Silnik dławi się przy dodawaniu gazu. |
Autor |
Wiadomość |
G09012021
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I 4x4 2006 2,0 136KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2021 Posty: 4 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 28-01-2021, 07:13 Silnik dławi się przy dodawaniu gazu.
|
|
|
Panowie pomóżcie proszę, jaka może być przyczyna. Samochód pracuje równo dojeżdżam do świateł silnik pracuje równo, chcę ruszyć dodaję gazu i silnik zaczyna się dusić po chwili rozkręca się i jedzie normalnie. Co może być przyczyną? silnik 2006r 2.0 136KM tylko benzyna (4G63).
Kilka dni wcześniej odpinałem akumulator i wtedy faktycznie praca silnika była nie równa, ale się uspokoiło. Teraz wygląda to trochę inaczej, jak wspomniałem, praca silnika jest równa. Przy jeździe w korku i częstym podjeżdżaniu jest najgorzej, muszę delikatnie dotykać gazu żeby nie zadusić silnika i po chwili silnik się rozkręca "tak skokowo". Mam samochód od 2 tygodni, wymieniałem filtry i świece, przed wymianą świec też mi się to zdarzyło. W normalnej jeździe przy zmianie biegów i wyższych obrotach nie zauważyłem tego problemu.
Dzięki. |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
|
|
|
 |
G09012021
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I 4x4 2006 2,0 136KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2021 Posty: 4 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 28-01-2021, 10:24
|
|
|
Tak zrobię dzięki, a jak w moim silniku wygląda adaptacja przepustnicy (przepływomierza) po czyszczeniu, czy trzeba podłączać samochód pod komputer? |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 28-01-2021, 12:39
|
|
|
Na przepływomierz trzeba po prostu uważać przy czyszczeniu a adaptacja przepustnicy została tutaj wielokrotnie opisana. Nie trzeba żadnego komputera. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 29-01-2021, 11:02
|
|
|
Bzyk_R1 napisał/a: | Na przepływomierz trzeba po prostu uważać przy czyszczeniu a adaptacja przepustnicy została tutaj wielokrotnie opisana. Nie trzeba żadnego komputera. | Przepływomierz ma też pewną wadę projektową. Wewnątrz "przelotu" znajduje się czujnik temperatury (dioda albo termistor) który ma odizolowane wyprowadzenia. Ponieważ jest ciągle pod napięciem jak pracuje silnik i może być w kontakcie z wilgotnym powietrzem na końcówkach drucików zachodzi korozja elektrolityczna. Po latach końcówki robią się kruche i łatwe to uszkodzenia podczas czyszczenia. |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 29-01-2021, 11:21
|
|
|
Dzięki Admirale za sprostowanie, człowiek czyta przepustnica myśli turbiak bo w wolnossaku nic się nie dzieje |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 29-01-2021, 11:24
|
|
|
Jaro1974 napisał/a: | W wolnossaku przepustnica jest na lince więc adaptacji się nie robi | Jak ktoś był bardzo ciekawski (tak jak ja) przy czyszczeniu i odkręcił potencjometr przepustnicy to potem trzeba do dobrze ustawić (według serwisówki). |
|
|
|
 |
G09012021
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I 4x4 2006 2,0 136KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2021 Posty: 4 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 04-02-2021, 18:04
|
|
|
Witam po czyszczeniu.
Wyczyściłem przepustnicę, EGR, przepływomierz, wymieniony został pasek rozrządu i problem nie znikną.
Na wolnych obrotach pracuje równo. Czy to może być wina czujnika przepustnicy? w momencie dławienia gdy wcisnę lekko gaz i przytrzymam po chwili czuję nagły skok obrotów (lub kilka) może to ten czujnik? |
|
|
|
 |
zbychu74
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 603 Skąd: tuchola
|
Wysłany: 11-02-2021, 16:01
|
|
|
G09012021, Podłączyć pod komputer i zobaczyć co tam on pokarze. |
_________________ zbychu74 |
|
|
|
 |
|