Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pompa wysokiego ciśnienia pajero pinin 2.0gdi
Autor Wiadomość
Matiii112 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero pinin 2000 cm GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2021
Posty: 9
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: 12-01-2021, 13:06   Pompa wysokiego ciśnienia pajero pinin 2.0gdi

Witam. Ma ktoś pompę wysokiego ciśnienia na pozbyciu? Chodzi mi o to aby podmienic swoją i sprawdzić czy cos to zmieni w pracy mojego silnika.
_________________
Jestem posiadaczem pajero pinin 2000 cm. Po odpaleniu nie wchodzi na wyższe obroty, przerywa i wali w filtr.
 
 
romek atomek2 
Forumowicz

Auto: e46 tourer 330 / Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2018
Posty: 147
Skąd: skąd
Wysłany: 18-01-2021, 10:05   

TPS'a sprawdziłeś ? - ja bym go podejrzewał. Czyściłeś w ogóle kiedy przepustnicę ? sprawdziłeś magnes etc ?
 
 
Matiii112 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero pinin 2000 cm GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2021
Posty: 9
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: 18-01-2021, 14:37   

[quote="romek atomek2"]TPS'a sprawdziłeś ? - ja bym go podejrzewał. Czyściłeś w ogóle kiedy przepustnicę ? sprawdziłeś magnes etc ?[/quote
Przepustnica byla na regeneracji. TPSa a co to i jak to sprawdzić? I ten magnes?
_________________
Jestem posiadaczem pajero pinin 2000 cm. Po odpaleniu nie wchodzi na wyższe obroty, przerywa i wali w filtr.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24313
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-01-2021, 08:32   

TPS to throttle position sensor - czujnik położenia przepustnicy
teraz przepustnica sterowana elektrycznie to standard, kiedyś wszystkie były na linkę - od tych z GDI zaczęło się przechodzenie na "bezprzewodowe" :)
magnes jest przyklejony w przepustnicy i czasem się odkleja a to powoduje problemy

znajdziesz na pewno filmy o tym, przykładowy
https://youtu.be/OcfL5qZm1lQ
 
 
Matiii112 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero pinin 2000 cm GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2021
Posty: 9
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: 19-01-2021, 21:56   

Krzyzak napisał/a:
TPS to throttle position sensor - czujnik położenia przepustnicy
teraz przepustnica sterowana elektrycznie to standard, kiedyś wszystkie były na linkę - od tych z GDI zaczęło się przechodzenie na "bezprzewodowe" :)
magnes jest przyklejony w przepustnicy i czasem się odkleja a to powoduje problemy

znajdziesz na pewno filmy o tym, przykładowy
https://youtu.be/OcfL5qZm1lQ

Mowisz ze moze to dawac takie objawy jak umnie?
_________________
Jestem posiadaczem pajero pinin 2000 cm. Po odpaleniu nie wchodzi na wyższe obroty, przerywa i wali w filtr.
 
 
romek atomek2 
Forumowicz

Auto: e46 tourer 330 / Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2018
Posty: 147
Skąd: skąd
Wysłany: 21-01-2021, 10:15   

Matiii112 napisał/a:
Krzyzak napisał/a:
TPS to throttle position sensor - czujnik położenia przepustnicy
teraz przepustnica sterowana elektrycznie to standard, kiedyś wszystkie były na linkę - od tych z GDI zaczęło się przechodzenie na "bezprzewodowe" :)
magnes jest przyklejony w przepustnicy i czasem się odkleja a to powoduje problemy

znajdziesz na pewno filmy o tym, przykładowy
https://youtu.be/OcfL5qZm1lQ

Mowisz ze moze to dawac takie objawy jak umnie?


- przerywanie jakby podawania paliwa
- krztuszenie się samochodu mimo wciśnięcia gazu w podłogę ( ty mu gaz a on zgasł )
- check engine
- mija gdy włączysz wyłączysz auto - ale też w przypadku rozregulowania - problem z zapaleniem.

trzeba trochę zrozumieć zasady działania systemów opartych o komputer sterujący i jego czujniki. Gdy wartość mierzona przez komputer na czujniku jest wyższa lub niższa od przyjętego założenia - ECU przechodzi w tryb awaryjny - wywala błąd. I jemu jest trudno wtedy sterować przepustnicą bo nie wie, w jakim ona de facto jest położeniu. hipotetycznie zakres TPSA przyjmijmy od 1 do 1000 .. a ECU zczytało MINUS 50 .. no to już ECU wie, ze tu się coś złego dzieje ;) .

to samo masz z pompą wysokiego Ciśnienia - ciśnienie może być wyższe lub niższe
mechanik mówi "to Pompa" - a może być zabity powrót z listwy do baku - ciśnienie wzrośnie ponad zakłądane i wywali "bląd Ciśnienia 56" - często mylony z błędem niewyrabiającej się pompy. Trzeba mieć to na uwadze ... sprawdzić czy po odkręceniu powrotu z listwy paliwo cieknie strugą czy nie - jeżeli cieknie = pompa pompuje ok i nadmiar wraca do baku jak powinien,.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.