[2.8 TD] [2.8 TD]Ustawienie pompy wtryskowej |
Autor |
Wiadomość |
Maciejt1234
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 29 Skąd: Poznan / Lodz
|
Wysłany: 04-05-2010, 23:32
|
|
|
Dzieki, juz teraz mniej wiecej rozumiem jak to zrobic,
mam jeszcze jedna watpliwosc, Zauwazylem ze czasem silnik chodzi jakby ten kat wtrysku byl idelanie ustawiony, niewiadomo kiedy przestawi sie jakby na dobry, pozniej np po 10 km nagle znowu wtryski stukaja, pompa byla regenerowana, czy w samej pompie znajduje sie jakis elektroniczny czy wogule dynamiczny alement zmieniajacy kat wtrysku? da sie go jakos sprawdzic czy dobrze styka itp?
pozdrawiam
maciej |
_________________ Maciej |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 04-05-2010, 23:56
|
|
|
Nie jestem pewien ale w mechanicznej pompie przestawia kat silownik woskowy. Do pompy jest podlaczenie wody i w momencie gdy sie ona zagrzewa to sie przestawia kat. Moze z tym jest problem ?
Chyba ze on reguluje dawke ale napewno zmienia jakis parametr po zagrzaniu sie. |
|
|
|
 |
stegano
Forumowicz
Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 341 Skąd: z lasu
|
|
|
|
 |
tunio
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 2.8TDI GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2009 Posty: 41 Skąd: Białogard
|
Wysłany: 06-05-2010, 16:21
|
|
|
no właśnie i gdzie je się reguluje na pompie??:> |
|
|
|
 |
Maciejt1234
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 29 Skąd: Poznan / Lodz
|
Wysłany: 07-06-2010, 23:02 Elekltrozawor przestawiacza kata wtrysku
|
|
|
moje pajero 2.8td ma niestabilny kat wtrysku, raz chodzi miekko i plynnie raz twardo klekocze,
mialem regenerowana pompe, wszystko w niej dziala jak w fabrycznej, rowniez elektrozawory itp, prawdopodobnie nie dochodzi odpowiedni sygnal do elektrozaworu przestawiacza kata wtrysku, rzecz w tym ze nie wiem gdzie on sie znajduje na pompie i jak sprawdzic ten sygnal, jaki powinien miec charakter, moze ktos was wie, licze na pomoc.
pozdrawiam
maciej |
_________________ Maciej |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 08-06-2010, 00:43
|
|
|
Jezeli masz pompe mechaniczna to nie ma sterowania przestawiacza kata. Przestawiacz kata jest woskowy. Zagrzeje sie silnik, przeplywa przez niego woda, wosk sie rozszerza i przestawia kat. Sprawdz czy po rozgrzaniu masz gorace wezyki. Moze sa zapowietrzone i nie plynie woda. W mechanicznej pompie jest tylko elektrozawor paliwa, czujnik obrotow i potencjometr nacisniecia gazu. Jest tez drugi elektrozawor, choc widzialem wersje bez niego ale nie udalo mi sie jojsc do czego sluzy.
... pisalem juz to powyzej ...
przestawiacz kata to jest to po lewej, od strony napisu "klimatyzacja"
http://hid4u.eu.interia.pl/pompa/03.jpg
Po rozgrzaniu silownik sie wysowa. U gory jest nakretka i chyba nia powinno sie dac podregolowac.
W elektronicznej pewnie nic nie podregolujesz sam. Jedynie dobry serwis, najlepiej w japonii |
|
|
|
 |
Maciejt1234
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 29 Skąd: Poznan / Lodz
|
Wysłany: 09-06-2010, 10:12
|
|
|
Wielkie dzieki, teraz wszystko jasne, mechanik ktory regenerowal pompe wprowadzil mnie w blad, sproboje dojsc do tego o jest nie tak samemu chyba,
pozdrawiam
maciej |
_________________ Maciej |
|
|
|
 |
tunio
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 2.8TDI GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2009 Posty: 41 Skąd: Białogard
|
Wysłany: 09-06-2010, 14:44
|
|
|
Po regeneracji pompy miałem obroty na ciepło i na zimno 1100, oddałem, aby mechanik zmniejszył i zmniejszył, ale teraz na zimnym są za małe całym samochodem telepie, a na ciepło ok. Po za tym "kapie" mi woda z chłodnicy, gdzieś właśnie koło pompy wtryskowej, czy tam idą jakieś węże?? |
|
|
|
 |
stegano
Forumowicz
Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 341 Skąd: z lasu
|
Wysłany: 09-06-2010, 14:49
|
|
|
tunio napisał/a: | Po regeneracji pompy miałem obroty na ciepło i na zimno 1100, oddałem, aby mechanik zmniejszył i zmniejszył, ale teraz na zimnym są za małe całym samochodem telepie, a na ciepło ok. Po za tym "kapie" mi woda z chłodnicy, gdzieś właśnie koło pompy wtryskowej, czy tam idą jakieś węże?? |
Idzi tan groby z chlodnicy do bloku silnika |
_________________ Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397 |
|
|
|
 |
GIO4x4RUS
Forumowicz
Auto: MMC DELICA(Space Gear4x4)2.8td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Mar 2010 Posty: 62 Skąd: malbork
|
Wysłany: 12-06-2010, 00:49
|
|
|
Niedawno wymienialem pompe wtryskowa-ciekla:( Mialem zapasowa :)Dla wygody operacji zwalilem wiatrak z obudowa, odkreczylem pompe powietrza i wspomogania.Przez otwor pompy pow. zaznaczylem kolo pompy wtryskowej.Na drugej zrobilem taki sam znak,odlicziw taka sama iliszcz zebow od metki na kolku.Zapalil,ale zatwardo,uchylilem troche w strone od silnika.Stalo palic na dotyk(przed tym biez swiec ciezko odpalal)Muszalem znowu zwalic pompe,bo stare "gumki" nie trzymali oleju(((Kupilem w Agromie po 2zl/szt na wzor .Ale trzeba kont wtryska ustawiac u fachowca odpowiednim sprzetem,wkecanym w tyl pompy! |
_________________ Przed wlączeniem 4x4 wląc mózg!
MMC Delica,95r,2.8td,long,manual,SS,LSD _______________________
Sorry za moja polszczyzne...
 |
|
|
|
 |
dialog76
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero II 2,8 tdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Gru 2014 Posty: 3 Skąd: Złocieniec
|
Wysłany: 18-12-2014, 16:38
|
|
|
Witam . Chciałem otworzyc zdjęcia umieszczone przez Roberto 09 ale nie moge . Jak to zrobic ?
[ Dodano: 18-12-2014, 17:00 ]
podeslijcie jakieś foty. |
|
|
|
 |
mariozet74
Nowy Forumowicz Mario Mitsu
Auto: Pajero 2.8 turbo d 3 dzwiowy
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2019 Posty: 8 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 07-04-2021, 13:57
|
|
|
Robert09, Witaj Robert widze że obadałeś temat pompy wtryskowej. Ja jestem aktualnie przed tą operacją..co mi radzisz? Czy przy wyciąganiui pompy na co uwage zwrócić? jest tam cięzki faktycznie dostęp od bloku i sporo tych kabelków i przewodów.Czy 4 sruby trzymią pompe? Nastepnie temat Oringu gdzie go znajde w której części pompy? Czu uda się ją usczelnić w domowym warsztatacie bez stołu probierczego? Jak wyglądałą u Ciebie ta operacja? Dodam jeszcze że na zimnym jest słabszy i gaśnie po kilkuset metrach jazdy z siwym dymem ..po czym trudno go uruchomić. Jak się zagrzeje idzie ładnie.
Pozdrawiam mariozet74 |
|
|
|
 |
Robert09
Forumowicz

Auto: Mitshubishi Pajero 3,2 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 117 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-04-2021, 19:26
|
|
|
Niestety, to stara sprawa, nie mam już od lat tego Pajero. U mnie była pompa elektroniczna, śruby są nie tylko od strony napędu pompy ale też od strony ściany grodziowej, tam jest wspornik i trudny dostęp do śrub. Ważne aby przy wyciąganiu dokładnie zaznaczyć ustawienie pompy oraz znaki na kołach zębatych przy wyjmowaniu. Koła mają skośne zęby i przy montażu łatwo przestawić o ząb.
Nie wiem o jaki oring chodzi, ja wymieniałem simering na wałku głównym pompy bo tam zasysała powietrze. Żeby go wymontować trzeba zdjąć koło zębate z wałka po wyjęciu pompy. Nie miałem specjalistycznych narzędzi, wszystko da sie zrobić w garażu ale trzeba się uzbroić w cierpliwość. Mnie operacja zajęła dwa dni. Zdjęć już nie mam a z serwera po jakimś czasie są usuwane. Ja posiłkowałem się instrukcją załączoną do kupowanego na ebayu w UK simeringu. Wraz z przesyłką dostałem płytę ze zdjęciami i opisem krok po kroku wszystkich czynności. Więcej nie pomogę, to było w 2014r. i nie pamiętam szczegółów. |
_________________ ...że boki zrywać
 |
|
|
|
 |
|