównać jak się je prowadzi.
_________________
Robson
 
 
Stalowy 
Nowy Forumowicz

Auto: -
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2017
Posty: 24
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-12-2020, 22:20   

Niestety też mam ten problem. Co ciekawe, wydaje mi się, że gdy jedzie się "na luzie" to samochód prowadzi się prosto, ewentualnie lekko podąża za pochyleniem drogi, to w lewo to w prawo.
Za to podczas jazdy z wciśniętym gazem, zawsze jest to ściąganie w prawo. Przy ruszaniu albo mocniejszym wciśnięciu gazu to jest już bardzo widocznie, kierownica sama skręca w prawo; podobnie podczas przejazdu przez nierówności. Znając życie ASO nie wiele tu poradzi, ale zgłoszę im przy przeglądzie...
 
 
Brodzins 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2016 2.0 Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Sie 2018
Posty: 358
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-12-2020, 07:28   

Wszystkim znosi w prawo przy dodawaniu gazu... czyżby jedno kółko zapierniczało szybciej a inne wolnej?
Czyżby Mitsu nie było dla ludzi o lewicowych poglądach? :) głupi żart... proszę go pominąć... :)
_________________

 
 
acent 
Forumowicz

Auto: O3 lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sty 2019
Posty: 157
Skąd: szo
Wysłany: 19-12-2020, 11:05   

Mi wczoraj znosił w lewo, ale chyba to wynik przemęczenia.
_________________
Pozdr Acent
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23649
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-12-2020, 15:16   

Robson15 napisał/a:
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Nie jest to mój pierwszy samochód, choć pierwsze Mitsubishi. Samochód znosi w prawo. Fakt ten potwierdziło już inne ASO, do którego pojechałem. Po rutynowym ustawieniu geometrii nadal znosi w prawo. Na stacji diagnostycznej rutynowo zweryfikowano cały układ kierowniczy i zawieszenia. Nie ma luzów, przynajmniej odczuwalnych i widocznych. Problem jest zatem poważniejszy. W najbliższym czasie zamierzam przejechać się innymi Outlanderami testowymi aby porównać jak się je prowadzi.


Wciąz nie ma uzasadnionej odpowiedzi jako odbioru problemu, to ze sie jezdziło kilkunastoma autami nie ma zadnego znaczenia, bo pokazalbym Ci auta w których zmiana samych kól potrafi dac drastyczne odczucia w jezdzie pomimo zachowania wszelkiej równowagi w ciśnieniu, geometrii, rozmiarach, etc., ale OK, skoro uważasz podstawowe pytanie za bagatelizacji swojej osoby, istote problemu poznaje sie od podstaw.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Robson15 
Nowy Forumowicz
Robson

Auto: Outlander III gen.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2020
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-01-2021, 18:19   cd historii

Obecnie auto prowadzi się dużo lepiej. W innym aso dużo poważniej podeszli do tematu. Po pierwsze - na wstępie potwierdzili, że samochód ściąga w prawo i mam rację. Po drugie zabrali się za diagnostykę. Ta wykazała źle ustawioną geometrię kół pomimo, że w Mitsubishi Japan Motors na krasnobrodzkiej ustawiana była dwukrotnie. Po ustawieniu geometrii - auto zaczęło się prowadzić dużo lepiej. Następnie skalibrowano czujnik kąta skrętu. Efekt zamierzony - auto zaczęło w końcu jechać prosto.
_________________
Robson
 
 
rajan 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lip 2015
Posty: 416
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-01-2021, 00:24   

Robson15 napisał/a:
Ta wykazała źle ustawioną geometrię kół pomimo, że w Mitsubishi Japan Motors na krasnobrodzkiej ustawiana była dwukrotnie.


To gdzie w końcu trafiłeś - pochwal się :)
 
 
spiacy83 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2020
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2021
Posty: 1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-05-2021, 19:57   Re: cd historii

Robson15 napisał/a:
Obecnie auto prowadzi się dużo lepiej. W innym aso dużo poważniej podeszli do tematu. Po pierwsze - na wstępie potwierdzili, że samochód ściąga w prawo i mam rację. Po drugie zabrali się za diagnostykę. Ta wykazała źle ustawioną geometrię kół pomimo, że w Mitsubishi Japan Motors na krasnobrodzkiej ustawiana była dwukrotnie. Po ustawieniu geometrii - auto zaczęło się prowadzić dużo lepiej. Następnie skalibrowano czujnik kąta skrętu. Efekt zamierzony - auto zaczęło w końcu jechać prosto.


A to inne ASO to?
 
 
acent 
Forumowicz

Auto: O3 lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sty 2019
Posty: 157
Skąd: szo
Wysłany: 23-05-2021, 10:08   

Korekta geometrii rozwiązuje problem. Maszyna do geometrii 4x4 (jednoczesne ustawianie wszystkich kół, i co ciekawe czasami na granicy tolerancji jest ok) i oczywiście wiedza. Jestem własnie po i działa. Najciekawsze, że zrobiłem to na stacji kontroli pojazdów - mieli taką maszynę.
_________________
Pozdr Acent
 
 
aggio 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 Pb LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Kwi 2018
Posty: 19
Skąd: Zambrów
Wysłany: 22-07-2021, 14:28   

Ja mam ten sam problem. Dwa razy już ustawiali mi geometrię i niby wszystko ok ale nadal ściąga w prawo. Opony przekładałem zima/lato to samo. Zauważyłem, że jak jadę po prostej drodze i delikatnie ruszę kierownica w lewo to ściąga na lewo jak w prawo to ściąga w prawo. Może problem jest z przekładnią kierowniczą?
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 557
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-10-2022, 08:12   

U mnie też delikatnie ściąga w prawo. Przyczyną nie jest stan nawierzchni, wiem bo przerabiałem to w innym samochodzie. Jeździłem od serwisu do serwisu, a jedni poprawiali po drugich i tak w koło... szkoda, że ja za to płaciłem ;)
Za chwile zmiana opon na zimowe, więc się wstrzymam z jakimikolwiek decyzjami, bo częstą przyczyną są właśnie opony. Nawet jeśli na zimówkach się poprawi to i tak dla świętego spokoju wybiorę się na geometrię.

[ Dodano: 27-10-2022, 13:13 ]
Na zimowych oponach/kołach ściąga jak ściągało, zupełnie bez zmian. Po weekendzie umówię się na wykonanie zbieżności.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.