 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Nivomaty w sedanie |
Autor |
Wiadomość |
Ajron
Forumowicz

Auto: EA5A 1999 AT i EC5W 1997 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lut 2018 Posty: 193 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-01-2021, 16:41 Nivomaty w sedanie
|
|
|
Jak w temacie - czy założenie Nivo do Galanta w nadwoziu sedan ma sens?
Problem jest taki, że skusiłem się na gwint od MTS. Żałuję, że nie zainwestowałem w lepsze zawieszenie, ale chciałbym coś z niego wyciągnąć, skoro już go mam. Przód jest nawet w miarę ok, choć nie można mówić o komforcie, natomiast tył jest tak twardy i sztywny, że można mówić o osiągnięciu absurdalnego poziomu.
Nie wiem, jak dokładnie działa zawieszenie, które było montowane w Galantach z nadwoziem kombi. Co w sytuacji, gdy przód auta jest obniżony? Należy dobrać na tył inne sprężyny, czy amortyzator sam zrobi swoje (oczywiście w granicach zakresu swojej pracy)? Czy może to zawieszenie tylko podnosi tył (utwardza), przy większym załadowaniu bagażnika, aby wyrównać położenie względem przodu, nie przewidując odwrotnej sytuacji?
Taki pomysł wpadł mi do głowy, choć chyba prościej i taniej byłoby założyć po prostu na gwint miękkie sprężyny, ale chętnie posłucham Waszego zdania. W tym rozwiązaniu boję się, że ciężko byłoby mi dobrać odpowiednie sprężyny, takie szukanie po omacku nie jest łatwe |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 11-01-2021, 19:40
|
|
|
Do Nivomatów są inne sprężyny, tzn. Nie zwężają się na dole, jak te od zwykłych amortyzatorów, ale są równej średnicy na całej długości. Dlatego do Nivomatów nie podejdą sprężyny od zwykłych amortyzatorów. Nie możesz też założyć Nivomatów ze sprezynami od kombi, bo będzie beton. Założyłem kiedyś do swojego i źle się jeździło, tył był za sztywny i wszystko się tłukło na dziurach. Ale powiem Ci ciekawostkę, otóż Nivomaty występowały również w przedliftowym sedanie, ale baaardzo rzadko, chyba tylko w wersji Winter Edition na rynek skandynawski. Oczywiście same Nivomaty są identyczne, ale sprężyny są inne, bardziej miękkie. |
|
|
|
 |
Ajron
Forumowicz

Auto: EA5A 1999 AT i EC5W 1997 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lut 2018 Posty: 193 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-01-2021, 20:15
|
|
|
Hmm, śmiem twierdzić, że nie są tak twarde, jak moje obecne zawieszenie... Ogromna dysproporcja, tył praktycznie w ogóle nie pracuje, skacze na wszystkim strasznie, co wydaje się aż niebezpieczne. Przód mimo wszystko też jest twardszy, niż KYB Ultra Sr + H&R -35 mm, więc może Nivo byłyby adekwatne do tego? Czy sugerujesz jednak wymienić same sprężyny u siebie? |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11176 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 11-01-2021, 21:37
|
|
|
Ajron napisał/a: | Czy może to zawieszenie tylko podnosi tył (utwardza), przy większym załadowaniu bagażnika, aby wyrównać położenie względem przodu, nie przewidując odwrotnej sytuacji? |
Tak to właśnie działa. Reguluje wysokość tylnego zawieszenia. Wysokość przodu nie wpływa na pracę nivo.
Natomiast co do twardości, to uszkodzony nivomat bez sprężyny potrafiłem nacisnąć max 5 cm, a ważę 80 kg. Sprawnego nie naciskałem, ale z tego co wiem, nie nacisnąłbym go. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-01-2021, 06:40
|
|
|
nivo działa tak jak nazwa wskazuje - samopoziomujące zawieszenie
jak na lewą stronę zapakujesz więcej, to prawa się obniży
nie zauważyłem by kiedykolwiek się coś podnosiło czy utwardzało |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 12-01-2021, 09:50
|
|
|
To spróbuj w takim razie z Nivo z kombi. Albo jest jeszcze opcja na amortyzatory KYB ULTRA SR + sprężyny z kombi po II lifcie. Też jest twardo, też tak jeździłem, ale tył sterczy wysoko. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 12-01-2021, 10:56
|
|
|
W nivo bym się bawił bo:
1. Uzywki mogą sie szybko wylać i bedzie smiec
2. Nowe sa ksmicznie drogie
Propobuje KYB USR i do tego dobre sprezyny. Ostanio mega polceane są H&R, ale i Eibach lekko obnizony były ok. Nie wiem jak teraz twój przód nisko siedzi. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Ajron
Forumowicz

Auto: EA5A 1999 AT i EC5W 1997 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lut 2018 Posty: 193 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-01-2021, 11:09
|
|
|
Producent odpowiedział na mój problem, mają mi podesłać inne sprężyny do gwintu, bo podobno otrzymałem błędne... Tak więc póki co nie kombinuję dalej, zobaczymy, jak to będzie wyglądało po wymianie
Nie mniej dziękuję za wszystkie odpowiedzi, może komuś przyda się ta wiedza (mam nadzieję, że będzie już ok, więc oby nie mi). |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 12-01-2021, 11:15
|
|
|
Ajron napisał/a: | roducent odpowiedział na mój problem, mają mi podesłać inne sprężyny do gwintu, bo podobno otrzymałem błędne... T |
Jak tyle kasy wydałeś to powinni zrobić tak żebyś był zadowolony. Jakaś gwarancja jest chyba co ? Ostatnio MTS sie rozwija dosć mocno się promują w mediach społecznościowych wiec nie widzę powodu żeby sobie chcieli popsuć opinie. Choć pewnie galant to podaż niszowa. Słyszałem nie za dobre opinie o ich gwincie w galantach. Twoje narzekanie trochę to potwoerdza |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Ajron
Forumowicz

Auto: EA5A 1999 AT i EC5W 1997 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lut 2018 Posty: 193 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-01-2021, 16:00
|
|
|
Wiem o dwóch innych osobach, które doświadczyły takich samych problemów, póki co wymieniłem sprężyny z przodu, tu z kolei na twardsze, bo wcześniej auto się kładło tak, że w głównej sprężynie dochodziło do stykania zwojów (zdjęcie w moim temacie ze zdjęciami) - gleba totalna, nie do jeżdżenia. Przez to nie poczułem też, jak zachowuje się tył. Teraz jeździłem chwilę z zawalonym bagażnikiem, myślałem, że to przez to, ale po opróżnieniu dosłownie zero różnicy. Zobaczymy. Trzymajcie kciuki, bo generalnie słabo to wszystko wyszło |
|
|
|
 |
ViBeZ
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2014 Posty: 113 Skąd: Radom
|
Wysłany: 12-01-2021, 16:37
|
|
|
A przypadkiem dostawcą sprężyn dla MTSa nie jest Eibach? Gdzieś tak czytałem 🤔 więc dziwne. U mnie też leży wciąż gwint od nich i czeka na założenie ale mam plany przerabiać go na powietrze 😁 |
|
|
|
 |
Ajron
Forumowicz

Auto: EA5A 1999 AT i EC5W 1997 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lut 2018 Posty: 193 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-01-2021, 22:43
|
|
|
Tak, Eibach, ale na ich zamówienie, według ich wytycznych. Po prostu nie mają własnej linii produkcyjnej do tego - to głupio może zabrzmi, ale Eibach to ich podwykonawca. Skoro masz ten gwint, to widzisz na pewno na sprężynach logo MTS Technik.
Na podmianę przodu dostałem inne sprężyny, też od Eibacha, ale już bez oznaczeń MTS. Było GWFE96 z przodu i z tyłu, dostałem informację, że to niezgodne z tym zawieszeniem i dostaję te, które niedawno dostały TUV oraz testował je niejaki właściciel srebrnego Galanta. Podobno jutro kurier ma mi dowieźć tył. Co ciekawe, na stronie wciąż widnieje właśnie model GWFE96, jako odpowiednie sprężyny na obie osie do Galanta, ale szkoda w ogóle zakładać taki setup na auto. Skoro chcesz robić air ride, to problem sprężyn z głowy Czekam na efekty. |
|
|
|
 |
|
|