Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Subaru Legacy 2.5 2012 r.
Autor Wiadomość
juar_78 
Forumowicz

Auto: MitsubishiLancerKombi2.0 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 461
Skąd: Śląsk
Wysłany: 16-01-2021, 21:25   Subaru Legacy 2.5 2012 r.

Witam.

Jakkolwiek jestem zwolennikiem marki Mitsubishi (pierwszy był Colt C50 1500GLXi, potem poliftowa Carisma 1600 a teraz cały czas jeszcze jest Lancer CS 2.0 kombi), to mój „nowy stary” samochód to Subarlu Legacy kombi benzyna 2.5 cvt, 2012 r.

Długo kombinowałem, aby to było Mitsubishi. Dla mnie wyznaczniki decydujące to były jednak: auto nadające się pod LPG (zarówno silnik, jak i możliwość montażu butli); kombi, liftback, względnie nie za wielki SUV; samochód z jakimkolwiek „pazurem”. Od rocznika 2010 wzwyż, najlepiej od 2012 r.

Niestety w ofercie Mitsubishi słabo z propozycjami, które spełniałby te warunki. W szczególności Lancer CY albo sedan albo krótki hatchback. Bardzo mocno interesowałem się Outlanderem II z silnikiem 2.4 4WD. Samochód podoba mi się bardzo. Niestety moim zdaniem bardzo słabo z możliwością montażu sensownej butli LPG. Jeździłem i oglądałem różne realizacje, lecz konkluzja zawsze na końcu była taka sama. Albo mały zbiornik, który przy silniku 2.4 zapewnia niewielki zasięg, a jak sensowniejsza pojemność zbiornika, to zaś wygląda to fatalnie – samochód z tyłu włóczy pod sobą „przepuklinę”. Pomijam, że zbiorniki montowane pod autem szybko nabywają śladów korozji, co dyskwalifikuje je na przeglądzie. Zacząłem się nawet interesować jakimiś powystawowymi ASX 2.0 MY2020 (choć to już przekraczało mój budżet), lecz auto jednak chyba za małe (rodzina 2+2), do tego też duża butla LPG ponoć w podłodze bagażnika się nie mieści (jak weryfikowałem).

Bardzo mocno interesowałem się Renault Laguna III kombi 2.0 turbo, lecz tylko w wersji GT 4control. Dużo o tym samochodzie czytałem, gadałem z właścicielami (wiem, że są nawet tutaj na forum tacy, co z Mitsubishi wskoczyli na Lagunę III) i uważam, że to bardzo dobry typ. Podać takich aut jest jednak niska i ponadto zaczęło brać górę sentyment do Japończyków.

Toyotę Avensis odrzuciłem. Niby jest kombi a silniki valvematic ponoć dobrze sprawują się pod LPG (hydrauliczna regulacja luzu zaworowego), lecz auto jakieś „nudne”. Nawet z silnikiem 2.0 ponoć nie daje frajdy z jady.

Przeglądałem Mazdy 6 II. Ale wchodził w grę tylko silnik 2.5 (bo 2.0 po 2010 r. mają już wtrysk bezpośredni i „proste” LPG odpada). Znaleźć Mazdę 6 z silnikiem 2.5 nie jest łatwo. Do tego te opinie o korozji…..

Mocnym typem była Honda Accord kombi VIII. Ale tutaj sobie wymyśliłem, że silnik 2.4 I znów problem – liczba takich aut w ogłoszenia to dosłownie pojedyncze sztuki. Do tego ceny często bardzo wysokie.

Zacząłem przeglądać Subaru. Padło na Legcy V kombi. Auto słabo popularne u nas (a to lubię, bo podobnie jest z Lancerem CS), choć już częściej można zobaczyć Outbacka IV, czyli „podniesione” Legacy V. Subaru też cieszy się opinią solidnych samochodów (przynajmniej wersje wolnossące). Do tego jest „smaczek” w postaci 4WD. Do 2012 r. było z silnikiem 2.5 SOHC (167PS), który ma jeszcze luzy zaworowe regulowane „na śrubki” + duże wnęka na koło zapasowe, co daje „zdatność” pod LPG. Klasyczne wnętrze – bez udziwnień. Do tego skrzynia CVT, której chyba chciałem spróbować (jak o niej zacząłem czytać). Trafił się egzemplarz z małym przebiegiem 85 tys., gdzie dodatkowo przy 80 tys. był wymieniany olej w CVT (a dla trwałości tych skrzyni przebieg i serwis olejowy na czas to podstawa).

To czego się boje – to kosztów serwisowania. Bo Subaru mają opinie aut droższych w serwisowaniu. Już po wymiennie rozrządu wiem, że nie będzie tak „tanio” jak w Lancerze.

Wklejam kilka zdjęć. Na niemieckich tablicach, bo samochód osobiście przywiozłem z Niemiec.



Klik

klik

klik

klik

klik
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 02-02-2021, 21:11   

no to bezawaryjności

kiedyś chciałem legacy w sedanie

brzydka ta konsola środkowa ....
nie wygląda na funkcjonalną, jeszcze takie małe guziczki
jak się to używa w ogóle?
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10660
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 03-02-2021, 09:21   

Niech się sprawuje. Na Ślasku znajdziesz fachowców od LPG i będzie śmigał. DO luzów zaworowych najwyżej będziesz silnik wyciągał :)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.