dolot powietrza 1.6/2.0 |
Autor |
Wiadomość |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20-04-2018, 16:13 dolot powietrza 1.6/2.0
|
|
|
W manualu z zewnątrz rura dolotowa do filtra powietrza wygląda identycznie dla 1.6 i 2.0
Ale w 1.6, jak się zajrzy do wlotu na początku, tj pod maską, to w środku jest niezła zwężka. Otwór o średnicy nakrętki od kartonu mleka łaciate 2%.
Czy ktoś mógłby sprawdzić jak jest w 2.0, jeśli macie tak samo to współczuję |
|
|
|
 |
konradod
Forumowicz
Auto: lancer sport kombi 1.6 2006r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 10 Lut 2014 Posty: 133 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 20-04-2018, 19:32
|
|
|
A że tak zapytam czemu ma służyć twoje spostrzeżenie. Chcesz zamienić czy jak? Bo dolot tak jak i filtr jest taki sam. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-04-2018, 20:05
|
|
|
Ktoś kiedyś z 2.0 na forum wyłamał jakąś przegródkę chyba za filtrem. Efekt był taki że silnik utracił elastyczność i może coś się mu polepszyło na wysokich obrotach. Jak dla mnie bez sensu. Ten silnik jest świetny to że na 3-jce jedziesz 40 i tak samo 140... Nie ma teraz już takich silników w Giuli benzyna ma czerwone od 5,5 tys.... |
|
|
|
 |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20-04-2018, 21:02
|
|
|
W 1.3 CK1A wymieniłem przepustnice na taką z 1.6 CJO
tzn kolektor w 1.3 ma średnice 50mm i przepustnica z 1.6 ma 50mm a ta z 1.3 48 albo 49mm i odżył, dodatkowo z puszki wywaliłem rurę przed filtrem, z tym że tutaj służyła do wyciszenia zasysanego powietrza.
W 1.6 CS nie podoba mi się to zwężenie, poniżej zdjęcie
https://1drv.ms/u/s!AqgOl9xnXqn-iIFNo42fOhMpeZx-OQ
Wiem, że to wszystko jest przemyślane, chciałem się tylko dowiedzieć czy w 2.0 jest tak samo |
|
|
|
 |
konradod
Forumowicz
Auto: lancer sport kombi 1.6 2006r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 10 Lut 2014 Posty: 133 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 21-04-2018, 09:34
|
|
|
Nie no luz😀miałem ostatnio okazje przejechać pare kilometrów bez dolotu bo malowałem mocowanie do pasa przedniego i oprócz hałasu i szarpania przy ruszaniu nie odczułem jakiegoś hurrra poweea |
|
|
|
 |
nubi
Mitsumaniak 03556/KMM

Auto: czarny2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2017 Posty: 70 Skąd: LU
|
Wysłany: 21-04-2018, 11:05
|
|
|
krzychu napisał/a: | Nie ma teraz już takich silników w Giuli benzyna ma czerwone od 5,5 tys.... | BTW. Ostatnio tak mi strzeliło do głowy i przycisnąłem na II biegu gaz -znaczy PB, wieczorkiem, pusto, droga szeroka, (co prawda rodzina na pokładzie, komplet) ..
[CS9W 2.0, '04,olej Valvl full] Skoczył sobie spokojnie w b.krótkim czasie/z marszu na 7.600 i chciał lecieć dalej, ale mnie wydało się że kilka sek. na czerwonym wystarczy i odpuściłem. _Chyba_ 110-120 na liczniku widziałem (ah te słabe podświetlenie licznika). Czy to by świadczyło o wycięciu czegoś w układzie wydechowym? Bo jakoś go nie dusiło/odcinało. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 21-04-2018, 21:24
|
|
|
no 4G63 kręci się bez problemu do 7600... Wszystko dobrze. Raczej nie poleci dalej. Płynie jest to ograniczone (odcina paliwo płynnie, a nie tak jak kiedyś odcinało zapłon). |
|
|
|
 |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-04-2018, 02:32
|
|
|
W okresie jak kupowałem Lancera to 2.0 były głównie w kombi a ja chciałem sedana. Był też jeden ralliart 2.4 ale poza budżetem.
Jakbym miał 2.0 to bym sprawdził ten dolot, ale mam 1.6 i dlatego zwróciłem się z prośbą. Czy w 2.0 też jest taki mały otwór jak na zdjęciu?
Za filtrem w 1.6 jest taka zwężka, w 2.0 nie ma i u mnie już też
Ale to jest "za" filtrem, w tym poście chodzi mi o średnicę rury/dolotu/chwytaka powierza "przed"
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 27-04-2018, 08:00
|
|
|
Popatrzyłem pod maskę i też wydaje mi się że jest taka zwężka. Widać nawet z zewnątrz że nie jest to duży przekrój....
Na stronie: http://mitsubishi-motors.kiev.ua
Pokazuje ten sam P/N dla 1.6 i 2.0: MN180186 lub MN135194
A tu masz 2,4 z USA który ma inny P/N i wygląda inaczej na rysunku: MN156357 lub MN180188
 |
|
|
|
 |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-04-2018, 21:50
|
|
|
O kurcze, ale znalazłeś. Po tym poglądowym zdjęciu z 2.4 dolot wygląda zachęcająco.
Dzięki wielkie.
[ Dodano: 28-04-2018, 13:08 ]
Tu jest pokazana wymiana P&P i faktycznie wygląda inaczej
https://www.drive2.ru/l/9763054/ |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28-04-2018, 13:37
|
|
|
No to teraz jeszcze chętnego z silnikiem 2.0 co to zamówi i zrobi pomiar na hamowni przed i po.... |
|
|
|
 |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28-04-2018, 13:54
|
|
|
Ja wsadzę do swojego 1.6 nawet dla buczenia.
Ssący chyba od Space Stara czeka w piwnicy, w którym czujnik temp i ciśnienia są osobno a w 1.6 w jednym. Kwestia mocowania tego czujnika, może poszerzenia otworu.
Tak za 3 lata odezwę się do GREGOSa na zrobienie mapy a z drugiej strony im szybciej zarżnę jednostkę tym prędzej wsadzę 2.0 lub całkowicie zmienię auto. |
|
|
|
 |
p03
Forumowicz
Auto: CS_W 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2012 Posty: 190 Skąd: Stolica rockandrolla
|
Wysłany: 28-09-2018, 12:46
|
|
|
I co, zamontowałeś ten dolot? |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
 |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29-09-2018, 21:27
|
|
|
Za dolot do 2.4 liczą sobie ok 300zł, a używek brak. Póki co wywaliłem zwężkę ze zdjęć wcześniej oraz całkowicie wyłamałem przewężenie w obudowie przed filtrem.
Nie mam pojęcia czy coś się zmieniło poza osobistą satysfakcją. |
|
|
|
 |
Leonid777
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 7
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2021 Posty: 1 Skąd: Rakoniewice
|
Wysłany: 04-01-2021, 20:03
|
|
|
krzychu napisał/a: | no 4G63 kręci się bez problemu do 7600... Wszystko dobrze. Raczej nie poleci dalej. Płynie jest to ograniczone (odcina paliwo płynnie, a nie tak jak kiedyś odcinało zapłon). |
Mam lancer 7 4g63 odcina przy 8.100rpm , raz podkusiło sprawdzić. Być może ktoś coś grzebał przy sterowaniu silnika, nie mam pewności bo jeździł nim tylko starszy pan ze szkoły przedemną. Pozdrawiam. |
_________________ @mitsu_power_pl |
|
|
|
 |
|