Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] P4 '07 Nierowna praca silnika gdy wciskam gaz
Autor Wiadomość
svkje 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV 3.2 Did Long
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 11 Lut 2021
Posty: 8
Skąd: Norge
  Wysłany: 11-02-2021, 11:38   [3.2 DID] P4 '07 Nierowna praca silnika gdy wciskam gaz

Czesc,

Moj pierwszy post :)

Postanowilem, ze opisze problem z moim Pajero 4 3.2 DiD.

1. Wymieniona rura wlewu paliwa, zamontowany bak z tworzywa.
2. Swiezy filtr paliwa, wymieniony kiedy stalo sie to 1szy raz.

Silnik idealnie odpala i rowno chodzi na jalowym. Temperatura kiedy sie to stalo byla minusowa, podobnie jak dzis okolo -7stopni.

19.01.21. Problem pojawil sie gdy dojezdzalem do ronda bardzo powoli z ok 3min w korku, gdy dojechalem wciskam gaz a obroty zamiast rosnac zaczely spadac do ok 0.5 obrotow gdy odpuszczalem gaz wracaly do okolo 1tys/m. Praktycznie brak reakcji na gaz, tak jakby probowal ale nie dostawal paliwa, dusil sie. Autem dotoczylem sie na chodnik.
Z trudem wkrecal sie na obroty na jalowym, bardzo nierowno + lekkie wibracje.
Auto postalo chwile, odpalilem je na nowo bylo to samo. Za drugim razem nastapila samonaprawa i problem znikl.

Dzis znowu sytuacja ta sama 11.02.21. Auto poszlo na przeglad okresowy - wszystko lux - zadnych usterek. Podejrzewam ze troche pochodzilo na jalowym podczas przegladu.
Auto odpalone na mnie czeka przed warsztatem, dodaje gazu i ten sam objaw.
Poprosilem o podpiecie komputera przez mechanika i znalizlismy tylko bledy w zakladce skrzyni biegow:
-U1100 - problem z komunikacja z engine ECU?
-U1120 - problem z komunikacja na szynie CAN-C sygnal zbyt niski (signal too low) //zwarcie lub otwarty obieg?

Poszukalem troche w necie i znalazlem pare wskazowek:
-crankshaft sensor - czulnik polozenia walu?
-problem z wiazka do czujnika przy skrzyni biegow, podejrzewam ze trzeba by sprawdzic wszystkie?
-MAP sensor wadliwy, lub problem z wiazka?
-engine speed sensor: main i backup ktore znajduja sie na pompie

Czy ktos z was doswiadczyl czegos takiego?
Samochod nie pokazuje zadnego bledu, nie ma checka.
Podejrzewalem wczesniej ze moze paliwo przymarzlo gdzies ale pali bez problemu no i na jalowym normalnie dziala. Samochod nie kopci na czarno. Troche z rana na bialo, ale mysle ze to para wodna, po chwili znika.

Nie mam zabardzo miejsca teraz zeby zajrzec, dlatego chcialem zasiegnac paru wskazowek kiedy juz do tego dojdzie i miec gotowy plan dzialania.
Mam nadzieje, ze ktos cos doradzi, dzieki!
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 11-02-2021, 12:58   Re: P4 '07 Nierowna praca silnika gdy wciskam gaz

svkje napisał/a:
Czesc,

Moj pierwszy post :)

Postanowilem, ze opisze problem z moim Pajero 4 3.2 DiD.

1. Wymieniona rura wlewu paliwa, zamontowany bak z tworzywa.
2. Swiezy filtr paliwa, wymieniony kiedy stalo sie to 1szy raz.

Silnik idealnie odpala i rowno chodzi na jalowym. Temperatura kiedy sie to stalo byla minusowa, podobnie jak dzis okolo -7stopni.

19.01.21. Problem pojawil sie gdy dojezdzalem do ronda bardzo powoli z ok 3min w korku, gdy dojechalem wciskam gaz a obroty zamiast rosnac zaczely spadac do ok 0.5 obrotow gdy odpuszczalem gaz wracaly do okolo 1tys/m. Praktycznie brak reakcji na gaz, tak jakby probowal ale nie dostawal paliwa, dusil sie. Autem dotoczylem sie na chodnik.
Z trudem wkrecal sie na obroty na jalowym, bardzo nierowno + lekkie wibracje.
Auto postalo chwile, odpalilem je na nowo bylo to samo. Za drugim razem nastapila samonaprawa i problem znikl.

Dzis znowu sytuacja ta sama 11.02.21. Auto poszlo na przeglad okresowy - wszystko lux - zadnych usterek. Podejrzewam ze troche pochodzilo na jalowym podczas przegladu.
Auto odpalone na mnie czeka przed warsztatem, dodaje gazu i ten sam objaw.
Poprosilem o podpiecie komputera przez mechanika i znalizlismy tylko bledy w zakladce skrzyni biegow:
-U1100 - problem z komunikacja z engine ECU?
-U1120 - problem z komunikacja na szynie CAN-C sygnal zbyt niski (signal too low) //zwarcie lub otwarty obieg?

Poszukalem troche w necie i znalazlem pare wskazowek:
-crankshaft sensor - czulnik polozenia walu?
-problem z wiazka do czujnika przy skrzyni biegow, podejrzewam ze trzeba by sprawdzic wszystkie?
-MAP sensor wadliwy, lub problem z wiazka?
-engine speed sensor: main i backup ktore znajduja sie na pompie

Czy ktos z was doswiadczyl czegos takiego?
Samochod nie pokazuje zadnego bledu, nie ma checka.
Podejrzewalem wczesniej ze moze paliwo przymarzlo gdzies ale pali bez problemu no i na jalowym normalnie dziala. Samochod nie kopci na czarno. Troche z rana na bialo, ale mysle ze to para wodna, po chwili znika.

Nie mam zabardzo miejsca teraz zeby zajrzec, dlatego chcialem zasiegnac paru wskazowek kiedy juz do tego dojdzie i miec gotowy plan dzialania.
Mam nadzieje, ze ktos cos doradzi, dzieki!

Moze być to EGR moze być czujnik ciśnienia a trzeba sprawdzić wężyk i króciec
Jestem zwolennikiem wymiany elektrozaworów, EGRu i czujnika doładowania przy 200 tys km. Unika się niespodzianek. Klienci którzy u nas na to się decydują nie maja problemów na trasie :)
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
svkje 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV 3.2 Did Long
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 11 Lut 2021
Posty: 8
Skąd: Norge
Wysłany: 11-02-2021, 13:22   

O jakim czujniku cisnienia mowisz? + czujnik doładowania turbo?
Mój Pajero ma właśnie 221000km.
EGR jak sprawdzałem w lato był czysciutki. Ale z tego co słyszałem może szwankowac.
 
 
Daroot 
Forumowicz
Daroot Garage

Auto: Pajero IV, 2010r, 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Gru 2019
Posty: 35
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 11-02-2021, 20:10   Re: P4 '07 Nierowna praca silnika gdy wciskam gaz

zbyszekm2 napisał/a:


Jestem zwolennikiem wymiany elektrozaworów, EGRu i czujnika doładowania przy 200 tys km. Unika się niespodzianek. Klienci którzy u nas na to się decydują nie maja problemów na trasie :)


O których elektrozaworach mówisz?
 
 
Azz 
Forumowicz

Auto: Pajero Sport I
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sie 2017
Posty: 64
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 11-02-2021, 20:33   

Jak Ci się problem powtórzy, otwórz maskę i odłącz wtyczkę z przepustnicy - wyskoczy check po chwili ale będzie się wkręcał normalnie.
_________________
PAHERO Sport 2.5 TD 115 '01
PAHERO IV 3.2 DiD 170 '07
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 12-02-2021, 13:34   Re: P4 '07 Nierowna praca silnika gdy wciskam gaz

Daroot napisał/a:
zbyszekm2 napisał/a:


Jestem zwolennikiem wymiany elektrozaworów, EGRu i czujnika doładowania przy 200 tys km. Unika się niespodzianek. Klienci którzy u nas na to się decydują nie maja problemów na trasie :)


O których elektrozaworach mówisz?

Wszystki.
Wymieniam koła pasowe na wale, elektrozawory, czujniki doładowania, EGR itp.
Dzięki temu sam tez nie musiałem nigdy wzywać pomocy.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
svkje 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV 3.2 Did Long
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 11 Lut 2021
Posty: 8
Skąd: Norge
Wysłany: 13-02-2021, 18:21   

No i stalo sie dzis pod domem.

Pojechalem na maly spacer dzis, potem do sklepu i zatrzymalem sie przy skrzynce na listy, wsiadam daje gazu no i dusi sie. Nigdy nie stalo sie to podczas jazdy ale czasami mi poszarpywal.
Po dodaniu gazu na wyzsze obroty przechodzilo - ostatni raz kiedy przyszarpal podczas jazdy.
Towarzyszyl temu taki klikajacy dzwiek.

Odpiecie: przeplywki, EGR, przepustnicy nic w sumie nie dalo - check pojawil sie dopiero po zgaszeniu samochodu.

W czasie usterki, przy gaszeniu samochodu nie gasil od razu tylko jeszcze dobra sekunde pochodzil i gasl.

Po kilkukrotnym gaszeniu i odpalaniu samochodu znowu zaczal dzialac jak nalezy.

Odkrecilem korek wlewu, nie bylo vacuum w baku.

Nie wiem czy to normalne ale kolega obserwowal przepustnice z odpietym wezem i gdy dodawalem gazu to nie ruszala sie. Nagralem filmik jak wkreca sie na obroty na luzie i na Drive.

Znalazlem ten filmik, ktory po czesci pasuje do mojego przypadku https://www.youtube.com/watch?v=BYp83vxUnvY
Z tego co widze tam tez sa klapy wirowe.
Jestem praktycznie pewien ze dolot jest zapchany, widzialem troche jak sprawdzalem EGR w lato.

Moje nagranie: https://youtu.be/tMjQyY2nmAI

Kat polozenia przepustnicy staly 82* (nie bylo to podczas usterki). Czy cos dziwnego w tych parametrach? Czy sa poprawne?
https://zapodaj.net/a226a0a489f5f.jpg.html

Dalej przeprowadzam sledztwo, jak cos sie wyjasni dam znac, a tym czasem piszcie co sadzicie :)

Dzieki!
Ostatnio zmieniony przez svkje 19-02-2021, 21:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
KujawiakKuba 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2021
Posty: 7
Skąd: PAKOŚĆ
Wysłany: 18-02-2021, 07:37   

Czesc, mam ten sam or9blem. Właśnie teraz jechał jakieś 8km w korku, niskie prędkości. Jak korek sie ruszył to gaz, a pajero muł, przerywa nie wkręca sie. Awaryjnie i stoję 15min. Jak odpalam to coś pyknie, z kolejnym gazem tego nie ma. Nie wkręca sie powyżej 3tys, do tego momentu też toporne idzie. Zauważyłem że jest to gdy jedzie sue spokojnie bez ciśnienia, jak mu daje w rurę to nie ma tego problemu. Wcześniej myślałem że to tylko wtedy gdy jest mało paliwa, ze ssie jakiś syf. Ale bak do pełna i jest to samo. Znalazłeś receptę na to? Żaden błąd nie wyskakuje, jak podepnę kompa to tez nic nie ma. Nie udało mi sie go podłączyć podczas występowania usterki.
Pozdrawiam kuba

Ps.
500km temu nowe filtry i olej,
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 19-02-2021, 10:09   

KujawiakKuba napisał/a:
Czesc, mam ten sam or9blem. Właśnie teraz jechał jakieś 8km w korku, niskie prędkości. Jak korek sie ruszył to gaz, a pajero muł, przerywa nie wkręca sie. Awaryjnie i stoję 15min. Jak odpalam to coś pyknie, z kolejnym gazem tego nie ma. Nie wkręca sie powyżej 3tys, do tego momentu też toporne idzie. Zauważyłem że jest to gdy jedzie sue spokojnie bez ciśnienia, jak mu daje w rurę to nie ma tego problemu. Wcześniej myślałem że to tylko wtedy gdy jest mało paliwa, ze ssie jakiś syf. Ale bak do pełna i jest to samo. Znalazłeś receptę na to? Żaden błąd nie wyskakuje, jak podepnę kompa to tez nic nie ma. Nie udało mi sie go podłączyć podczas występowania usterki.
Pozdrawiam kuba

Ps.
500km temu nowe filtry i olej,

Tzreba zacząc od wymiany EGRu
Zdejmij wtyczkę z EGRu i zobacz czy się poprawi
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
svkje 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV 3.2 Did Long
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 11 Lut 2021
Posty: 8
Skąd: Norge
Wysłany: 19-02-2021, 11:33   

zbyszekm2 napisał/a:
KujawiakKuba napisał/a:
Czesc, mam ten sam or9blem. Właśnie teraz jechał jakieś 8km w korku, niskie prędkości. Jak korek sie ruszył to gaz, a pajero muł, przerywa nie wkręca sie. Awaryjnie i stoję 15min. Jak odpalam to coś pyknie, z kolejnym gazem tego nie ma. Nie wkręca sie powyżej 3tys, do tego momentu też toporne idzie. Zauważyłem że jest to gdy jedzie sue spokojnie bez ciśnienia, jak mu daje w rurę to nie ma tego problemu. Wcześniej myślałem że to tylko wtedy gdy jest mało paliwa, ze ssie jakiś syf. Ale bak do pełna i jest to samo. Znalazłeś receptę na to? Żaden błąd nie wyskakuje, jak podepnę kompa to tez nic nie ma. Nie udało mi sie go podłączyć podczas występowania usterki.
Pozdrawiam kuba

Ps.
500km temu nowe filtry i olej,

Tzreba zacząc od wymiany EGRu
Zdejmij wtyczkę z EGRu i zobacz czy się poprawi


Czy EGR może oszukiwać bez bledu(checka) nie kopcac na czarno?
 
 
KujawiakKuba 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2021
Posty: 7
Skąd: PAKOŚĆ
Wysłany: 20-02-2021, 12:38   

svkje napisał/a:
zbyszekm2 napisał/a:
KujawiakKuba napisał/a:
Czesc, mam ten sam or9blem. Właśnie teraz jechał jakieś 8km w korku, niskie prędkości. Jak korek sie ruszył to gaz, a pajero muł, przerywa nie wkręca sie. Awaryjnie i stoję 15min. Jak odpalam to coś pyknie, z kolejnym gazem tego nie ma. Nie wkręca sie powyżej 3tys, do tego momentu też toporne idzie. Zauważyłem że jest to gdy jedzie sue spokojnie bez ciśnienia, jak mu daje w rurę to nie ma tego problemu. Wcześniej myślałem że to tylko wtedy gdy jest mało paliwa, ze ssie jakiś syf. Ale bak do pełna i jest to samo. Znalazłeś receptę na to? Żaden błąd nie wyskakuje, jak podepnę kompa to tez nic nie ma. Nie udało mi sie go podłączyć podczas występowania usterki.
Pozdrawiam kuba

Ps.
500km temu nowe filtry i olej,

Tzreba zacząc od wymiany EGRu
Zdejmij wtyczkę z EGRu i zobacz czy się poprawi


Czy EGR może oszukiwać bez bledu(checka) nie kopcac na czarno?


Zrobiłem mała trasę bez pospiechu i wszystko ok, z tym ze może delikatnie gorzej sie wkręcal wyzej na odpietym EGR. Jak podpialem wtyczkę, to czułem że przy ruszaniu ma słaby dół, jakby znowu chciał stracić siłę do życia, z tym ze znowu nie za każdym razem. I check engin się pokazal po podpieciu egr.
W moim przypadku jak nie miał siły jechać, to kopcil na niebiesko i strasznie smierdzialo spalinami.
Zacznę od spr egr i porządnego wyczyszczenia, czy zaleca Pan od razu wymianę Panie Zbyszku?
Pozdrawiam!
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 22-02-2021, 12:23   

[quote="KujawiakKuba"][quote="svkje"][quote="zbyszekm2"]
KujawiakKuba napisał/a:
C
Zacznę od spr egr i porządnego wyczyszczenia, czy zaleca Pan od razu wymianę Panie Zbyszku?
Pozdrawiam!

Wymianę. Może być tez tak ze zapchany jet DPF
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
svkje 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV 3.2 Did Long
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 11 Lut 2021
Posty: 8
Skąd: Norge
Wysłany: 23-02-2021, 12:22   

Czesc,

Wydaje mi sie ze znalazlem zrodlo problemu.

Bledy na skrzyni U1100 , U1120 i U1073 wskazywaly na problem z CANem/wiazka.

Dzisiaj polozylem sie pod auto i znalazlem uszkodzone 2 przewody zaraz przy wtyczkach.

Nie bardzo wiem od czego sa ale to zaraz Zbychu dopowie : )

Zalaczam zdjecie.
https://zapodaj.net/545a05cc8afef.jpg.html

Czy da sie je bez problemu otworzyc, dolutowac nowy kawalem wiazki i wymienic pin?
Same wtyczki wydaje sie w porzadku, nie ma korozji ani wody.
Czy ktos juz to robil ?

Mam też podejrzenie zaworu na pompie SCV. Będę go wymieniał.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 24-02-2021, 08:41   

svkje napisał/a:


Nie bardzo wiem od czego sa ale to zaraz Zbychu dopowie : )

Zalaczam zdjecie.
https://zapodaj.net/545a05cc8afef.jpg.html

Czy da sie je bez problemu otworzyc, dolutowac nowy kawalem wiazki i wymienic pin?
Same wtyczki wydaje sie w porzadku, nie ma korozji ani wody.
Czy ktos juz to robil ?

Mam też podejrzenie zaworu na pompie SCV. Będę go wymieniał.

Te wtyczki są od reduktora i nie mają wpływu na to co opisywałeś.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
KujawiakKuba 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2021
Posty: 7
Skąd: PAKOŚĆ
Wysłany: 24-02-2021, 10:28   

Czesc,
Zbyszku masz racje, egr umarł. Co sądzisz o wylaczeniu egr i usunięciu dpf? Nowy oryg egr coś koło 1200, względy ekonomiczne przemawiają za odlączeniem ale nie wiem jak na dłuższą metę z żywotnościa. Jakieś przeciwwskazania?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.