Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A] Nierówna praca silnika
Autor Wiadomość
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 06-02-2021, 10:35   

Kamsyyo napisał/a:
Ale czy one są dobre i jak długo wytrzymają.

Trudno wyczuć, ogólnie też mam w planach kupić tej firmy.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
marecki 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 161
Skąd: Katowice
Wysłany: 06-02-2021, 19:12   

Ajusy można kupić po 30 za szt. są jeszcze jakieś Ridix i Stark tańsze,tylko co to warte :?:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-02-2021, 21:37   

Kup używane oryginały - tylko sprawdzone czy trzymają ciśnienie. Czasem wystarczy zmienić tylko kilka a przy niewielkich przebiegach - rzędu 200 000km - to z mojego doświadczenia wynika, że klepie 1-2. Chodzi o prawdziwy przebieg a nie to co wskazuje licznik...
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-02-2021, 22:53   

Dokładnie jak wyżej, najlepsze sprawne używki oryginalne. Czyszczenie ich za wiele lub na długo nie pomoże, jak stukają to stukać będą. Na jakim oleju jeździsz?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-02-2021, 15:22   

Montowałem hydropopychacze do rzedówki komplet ajusy, zrobione koło 100tys km, olej zmieniany srednio co 10-12tys km lub corocznie, olej elf 5w40, jak dotad hydrusy ciche. po wyciagnieciu stare poza jedna czy dwiema sztukami były wizualnie ładne, tez brzydkie miały pobite glowki od strony trzonka zaworowego
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 08-02-2021, 16:03   

robertdg napisał/a:
tez brzydkie miały pobite glowki od strony trzonka zaworowego

Ale mimo wszystko trzymają ciśnienie. Z moich obserwacji padaja raczej w tylnej głowicy w v6.
Tez z 10 lat temu wymieniłem jeden co miał wżery na główce.. nie wiem co kupiłem ale chyba 50zł z dwie szt dałem oba na jednej dźwigience przodu. chyba chodzi to do dzisiaj. Niedawno wszystko ponownie czyściłem i podmieniałem na ori z głowicy co miałem, wybierając najlepsze.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-02-2021, 21:42   

W kombi mój poprzednik zmienił wszystkie 24 dokładnie 10 lat temu (parę miesięcy później sprzedał mi to auto) - to były Ajusa po 30zł/szt. Jeżdżą do dziś, czasem klepią, czasem nie, ale jeśli klepią to tylko na zimnym silniku. W tym czasie zrobione 120 tys km. W sedanie za to już sam zmieniałem na używane ori i tak też zalecałem każdemu klientowi, który zlecał popychacze do roboty.
Faktem jest, że najczęściej zonk jest na głowicy nr 1 (czyli od grodzi).
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-02-2021, 12:19   

Marcino napisał/a:
robertdg napisał/a:
tez brzydkie miały pobite glowki od strony trzonka zaworowego

Ale mimo wszystko trzymają ciśnienie. Z moich obserwacji padaja raczej w tylnej głowicy w v6.
Tez z 10 lat temu wymieniłem jeden co miał wżery na główce.. nie wiem co kupiłem ale chyba 50zł z dwie szt dałem oba na jednej dźwigience przodu. chyba chodzi to do dzisiaj. Niedawno wszystko ponownie czyściłem i podmieniałem na ori z głowicy co miałem, wybierając najlepsze.

Niby trzymały cisnienie ale bez możliwosci pomiaru siły ugiecia malo precyzyjnie można to okreslic, napewno od strony wydechowej były uszkodzone.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11171
Skąd: Radomsko
Wysłany: 14-02-2021, 13:49   

robertdg napisał/a:
napewno od strony wydechowej były uszkodzone.

Dlaczego akurat od strony wydechowej ?
_________________

 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 14-02-2021, 13:54   

jacek11, najczęściej tam pierwsze padają. Może wyższa temperatura ma tu coś do rzeczy.
 
 
Kamsyyo 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2018
Posty: 32
Skąd: Konin
Wysłany: 19-02-2021, 13:46   

Ja chyba coś ze słuchem mam, albo przewrażliwiony jestem, byłem u mechanika i powiedział że chodzi normalnie jak V-ka. Powiedział że może czujnik ciśnienia oleju sprawdzić, zrobić płukankę i wymienić olej bo i tak już czas. Ktoś ma nagrane jak typowo słychać popychacze?

[ Dodano: 08-04-2021, 18:54 ]
To syczenie i głośna praca były spowodowane dziurą w wydechu, dopiero na przeglądzie to zobaczyłem, przy łaczeniu szpara na jakieś 0,5 cm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.