Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.8 TD] [2.8 TD]Ustawienie pompy wtryskowej
Autor Wiadomość
Maciejt1234 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 29
Skąd: Poznan / Lodz
Wysłany: 04-05-2010, 23:32   

Dzieki, juz teraz mniej wiecej rozumiem jak to zrobic,

mam jeszcze jedna watpliwosc, Zauwazylem ze czasem silnik chodzi jakby ten kat wtrysku byl idelanie ustawiony, niewiadomo kiedy przestawi sie jakby na dobry, pozniej np po 10 km nagle znowu wtryski stukaja, pompa byla regenerowana, czy w samej pompie znajduje sie jakis elektroniczny czy wogule dynamiczny alement zmieniajacy kat wtrysku? da sie go jakos sprawdzic czy dobrze styka itp?

pozdrawiam
maciej
_________________
Maciej
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 04-05-2010, 23:56   

Nie jestem pewien ale w mechanicznej pompie przestawia kat silownik woskowy. Do pompy jest podlaczenie wody i w momencie gdy sie ona zagrzewa to sie przestawia kat. Moze z tym jest problem ?
Chyba ze on reguluje dawke ale napewno zmienia jakis parametr po zagrzaniu sie.
 
 
stegano 
Forumowicz

Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 341
Skąd: z lasu
Wysłany: 06-05-2010, 16:12   

Czy ktoś się orjetuje ile powinno byc obrotów na zimnym silniku (4m40 pompa mechaniczna) ?
_________________
Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397
 
 
tunio 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2.8TDI GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 41
Skąd: Białogard
Wysłany: 06-05-2010, 16:21   

no właśnie i gdzie je się reguluje na pompie??:>
 
 
Maciejt1234 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 29
Skąd: Poznan / Lodz
Wysłany: 07-06-2010, 23:02   Elekltrozawor przestawiacza kata wtrysku

moje pajero 2.8td ma niestabilny kat wtrysku, raz chodzi miekko i plynnie raz twardo klekocze,

mialem regenerowana pompe, wszystko w niej dziala jak w fabrycznej, rowniez elektrozawory itp, prawdopodobnie nie dochodzi odpowiedni sygnal do elektrozaworu przestawiacza kata wtrysku, rzecz w tym ze nie wiem gdzie on sie znajduje na pompie i jak sprawdzic ten sygnal, jaki powinien miec charakter, moze ktos was wie, licze na pomoc.

pozdrawiam
maciej
_________________
Maciej
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 08-06-2010, 00:43   

Jezeli masz pompe mechaniczna to nie ma sterowania przestawiacza kata. Przestawiacz kata jest woskowy. Zagrzeje sie silnik, przeplywa przez niego woda, wosk sie rozszerza i przestawia kat. Sprawdz czy po rozgrzaniu masz gorace wezyki. Moze sa zapowietrzone i nie plynie woda. W mechanicznej pompie jest tylko elektrozawor paliwa, czujnik obrotow i potencjometr nacisniecia gazu. Jest tez drugi elektrozawor, choc widzialem wersje bez niego ale nie udalo mi sie jojsc do czego sluzy.

... pisalem juz to powyzej ...

przestawiacz kata to jest to po lewej, od strony napisu "klimatyzacja"
http://hid4u.eu.interia.pl/pompa/03.jpg
Po rozgrzaniu silownik sie wysowa. U gory jest nakretka i chyba nia powinno sie dac podregolowac.

W elektronicznej pewnie nic nie podregolujesz sam. Jedynie dobry serwis, najlepiej w japonii :)
 
 
Maciejt1234 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 29
Skąd: Poznan / Lodz
Wysłany: 09-06-2010, 10:12   

Wielkie dzieki, teraz wszystko jasne, mechanik ktory regenerowal pompe wprowadzil mnie w blad, sproboje dojsc do tego o jest nie tak samemu chyba,

pozdrawiam
maciej
_________________
Maciej
 
 
tunio 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2.8TDI GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 41
Skąd: Białogard
Wysłany: 09-06-2010, 14:44   

Po regeneracji pompy miałem obroty na ciepło i na zimno 1100, oddałem, aby mechanik zmniejszył i zmniejszył, ale teraz na zimnym są za małe całym samochodem telepie, a na ciepło ok. Po za tym "kapie" mi woda z chłodnicy, gdzieś właśnie koło pompy wtryskowej, czy tam idą jakieś węże??
 
 
stegano 
Forumowicz

Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 341
Skąd: z lasu
Wysłany: 09-06-2010, 14:49   

tunio napisał/a:
Po regeneracji pompy miałem obroty na ciepło i na zimno 1100, oddałem, aby mechanik zmniejszył i zmniejszył, ale teraz na zimnym są za małe całym samochodem telepie, a na ciepło ok. Po za tym "kapie" mi woda z chłodnicy, gdzieś właśnie koło pompy wtryskowej, czy tam idą jakieś węże??


Idzi tan groby z chlodnicy do bloku silnika
_________________
Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397
 
 
GIO4x4RUS 
Forumowicz

Auto: MMC DELICA(Space Gear4x4)2.8td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 62
Skąd: malbork
Wysłany: 12-06-2010, 00:49   

Niedawno wymienialem pompe wtryskowa-ciekla:( Mialem zapasowa :)Dla wygody operacji zwalilem wiatrak z obudowa, odkreczylem pompe powietrza i wspomogania.Przez otwor pompy pow. zaznaczylem kolo pompy wtryskowej.Na drugej zrobilem taki sam znak,odlicziw taka sama iliszcz zebow od metki na kolku.Zapalil,ale zatwardo,uchylilem troche w strone od silnika.Stalo palic na dotyk(przed tym biez swiec ciezko odpalal)Muszalem znowu zwalic pompe,bo stare "gumki" nie trzymali oleju(((Kupilem w Agromie po 2zl/szt na wzor :) .Ale trzeba kont wtryska ustawiac u fachowca odpowiednim sprzetem,wkecanym w tyl pompy!
_________________
Przed wlączeniem 4x4 wląc mózg!
MMC Delica,95r,2.8td,long,manual,SS,LSD _______________________
Sorry za moja polszczyzne...
 
 
 
dialog76 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero II 2,8 tdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Gru 2014
Posty: 3
Skąd: Złocieniec
Wysłany: 18-12-2014, 16:38   

Witam . Chciałem otworzyc zdjęcia umieszczone przez Roberto 09 ale nie moge . Jak to zrobic ?

[ Dodano: 18-12-2014, 17:00 ]
podeslijcie jakieś foty.
 
 
mariozet74 
Nowy Forumowicz
Mario Mitsu

Auto: Pajero 2.8 turbo d 3 dzwiowy
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 8
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 07-04-2021, 13:57   

Robert09, Witaj Robert widze że obadałeś temat pompy wtryskowej. Ja jestem aktualnie przed tą operacją..co mi radzisz? Czy przy wyciąganiui pompy na co uwage zwrócić? jest tam cięzki faktycznie dostęp od bloku i sporo tych kabelków i przewodów.Czy 4 sruby trzymią pompe? Nastepnie temat Oringu gdzie go znajde w której części pompy? Czu uda się ją usczelnić w domowym warsztatacie bez stołu probierczego? Jak wyglądałą u Ciebie ta operacja? Dodam jeszcze że na zimnym jest słabszy i gaśnie po kilkuset metrach jazdy z siwym dymem ..po czym trudno go uruchomić. Jak się zagrzeje idzie ładnie.
Pozdrawiam mariozet74 8)
 
 
Robert09 
Forumowicz


Auto: Mitshubishi Pajero 3,2 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 117
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-04-2021, 19:26   

Niestety, to stara sprawa, nie mam już od lat tego Pajero. U mnie była pompa elektroniczna, śruby są nie tylko od strony napędu pompy ale też od strony ściany grodziowej, tam jest wspornik i trudny dostęp do śrub. Ważne aby przy wyciąganiu dokładnie zaznaczyć ustawienie pompy oraz znaki na kołach zębatych przy wyjmowaniu. Koła mają skośne zęby i przy montażu łatwo przestawić o ząb.
Nie wiem o jaki oring chodzi, ja wymieniałem simering na wałku głównym pompy bo tam zasysała powietrze. Żeby go wymontować trzeba zdjąć koło zębate z wałka po wyjęciu pompy. Nie miałem specjalistycznych narzędzi, wszystko da sie zrobić w garażu ale trzeba się uzbroić w cierpliwość. Mnie operacja zajęła dwa dni. Zdjęć już nie mam a z serwera po jakimś czasie są usuwane. Ja posiłkowałem się instrukcją załączoną do kupowanego na ebayu w UK simeringu. Wraz z przesyłką dostałem płytę ze zdjęciami i opisem krok po kroku wszystkich czynności. Więcej nie pomogę, to było w 2014r. i nie pamiętam szczegółów.
_________________
...że boki zrywać
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.