Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.2 MIVEC 177KM] - szarpie przy 2000/, częściej wypala DPF
Autor Wiadomość
esowa 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.2 DiD MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2020
Posty: 3
Skąd: Poznań
Wysłany: 05-01-2021, 10:09   [2.2 MIVEC 177KM] - szarpie przy 2000/, częściej wypala DPF

Witajcie,
Od 2 miesięcy jestem posiadaczem O2 2011 z 177km silnikiem MIVEC (przebieg 172tys km). Auto użytkuje głównie w trasie (codziennie 2 x 50km).
Od ok 3 tygodni występuje problem z pracą silnika w zakresie 1800-2100 obrotów - przy jeździe ze stałą prędkością w tym zakresie obrotów auto szarpie, dławi się, nie ma mocy - po dodaniu gazu, powyżej 2100obr wyraźnie czuć już i słychać turbo i jedzie płynnie. Dodatkowo częściej, bo co 100km wypala się DPF (przy mojej jeździe - codziennie) - podczas wypalania szarpie już na prawdę konkretnie.
Udało mi się podłączyć go pod MUT - błędów brak, turbo niby pompuje, egr pracuje, ciśnienie DPF na postoju 0-0,5kPa (5km po ostatnim wypaleniu) i wszystkie wypalenia wyzwolone przez czujnik różnicy ciśnień. Na dłuższą diagnostykę mechanik ma czas za ok 3tyg, a nikt inny w Poznaniu nie chce ruszać tego silnika.

Póki co: wlane liqui molly na wtryski, tankowanie na innej stacji, odłączony i zaślepiony wężyk od EGR - bez rezultatów. Jeżdżę z podpiętym ELM i szukam anomalii w parametrach ale nic nie zauważam. Przepustnica otwarta stale na 100% - podczas wypalania przymyka się do ok 20%. Temperatura filtra podczas wypalania 650-700C.

Jakieś pomysły co jeszcze można sprawdzić?
 
 
krzych922222 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2,2 DiD MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2019
Posty: 14
Skąd: Racibórz
Wysłany: 05-01-2021, 10:18   

U mnie był tez problem z częstym wypalaniem DPF - nawet co 40 km!!! Winne były wtryski. Niestety nie da się ich regenerować. Koszt nowego to ok 1800 zł na oficjalnej stronie DENSO.

Jednak u mnie nie było takich objawów jak szarpanie i dławienie.
 
 
raptor 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2008 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2016
Posty: 82
Skąd: się biorą dzieci ?
Wysłany: 10-01-2021, 08:30   

Zakres obrotów wskazuje na 2 rzeczy - wtryski albo egr się przycina, ale prędzej wtryski skoro dpf się zapycha non stop czyli muszą lać paliwem.
 
 
esowa 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.2 DiD MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2020
Posty: 3
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-01-2021, 09:31   

Też myślałem że wtryski, specjalnie dałem go do serwisu Bosch od diesli żeby sprawdzili cały układ, stał tam 3 dni i "nie mają się do czego przyczepić", na komputerze wszystkie parametry w normie, a wtrysków denso nie mają jak sprawdzić (ew tylko metodą porównawczą) - nie ma też dla nich technologii naprawy. Samochód jak szarpał tak szarpie, dpf wypala co 50-100km i brakuje mi już pomysłów co dalej. Na jutro umówiony jestem do magików od dpf, egr i chiptuningu ale boję się że usunę skutek, a przyczyna nadal zostanie...
 
 
rajan 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lip 2015
Posty: 416
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-01-2021, 12:01   Re: [2.2 MIVEC 177KM] - szarpie przy 2000/, częściej wypala

esowa napisał/a:
Od ok 3 tygodni występuje problem z pracą silnika w zakresie 1800-2100 obrotów - przy jeździe ze stałą prędkością w tym zakresie obrotów auto szarpie, dławi się, nie ma mocy - po dodaniu gazu, powyżej 2100obr wyraźnie czuć już i słychać turbo i jedzie płynnie. Dodatkowo częściej, bo co 100km wypala się DPF (przy mojej jeździe - codziennie) - podczas wypalania szarpie już na prawdę konkretnie.


Miałem podobne objawy - nierówna praca, szarpnięcia w tym zakresie obrotów i częste wypalanie DPF. Powodem był pęknięty dolot powietrza. Sprawdź, czy nie masz gdzieś nieszczelności.
 
 
esowa 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.2 DiD MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2020
Posty: 3
Skąd: Poznań
Wysłany: 30-01-2021, 17:40   

Cytat:
Miałem podobne objawy - nierówna praca, szarpnięcia w tym zakresie obrotów i częste wypalanie DPF. Powodem był pęknięty dolot powietrza. Sprawdź, czy nie masz gdzieś nieszczelności.

Bingo, trafiony lewy przewód od IC - po wymianie problem z głowy. DPF uratowany przed wycięciem w ostatniej chwili.
 
 
rajan 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lip 2015
Posty: 416
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-02-2021, 09:21   

esowa napisał/a:
Bingo, trafiony lewy przewód od IC - po wymianie problem z głowy. DPF uratowany przed wycięciem w ostatniej chwili.


Tylko teraz warto jeszcze dopalić DPF jakąś chemią, bo mógł się trochę przypchać. No i jakby oleju za dużo w silniku się zrobiło to obowiązkowo wymiana.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.