 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Czipowanie P4 3.2 did 190km |
Autor |
Wiadomość |
Ijon.Foden
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Wrz 2015 Posty: 18 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-11-2020, 11:45 Czipowanie P4 3.2 did 190km
|
|
|
Hej. Jak w tytule. Czy ktoś ma doświadczenia w czipowanie P4? Mam wersje z 2015, nominalnie 190 km. Zastanawiam sie czy warto, czy to bezpieczne i na co zwrócić uwagę przed. |
|
|
|
 |
kubacki85
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero V80
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2019 Posty: 2 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
Docmartin
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero MY 2015
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2020 Posty: 4 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 25-11-2020, 21:38
|
|
|
Witam.
Mam ten sam model Pajero i też kiedyś się zastanawiałem nad tuningiem, ale osoba, która zna się na samochodach jak mało kto, bo je konstruuje, zdecydowanie mi to odradziła. A takie argumenty są przeciw:
1) jedyny tuning, który wchodziłby w grę, był to kiedyś tuning fabryczny (robiła to firma RalliArt - ta od Dakaru) - nie miał wówczas wpływu na gwarancję, ale jego już niema, a nawet w wówczas, jeśli ktoś chce długo jeździć swoim Pajero (> 300 tys. km) to tego nie polecał;
2) gwarancja może przepaść nawet na piasty kół, półosie czy dyfry i skrzynię rozdzielczą,a nawet skrzynię automatyczną (większy moment obrotowy może ją uszkodzić/szybciej zużyć) - na wszystko z układu napędowego - importer może się dopatrzeć tuningu po zużyciu części i przeglądnie komputer silnika i nawet jak doczepka jest zdjęta lub usunięty program tuningowy to importer to wyłapie;
3) w Pajero po tuningu nawet najlepszym - DPF szybko pada (trzeba wymieniać co 50 tys. km - a bez tuningu nawet miejska jazda warszawska mu nie szkodzi);
4) tuning silnika to też aspekty prawne: homologacji, ubezpieczenia, leasingu czy podatku; za granicą a nawet w Polsce można mieć duże problemy jak samochód został tuningowany - niezgodność z homologacją, niesprawność pojazdu (przekroczenia norm emisji spalin) i AC wygasa;
5) w homologacji jest moc silnika, a za granicą płaci się podatek od mocy a nie o pojemności i jest oszustwo;
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
albertoo1
Nowy Forumowicz
Auto: pajero 4 3,2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2015 Posty: 14 Skąd: białystok
|
Wysłany: 23-02-2021, 12:41
|
|
|
kubacki85, robiłeś cos z DPF ,EGR lub moca w tej firme co wspomniałes bo mam zamiar ale się waham. |
|
|
|
 |
marsosno
Nowy Forumowicz Marek
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2014 Posty: 12 Skąd: Koło
|
Wysłany: 01-03-2021, 10:53
|
|
|
Mam pajero z 2016r. Kończy mi się gwarancja więc chcę podnieść moc.
Teraz też mam podrasowanego bo mam włożone pudełko z 160KM na 180KM chyba.
Wiem że można do 200Km podnieść. Tak kiedyś miały ale że homologacji nie przechodziły czy emisji spalin to moc zmniejszali...
[ Dodano: 01-03-2021, 10:56 ]
W tym samym czasie zrobili mi tuning alhambry - kopa dostała OSTREGO tylko że wtedy były problemy z przyczepnością przy ruszaniu. Na śliskim aż podskakiwały koła. Podobno elektronika sobie z tym nie radziła. Powinienem opony zmienić i zawieszenie ale pojeździłem kilka lat i sprzedałem. Teraz mam sharana co prawda 4x4 ale jak skończy się gwarancja to też podniosę. Niestety przy 4x4 nie ma takiego kopa... |
_________________ Marek
poprzednio vitara, teraz pajero |
|
|
|
 |
|
|