Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Marecki Galant Avance 2002r
Autor Wiadomość
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-01-2021, 08:29   

u mnie padł na 1 cylindrze, kupiłem cała listwę z 6-ma za 50zł i podmieniłem na pierwszy z brzegu - wszystko bangla dalej
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 19-01-2021, 11:38   

Mówie jezdzić na LPG to nic się nie popsuje...:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-01-2021, 11:44   

Ty - ale to było tuż po instalacji instalacji :) - jeszcze byłem wtedy u ciebie, pamiętasz? przy okazji wymiany urwałem kabelek wtrysku od 5 cylindra...
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 19-01-2021, 16:58   

Czyli licencja bosza, to pół biedy :mrgreen:
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 19-01-2021, 23:41   

Krzyzak napisał/a:
Ty - ale to było tuż po instalacji instalacji :) - jeszcze byłem wtedy u ciebie, pamiętasz? przy okazji wymiany urwałem kabelek wtrysku od 5 cylindra...

Aaaa wtedy z tym filterkiem ...
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 21-01-2021, 21:23   

Przebieg 187700km
Wymieniony rozrząd, w tym:
pasek, dwie rolki, napinacz, pompa wody, uszczelniacze na wałkach i wale korbowym, płyn chłodniczy.

uszczelniacze na wałkach były za głęboko wbite i ten czarny był bardzo twardy przez co puszczał olej, mechanik też powiedział że te nowe uszczelniacze lepiej jak by miały gumę na całości po zewnątrz, bo przez to że w połowie były metalowe ciężko się wbijało.
płyn chłodniczy w sumie zleciał czarny, prawdopodobnie był różowy i ktoś dolał zielonego, pompa wody trochę już zaczynała puszczać (z tego co zobaczyłem złożona była na sylikon).

ciężko było się dostać do śruby pompy wody która jest zasłonięta łapą od klimatyzacji i wspomagania, został spuszczony czynnik (510g + 108ml oleju) i po złożeniu rozrządu na nowo uzupełniona klimatyzacja.
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 22-01-2021, 07:47   

MichciuGT, nie trzeba spuszczać czynnika z klimatyzacji przy wymianie pompy wody. Wystarczy odkręcić mniejszy wentylator klimatyzacji, sprężarke od łapy silnika i odsunąć ją do chłodnicy. Chłodnicę osłonić kartonem by je nie uszkodzić. Sprężarka wisi na rurkach i wężach i jest OK.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-01-2021, 08:22   

Hugo napisał/a:
Wystarczy odkręcić mniejszy wentylator klimatyzacji, sprężarke od łapy silnika i odsunąć ją do chłodnicy.
ja wentylatora nie odkręcałem - ale za to pompę wspomagania i sprężarkę z całą łapą potem już tak :)
od lat tak robię

edit - w sensie układ klimy nadal pozostaje szczelny
BTW - manual pokazuje, że do operacji należy zdjąć chłodnicę
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 22-01-2021, 09:05   

Krzyzak napisał/a:
ja wentylatora nie odkręcałem - ale za to pompę wspomagania i sprężarkę z całą łapą potem już tak
od lat tak robię

Tak samo robię
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 08-02-2021, 20:41   

ok. 188200 km, w czwartek dobrałem się do tylnej głowicy, 3 popychacze miały wżery/ubytki od strony zaworu, wymieniłem na oryginały w bardzo dobrym stanie od Hugo, resztę wyczyściłem w nafcie, uszczelkę pokrywy zaworów dałem na masę victor reinz, wymieniłem świece na nowe - Denso IK20TT, niestety oryginalne gumy w fajkach od oleju spęczniały i przydałoby się wymienić komplet, na tą chwilę posmarowałem smarem silikonowym i jakoś weszło, do tego rurka od tylnej pokrywy zaworów do rury między przepustnicą a przepływomierzem pęka z dwóch stron i też przydało by się ją zmienić, zmieniłem też uszczelkę pod podstawą/chłodniczką filtra oleju, stara wychodziła w kawałkach. Do oleju przed rozbiórką dolałem 400ml nafty, tylna głowica była już całkiem ładnie umyta, jako nowy olej wjechał jeszcze raz Valvoline 5w30 4L, na początku po odpaleniu przestraszyłem się że popychacze klepią i coś kiepsko odpowietrzyłem, ale jak tylko silnik zaczynał nabierać temperatury to po lekkim przegazowaniu wyciszyły się.

Przyszły też wtryskiwacze po sprawdzeniu, 5 sztuk było uszkodzonych (te kupione z listwami wtryskowymi, poinformowałem sprzedawcę i część kasy dostałem z powrotem), reszta wydajnościowo i cewki ok, ale rozpylanie opisane jako słabe, nie chciałem już podmieniać ich bo raz że więcej roboty, a dwa podejrzewam że problemem u mnie może być lewe powietrze i brudny układ dolotowy, bardzo długo obroty po odpaleniu schodzą z 2000 obr., 650 obr/min jest dopiero po pełnym rozgrzaniu, a tak nawet po rozgrzaniu ponad 50 stopni nadal jest powyżej 1000 obr/min

Podsumowując:
- Nowe świece Denso IK20TT
- Nowe uszczelki, tylna pokrywa zaworów, pod kolektor dolotowy, pod podstawę filtra oleju
- 3 popychacze wymienione na oryginały w dobrym stanie
- Nowy olej Valvoline 5w30 + filtr filtrona
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 09-02-2021, 07:52   

Kupiłeś 6 używanych oryginalnych wtryskiwaczy paliwa i 5 z nich było uszkodzonych?
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 09-02-2021, 14:51   

Kupiłem dwie listwy wtryskowe z wtryskami, przy czym w jednej listwie brakowało 1sz, czyli kupiłem 11 szt., 4 szt. ciekły, a jeden miał uszkodzoną cewkę
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 22-02-2021, 16:34   

188 400km, jako że jest cieplej i przejechałem kawałek to zmieniłem olej w skrzyni biegów na valvoline 75w90, stary zlany do wiaderka był już ciemny, nieprzeźroczysty, ale nie czarny, nie miał opiłków i nie mienił się, było go ok. 2.1l, nowego oleju wlałem ok. 2,2L.

Silnik niestety nie jest idealnie szczelny i pojawia się olej na śrubach kolektora wydechowego, zarówno z przodu i tyłu, przy samych pokrywach zaworów jest sucho.
Przy okazji wymiany oleju w skrzyni chciałem poprawić gumę stabilizatora przednią lewą, bo była krzywo włożona, niestety jedna śruba się zapiekła, albo była zbyt mocno dokręcona i urwałem ją :/.
Mam kupione dwa wahacze proste firmy 555, tylko chcę jeszcze dokupić nowe śruby które skręca się wahacz z amortyzatorem i z sankami.
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-02-2021, 07:51   

MichciuGT napisał/a:
urwałem ją :/
masz sanki stalowe czy alu? - przy alu udało mi się zerwać śrubę
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 23-02-2021, 15:55   

alu, wydawałoby mi się że alu jest lepsze bo lżejsze od stali, ale gwinty są udręką w tym przypadku, spróbuje rozwiercić mniejszym wiertłem i użyć wykrętaka do śrub
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.