Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
02-06-2009, 08:48
[2.5 TD] Kontrolka napędu 4x4.
Autor Wiadomość
milley 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 2.5TD '03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 8
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: 19-10-2010, 06:38   

Aha czyli różnica w spalaniu jest niezauważalna mimo, że jak to gdzieś wyczytałem (jeśli nie w tym wątku to w podobnym na tym forum) migająca kontrolka oznacza nie do końca rozłączone napędy, co jak dla mnie oznaczało ni mniej ni więcej to, że śmigamy na 4 koła cały czas. Ale widocznie nie do końca dobrze to zrozumiałem...
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-10-2010, 21:04   

Chwila, chwila roznica a dokladnie wzrost spalania bierze sie z powodu "dopiecia" przedniej osi.
To naturalne i oczywiste ale samo mruganie kontrolki nie wplywa na ten proces. Wszystko zalezy od usterki. Jesli dzwignie ES masz na 2H i auto bez oprow skreca to uposledzona sygnalizacja stanu ukladu nie wplywa na spalanie.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Vini 
Forumowicz


Auto: Pajero IV long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 56
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20-10-2010, 10:05   

milley napisał/a:
migająca kontrolka oznacza nie do końca rozłączone napędy

I dokładnie tak jest.
Tzn. Przy ustawieniu 2H przedni wał napędowy nie ciągnie, czyli jedziesz na jednej osi, ale w wyniku uszkodzenia elektrozaworu, nie następuje rozłączenie siłownika na przedniej ośce, który spina ją w całość. Jest tam również czujnik, dlatego mruganie kontrolki napędów.
Stąd możliwe minimalnie większe zużycie paliwa, gdyż przednie koła nie kręcą się niezależnie, a przez przedni mechanizm różnicowy, szczególnie na łukach drogi.
Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-10-2010, 18:32   

Panowie w wiekszosci Sportow jest system Easy Select. Mruganie kontrolki w sytuacji normalnej oznacza proces zalaczania lub rozlaczania napedu na przednia os. Trwa to chwile, moze nawet dluzej ale mruganie ustaje. Jesli jest ciagle oznacza jakas usterke systemu badz samej kontroli. Wystarczy zobaczyc czy jest roznica w manewrowaniu w pozycji 2H i 4H. Przy dopietym przodzie krecenie kierownica jest wyczuwalnie trudniejsze (opory). Wtedy spalanie wzrasta bo moment jest przekazywany na wszystkie kola.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Anceps 
Nowy Forumowicz


Auto: MITSUBISHI PAJERO SPORT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 23
Skąd: Małopolska
Wysłany: 08-03-2013, 22:20   

Odświeżając stary temat - nie mogę znaleźć nigdzie potrzebnej informacji :oops: :
Prosze o informację jak powinna zachowywać się kontrolka napędów przy zmianie napędu z 2H na 4H i na 4L.
W moim PAJERO SPORT przy zmianie z 2H na 4H załącza się zielona kontrolka (chwile miga - jak się domyślam informując iż trwa przełączanie) - następnie świeci światłem ciągłym na zielono :) . Przy zmianie z 4H na 4L kontrolka gaśnie i nic się nie świeci. :(

Czy działanie kontrolki jest poprawne czy też przy napędzie 4L też powinna świecić się kontrolka? :?:

pozdrawiam
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 08-03-2013, 23:39   

Przy 4L też powinna.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
Anceps 
Nowy Forumowicz


Auto: MITSUBISHI PAJERO SPORT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 23
Skąd: Małopolska
Wysłany: 09-03-2013, 15:29   

Dzięki za odpowiedź. :wink:

Czyli mam jakąś usterkę - przy kolejnej wizycie w warsztacie poproszę o sprawdzenie.
 
 
DooshPastesh 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero sport 2,5td 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lip 2013
Posty: 1
Skąd: Giżycko
Wysłany: 02-07-2013, 08:08   

Witam, to mój pierwszy post na forum, więc trzeba witkę strzelić :D
Chciałbym odświeżyć temat i zapytać kolegów czy macie namiary na te zamienniki elektrozaworów firmy PIERBURG. Znalazłem oryginalne za 450zł ale to trochę drogo (W ostateczności kupię oryginalne). Czy jest jakaś specjalna kolejność ich wymiany? moje są padnięte i niestety na żadnym nie widać kolorowych kropek.
Pozdrawiam.
 
 
ifox 
Nowy Forumowicz

Auto: Montenero Sport v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 8
Skąd: Płock
Wysłany: 22-07-2013, 21:04   

Przyłącze się kiedyś na jakimś forum ktoś podawał symbol zamienników zaworów może ktoś zna?
 
 
scorek 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 2,5 '04
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 12
Skąd: Legionowo
Wysłany: 25-02-2014, 15:03   

Wrócę do tematu ;)
A co byście obstawili przy następujących objawach:
2H - lampka nie świeci zgodnie z planem
4H, 4L - lampka zazwyczaj chwilę miga jak powinna dopóki nie zapnie napędu, a potem to już loteria - raz całkiem zgaśnie i po jakimś czasie zapali (lub nie), czasem w ogóle nie mignie, a czasem mruga do mnie zielonym oczkiem zupełnie niesystematycznie ;)

Dodam jednocześnie, że mimo chimerycznej lampki, napędy zapinają się bez zastrzeżeń.

Podejrzewam, że po prostu gdzieś "nie styka", ale chętnie bym usłyszał Waszych sugestii. Ewentualnie doradźcie, gdzie sprawdzić szwankujące połączenie.

Pozdrawiam
 
 
czortunio 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Lublin
Wysłany: 27-02-2014, 10:23   

Przy Easy Select - nie da się nie zauważyć, że jedziemy na 4 kołach. Brak centralnego dyfra wyczuwa się nawet na śliskiej powierzchni, a co dopiero na asfalcie.
 
 
Gryka1 
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 did 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lip 2020
Posty: 36
Skąd: Pułtusk
Wysłany: 26-01-2021, 12:34   

Witam . Mam ten sam problem z migającą kontrolką blokady międzymostowej wymieniłem zaworki przy filtrze powietrz,sprawdziłem wężyki, sprawdziłem biały zaworek jednokierunkowy, sprawdziłem wtyczki przy reduktorze i dalej to samo. Na początku kontrolka zaczynała migać mniej więcej co 13/20km teraz róznie 10km 5km 18km . Może ktoś ma pomysł na usuniecie awarii bo mnie już szlag trafia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.