Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[I 2.0T] Witam jestem nowym posiadaczem O1T
Autor Wiadomość
Szacer 
Nowy Forumowicz

Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2021
Posty: 27
Skąd: Lublin
  Wysłany: 14-04-2021, 08:10   [I 2.0T] Witam jestem nowym posiadaczem O1T

Witam, jestem nowym użytkownikiem Outlandera turbo. Sprowadzony świeżo ze Szwajcarii, przebieg 165.000. Po sprowadzeniu auta zrobiłem:
Kompletny rozrząd
Świece
Cewki
Oleje filtry
Blowoff properfekt
Mapa
Zegar boost auto gauge
Po zrobieniu mapy nie chciało mi dmuchać zadanej wartości boosta (1.3), problemem były katy, po wycięciu katów wszystko jest OK, boost 1.2, w peaku 1.3, lecz po ich wycięciu nastał kolejny problem, dymienie na niebiesko podczas hamowania silnikiem (dojeżdżanie do skrzyżowania), ewidentne czuć spalony olej. Stad moje pytanie, odma, uszczelniacze zaworowe, pierścienie, turbo leje? Czy czeka mnie remont? Proszę o pomoc

Pozdrawiam z Lublina
Jakub



 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 14-04-2021, 08:32   

Cześć, Fajnie, że się zarejestrowałeś na forum. Niestety dymienie na niebiesko może mieć różne przyczyny, być może turbo puszcza olej. Rozbierz rury dolotowe i zobacz ile w nich oleju. Oczywiście odma również może być problemem.

Z pozostałymi rzeczami łatwo będzie przetestować :) natomiast bardzo niski przebieg i aż dziwne, że dymi na niebiesko. Kiedyś Zwierzowi po remapie mocno dymił i o ile pamiętam okazało się, że miał coś nie tak w podciśnieniach poskładane przez mechanika.

Pozdro, Wasio spod lublina :)
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Szacer 
Nowy Forumowicz

Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2021
Posty: 27
Skąd: Lublin
Wysłany: 14-04-2021, 09:22   

Dzięki za szybką odpowiedź, niestety z mechaniki jestem zielony, ale będę musiał się do tego przekonać. Dolot czyli od filtra powietrza do IC?
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 14-04-2021, 12:04   

Szacer napisał/a:
Dolot czyli od filtra powietrza do IC?
raczej między turbiną a przepustnicą :)

z ciekawosci, gdzie robiles remap?
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Szacer 
Nowy Forumowicz

Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2021
Posty: 27
Skąd: Lublin
Wysłany: 14-04-2021, 12:11   

Kolega we Włodawie robił ASChiptuning, początkowo miał problemy i mówił ze jak chciał ustawic większy boost to ciśnienie uciekło gdzies „bokiem”. Możliwe ze to jest przyczyna palenia oleju?
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 14-04-2021, 20:55   

Na początku zdejmij IC i wszystkie rury do przepustnicy włącznie i dokładnie umyj wewnątrz benzyną ekstrakcyjną. Potem zaślep dolot tuż za filtrem powietrza szczelnie i podaj z kompresora mu ze 1,5 - 2 bary i zobacz gdzie ucieka boost.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Szacer 
Nowy Forumowicz

Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2021
Posty: 27
Skąd: Lublin
Wysłany: 14-04-2021, 21:08   

Robiłem dymometrem czy czymś takim, była nieszczelność na jednym podciśnieniu. Wszystkie podciśnienia teraz są zabezpieczone opaskami zaciskowymi.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 14-04-2021, 21:26   

Ja zawsze robię wodą z fairy do garów :wink:
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Szacer 
Nowy Forumowicz

Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2021
Posty: 27
Skąd: Lublin
Wysłany: 14-04-2021, 22:11   

Przy niedzieli zrobie to co mówił Wasio, muszę wyeliminować te dymienie, bo nawet ludzie na skrzyżowaniu mówią ze śmierdzi za mną :cry:
No i ewidentnie widać i czuć spalony olej. Oby nie trzeba było robić remontu :mrgreen:
 
 
Turbocbr 
Forumowicz

Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Paź 2019
Posty: 229
Skąd: brodnica
Wysłany: 14-04-2021, 22:26   

Szacer, POKAŻ wykres z hamowni przed i po Tuningu . po sprawdzeniu szczelności dolotu sprawdź luzy na turbinie albo niech Ci mechanik sprawdzi jak mówisz że jesteś zielony .
_________________
Turbocbr
 
 
Szacer 
Nowy Forumowicz

Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2021
Posty: 27
Skąd: Lublin
Wysłany: 15-04-2021, 06:59   

Wykres będę miał w piątek wieczorem, bo aktualnie jestem na wyjeździe, dziękuje za wszystkie podpowiedzi, będę działał jak tylko wrócę :wink:

[ Dodano: 15-04-2021, 08:10 ]
Zauważyłem również, ze im mniej używam turbiny, tym miej dymu się wydobywa.
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 15-04-2021, 09:57   

To wskazuje na puszczanie oleju przez turbinę :) ale wszystko można sprawdzić :)
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Szacer 
Nowy Forumowicz

Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2021
Posty: 27
Skąd: Lublin
Wysłany: 15-04-2021, 10:56   

Jeśli jest to puszczanie oleju przez turbinę, to trzeba wyciągać i regeneracja ?
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 15-04-2021, 12:10   

Ja jestem zawsze za najprostszymi metodami. Zrzuć dolot od filtra wsadź tam paluszki zobacz wirnik, jakieś foto, obejrzyj z latarką czy coś widać. Z kanału też widać dół turbo i można ocenić czy nie zapocone ulane itp.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Szacer 
Nowy Forumowicz

Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2021
Posty: 27
Skąd: Lublin
Wysłany: 16-04-2021, 09:01   

Zajrzałem pod auto, dołączam zdjęcie:



Widać, ze coś się poci, dzisiaj wieczorem będę demontował ten dolot i patrzył tam gdzie mówiliście.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.