Check engine - błąd P0170 Fuel trim malfunction (Bank 1) |
Autor |
Wiadomość |
xawierCK
Nowy Forumowicz
Auto: MITSUBISHI LANCER VII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2018 Posty: 7 Skąd: Kielce, Świętokrzyskie
|
Wysłany: 22-12-2020, 11:14 Check engine - błąd P0170 Fuel trim malfunction (Bank 1)
|
|
|
Witam,
mam taki problem od jakiś 2 miesięcy wyskakuje mi check engine, po podlączeniu ELM 327 wychodzi błąd P0170 Fuel trim malfunction (Bank 1). Błąd wyskakuje bardzo często, wymieniłem świece, wyczyściłem silniczek krokowy, wymieniłem filtr powietrza. Nie mam pojęcia co może być powodem tego błędu. Zaznaczam samochód ma lpg silnik 4g18 przez 40 000 km nic się nie działo. Obecenie samochód ma nalatane 208000 tkm. Może ktoś przerabiał coś takiego u siebie w lancerku. Proszę o pomoc, pozdrawiam |
_________________ xawierCK |
|
|
|
 |
zbychu74
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 603 Skąd: tuchola
|
Wysłany: 22-12-2020, 13:18
|
|
|
xawierCK, Pokaż parametry pracy z elm.tj korekty paliwowe,przepływ powietrza itd.
Bo bez tego to można tylko zgadywać. |
_________________ zbychu74 |
|
|
|
 |
tościk
Forumowicz

Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 06 Gru 2017 Posty: 622 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: 22-12-2020, 13:27
|
|
|
Skoro tyle rzeczy sprawdziłeś, to może warto jednak zająć się instalacją lpg? Może mapa się rozjechała. Może jakiś komponent siada. Zakręć zawór od gazu, pośmigaj na samej benzynie przez jakiś czas i sprawdź, czy wyskoczy. P0170 często wyskakuje, jak korekty paliwa mają duże odchylenia od normy. |
|
|
|
 |
xawierCK
Nowy Forumowicz
Auto: MITSUBISHI LANCER VII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2018 Posty: 7 Skąd: Kielce, Świętokrzyskie
|
Wysłany: 22-12-2020, 13:48
|
|
|
Spróbuję zgrać te parametry, pojeżdżę również na samej benzynie i zobaczę rzeczywiście czy coś się dzieje, dzięki za podpowiedzi |
_________________ xawierCK |
|
|
|
 |
ohara [Usunięty]
|
Wysłany: 23-12-2020, 10:08
|
|
|
Także kiedyś miałem ten problem wizyta u gazownika i wymiana wtrysków załatwiła sprawę.Tylko oczywiście gość musi być kumaty bo inaczej to będzie ci regulował itd a problem może być dalej,jakie masz wtryski?u mnie już kończyły i wymieniłem na większe stag ac w02. |
|
|
|
 |
zbychu74
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 603 Skąd: tuchola
|
Wysłany: 23-12-2020, 11:21
|
|
|
ohara, Nie koniecznie wtryski może np:reduktor siada,przepływomierz,dziura w dolocie itd. |
_________________ zbychu74 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 24-12-2020, 07:05
|
|
|
Tu nie ma co gdybać bo może być wiele rzeczy jak napisał zbychu74 i tylko diagnostyka rozwieje wątpliwości. |
|
|
|
 |
cefaloid
Forumowicz
Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 388 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-12-2020, 10:19 Re: Check engine - błąd P0170 Fuel trim malfunction (Bank 1)
|
|
|
xawierCK napisał/a: | Witam,
mam taki problem od jakiś 2 miesięcy wyskakuje mi check engine, po podlączeniu ELM 327 wychodzi błąd P0170 Fuel trim malfunction (Bank 1). Błąd wyskakuje bardzo często, wymieniłem świece, wyczyściłem silniczek krokowy, wymieniłem filtr powietrza. Nie mam pojęcia co może być powodem tego błędu. |
Wymieniłeś wszystko to co nie wpływa na tenże błąd.
Błąd dostrajania dawki = skopane ustawienia instalcji lpg. Sterownik benzynowy nie wyrabia tego korygować (korekta dawki na podstawie odczytu ze sondy lambda to > 25% od dawki wyliczonej) i pojawia się błąd.
Konieczka ponowna regulacja instalacji lpg pod obciążeniem a nie tylko na zasadzie autoadaptacji. Silniki lancerów to nie VW itp żeby to działało po samej autoadaptacji.
Jeśli ten ELM 327 masz spięty z telefonem android to pobierz sobie program torque i w trakcie jazdy analizuj parametr 'korekta czasu wtrysku bank 1 sonda lambda1" albo "krótkoterminowa korekta czasu wtrysku bank 1" i zapewniam Cię że zobaczysz iż Twój sterownik ciągle mocno koryguje dawkę gazu ze źle zestrojonej instalacji lpg a gdy korekta dobije do 25% wyskakuje błąd. Taka korekta nie powinna nie powinna przekraczać +/-10%. U Ciebie przekracza +/- 25% |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 26-12-2020, 12:08
|
|
|
Tak samo może być nieszczelność w sterowaniu reduktora które jest wpięte w podciśnienie w kolektor dolotowy. Wystarczy że zsunie się z króćca przewód i ilość lewego powietrza też może spowodować takie problemy. Przyczyn tego błędu może być kilka więc najpierw diagnostyka. |
|
|
|
 |
Mietek
Forumowicz

Auto: cs9w, ea5a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Wrz 2012 Posty: 101 Skąd: Owsiska
|
|
|
|
 |
|