Układ chłodzenia |
Autor |
Wiadomość |
Bodzio922
Forumowicz
Auto: Lancer 08 1.8 143km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2017 Posty: 45 Skąd: Żagań
|
Wysłany: 22-01-2021, 13:17 Układ chłodzenia
|
|
|
Witam
Koledzy poszła mi chłodnica w miśku:(:( pękła franca na dole;/ i teraz pytanie z prośbą do Was, jaka chłodnica pasuje do Lancer sportback 1.8/143km benzyna ponieważ w internecie wyskakuje mi kilkanaście modeli;/ Oraz pytanie numer dwa, czy ktoś wymieniła sam chłodnicę w miśku?
P.S założyłem nowy temat bo nie mogłem znaleźć tematu o tym zagadnieniu. |
_________________ Amor Patriae Nostra Lex |
|
|
|
 |
Mazin89
Forumowicz

Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 433 Skąd: Siedlce
|
|
|
|
 |
Bodzio922
Forumowicz
Auto: Lancer 08 1.8 143km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2017 Posty: 45 Skąd: Żagań
|
Wysłany: 25-01-2021, 14:20
|
|
|
Dziękuje już kupiłem:) Chłodnica wody (NISSENS) podobną są montowane przez producenta, wolałem dać parę złotych więcej niż kupować na aledrogo taki element.
A problem był w tym że nawet po numerze VIN kilka chłodnic pasowało o różnych wymiarach;/
[ Dodano: 02-02-2021, 14:39 ]
Pomimo wymiany chłodnicy(nawiew grzeje, klima chłodzi), przewody chłodnicy nadal pozostają "miękkie" czy ktoś spotkał się z czymś takim? Gdzie szukać przyczyny bo już mi ręce opadają |
_________________ Amor Patriae Nostra Lex |
|
|
|
 |
CB4W_00
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 292 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: 02-02-2021, 20:59
|
|
|
Czy płynu ubywa i czy widać gdzieś wycieki i czy korek od chłodnicy jest ok bo pełni on rolę zaworu bezpieczeństwa. |
|
|
|
 |
msokol
Mitsumaniak
Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 28 Kwi 2017 Posty: 273 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-02-2021, 11:39
|
|
|
Bodzio922, jak wyżej, spróbuj wymienić korek. |
|
|
|
 |
Lukaaszz
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 SB '13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2018 Posty: 33 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 28-02-2021, 17:06
|
|
|
Panowie,
Wymieniałem ostatnio króciec w układzie. Jak w Lancerze odpowietrzyć układ po uzupełnieniu płynem? |
|
|
|
 |
HUGIO
Forumowicz

Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Posty: 1024 Skąd: jesteś?
|
Wysłany: 28-02-2021, 17:50
|
|
|
Ja robiłem tak, że zalewałem chłodnicę pod korek, plus w zbiorniczku też do połowy, odpalanie silnika, trochę pościskałem rury, żeby wypchnąć powietrze, aż uzyskał temperaturę roboczą (przy otwartym korku chłodnicy), wtedy ogrzewanie na ciepło i na full przez kilka minut, i w razie potrzeby dolewałem do chłodnicy. Można też się trochę przejechać i go lekko "pocisnąć", poczekać aż ostygnie i znowu dolać do chłodnicy jeśli będzie potrzeba (zauważyłem, że zawsze po pierwszej jeździe jest troszkę do dolania, widocznie jak potrzęsie autem, to się lepiej odpowietrza, niż tylko po gazowaniu na postoju). |
_________________ Moje przygody z Lancerem sportbackiem: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=102303 |
|
|
|
 |
Lukaaszz
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 SB '13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2018 Posty: 33 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 28-02-2021, 18:32
|
|
|
Ok dzięki.. myślałem, że może jest jakiś zaworek gdzie odpowietrzamy jak się nagrzeje wszystko. Również właśnie widziałem z potrząsaniem auta i wtedy się odpowietrza ( akurat to nie Mitsu) ... czyli faktycznie dolewamy az główny obieg się wystarczająco zalany. |
|
|
|
 |
HUGIO
Forumowicz

Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Posty: 1024 Skąd: jesteś?
|
Wysłany: 01-03-2021, 13:47
|
|
|
Jako tako zaworku nie ma, ale można użyć specjalnego ,,narzędzia" MB991871, ewentualnie innego producenta o podobnym działaniu. Jednak nie wiem, czy jest sens ładować pieniądze w takie coś, co użyjesz tylko parę razy podczas całego okresu używania auta. |
_________________ Moje przygody z Lancerem sportbackiem: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=102303 |
|
|
|
 |
Piskosz
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 Mivec ClearTec 4A92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2019 Posty: 30 Skąd: Polska
|
Wysłany: 29-04-2022, 12:49
|
|
|
Witam Panstwa,
wypytywalem ziomkow z innego dzialu az okazalo sie ze pytam nie tam gdzie trzeba i odeslali mnie tutaj.
Chodzi o plyny chlodnicze do Lancera. Ostatnio zauwazylem ze poziom tego plynu jest ponizej poziomu Low w zbiorniku wyrownawczym i postanowilem go wymienic po 5 latach i 134 000 km ze wzgledu na to ze z uslug ASO zaprzestalem korzystac po 2 partackich i zaklamanych serwisach. Nie wiadomo jaki byl to plyn itd zeby dolac wiec stwierdzilem ze wymienie caly.
Auto 1,6 Mivec ClearTec, 117KM CY1A, silnik chyba 4A92
Wyslalem mechanikowi caly opis z manuala jaki ma byc plyn. Czyli ze na bazie glikolu etylenowego, z hybrydowo organiczna technologia kwasowa, bez amin(ów), boranow, krzemianow i azotyn(ów).
Mechanik konsultowal sie w sklepie jaki plyn wybrac i gosc sprzedal mu Revanol HJC FL22 i taki mi wlali nowy.
Mechanik oddal mi reszte plynu i postanowilem sobie o nim poczytac. Baza glikolu etylenowego sie zgadza i tak samo w opisie jest bez amin i krzemianow ale nie ma wzmianki o braku boranow i azotynow. Znalazlem na stronie producenta inny plyn Revanol OTC Protect C12+ ktory w opisie odpowiada specyfikacji Mitsubishowskich Dia Queen Long Life ale w opisie tego plynu jest na bazie glikolu monoetylenowego i nie posiada krzemianow, boranow i azotanow ale z kolei nie ma wzmianki o aminach. Wiec specyfikacja nie do konca sie zgadza.
Teraz troche obawiam sie o korozje lub odkladanie osadow w ukladzie chlodzenia w Lancerku i nie wiem czy zmienic niedawno wymieniony plyn na ten drugi?
Pisalem z producentem tych plynow to napisali mi ze zalecaja niezwloczna wymiane HJC na C12+ bo ten drugi odpowiada specyfikacji Mitsu. Ale zapytalem ich czy sa w stanie podac mi sklady obydwu plynow zebym mogl porownac i czekam na odpowiedz.
Myslicie ze moze sie cos stac? Czy lepiej wyrzygac znowu 300 zeta i wymienic plyn?
Dodam ze ten HJC to jest Hybrid Japanese Coolant a ten drugi Organic Technology Coolant. Jeden i drugi po czesci spelniaja wymogi Mitsu ale ten drugi C12+ jest rekomendowany przez revanol jako zamiennik tego Dia Quesn Long Life.
I nie wiem co robic. Pomozcie cos? Bac sie usterek ze strony chlodzenia z tym plynem HJC czy raczej bedzie dobrze? |
|
|
|
 |
|