 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[2.2 MIVEC 177KM] - szarpie przy 2000/, częściej wypala DPF |
Autor |
Wiadomość |
esowa
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.2 DiD MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2020 Posty: 3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 05-01-2021, 10:09 [2.2 MIVEC 177KM] - szarpie przy 2000/, częściej wypala DPF
|
|
|
Witajcie,
Od 2 miesięcy jestem posiadaczem O2 2011 z 177km silnikiem MIVEC (przebieg 172tys km). Auto użytkuje głównie w trasie (codziennie 2 x 50km).
Od ok 3 tygodni występuje problem z pracą silnika w zakresie 1800-2100 obrotów - przy jeździe ze stałą prędkością w tym zakresie obrotów auto szarpie, dławi się, nie ma mocy - po dodaniu gazu, powyżej 2100obr wyraźnie czuć już i słychać turbo i jedzie płynnie. Dodatkowo częściej, bo co 100km wypala się DPF (przy mojej jeździe - codziennie) - podczas wypalania szarpie już na prawdę konkretnie.
Udało mi się podłączyć go pod MUT - błędów brak, turbo niby pompuje, egr pracuje, ciśnienie DPF na postoju 0-0,5kPa (5km po ostatnim wypaleniu) i wszystkie wypalenia wyzwolone przez czujnik różnicy ciśnień. Na dłuższą diagnostykę mechanik ma czas za ok 3tyg, a nikt inny w Poznaniu nie chce ruszać tego silnika.
Póki co: wlane liqui molly na wtryski, tankowanie na innej stacji, odłączony i zaślepiony wężyk od EGR - bez rezultatów. Jeżdżę z podpiętym ELM i szukam anomalii w parametrach ale nic nie zauważam. Przepustnica otwarta stale na 100% - podczas wypalania przymyka się do ok 20%. Temperatura filtra podczas wypalania 650-700C.
Jakieś pomysły co jeszcze można sprawdzić? |
|
|
|
 |
krzych922222
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2,2 DiD MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2019 Posty: 14 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 05-01-2021, 10:18
|
|
|
U mnie był tez problem z częstym wypalaniem DPF - nawet co 40 km!!! Winne były wtryski. Niestety nie da się ich regenerować. Koszt nowego to ok 1800 zł na oficjalnej stronie DENSO.
Jednak u mnie nie było takich objawów jak szarpanie i dławienie. |
|
|
|
 |
raptor
Forumowicz
Auto: Outlander II 2008 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Sty 2016 Posty: 82 Skąd: się biorą dzieci ?
|
Wysłany: 10-01-2021, 08:30
|
|
|
Zakres obrotów wskazuje na 2 rzeczy - wtryski albo egr się przycina, ale prędzej wtryski skoro dpf się zapycha non stop czyli muszą lać paliwem. |
|
|
|
 |
esowa
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.2 DiD MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2020 Posty: 3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-01-2021, 09:31
|
|
|
Też myślałem że wtryski, specjalnie dałem go do serwisu Bosch od diesli żeby sprawdzili cały układ, stał tam 3 dni i "nie mają się do czego przyczepić", na komputerze wszystkie parametry w normie, a wtrysków denso nie mają jak sprawdzić (ew tylko metodą porównawczą) - nie ma też dla nich technologii naprawy. Samochód jak szarpał tak szarpie, dpf wypala co 50-100km i brakuje mi już pomysłów co dalej. Na jutro umówiony jestem do magików od dpf, egr i chiptuningu ale boję się że usunę skutek, a przyczyna nadal zostanie... |
|
|
|
 |
rajan
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lip 2015 Posty: 416 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-01-2021, 12:01 Re: [2.2 MIVEC 177KM] - szarpie przy 2000/, częściej wypala
|
|
|
esowa napisał/a: | Od ok 3 tygodni występuje problem z pracą silnika w zakresie 1800-2100 obrotów - przy jeździe ze stałą prędkością w tym zakresie obrotów auto szarpie, dławi się, nie ma mocy - po dodaniu gazu, powyżej 2100obr wyraźnie czuć już i słychać turbo i jedzie płynnie. Dodatkowo częściej, bo co 100km wypala się DPF (przy mojej jeździe - codziennie) - podczas wypalania szarpie już na prawdę konkretnie. |
Miałem podobne objawy - nierówna praca, szarpnięcia w tym zakresie obrotów i częste wypalanie DPF. Powodem był pęknięty dolot powietrza. Sprawdź, czy nie masz gdzieś nieszczelności. |
|
|
|
 |
esowa
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.2 DiD MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2020 Posty: 3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30-01-2021, 17:40
|
|
|
Cytat: | Miałem podobne objawy - nierówna praca, szarpnięcia w tym zakresie obrotów i częste wypalanie DPF. Powodem był pęknięty dolot powietrza. Sprawdź, czy nie masz gdzieś nieszczelności. |
Bingo, trafiony lewy przewód od IC - po wymianie problem z głowy. DPF uratowany przed wycięciem w ostatniej chwili. |
|
|
|
 |
rajan
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lip 2015 Posty: 416 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-02-2021, 09:21
|
|
|
esowa napisał/a: | Bingo, trafiony lewy przewód od IC - po wymianie problem z głowy. DPF uratowany przed wycięciem w ostatniej chwili. |
Tylko teraz warto jeszcze dopalić DPF jakąś chemią, bo mógł się trochę przypchać. No i jakby oleju za dużo w silniku się zrobiło to obowiązkowo wymiana. |
|
|
|
 |
|
|