Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
dolot powietrza 1.6/2.0
Autor Wiadomość
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-04-2018, 16:13   dolot powietrza 1.6/2.0

W manualu z zewnątrz rura dolotowa do filtra powietrza wygląda identycznie dla 1.6 i 2.0
Ale w 1.6, jak się zajrzy do wlotu na początku, tj pod maską, to w środku jest niezła zwężka. Otwór o średnicy nakrętki od kartonu mleka łaciate 2%.
Czy ktoś mógłby sprawdzić jak jest w 2.0, jeśli macie tak samo to współczuję :)
 
 
konradod 
Forumowicz

Auto: lancer sport kombi 1.6 2006r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 133
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 20-04-2018, 19:32   

A że tak zapytam czemu ma służyć twoje spostrzeżenie. Chcesz zamienić czy jak? Bo dolot tak jak i filtr jest taki sam.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-04-2018, 20:05   

Ktoś kiedyś z 2.0 na forum wyłamał jakąś przegródkę chyba za filtrem. Efekt był taki że silnik utracił elastyczność i może coś się mu polepszyło na wysokich obrotach. Jak dla mnie bez sensu. Ten silnik jest świetny to że na 3-jce jedziesz 40 i tak samo 140... Nie ma teraz już takich silników w Giuli benzyna ma czerwone od 5,5 tys....
 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-04-2018, 21:02   

W 1.3 CK1A wymieniłem przepustnice na taką z 1.6 CJO
tzn kolektor w 1.3 ma średnice 50mm i przepustnica z 1.6 ma 50mm a ta z 1.3 48 albo 49mm i odżył, dodatkowo z puszki wywaliłem rurę przed filtrem, z tym że tutaj służyła do wyciszenia zasysanego powietrza.

W 1.6 CS nie podoba mi się to zwężenie, poniżej zdjęcie
https://1drv.ms/u/s!AqgOl9xnXqn-iIFNo42fOhMpeZx-OQ

Wiem, że to wszystko jest przemyślane, chciałem się tylko dowiedzieć czy w 2.0 jest tak samo
 
 
konradod 
Forumowicz

Auto: lancer sport kombi 1.6 2006r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 133
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 21-04-2018, 09:34   

Nie no luz😀miałem ostatnio okazje przejechać pare kilometrów bez dolotu bo malowałem mocowanie do pasa przedniego i oprócz hałasu i szarpania przy ruszaniu nie odczułem jakiegoś hurrra poweea :wink:
 
 
nubi 
Mitsumaniak
03556/KMM


Auto: czarny2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2017
Posty: 70
Skąd: LU
Wysłany: 21-04-2018, 11:05   

krzychu napisał/a:
Nie ma teraz już takich silników w Giuli benzyna ma czerwone od 5,5 tys....
BTW. Ostatnio tak mi strzeliło do głowy i przycisnąłem na II biegu gaz -znaczy PB, wieczorkiem, pusto, droga szeroka, (co prawda rodzina na pokładzie, komplet) ..
[CS9W 2.0, '04,olej Valvl full] Skoczył sobie spokojnie w b.krótkim czasie/z marszu na 7.600 i chciał lecieć dalej, ale mnie wydało się że kilka sek. na czerwonym wystarczy i odpuściłem. _Chyba_ 110-120 na liczniku widziałem (ah te słabe podświetlenie licznika). Czy to by świadczyło o wycięciu czegoś w układzie wydechowym? Bo jakoś go nie dusiło/odcinało.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 21-04-2018, 21:24   

no 4G63 kręci się bez problemu do 7600... Wszystko dobrze. Raczej nie poleci dalej. Płynie jest to ograniczone (odcina paliwo płynnie, a nie tak jak kiedyś odcinało zapłon).
 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-04-2018, 02:32   

W okresie jak kupowałem Lancera to 2.0 były głównie w kombi a ja chciałem sedana. Był też jeden ralliart 2.4 ale poza budżetem.
Jakbym miał 2.0 to bym sprawdził ten dolot, ale mam 1.6 i dlatego zwróciłem się z prośbą. Czy w 2.0 też jest taki mały otwór jak na zdjęciu?

Za filtrem w 1.6 jest taka zwężka, w 2.0 nie ma i u mnie już też :)
Ale to jest "za" filtrem, w tym poście chodzi mi o średnicę rury/dolotu/chwytaka powierza "przed"





 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 27-04-2018, 08:00   

Popatrzyłem pod maskę i też wydaje mi się że jest taka zwężka. Widać nawet z zewnątrz że nie jest to duży przekrój....

Na stronie: http://mitsubishi-motors.kiev.ua

Pokazuje ten sam P/N dla 1.6 i 2.0: MN180186 lub MN135194



A tu masz 2,4 z USA który ma inny P/N i wygląda inaczej na rysunku: MN156357 lub MN180188

 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-04-2018, 21:50   

O kurcze, ale znalazłeś. Po tym poglądowym zdjęciu z 2.4 dolot wygląda zachęcająco.
Dzięki wielkie.

[ Dodano: 28-04-2018, 13:08 ]
Tu jest pokazana wymiana P&P i faktycznie wygląda inaczej
https://www.drive2.ru/l/9763054/
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-04-2018, 13:37   

No to teraz jeszcze chętnego z silnikiem 2.0 co to zamówi i zrobi pomiar na hamowni przed i po....
 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-04-2018, 13:54   

Ja wsadzę do swojego 1.6 nawet dla buczenia.
Ssący chyba od Space Stara czeka w piwnicy, w którym czujnik temp i ciśnienia są osobno a w 1.6 w jednym. Kwestia mocowania tego czujnika, może poszerzenia otworu.
Tak za 3 lata odezwę się do GREGOSa na zrobienie mapy a z drugiej strony im szybciej zarżnę jednostkę tym prędzej wsadzę 2.0 lub całkowicie zmienię auto.
 
 
p03 
Forumowicz

Auto: CS_W 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 190
Skąd: Stolica rockandrolla
Wysłany: 28-09-2018, 12:46   

I co, zamontowałeś ten dolot?
_________________
Pozdrawiam
 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 29-09-2018, 21:27   

Za dolot do 2.4 liczą sobie ok 300zł, a używek brak. Póki co wywaliłem zwężkę ze zdjęć wcześniej oraz całkowicie wyłamałem przewężenie w obudowie przed filtrem.
Nie mam pojęcia czy coś się zmieniło poza osobistą satysfakcją.
 
 
Leonid777 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 7
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2021
Posty: 1
Skąd: Rakoniewice
Wysłany: 04-01-2021, 20:03   

krzychu napisał/a:
no 4G63 kręci się bez problemu do 7600... Wszystko dobrze. Raczej nie poleci dalej. Płynie jest to ograniczone (odcina paliwo płynnie, a nie tak jak kiedyś odcinało zapłon).

Mam lancer 7 4g63 odcina przy 8.100rpm , raz podkusiło sprawdzić. Być może ktoś coś grzebał przy sterowaniu silnika, nie mam pewności bo jeździł nim tylko starszy pan ze szkoły przedemną. Pozdrawiam.
_________________
@mitsu_power_pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.