Pompa wysokiego ciśnienia pajero pinin 2.0gdi |
Autor |
Wiadomość |
Matiii112
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero pinin 2000 cm GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2021 Posty: 9 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: 12-01-2021, 13:06 Pompa wysokiego ciśnienia pajero pinin 2.0gdi
|
|
|
Witam. Ma ktoś pompę wysokiego ciśnienia na pozbyciu? Chodzi mi o to aby podmienic swoją i sprawdzić czy cos to zmieni w pracy mojego silnika. |
_________________ Jestem posiadaczem pajero pinin 2000 cm. Po odpaleniu nie wchodzi na wyższe obroty, przerywa i wali w filtr. |
|
|
|
 |
romek atomek2
Forumowicz
Auto: e46 tourer 330 / Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Sty 2018 Posty: 147 Skąd: skąd
|
Wysłany: 18-01-2021, 10:05
|
|
|
TPS'a sprawdziłeś ? - ja bym go podejrzewał. Czyściłeś w ogóle kiedy przepustnicę ? sprawdziłeś magnes etc ? |
|
|
|
 |
Matiii112
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero pinin 2000 cm GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2021 Posty: 9 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: 18-01-2021, 14:37
|
|
|
[quote="romek atomek2"]TPS'a sprawdziłeś ? - ja bym go podejrzewał. Czyściłeś w ogóle kiedy przepustnicę ? sprawdziłeś magnes etc ?[/quote
Przepustnica byla na regeneracji. TPSa a co to i jak to sprawdzić? I ten magnes? |
_________________ Jestem posiadaczem pajero pinin 2000 cm. Po odpaleniu nie wchodzi na wyższe obroty, przerywa i wali w filtr. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24313 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-01-2021, 08:32
|
|
|
TPS to throttle position sensor - czujnik położenia przepustnicy
teraz przepustnica sterowana elektrycznie to standard, kiedyś wszystkie były na linkę - od tych z GDI zaczęło się przechodzenie na "bezprzewodowe"
magnes jest przyklejony w przepustnicy i czasem się odkleja a to powoduje problemy
znajdziesz na pewno filmy o tym, przykładowy
https://youtu.be/OcfL5qZm1lQ |
|
|
|
 |
Matiii112
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero pinin 2000 cm GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2021 Posty: 9 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: 19-01-2021, 21:56
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | TPS to throttle position sensor - czujnik położenia przepustnicy
teraz przepustnica sterowana elektrycznie to standard, kiedyś wszystkie były na linkę - od tych z GDI zaczęło się przechodzenie na "bezprzewodowe"
magnes jest przyklejony w przepustnicy i czasem się odkleja a to powoduje problemy
znajdziesz na pewno filmy o tym, przykładowy
https://youtu.be/OcfL5qZm1lQ |
Mowisz ze moze to dawac takie objawy jak umnie? |
_________________ Jestem posiadaczem pajero pinin 2000 cm. Po odpaleniu nie wchodzi na wyższe obroty, przerywa i wali w filtr. |
|
|
|
 |
romek atomek2
Forumowicz
Auto: e46 tourer 330 / Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Sty 2018 Posty: 147 Skąd: skąd
|
Wysłany: 21-01-2021, 10:15
|
|
|
Matiii112 napisał/a: | Krzyzak napisał/a: | TPS to throttle position sensor - czujnik położenia przepustnicy
teraz przepustnica sterowana elektrycznie to standard, kiedyś wszystkie były na linkę - od tych z GDI zaczęło się przechodzenie na "bezprzewodowe"
magnes jest przyklejony w przepustnicy i czasem się odkleja a to powoduje problemy
znajdziesz na pewno filmy o tym, przykładowy
https://youtu.be/OcfL5qZm1lQ |
Mowisz ze moze to dawac takie objawy jak umnie? |
- przerywanie jakby podawania paliwa
- krztuszenie się samochodu mimo wciśnięcia gazu w podłogę ( ty mu gaz a on zgasł )
- check engine
- mija gdy włączysz wyłączysz auto - ale też w przypadku rozregulowania - problem z zapaleniem.
trzeba trochę zrozumieć zasady działania systemów opartych o komputer sterujący i jego czujniki. Gdy wartość mierzona przez komputer na czujniku jest wyższa lub niższa od przyjętego założenia - ECU przechodzi w tryb awaryjny - wywala błąd. I jemu jest trudno wtedy sterować przepustnicą bo nie wie, w jakim ona de facto jest położeniu. hipotetycznie zakres TPSA przyjmijmy od 1 do 1000 .. a ECU zczytało MINUS 50 .. no to już ECU wie, ze tu się coś złego dzieje .
to samo masz z pompą wysokiego Ciśnienia - ciśnienie może być wyższe lub niższe
mechanik mówi "to Pompa" - a może być zabity powrót z listwy do baku - ciśnienie wzrośnie ponad zakłądane i wywali "bląd Ciśnienia 56" - często mylony z błędem niewyrabiającej się pompy. Trzeba mieć to na uwadze ... sprawdzić czy po odkręceniu powrotu z listwy paliwo cieknie strugą czy nie - jeżeli cieknie = pompa pompuje ok i nadmiar wraca do baku jak powinien,. |
|
|
|
 |
|