Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Układ chłodzenia
Autor Wiadomość
Bodzio922 
Forumowicz

Auto: Lancer 08 1.8 143km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2017
Posty: 45
Skąd: Żagań
Wysłany: 22-01-2021, 13:17   Układ chłodzenia

Witam
Koledzy poszła mi chłodnica w miśku:(:( pękła franca na dole;/ i teraz pytanie z prośbą do Was, jaka chłodnica pasuje do Lancer sportback 1.8/143km benzyna ponieważ w internecie wyskakuje mi kilkanaście modeli;/ Oraz pytanie numer dwa, czy ktoś wymieniła sam chłodnicę w miśku?

P.S założyłem nowy temat bo nie mogłem znaleźć tematu o tym zagadnieniu.
_________________
Amor Patriae Nostra Lex
 
 
Mazin89 
Forumowicz


Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Lip 2017
Posty: 433
Skąd: Siedlce
Wysłany: 23-01-2021, 21:49   

Wg VIN numer tej chłodnicy to MN156092

https://tiny.pl/r155v

a tutaj masz aukcje na których są chłodnicę oznaczone tym numerem:

https://allegro.pl/listing?string=MN156092&description=1&bmatch=cl-dict210105-ctx-uni-1-5-0112
_________________
Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187
 
 
Bodzio922 
Forumowicz

Auto: Lancer 08 1.8 143km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2017
Posty: 45
Skąd: Żagań
Wysłany: 25-01-2021, 14:20   

Dziękuje już kupiłem:) Chłodnica wody (NISSENS) podobną są montowane przez producenta, wolałem dać parę złotych więcej niż kupować na aledrogo taki element.
A problem był w tym że nawet po numerze VIN kilka chłodnic pasowało o różnych wymiarach;/

[ Dodano: 02-02-2021, 14:39 ]
Pomimo wymiany chłodnicy(nawiew grzeje, klima chłodzi), przewody chłodnicy nadal pozostają "miękkie" czy ktoś spotkał się z czymś takim? Gdzie szukać przyczyny bo już mi ręce opadają :(
_________________
Amor Patriae Nostra Lex
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 02-02-2021, 20:59   

Czy płynu ubywa i czy widać gdzieś wycieki i czy korek od chłodnicy jest ok bo pełni on rolę zaworu bezpieczeństwa.
 
 
msokol 
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Kwi 2017
Posty: 273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-02-2021, 11:39   

Bodzio922, jak wyżej, spróbuj wymienić korek.
 
 
Lukaaszz 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 SB '13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2018
Posty: 33
Skąd: Gdynia
Wysłany: 28-02-2021, 17:06   

Panowie,

Wymieniałem ostatnio króciec w układzie. Jak w Lancerze odpowietrzyć układ po uzupełnieniu płynem?
 
 
HUGIO 
Forumowicz


Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 1024
Skąd: jesteś?
Wysłany: 28-02-2021, 17:50   

Ja robiłem tak, że zalewałem chłodnicę pod korek, plus w zbiorniczku też do połowy, odpalanie silnika, trochę pościskałem rury, żeby wypchnąć powietrze, aż uzyskał temperaturę roboczą (przy otwartym korku chłodnicy), wtedy ogrzewanie na ciepło i na full przez kilka minut, i w razie potrzeby dolewałem do chłodnicy. Można też się trochę przejechać i go lekko "pocisnąć", poczekać aż ostygnie i znowu dolać do chłodnicy jeśli będzie potrzeba (zauważyłem, że zawsze po pierwszej jeździe jest troszkę do dolania, widocznie jak potrzęsie autem, to się lepiej odpowietrza, niż tylko po gazowaniu na postoju).
_________________
Moje przygody z Lancerem sportbackiem: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=102303
 
 
Lukaaszz 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 SB '13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2018
Posty: 33
Skąd: Gdynia
Wysłany: 28-02-2021, 18:32   

Ok dzięki.. myślałem, że może jest jakiś zaworek gdzie odpowietrzamy jak się nagrzeje wszystko. Również właśnie widziałem z potrząsaniem auta i wtedy się odpowietrza ( akurat to nie Mitsu) ... czyli faktycznie dolewamy az główny obieg się wystarczająco zalany.
 
 
HUGIO 
Forumowicz


Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 1024
Skąd: jesteś?
Wysłany: 01-03-2021, 13:47   

Jako tako zaworku nie ma, ale można użyć specjalnego ,,narzędzia" MB991871, ewentualnie innego producenta o podobnym działaniu. Jednak nie wiem, czy jest sens ładować pieniądze w takie coś, co użyjesz tylko parę razy podczas całego okresu używania auta.
_________________
Moje przygody z Lancerem sportbackiem: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=102303
 
 
Piskosz 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 Mivec ClearTec 4A92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2019
Posty: 30
Skąd: Polska
Wysłany: 29-04-2022, 12:49   

Witam Panstwa,
wypytywalem ziomkow z innego dzialu az okazalo sie ze pytam nie tam gdzie trzeba i odeslali mnie tutaj.
Chodzi o plyny chlodnicze do Lancera. Ostatnio zauwazylem ze poziom tego plynu jest ponizej poziomu Low w zbiorniku wyrownawczym i postanowilem go wymienic po 5 latach i 134 000 km ze wzgledu na to ze z uslug ASO zaprzestalem korzystac po 2 partackich i zaklamanych serwisach. Nie wiadomo jaki byl to plyn itd zeby dolac wiec stwierdzilem ze wymienie caly.
Auto 1,6 Mivec ClearTec, 117KM CY1A, silnik chyba 4A92
Wyslalem mechanikowi caly opis z manuala jaki ma byc plyn. Czyli ze na bazie glikolu etylenowego, z hybrydowo organiczna technologia kwasowa, bez amin(ów), boranow, krzemianow i azotyn(ów).
Mechanik konsultowal sie w sklepie jaki plyn wybrac i gosc sprzedal mu Revanol HJC FL22 i taki mi wlali nowy.
Mechanik oddal mi reszte plynu i postanowilem sobie o nim poczytac. Baza glikolu etylenowego sie zgadza i tak samo w opisie jest bez amin i krzemianow ale nie ma wzmianki o braku boranow i azotynow. Znalazlem na stronie producenta inny plyn Revanol OTC Protect C12+ ktory w opisie odpowiada specyfikacji Mitsubishowskich Dia Queen Long Life ale w opisie tego plynu jest na bazie glikolu monoetylenowego i nie posiada krzemianow, boranow i azotanow ale z kolei nie ma wzmianki o aminach. Wiec specyfikacja nie do konca sie zgadza.
Teraz troche obawiam sie o korozje lub odkladanie osadow w ukladzie chlodzenia w Lancerku i nie wiem czy zmienic niedawno wymieniony plyn na ten drugi?
Pisalem z producentem tych plynow to napisali mi ze zalecaja niezwloczna wymiane HJC na C12+ bo ten drugi odpowiada specyfikacji Mitsu. Ale zapytalem ich czy sa w stanie podac mi sklady obydwu plynow zebym mogl porownac i czekam na odpowiedz.
Myslicie ze moze sie cos stac? Czy lepiej wyrzygac znowu 300 zeta i wymienic plyn?
Dodam ze ten HJC to jest Hybrid Japanese Coolant a ten drugi Organic Technology Coolant. Jeden i drugi po czesci spelniaja wymogi Mitsu ale ten drugi C12+ jest rekomendowany przez revanol jako zamiennik tego Dia Quesn Long Life.
I nie wiem co robic. Pomozcie cos? Bac sie usterek ze strony chlodzenia z tym plynem HJC czy raczej bedzie dobrze?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.