Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Nivomaty w sedanie
Autor Wiadomość
Ajron 
Forumowicz


Auto: EA5A 1999 AT i EC5W 1997 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2018
Posty: 193
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 11-01-2021, 16:41   Nivomaty w sedanie

Jak w temacie - czy założenie Nivo do Galanta w nadwoziu sedan ma sens?
Problem jest taki, że skusiłem się na gwint od MTS. Żałuję, że nie zainwestowałem w lepsze zawieszenie, ale chciałbym coś z niego wyciągnąć, skoro już go mam. Przód jest nawet w miarę ok, choć nie można mówić o komforcie, natomiast tył jest tak twardy i sztywny, że można mówić o osiągnięciu absurdalnego poziomu.
Nie wiem, jak dokładnie działa zawieszenie, które było montowane w Galantach z nadwoziem kombi. Co w sytuacji, gdy przód auta jest obniżony? Należy dobrać na tył inne sprężyny, czy amortyzator sam zrobi swoje (oczywiście w granicach zakresu swojej pracy)? Czy może to zawieszenie tylko podnosi tył (utwardza), przy większym załadowaniu bagażnika, aby wyrównać położenie względem przodu, nie przewidując odwrotnej sytuacji?
Taki pomysł wpadł mi do głowy, choć chyba prościej i taniej byłoby założyć po prostu na gwint miękkie sprężyny, ale chętnie posłucham Waszego zdania. W tym rozwiązaniu boję się, że ciężko byłoby mi dobrać odpowiednie sprężyny, takie szukanie po omacku nie jest łatwe :P
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 11-01-2021, 19:40   

Do Nivomatów są inne sprężyny, tzn. Nie zwężają się na dole, jak te od zwykłych amortyzatorów, ale są równej średnicy na całej długości. Dlatego do Nivomatów nie podejdą sprężyny od zwykłych amortyzatorów. Nie możesz też założyć Nivomatów ze sprezynami od kombi, bo będzie beton. Założyłem kiedyś do swojego i źle się jeździło, tył był za sztywny i wszystko się tłukło na dziurach. Ale powiem Ci ciekawostkę, otóż Nivomaty występowały również w przedliftowym sedanie, ale baaardzo rzadko, chyba tylko w wersji Winter Edition na rynek skandynawski. Oczywiście same Nivomaty są identyczne, ale sprężyny są inne, bardziej miękkie.
 
 
Ajron 
Forumowicz


Auto: EA5A 1999 AT i EC5W 1997 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2018
Posty: 193
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-01-2021, 20:15   

Hmm, śmiem twierdzić, że nie są tak twarde, jak moje obecne zawieszenie... Ogromna dysproporcja, tył praktycznie w ogóle nie pracuje, skacze na wszystkim strasznie, co wydaje się aż niebezpieczne. Przód mimo wszystko też jest twardszy, niż KYB Ultra Sr + H&R -35 mm, więc może Nivo byłyby adekwatne do tego? Czy sugerujesz jednak wymienić same sprężyny u siebie?
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11176
Skąd: Radomsko
Wysłany: 11-01-2021, 21:37   

Ajron napisał/a:
Czy może to zawieszenie tylko podnosi tył (utwardza), przy większym załadowaniu bagażnika, aby wyrównać położenie względem przodu, nie przewidując odwrotnej sytuacji?


Tak to właśnie działa. Reguluje wysokość tylnego zawieszenia. Wysokość przodu nie wpływa na pracę nivo.
Natomiast co do twardości, to uszkodzony nivomat bez sprężyny potrafiłem nacisnąć max 5 cm, a ważę 80 kg. Sprawnego nie naciskałem, ale z tego co wiem, nie nacisnąłbym go.
_________________

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-01-2021, 06:40   

nivo działa tak jak nazwa wskazuje - samopoziomujące zawieszenie
jak na lewą stronę zapakujesz więcej, to prawa się obniży
nie zauważyłem by kiedykolwiek się coś podnosiło czy utwardzało
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 12-01-2021, 08:03   

Mój młody ma nivo w sedanie przedliftowym i powiem szczerze że jest spoko. Jest sztywno ale nie jest za twardo.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-01-2021, 09:50   

To spróbuj w takim razie z Nivo z kombi. Albo jest jeszcze opcja na amortyzatory KYB ULTRA SR + sprężyny z kombi po II lifcie. Też jest twardo, też tak jeździłem, ale tył sterczy wysoko.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 12-01-2021, 10:56   

W nivo bym się bawił bo:
1. Uzywki mogą sie szybko wylać i bedzie smiec
2. Nowe sa ksmicznie drogie

Propobuje KYB USR i do tego dobre sprezyny. Ostanio mega polceane są H&R, ale i Eibach lekko obnizony były ok. Nie wiem jak teraz twój przód nisko siedzi.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Ajron 
Forumowicz


Auto: EA5A 1999 AT i EC5W 1997 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2018
Posty: 193
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-01-2021, 11:09   

Producent odpowiedział na mój problem, mają mi podesłać inne sprężyny do gwintu, bo podobno otrzymałem błędne... Tak więc póki co nie kombinuję dalej, zobaczymy, jak to będzie wyglądało po wymianie ;)
Nie mniej dziękuję za wszystkie odpowiedzi, może komuś przyda się ta wiedza (mam nadzieję, że będzie już ok, więc oby nie mi).
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 12-01-2021, 11:15   

Ajron napisał/a:
roducent odpowiedział na mój problem, mają mi podesłać inne sprężyny do gwintu, bo podobno otrzymałem błędne... T

Jak tyle kasy wydałeś to powinni zrobić tak żebyś był zadowolony. Jakaś gwarancja jest chyba co ? Ostatnio MTS sie rozwija dosć mocno się promują w mediach społecznościowych wiec nie widzę powodu żeby sobie chcieli popsuć opinie. Choć pewnie galant to podaż niszowa. Słyszałem nie za dobre opinie o ich gwincie w galantach. Twoje narzekanie trochę to potwoerdza
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Ajron 
Forumowicz


Auto: EA5A 1999 AT i EC5W 1997 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2018
Posty: 193
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-01-2021, 16:00   

Wiem o dwóch innych osobach, które doświadczyły takich samych problemów, póki co wymieniłem sprężyny z przodu, tu z kolei na twardsze, bo wcześniej auto się kładło tak, że w głównej sprężynie dochodziło do stykania zwojów (zdjęcie w moim temacie ze zdjęciami) - gleba totalna, nie do jeżdżenia. Przez to nie poczułem też, jak zachowuje się tył. Teraz jeździłem chwilę z zawalonym bagażnikiem, myślałem, że to przez to, ale po opróżnieniu dosłownie zero różnicy. Zobaczymy. Trzymajcie kciuki, bo generalnie słabo to wszystko wyszło :)
 
 
ViBeZ 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2014
Posty: 113
Skąd: Radom
Wysłany: 12-01-2021, 16:37   

A przypadkiem dostawcą sprężyn dla MTSa nie jest Eibach? Gdzieś tak czytałem 🤔 więc dziwne. U mnie też leży wciąż gwint od nich i czeka na założenie ale mam plany przerabiać go na powietrze 😁
 
 
Ajron 
Forumowicz


Auto: EA5A 1999 AT i EC5W 1997 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2018
Posty: 193
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-01-2021, 22:43   

Tak, Eibach, ale na ich zamówienie, według ich wytycznych. Po prostu nie mają własnej linii produkcyjnej do tego - to głupio może zabrzmi, ale Eibach to ich podwykonawca. Skoro masz ten gwint, to widzisz na pewno na sprężynach logo MTS Technik.
Na podmianę przodu dostałem inne sprężyny, też od Eibacha, ale już bez oznaczeń MTS. Było GWFE96 z przodu i z tyłu, dostałem informację, że to niezgodne z tym zawieszeniem i dostaję te, które niedawno dostały TUV oraz testował je niejaki właściciel srebrnego Galanta. Podobno jutro kurier ma mi dowieźć tył. Co ciekawe, na stronie wciąż widnieje właśnie model GWFE96, jako odpowiednie sprężyny na obie osie do Galanta, ale szkoda w ogóle zakładać taki setup na auto. Skoro chcesz robić air ride, to problem sprężyn z głowy ;) Czekam na efekty.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.