Wymiana turbosprezarki |
Autor |
Wiadomość |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 09-12-2019, 23:21 Wymiana turbosprezarki
|
|
|
Wymienial ktos turbosprezarke ?
wyjmne ja gora (oczywiscie powykreceniu chlodnicy EGR i poprzeczki) czy tylko dolem wyjdzie? |
|
|
|
 |
luk94
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID 2007r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 46 Skąd: RSR
|
Wysłany: 10-12-2019, 07:54
|
|
|
Sam nie robiłem tego, ale ponoć tylko dołem i to kupa roboty jest. Jest fajny filmik na YT jak gość sobie z tym radzi to chyba jeszcze półoś wyciągał żeby się tam dostać. |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 10-12-2019, 11:10
|
|
|
to mnie nie pocieszyles
od gory i tak bede wykrecal chlodnice EGRu zeby miec dobre dojscie do srub kolektora
ale to dopiero za tydzien gdzies
na Youtube szukalem ale tam nic za ciekawego nie ma w tej sprawie |
|
|
|
 |
luk94
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID 2007r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 46 Skąd: RSR
|
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 10-12-2019, 15:56
|
|
|
podziekowal
ale nie bardzo mi sie usmiecha tyle bebechow odkrecac na dole |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
jureq
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2007 Intense 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2009 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-12-2019, 18:43
|
|
|
Witam,
nie będę otwierał nowego tematu
Czeka mnie wymiana turbo (2.0 DID, BSY), gdzie można to zrobić w Warszawie (dobrze )?
W AutoGT przy przeglądzie (170kkm) zdiagnozowali , że sprężarka jest nieszczelna i do wymiany.
Niestety u nich nowa sprężarka to 3,5kzł plus wymiana 2,5kzł, więc raczej drogo.
Wiem, że wymiana nie jest prosta, trzeba chyba wyjąć wał , ale 6 tysi to połowa wartości Miśka...
Jest kilka warsztatów, które robią regenerację spręzarki za ~500 zł, ale trzeba najpierw ją wyjąć, a później zamontować tak, żeby przy okazji nie narobić szkód...
Stąd moje pytanie czy możecie kogoś polecić?
Pozdrawiam,
Jurek |
_________________ Jurek |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 14-12-2019, 19:33
|
|
|
co do regeneracji
jak juz ja robisz zwroc uwage jakie czesci tam wkladaja
najlepiej jak orginalne Garetta
bron boze chinskie podrobki
ja osobicie zdecydowalem sie na kupno uzywanej z przebiegem 110tys km
turbina nie byla myta,jest cztsta z wierzchu,nawylocie goracym jest sadza a na zimnym czysciutka
zreszta rozkrecilem muflona i tam tez czysciutko
wiec turbina nie puszcza oleju
regulacja VTG pieknie lekko pracuje,ale ja jeszcze wlalem tam nafte i rozruszalem dodatkowo zeby bez prpoblemow sie obylo
cena400zl
[ Dodano: 16-12-2019, 21:07 ]
Dzis sie wzialem za to wszystko
A wiec tak
bez takich typu kluczy nie zabierajcie sie
no chyba ze silnik wyciagniecie
Odkrecilem poprzeczke,filtr powietrza na bok
Odkrecenie chlodnicy spalin EGRu i odchylenie na bok (torx 30 ,torx 50)
Odkrecenie filtra DPF i tak zeby byl luzny (na gorze i na dole)
Odkrecenie opasek w wezach idacych do turbiny i wyciagniecie rury wlotowej i weza wylotowego
wszytkie nakretki od kolektora to na klucz 12 oprocz jednej na samym dole - 13
to wlasnie z nia jest problem odkrecenia bo tam jest uchwyt
(to wlasnie dlatego pewnie ten gosciu w filmie na Youtube odkrecal poloske by dojsc do niej ) ale da sie odkrecic z odpowiednimi kluczami z przegubem od dolu auta
jak bede skladal to nie wiem czy przykrece ten uchwyt bo wlasciwie jest niepotrzebny
problemem bylo odkrecenie rurki co doprowadza olej do turba bo wukrecala sie razem z flansza ale dopilowalem stary klucz tak zeby wszedl miedzy korpus turba i przytrzymalem ja (jutro napisze jaki tam do niej klucz jest bo jeszcze nie wykrecilem calkiem jej z rurki)
duzy jest klucz 22 do splywu oleju z turbo przy bloku silnika
Cala turbosprezarka wychodzi bez problemu po lewej stronie silnika patrzac od przodu
Czas dobre 3,5godz
Jutro skladanie
ale pewnie bedzie duzo dluzej
[ Dodano: 17-12-2019, 19:58 ]
Zlozylem
Wkrecenie turbosprezarki 40min
rozmiar klucza tej flanszy co olej doprowadza do turbiny to 17-jesli obkreca sie razem z rurka trzeba klucz doszlifowac - inaczej ukrecimy rurke (pamietajcie zeby miedzy flansze a turbine dac podkladke miedziana !!!)
ten uczwytna dole przykrecilem-nie jest tak zle idzie przykrecic z przedluzka na grzechotce
najwiecej bo chyba z 3 godz meczylem sie z przykreceniem filtra wydechu do turbiny
juz chol...a mnie brala- jest tam najgorsze zmozliwych sytemow (opaska skrecajaca)
reszte skrecilem szybko gdzies 1 godz
turbosprezarka ladnie swiszczy,od poczatku daje cisnienie
ale za dlugo mi trzyma i wlacza sie notlauf !!!
podregulowalem troche sztange ale dopiero bede sprawdzal jak gdzies w trase wyjade
i ostrzezenie
jak bedziecie robic cos i bedziecie musieli lezec na silniku to uwazajcie na rurke co idzie do trojnika na srodku chlodnicy
mnie sie to ulamalo i musialem pokombinowac \
ale przerobilem i wszytko gra |
|
|
|
 |
jureq
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2007 Intense 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2009 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-12-2019, 23:00
|
|
|
Fajny tutorial, dla tych co chcą sami wymienić sprężarkę
A ja jeszcze raz zapytam czy ktoś robił taką wymianę w serwisie poza Mitsu w Warszawie i może polecić? |
_________________ Jurek |
|
|
|
 |
matus007
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 2.0,141 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2020 Posty: 4 Skąd: Miasto
|
Wysłany: 30-01-2021, 23:11
|
|
|
Dzień dobry,
Trochę odkopuje temat.
W temacie jestem zielony i pytam się tak z ciekawości czy mogę zwiększyć moc auta poprzez wymianę turbosprężarki. Jakie są to koszty?. Jak wstępnie wygląda procedura wymiany?.Wymieniam w ASO (region łódzki)?.I o ile wzrośnie moc?
Posiadam mitsu lancer 2.0 TDI, 143km z 2010 roku. Od 19 września 2020 r.
link do fotki ,nie mogę bezpośrednio wstawić za duży rozmiar.
https://zapodaj.net/a7308984c3bda.jpg.html
Pozdrawiam
Mateusz |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 31-01-2021, 01:28
|
|
|
na tej sprezarce co masz spokojnie bedziesz mial 170KM i okolo 370-380Nm
na wiecej za bardzo sprzeglo nie pozwala bo slabe
a nie wiem jak skrzynia w lancerze |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
matus007
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 2.0,141 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2020 Posty: 4 Skąd: Miasto
|
Wysłany: 31-01-2021, 13:21
|
|
|
To kolega Kajos mówi że mogę mieć 170 KM ?. W dokumentach mam 104 kW, czyli w praktyce mogę mieć ok. 127 kW.???.
Później podeśle dokładniejsze fotki. Ale muszę przyznać że mnie wgniata w fotel przy masie 1500 kg.
Panowie jest MOC |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 31-01-2021, 16:05
|
|
|
oczyswiscie pisalem o zmianie programu przy tych bebechach
mozesz tez miec juz te 170KM bo przy zakupie w salonie dokladajac pare zlotych robili to |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
matus007
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 2.0,141 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2020 Posty: 4 Skąd: Miasto
|
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 01-02-2021, 19:18
|
|
|
tutaj masz japonski silnik 2.2DID firmy mitsubishi
on w serii ma 177KM
to calkiem inny silnik jak2.0DID |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
Patrol12
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Wrz 2020 Posty: 2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 09-06-2021, 22:00
|
|
|
Mam pytanko bo zabieram się za wymianę turbo w Outku 2,0 DID 140km i słyszałem że można wsadzić do niego turbinę od EVO 9.Jak patrzę w intrenecie to turbo od Outka kosztuje 1000-1500zł a regenerowana od EVO 2000zł, więc się zastanawiam czy lepiej nie dołożyć parę groszy i niech się lepiej odpycha.
Ktoś coś słyszał ile to może kosztować i ile podzespołów trzeba będzie wymienić? |
|
|
|
 |
|