[EA5A] Nierówna praca silnika |
Autor |
Wiadomość |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 06-02-2021, 10:35
|
|
|
Kamsyyo napisał/a: | Ale czy one są dobre i jak długo wytrzymają. |
Trudno wyczuć, ogólnie też mam w planach kupić tej firmy. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
marecki
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Wrz 2012 Posty: 161 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 06-02-2021, 19:12
|
|
|
Ajusy można kupić po 30 za szt. są jeszcze jakieś Ridix i Stark tańsze,tylko co to warte |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-02-2021, 21:37
|
|
|
Kup używane oryginały - tylko sprawdzone czy trzymają ciśnienie. Czasem wystarczy zmienić tylko kilka a przy niewielkich przebiegach - rzędu 200 000km - to z mojego doświadczenia wynika, że klepie 1-2. Chodzi o prawdziwy przebieg a nie to co wskazuje licznik... |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 06-02-2021, 22:53
|
|
|
Dokładnie jak wyżej, najlepsze sprawne używki oryginalne. Czyszczenie ich za wiele lub na długo nie pomoże, jak stukają to stukać będą. Na jakim oleju jeździsz? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 07-02-2021, 15:22
|
|
|
Montowałem hydropopychacze do rzedówki komplet ajusy, zrobione koło 100tys km, olej zmieniany srednio co 10-12tys km lub corocznie, olej elf 5w40, jak dotad hydrusy ciche. po wyciagnieciu stare poza jedna czy dwiema sztukami były wizualnie ładne, tez brzydkie miały pobite glowki od strony trzonka zaworowego |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 08-02-2021, 16:03
|
|
|
robertdg napisał/a: | tez brzydkie miały pobite glowki od strony trzonka zaworowego |
Ale mimo wszystko trzymają ciśnienie. Z moich obserwacji padaja raczej w tylnej głowicy w v6.
Tez z 10 lat temu wymieniłem jeden co miał wżery na główce.. nie wiem co kupiłem ale chyba 50zł z dwie szt dałem oba na jednej dźwigience przodu. chyba chodzi to do dzisiaj. Niedawno wszystko ponownie czyściłem i podmieniałem na ori z głowicy co miałem, wybierając najlepsze. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-02-2021, 21:42
|
|
|
W kombi mój poprzednik zmienił wszystkie 24 dokładnie 10 lat temu (parę miesięcy później sprzedał mi to auto) - to były Ajusa po 30zł/szt. Jeżdżą do dziś, czasem klepią, czasem nie, ale jeśli klepią to tylko na zimnym silniku. W tym czasie zrobione 120 tys km. W sedanie za to już sam zmieniałem na używane ori i tak też zalecałem każdemu klientowi, który zlecał popychacze do roboty.
Faktem jest, że najczęściej zonk jest na głowicy nr 1 (czyli od grodzi). |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 14-02-2021, 12:19
|
|
|
Marcino napisał/a: | robertdg napisał/a: | tez brzydkie miały pobite glowki od strony trzonka zaworowego |
Ale mimo wszystko trzymają ciśnienie. Z moich obserwacji padaja raczej w tylnej głowicy w v6.
Tez z 10 lat temu wymieniłem jeden co miał wżery na główce.. nie wiem co kupiłem ale chyba 50zł z dwie szt dałem oba na jednej dźwigience przodu. chyba chodzi to do dzisiaj. Niedawno wszystko ponownie czyściłem i podmieniałem na ori z głowicy co miałem, wybierając najlepsze. |
Niby trzymały cisnienie ale bez możliwosci pomiaru siły ugiecia malo precyzyjnie można to okreslic, napewno od strony wydechowej były uszkodzone. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11171 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 14-02-2021, 13:49
|
|
|
robertdg napisał/a: | napewno od strony wydechowej były uszkodzone. |
Dlaczego akurat od strony wydechowej ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 14-02-2021, 13:54
|
|
|
jacek11, najczęściej tam pierwsze padają. Może wyższa temperatura ma tu coś do rzeczy. |
|
|
|
 |
Kamsyyo
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2018 Posty: 32 Skąd: Konin
|
Wysłany: 19-02-2021, 13:46
|
|
|
Ja chyba coś ze słuchem mam, albo przewrażliwiony jestem, byłem u mechanika i powiedział że chodzi normalnie jak V-ka. Powiedział że może czujnik ciśnienia oleju sprawdzić, zrobić płukankę i wymienić olej bo i tak już czas. Ktoś ma nagrane jak typowo słychać popychacze?
[ Dodano: 08-04-2021, 18:54 ]
To syczenie i głośna praca były spowodowane dziurą w wydechu, dopiero na przeglądzie to zobaczyłem, przy łaczeniu szpara na jakieś 0,5 cm |
|
|
|
 |
|